Drumul Expres DEx Tișița-Albița

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:41:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


AlexxC

In acest moment viteza medie pe Tisita-Albita conform GM este 72kmph. Cu centuri finalizate pentru Barlad si Husi, la un calcul rapid viteza medie creste pana la 81-82kmph...al naibii de bine pentru un DN. Asta ar fi primul pas,realizabil zic eu; al doilea centura Vaslui si abia in a3a etapa daca valorile de trafic o cer evaluam un DX Tisita-Crasna(unde traficul se imparte); La Crasna-Albita ne gandim dupa ce intra Rep Moldova in UE.
Am parcurs recent traseul si are o particularitate rar intalnita la noi: peste 80% din traseu se desfasoara in afara localitatilor,facandu-l ideal pentru scoatere din localitati unde este cazul si largire la 4 benzi+intersectii denivelate.
Aceasta ultima propunere sper sa fie luata in considerare in studiul de fezabilitate ca varianta de traseu la analiza multi-criteriala.
Ilustrarea ideii de mai sus:

IosuaT

#47
O alta varianta de drum expres pana la Crasna si de acolo se descarce in europeană in actualul giratoriu spre Vaslui Iasi și Husi Albita Punct vamal
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

raulbogdan23

O varianta logica ar fi Bacau - Vaslui - Husi si asta din 3 mari motive:
1. conexiune A7, posibilitate de continuare spre Nord pentru A8 Targu Mures - Iasi
2. conexiune A7, posibilitate de continuare spre Sud spre Bucuresti
3. conexiunea A13, Bacau - Brasov - Sibiu



Pentru varianta Focsani - Vaslui - Husi punctele 1 si 3 pica din start pentru ocolul pe care il faci.

tom_sawyer


ghrt

^^Traseul ar trebui să urmeze direcţia de trafic real, nu să bifeze chestii teoretice?
Cont (aproape) inactiv.

IosuaT

#51
Traficul real din ce stiu este pe traseul
Albita Husi Barlad Tecuci Tisita.
Si din ce tin minte acest coridor a fost  votat în parlamentul european anul trecut că fiind prioritar.
Ce ai spus  tu ca sa meargă spre Bacău pare ilogice fiind A8 ungheni Iasi, traseul ce vine dinspre Albita deservește pe cei cei ce merg spre bucurești constanța  Bulagria si Grecia  . 
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

AlexxC

Propunerea Albita-Bacau nu prea tine cont de relief.
La ce lucrari ar presupune e probabil de vreo 3x mai scumpa decat Albita-Tisita.

al3x

Am facut azi de la Bucuresti(Baneasa, plecand pe DNCB pana la A2) pana la Constanta aproximativ 2h 45m la dus. Am stat aproximativ 10-15m bara la bara la santierul din apropierea Fundulea. La urmatorul santier am stat 5m maxim pe loc, apoi s-a mers decent pana cand s-a terminat santierul.
La intors nu a mai fost asa roz situatia. Am iesit de pe A2 pe la Drajna, am mers pe DN3A(paralel cu autostrada) pana la Lehliu unde m-am intors pe autostrada.
Am facut cam 3h Constanta-Bucuresti.

