News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Am fost recent in concediu in Cehia si Austria si pot sa aduc vesti despre situatia unor drumuri principale din aceste tari, plus situatia unor drumuri din tarile in care am fost in tranzit (Ungaria, Slovacia). Cu aceasta ocazie ma alatur si eu colegilor de pe forum care asteapta cu nerabdare deschiderea oficiala a LD3 si LD4, cu cele doua tronsoane deschise mi-ar fi fost mai usor sa ajung de la Bucuresti la Szeged (la dus), respectiv de la Viena la Bucuresti (la intoarcere).
Principala stire este ca se lucreaza pe soseaua de centura a Budapestei (M0), intre M5 si M6, iar consecinta este ca se merge greu pe aceasta portiune de autostrada. Tot in Ungaria sunt lucrari de upgrade a M15 la standard de 2+2 (vs 1+1 in prezent), probabil lucrarile vor fi finalizate pana la sfarsitul anului.
In Slovacia am retinut doar ca sunt lucrari de reparatii pe D2 dupa Bratislava, in schimb autostrazile D1 si D2 din Cehia sunt pline de restrictii datorate diverselor lucrari de repararii/reabilitare a acestor autostrazi. In plus cele doua autostrazi din Cehia sunt de slaba calitate, se vede ca au fost construite in anii '90.
In Austria am retinut doar ca sunt lucrari de extindere a autostrazii A5 pana la granita cu Cehia.

O zi frumoasa si numai drumuri bune sa aveti

marinul

Quote from: pentium10 on May 01, 2019, 02:13:22 PM
Via Carpatica nu va fi peste tot A, de ex Slovacia vrea doar 1x1.

R4 in Slovacia vrea sa fie DX. Si daca fac 1x1 defapt e halfprofil. In zonele comune cu D1 aflate in constructie o parte din centura Presov si Kosice este autostrada.


In ceea ce priveste Via Carpatica in Slovacia avem asa: - in pregatire 84 km din care 43 km half profil
                                                                                 - in constructie 15 km
                                                                                 - in exploatare   42 km din care 4,6 half profil


Datele le-am luat de aici
                                                                                   
                                                                                     

reed

Slovacia.R1,calitate impecabila,intre Trnava si Bratislavaâ(GPS)


(GPS)


(GPS)


Ionut

Ce profil are? A sau DX? Pare ca banda de urgenta e mai ingusta ca la noi, e doar un acostament. Parca si benzile sunt de 3,5 m, din ce-mi dau seama din poze.

reed

Regim de autostrada,130km/h,insa intr-adevar benzile sunt ceva mai inguste.Sunt cateva portiuni,relativ scurte,unde dupa parapeti si asfalt,par a fi construite mult mult inainte,posibil inainte de anii 90,si ma gandesc ca dupa profilurile alea or fi construit si segmentele noi.
Oricum,ultima oara fusesem acum 2 ani,pana la Levice si segmentele astea erau in constructie,asa ca am mers pe drumuri judetene/europene(echivalentul la noi).Atunci,destul de rupte unele bucati,din placi de beton.Acum totul schimbat,parapeti ,asfalt impecabil.

rota

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

În Hessa s-a deschis prima porțiune de autostradă pentru tiruri care circulă cu curent electric din instalații de deasupra carosabilului. Dacă testul va fi un succes, și alte autostrăzi din Germania vor fi electrificate.



