News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

user201

Deci așa arată un lot de autostradă început cu 3 ani mai târziu decât marii constructori de autostrăzi Aktor și Pizarotti care își fac veacul pe A10 de prin 2014?
Fain atunci. Îmi pare interesant cum au făcut și porțile de taxare la începutul filmării înainte de a turna asfalt acolo.

bogdymol

Pun aici filmuletul ca e mai vizibil, cu toate ca pe langa proiecte de drumuri, sunt proiecte si de cale ferata, canale navigabile si pana si sateliti pe lista:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

#1532
Azi am facut o tura cu bicicleta pe un traseu de langa Linz, Austria, unde am vazut 3 poduri interesante, toate 3 peste Dunare, 2 in constructie si 1 recent finalizat:

Podul peste Dunare parte a autostrazii A26. Nu de mult s-au inceput lucrarile la el. Ce e interesant e ca va fi tunel-pod-tunel. Adica de fiecare parte a Dunarii circulatia se va face prin tunel, apoi direct pe pod, apoi in tunel pe partea cealalta. Cand va fi gata podul, in 2024, va arata ceva de genul:



Acum arata asa:





Al doilea pod este un fost pod feroviar putin folosit, demolat in 2016 pentru a face loc unui nou pod auto+tramvai care va arata asa:



Deocamdata sunt la stadiul de pile pregatite + suprastructura metalica preasamblata pe "uscat", aproape pregatita pentru a fi mutata pe pozitie:



Al treilea pod este finalizat de doar cateva saptamani: largirea podului peste Dunare parte a autostazii A7, care a fost largit prin construirea a 2 poduri separate, unul de fiecare parte a vechiului pod, pentru a face loc unor benzi colectoare/distribuitoare. Podul arata asa:







Mi se pare incredibil ca intr-un oras de aprox. 200.000 locuitori, pe malul Dunarii (fluviu lat si relativ greu de traversat), sa existe 1 pod recent finalizat plus alte 2 poduri noi in constructie.

Nu vreau sa poluez thread-ul acesta cu prea multe poze, dar daca sunteti curiosi, am postat pe SSC mai multe poze cu podurile acestea.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Ai +900.

Asta-i genul de "poluare" care imi place...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Santierele astea sunt cam la o ora de unde locuiesc eu. Mi-am propus sa mai trec pe acolo din cand in cand sa urmaresc progresul lucrarilor. O sa mai "poluez" pe aici cu poze de acolo daca nu-i cu suparare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

horatiu.cosma

Cum să fie cu supărare  :D? Mulțumim și la cât mai multe poze de colecție.

cezar-mario2012


voicul

Cel mai lung tunel subacvatic din lume va fi construit în Europa - GALERIE FOTO

După 10 ani de planificare, lucrările la cel mai lung tunel subacvatic din lume au început. Situat la o adâncime de 40 de metri în Marea Baltică, tunelul Fehmarnbelt va face legătura între Danemarca și Germania.

Tunelul va avea peste 18 kilometri lungime și construirea lui va costa 7 miliarde de euro, informează CNN.

Spre comparație, Eurotunelul din Canalul Mânecii, care are 50 de kilometri lungime și a fost finalizat în 1993 a costat echivalentul a 12 miliarde de euro în banii de astăzi. Deși este mai lung decât Fehmarnbelt, Eurotunelul a fost realizat cu o mașină de forat, în timp ce noul tunelul va fi realizat din secțiuni prefabricate.

Tunelul Fehmarnbelt va înlocui ruta de feribot dintre Germania (Puttgarden) și Danemarca (Rødby), utilizată anual de milioane de oameni. Traversarea care durează acum 45 de minute va putea fi realizată în 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Fehmarnbelt va fi și cel mai lung tunel din lume care oferă transport rutier și feroviar, urmând să conțină câte două benzi pe sens, plus o bandă de urgență, precum și o linie feroviară în fiecare direcție.

"Astăzi, dacă iei trenul între Copenhaga și Hamburg, deplasarea durează 4 ore și jumătate", a spus Jens Ole Kaslung, directorul tehnic al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. "Când tunelul va fi gata, vei putea face deplasarea în două ore și jumătate".

Pe lângă beneficiile aduse transportului de pasageri, tunelul Fehmarnbelt va avea un impact pozitiv și asupra economiei, pentru că reduce distanța dintre Suedia și Europa Centrală cu peste 160 de kilometri.

Fiecare secțiune prefabricată va avea 217 metri
Un nou port este în construcție în Rødbyhavn, pe insula daneză Lolland, iar în 2021 aici va fi construită o fabrică unde vor fi realizată cele 89 de secțiuni uriașe din beton care vor compune tunelul.

Fiecare secțiune va avea 217 metri lungime, 42 de metri lățime și 9 metri înălțime, cântărind 73.000 de tone. Secțiunile vor fi plasate pe fundul mării și manevrate cu ajutor barjelor și macaralelor. Cantitatea de oțel necesară va fi de 50 de ori mai mare decât cea folosită la turnul Eiffel din Paris.

Peste 2.500 de oameni vor lucra direct la construcția tunelului, iar producția secțiunilor de tunel urmează să înceapă până în 2023. Poziționarea acestor prefabricate va dura aproximativ trei ani.

Se estimează ca va fi nevoie de 8 ani și jumătate pentru a construi tunelul.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/cel-mai-lung-tunel-subacvatic-din-lume-va-fi-construit-in-europa-galerie-foto-1390852

pasadia

Holcim se lauda pentru aprovizionarea cu materiale a unei autostrazi construite din beton. E in Polonia, parte din A2, dar nu imi dau seama daca e reabilitarea unui tronson existent, care fusese construit si in trecut din beton, sau e o constructie noua (caz in care ma mir pentru aceasta preferinta in dauna asfaltului ce e folosit totusi pe majoritatea celrolalte drumuri nou construite in Polonia).

cezar-mario2012


cezar-mario2012

Tot din Muntenegru, Bypass Podgoritsa:


cezar-mario2012


cezar-mario2012


Morosanu

Uauuu! Ce panorama la trecerea acestui viaduct!!!  Super interesante "panourile " laterale. "Protejeaza" privelistea.  :gj:
Politica distruge tot ce atinge.

alecu26

Cand te uiti ce construiesc chinejii in ultimile doua videoclipuri...din care un pod chiar in UE....cu bani UE....
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).