cove_adrian

#54
Relatia Iasi-Galati suprapusa peste DN 24 (Iasi-Vaslui-Barlad-Tecuci) + DN 25 (Tecuci-Galati) trebuie upgradata.
Intr-un orizont de timp 3-5 ani sunt necesare minime lucrari pentru asigurarea sigurantei de transport si deplasare precum si a mentinerii unei viteze medii normale.
Merg frecvent pe relatia Iasi-Barlad (hometown) si in ultimul timp (de 3 ani incoace) timpii medii de deplasare au crescut considerabil. Consistenta traficului este extrem de diversa si predomina autocamioanele (cu diverse axe, remorci), autocarele si microbuzele. Pe traseul Crasna-Barlad (si ulterior Barlad-Tecuci-Tisita) daca ai ghinionul de a prinde 2-3 TIR-uri e clar ca nu mai poti depasi. Imposibilitatea depasirii nu vine din faptul ca e coloana pe sensul de mers ci pentru ca pe contrasens identic sunt TIR-uri care conduc la uo alta aglomerare de autoturisme si nu ai timp sa incerci sa depasesti/sa revii pe banda sensului de mers.
Este clar ca relatia Iasi-Galati  - si doresc a insista pe aceasta relatie intre doi poli regionali ai Moldovei -  trebuie imbunatatita. Uneori si zona Iasi (Bucium-Paun) spre Schitu Duca este aglomerata pentru ca periodic sunt foarte multe camioane/tir-uri incarcate cu cereale din zona Botosaniului ce merg la Galati in port sau se intorc spre Iasi/Botosani.
Cu alte cuvinte trafic exista si constitutia lui necesita o atentie deosebita in urmatorii 2-3 ani.
M-as bucura daca in 2 ani am vedea macar minime lucrari pentru mentinerea unei viteze medii de deplasare, de tipul:
1. benzi de stocare si pe relatia Iasi-Vaslui-Crasna (DN 24)
2. banda suplimentara la urcare/coborare in zona Solesti
3. banda suplimentara la urcare dinspre Schitu Duca spre Iasi
4. centuri la Vaslui, Barlad si Tecuci
5. cresterea vitezei de tranzit de la 50 km/h la 60 km/h sau 70 km/h in sate (de exemplu Deleni-pe directia spre Iasi) unde sunt conditii. Aici tine si de SDN VS+Politia VS.

Cand ma uit cu ce rapiditate lucreaza Geiger la podul de la Crasna...

Referitor la licitatia cu acest DX Tisita-Albita MVA in luna martie s-a exprimat simplu si sec : DX Tisita-Albita a fost si este doar o chestiune electorala. Au prins revizuire SF pe DX Tisita-Albita doar pentru a linisti niste spirite locale (vezi ALDE Vaslui-Daniel Olteanu care ameninta ca nu voteaza Bugetul de Stat daca nu se prinde Ax Tisita-Albita pe bugetul anului 2020).
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

MihaiD

Quote from: cove_adrian on June 24, 2020, 03:19:09 PM
Pe traseul Crasna-Barlad (si ulterior Barlad-Tecuci-Tisita) daca ai ghinionul de a prinde 2-3 TIR-uri e clar ca nu mai poti depasi. Imposibilitatea depasirii nu vine din faptul ca e coloana pe sensul de mers ci pentru ca pe contrasens identic sunt TIR-uri care conduc la uo alta aglomerare de autoturisme si nu ai timp sa incerci sa depasesti/sa revii pe banda sensului de mers.
.....

Referitor la licitatia cu acest DX Tisita-Albita MVA in luna martie s-a exprimat simplu si sec : DX Tisita-Albita a fost si este doar o chestiune electorala.

Hai că m-am lămurit de ce nu ai răspuns la Centura Bârlad, unde primarul penelist a transmis că în două săptămâni e gata totul. Anunță-mă când nu mai faceți politică la MVA. Până atunci, dacă te poți abține în a pune piedici altor proiecte din Moldova decât cele pe care le vreți tu și MVA, abține-te. Dacă nu, nu. Lasă-i pe alții, din alte județe ale Moldovei, să-și susțină cauza așa cum pot ei, rău, bine, și încearcă să nu mai pui piedici, inclusiv prin exprimări publice, destul au făcut-o și o fac politicienii reali. Nu sunteți nici tu și nici MVA purtătorul de cuvânt al proiectelor pe Moldova, succes cu A8, lasă-ne pe ăștia care vrem și (ȘI, da?) A13, și Tișița - Albița, și altele în sărăcia noastră. Eventual, explică de ce minunatul Guvern pe care îl reprezinți și îl susții onorific a alocat doar 64 milioane lei pentru VO Bacău la începutul anului, în condițiile în care probabil UMB va factura vreo 500 milioane. Sau arată-mi captura din buget unde sunt mai mult de 64 milioane, că n-am văzut o poziție a MVA pe tema asta.

