News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[CT] Centura Mangalia

Started by Harry, May 03, 2018, 03:44:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

La proiectul asta ma deranjeaza ca nu exista o coordonare cu proiectul DX PodBraila-Tulcea-Constanta-Techirghiol-granitaRO-BU. (E drept ca nu e vina lor,  daca celelalte sectiuni, PodBraila-Tulcea, Tulcea-Constanta si varianta Techirghiol, au macar un contract de SF in derulare, sectiunea dinspre granita de S a Dobrogei nu are din cate stiu eu absolut nimic, nici macar o licitatie pt elaborare SF in pregatire :( ).
Daca iesirea DX din tara se va face pe la Techirghiol-NegruVoda-Dobrich, atunci o centura la Mangalia si-ar avea rostul; dar daca se va face o continuare a variantei Techirghiol gen zona 23August-zona VamaVeche cu ocolirea pe la V a Mangaliei, proiectata centura a Mangaliei doar va dubla DX-ul!

RobertH

A se verifica harta. Am modificat recent cele doua proiecte .

Harry

Astăzi, CNAIR a semnat încă două protocoale de colaborare cu autoritățile locale din Mangalia și Galați pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru viitoarea Variantă Ocolitoare Mangalia și pentru realizarea documentației tehnice necesare realizării Drumului de legatură între DN 25 și Drumul Expres Brăila-Focșani.

milo1981

Ceva interesant gasit pe youtube despre constructia podului de la Mangalia:

Sursa
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

tom_sawyer

Pe 13.03.2023 Consiliul Local Mangalia a adoptat HCL 41 prin care extinde proiectul centurii până la Vama Veche și include în parteneriatul cu CNAIR și Comuna Limanu:

https://mangalia.ro/wp-content/uploads/2023/03/41.pdf


tom_sawyer

^
,,Va fi un drum expres care va descongestiona traficul din oraș și din zona litorală 2 Mai-Vama Veche. Proiectul este finanțat de CNAIR, iar lucrările vor începe anul viitor. Avem un protocol semnat atât noi, cât și UAT Limanu, cu Ministerul Transporturilor (prin CNAIR). Am ajuns la concluzia că varianta ocolitoare este cel mai bine să descarce în Punctul de Frontieră, adică să ocolească inclusiv localitățile Limanu, 2 Mai și Vama Veche", spune Radu Cristian, primarul municipiului Mangalia.

adevarul.ro

tom_sawyer

#21
Poate cineva din zonă reușește să descâlcească asta:

În ședința extraordinară din data de 13 martie a.c., consilierii locali din Mangalia au aprobat în unanimitate Proiectul de hotărâre privind aprobarea semnării actului adițional la Protocolul de Colaborare încheiat între U.A.T. Municipiul Mangalia și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (C.N.A.I.R.), în vederea elaborării Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul "VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI MANGALIA".

Viceprimarul Municipiului Mangalia, domnul Dragoș Angelescu, președintele de ședință, a precizat faptul că ,,de la momentul semnării protocolului cu C.N.A.I.R. S.A., Ministerul Transporturilor și, până acum, în urma discuțiilor purtate, pentru că se dorește o variantă ocolitoare ce ar fi ideală să ajungă până la punctul de trecere frontieră, se va modifica traseul variantei ocolitoare a Municipiului Mangalia, în sensul că nu va mai descărca la Unitatea Militară, înainte de podul spre Limanu și va descărca în dreptul intersecției cu DC 9, drumul vechi către Limanu, în DJ 393, este drumul care duce către Negru Vodă. Astfel că, vor fi două etape de implementare a acestui proiect, etapa 1 care este deja semnată și proiectată, cea strict de pe raza U.A.T. Mangalia, iar în etapa II, conform actului adițional, care se va semna astăzi, va fi cooptat inclusiv UAT Limanu, pentru a putea fi proiectat traseul variantei ocolitoare ce va duce până în punctul de trecere frontieră și va ocoli inclusiv satele 2 Mai și Vama Veche".