Pe autostrăzile germane circulă tot mai multe camioane, o sursă serioasă de poluare cu CO2. Simultan, planul guvernului german de protecție a climei prevede un transport de mărfuri care să genereze zero emisii poluante până în 2050. O posibilă măsură întru îndeplinirea acestui obiectiv este testată în prezent în landul Hessa. În cadrul proiectului ELISA (Transport greu electrificat și inovativ pe autostrăzi), pe cinci kilometri din autostrada 5 (A5) au fost construite instalații electrice suspendate pe banda dreaptă în ambele sensuri de circulație. Pe această așa-numită eHighway vor circula în anii următori cinci camioane electrice care vor fi aprovizionate cu curent electric cu ajutorul instalațiilor suspendate. Curentul furnizat de acestea provine din surse regenerabile.
DW
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

adi

 :o asta chiar era o poveste... ce a devenit realitate

voicul

E in Suedia de vreo 2 - 3 ani ceva similar, dar intradevar elimina problemele de incarcare.
Oare cat se incarca in 5km?
Bine, pot sa faca din 20 in 20 de km sectiuni de 5 km si nu cred sa mai fie probleme.

voicul

#1208
"Calul chinez": chinezii nu fac autostrada in Muntenegru, ci cumpara tara!


Cu 3 miliarde de dolari, China a cumpărat o țară din Europa!

Muntenegrul a fost practic cumpărat de RP Chineză nu doar prin datoria contractată pentru construirea autostrăzii.

În 2015, guvernul unuia dintre cele mai mici state din Europa, Muntenegru (cu doar 620.000 de locuitori, echivalentul judeţului Constanţa), a decis semnarea unui contract cu compania chineză China Road and Bridge Corporation privind construcţia unei autostrăzi în lungime de 170 de kilometri. Traseul rutier urmează să lege localitatea Boljare, de la frontiera cu Serbia, până la portul Bar de la Marea Adriatică şi trece printr-un relief extrem de accidentat şi de muntos, care pune multe probleme inginereşti (tuneluri, viaducte, poduri).

Cum guvernul din Muntenegru nu deţinea suma cerută de chinezi (în jur de 2,7 miliarde dolari), o bancă de stat din Beijing, China Exim Bank, a acordat imediat un împrumut de 1 miliard de dolari pentru primul tronson, de 41 de kilometri. Adică, chinezii au împrumutat cu 85% din suma primului tronson, o sumă care echivalează cu 19% din Produsul Intern Brut al Muntenegrului. Banii ar urma să fie returnaţi începând cu 2021, scrie Florin Anghel într-o analiză pe Info Sud-Est.

Anul trecut, în martie 2018, guvernul din Muntenegru şi China Road and Bridge Corporation au mai semnat un memorandum, prin care compania chineză se angajează să construiască şi tronsonul al doilea al autostrăzii. De data aceasta, a cerut 1,7 miliarde dolari. Cum nici acum autorităţile de la Podgorica nu au dispus de sumele necesare, China Exim Bank a oferit imediat un împrumut.

Condiţiile puse în 2018 de chinezi au devenit însă clare: dacă din 2021 Muntenegrul nu poate achita tranşe din cei 3 miliarde de dolari, RP Chineză are dreptul de a lua garanţie terenuri şi proprietăţi în mica republică europeană.

https://www.money.ro/cu-3-miliarde-de-dolari-china-a-cumparat-o-tara-din-europa/

cezar-mario2012

^ Da, o fac pachet și o duc în China :lol: Stai liniștit au chinezi destule proprietăți prin Europa Occidentală mult mai valoroase decât Muntenegru.


dr4qul4

Dar oare cate porturi au chinezii in Europa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Morosanu

Departe de mine a fi fan China, dar Europa si America au zis pas cand muntenegrenii au vrut sa faca cu ei autostrada. Ce era sa faca? Iar de faptul ca au cumparat chinezii Muntenegru, tot asa scriu ziarele ca au cumparat si Monte Carlo, ca sa nu mai vorbim de Grecia.
Politica distruge tot ce atinge.

Armin

#1212
Constructie pod sudul Croatiei -  "Pelješki most", facut de o companie Chineza - China Road and Bridge Corporation (CRBC)












TibiV

Doamne, ce n-as da sa avem astfel de animatii si la proiectele noastre...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

asta e podul ce se face ca sa nu mai treci pe bucatica aia din Bosnia ?