cove_adrian


@ MihaiD

Stimabile chiar am raspuns la VO Barlad si ce declara primarul PNL-ist e problema lui. Dansul nu intelege disputa dintre CNAIR si antreprenorul din BT si iese electoral cu declaratii fanteziste. Eu nu m-am exprimat atat de pozitiv ca Primaria Barlad. Vezi postarile mele! Consider ca VO Barlad are un antreprenor slab. Punct.
Se pare ca nu intelegi faptul ca sunt consilier onorific si neremunerat.  Adica fac asta intr-o maniera echidistanta, neangrenata politic si voluntara. Trebuie sa intelegi ca actiunile MVA privesc infrastructura din Moldova si se axeaza pe proiectele care se pot implementa intr-un orizont rezonabil de timp si le promovam ca atare! Alte proiecte care se afla in stadiul de idee le tratam corespunzator!
Vezi postarile pe pe fb/site legate de A8, A7, A13 si VO Iasi/Barlad/Tecuci etc.
Referitor la speta cu Autostrada Tisita-Crasna cred ca nu ma cunosti.
Cred ca nu imi cunosti "istoricul" cand militam pentru autostrada Tisita-Crasna.

Uite ce spuneam eu in 2012 : http://www.vremeanoua.ro/barladenii-cer-vrem-autostrada-focsani-albita

Sau uite si in 2016 cand am reusit sa modificam MasterPlanul de Transporturi pe zona Vaslui: http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/var_imb_06/CovasnianuAdrian.pdf

Intrebarea 1: La pag. 32 – Anexa 3 observăm faptul că reședințele de județ Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Focșani și Galați sunt legate strategic via coridor sau, după caz, via intercoridor. Județul Vaslui (tranzitat de reteaua secundara de transport, cu cea mai mare vamă din estul României și care e tranzitat de drumul European E581) NU este relaționat via corridor sau inter-coridor cu alte entități administrative. Deși este un județ mult mai tranzitat decât alte județe moldave (vezi recensământul mașinilor efectuat de Cestrin in 2010 și 2015) nu "primește" acces la rețea fiind singurul județ din Moldova care este izolat și depunctat în consecință.

Intrebarea 2 : "6. Avand in vedere ca s-a "omis" nematerializarea unui tronson TEN-T Comprehensive Core in MPGT (Focsani-Tisita-Albita) imi puteti preciza cum de s-a justificat (din punct de vedere al eligibilitatii tehnice, economice si sociale) "upgrade-ul" sectorului Cluj-Napoca -Dej si Bistrita - Dej la drum expres din moment ce sunt doua drumuri nationale normale, cu un trafic mediu, care nici măcar nu sunt incluse in reteaua TEN-T Core si nici TEN-T comprehensive? Prin omiterea tronsoanelor din TEN-T și includerea altora în MPGT (care nu sunt eligibile în acest exercițiu financiar european) nu se respectă angajamentele
României în privința modernizării rețelei principale și secundare de transport transeuropean"



Intrebarea 3: Va rog sa-mi explicati care au fost criteriile ce au condus la eliminarea vamii Albita din MPGT, la izolarea si lipsa de conectivitate a vamii respective cu reteaua nationala de transport propusa spre modernizare? De ce nu a contat faptul că vama Albița se află pe TEN-T comprehensive core și că este cea mai mare, importantă și tranzitată vamă de către camioane (trafic de mărfuri)?

Ulterior in varianta actualizata (si dupa interventiile mele) MPGT a prevazut EuroTrans pe Crasna-Albita si 20 milioane de euro in plus.
Intreaba-l pe domnul Costescu (actualmente la CFR) cand era Ministru la MT ca iti confirma cele expuse mai sus. Am fost contactat personal dupa ce am trimis si m-am luptat sa mi se dea numar de inregistrare de la MT/CNAIR cand am aflat "pe surse" ca MPGT e in dezbatere publica!

Vrei sa iti trimit si interpelarile pe care le faceam in Parlament cand era Boagiu sinistra la Transporturi si mintea de VO Barlad?