mangalianews.ro

DJ393 e cam departe de Mangalia:



http://www.cjc.ro/dyn_doc/anunturi/transport_judetean/aut_circ_DJ/Harta.pdf

Feri

Din cel mai recent memoriu de prezentare, traseul variantei ocolitoare Mangalia a fost modificat.
(sau cel puțin difera fata de cum este acum pe harta API)




Sursa ACTUALIZARE STUDIU DE FEZABILITATE SI PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE PENTRU VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI

medicul de garda

Pai ce au desenat ei acolo nu mai indeplineste functio fundamentala a unei centuri, anume de a permite ocolirea orasului pe directiile cele mai folosite! Cu ce ma ajuta pe mine linia aia dreapta in drumul spre Vama Veche???  :o

Ce au desenat ei acolo pare ca o tentativa esuata de drum express catre bulgari, desi nu exista absolut niciun acord cu acestia cu privire la viitoarea conexiune a echivalentului de pe teritoriul lor. Abia ce scot anul asta licitatie SF-ul pentru drumul rapid Varna - Durankulak (asta daca nu e o fumigena electorala la ei...)

A, si inchei minunandu-ma ce porcarie incredibila este nodul de conexiune cu DN39. O trompeta normala ce avea, ca putea fi usor adaptata pentru o viteza mare pe relatiile principale?!
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

Varianta asta e cea mai buna dintre toate. Din ea continui pe DJ391B, treci pe langa Limanu si iesi dupa Pod, si dupa CF de la santierul naval. Si iti ofera si o continuare spre granita, oricare ar fi ea.

Varianta anterioara trecea printre oras si zona industriala/Limanu si printr-o zona militara restrictionata (strada Marinarilor).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

Cunosc si eu acel drum judetean, am avut placerea de a il folosi in drumul spre Vama Veche. Totusi, o centura la rand de drum rapid nu se poate considera centura, daca jumatate din traseu se face pe un drum judetean cu profil modest, care nu este in administrarea CNAIR! Lipseste ceva aici, mai trebuiesc niste fonduri macar pentru modernizarea respectivului drum judetean, si pentru un nod decent la reintrarea in DN39, ca virajul acela la stanga inainte de curba de langa santierul naval Mangalia nu va putea face fata la traficul estival dpdv siguranta si fluenta.

Plus ca nu prea vad cum un drum lipit de Limanu pe 2 laturi ale localitatii, in care se varsa toate drumurile locale, poate fi considerat o varianta de ocolire decenta pentru traficul de pe litoral. In loc de accidentele de la stiri din Eforie, vom avea accidentele de la stiri din Limanu  :dunce:  :bash:
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

la intersectie au rezolvat. E giratoriu de anul trecut.
Centura trebuie gandita ca parte din viitorul drum rapid catre Bulgaria. Ca ar putea sa ocoleasca si Limanu si 2 Mai este alta poveste.
Dar mai bine sa desparta traficul spre Mangalia, de cel spre Costinesti. Oricum prin 2 Mai vor trece si mai multe masini, si spre deosebire de Limanu, asta e si turistic (traficul pietonal si cautarea locurilor de parcare blocheaza mai mult ca tranzitul pe la marginea unui sat).
Si poate asfalteaza si strada Marinarilor (dar cred ca au schimbat planul tocmai din cauza ca nu le da aviz MApN)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Danfish

Salut! Sunt nou pe forum dar urmaresc cu pasiune de ceva timp 🤗. Vreau sa mentionez ca cel mai ok cred ca era cu ambele variante combinate. Era mai scump dar deservea si orasul Mangalia si degreva si traficul catre vama. Eu fiind din Mangalia, favorizam varianta veche, chiar daca stiu ca a picat. Si sincer in concluzie, nu vad aceasta centura realizata prea curand 😔. Sper totusi 🙏.