Asa ca mai usor cu acuzele gratuite!

Eu nu ma opun niciunei cauze ci doar arat faptul ca DX Tisita-Albita care e pe TEN-T Comprehensive Core se poate implementa intr-un orizont mai indepartat. Momentan e doar o licitatie pentru Revizuirea SF. E pe FIDIC Galben. Nici macar nu este proiectare completa. Tine de societatea civila, coagularea energiilor locale si alte aspecte ca timpii sa se restranga si acest proiect sa avanseze.
Sau mai simplu vino alaturi de MVA si construim actiuni comune, voluntare si neremunerate! Iti explic si dedesubturile proiectelor de infrastructura si pe ce "butoane" trebuie apasat pentru a promova proiectele de infrastructura!

A ma acuza pe mine care sunt nascut in zona ca ma opun DX Tisita-Albita denota o totala dezinformare si rea vointa.
Militez pentru A8 mai puternic pt ca e un obiectiv de interes regional si avem predictibilitate pentru acest proiect si genereaza bunastare la nivel regional.
Referitor la facturarea de pe VO Bacau eu nu sunt de la Departamentul Financiar sau angrenat politic sa explic asta sau chiar sa ma justific.
Nu pe timpul meu liber pe care il aloc in calitatea mea de consilier ONORIFIC!

Rolul unui consilier onorific este de a informa, oferi solutii, scenarii de lucru si prezenta strategii de implementare catre MT!

Din documentele oficiale/publice - http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf VO Bacau e la un stadiu financiar de 47,76 %.


http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

myid

pentru ca am primit cateva mesaje private si e cazul sa postez si aici - userul MihaiD - nu sunt eu, Mihai David - Asociatia Construim Romania.
Multumesc pentru oportunitatea clarificarii.

MihaiD

^^ dragă colegule de forum, referitor la VO Bârlad, pe threadul respectiv, având în vedere că s-a comunicat oficial de către primarul  Boroș că AC se emite în două săptămâni și că tu ai spus că ai fost de față, te-am întrebat dacă confirmi asta. Nu ai răspuns (așa cum susții), ci ai răspuns aici, acum. E important să știm dacă o autoritate a statului minte, nu? M-ai lămurit, minte.

În ceea ce privește VO Bacău, nu te-am întrebat nimic de facturare, te-am întrebat de bugetare, am crezut că, fiind consilier onorific acolo și reprezentant al unui ONG cu ,,Moldova..." în titlu, știi. M-am lămurit și aici. Știu și eu cât s-a plătit, sunt informații publice.

În ceea ce privește Tișița - Albița, hai să-l lăsăm pe Boc la Cluj să tragă pentru ce vrea el, pe Bolojan la Oradea la fel, pe Olteanu la Vaslui la fel, că ai zis că e fixația omului, nu am o problemă cu niciun politician local care trage pentru un proiect din ăsta, pe bune, am o problemă cu cei care zic ,,să nu se facă". Metroul din Cluj e o chestiune mai puțin electorală? Să-l facă cum vor ei, când le iese, cine sunt eu să le spun ,,e o chestiune electorală, nu e prioritate"?

În rest, fie cum zici. Avem opinii diferite, mergem înainte, nu murim din asta. :)

GeorgeS

Eu zic ca ar trebui sa ne ferim, aici pe forum, sa punem proiecte in antiteza. Sa ii lasam pe politicieni sa faca asta. Sa raminem in sfera rationalului si a argumentelor. Nu este Moldova atat de asaltata de proiecte incat sa incepem sa ne ciondanim pe ele. Ce fain ar mai fi, nu? In plus, a acuza o persoana onorifica (deci fara putere decizionala) de blocare a unui proiect este un pic prea mult. Ca moldoveni, ar trebui sa ne oripileze ce zice Sova/Benea pe la Bacau, ca nu avem IS-Tg Frumos deja gata, ca Pascani-Sv este Dx, dar ne suparam pe un coleg de forum. In rest fiecare poate gresi sau avea o zi mai proasta.