Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 64 Guests are viewing this topic.

Liviu_udr

Daca nu se incepe lucrul sustinut la Sibiu-Pitesti in 2016, iar Lugoj-Deva sa fie finalizata in prima jumatate a anului viitor,  guvernul trebuie sa plece urgent acasa.
Eu nu pot sa accept la infinit bataia de joc.
Am avut o satisfactie imensa cand analizam fotografiile postate aici pe forum de catre oameni carora le multumesc mult pt efortul depus.
Trebuie facut orice ca in 2018 sa avem autostrada de la vest la est.
Macar atat pt 100 de ani de la Unire.

pasadia

Quote from: cutter on December 10, 2015, 09:36:21 PM
Din informațiile mele, e mai degrabă e la AM POS-T problema și mai e doar o săptămînă să fie rezolvată, dar AM POS-T a ajuns cea mai mare frînă a proiectelor de infrastructură în România în momentul ăsta. Știu că toată lumea simplifică și vrea doar un vinovat, unul singur, dar mai căutați și niște nume de pe la AM, vedeți cărui minister îi e subordonat și în felul ăsta înțelegeți mai bine tabloul.

Ce vrei sa spui? Am vazut si pe canalul de FB al API puse anumite solicitari transmise actualei conduceri CNADNR si acolo se mentiona "facturi emise pana vineri, ultima zi pentru a fi prinse in decontare pe POST 2007-2013". Ultima vineri se refera la 11 decembrie sau la 18 decembrie? Si cum s-a calculat ca e ultima zi, exista vreo limitare impusa cumva de vreun regulament?

Si revenind - de ce e la AMPOST problema? Adica chiar daca e la AMPOST problema, asta inseamna ca CNADNR ,constienta fiind de problema, a transmis constructorului sa nu faca inca factura tocmai pentru ca nu e rezolvata problema de la AMPOST? 
Si nu mai stiu sigur, dar AMPOST  a fost trecut la MFE, in subordinea lui Marius Nica (pana de curand)?

TibiV

AM POS-T a trecut de aproape un an la Ministerul Fondurilor Europene...
Este unul dintre motivele întârzierilor... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Va rog frumos NU MAI FACETI OFFTOPIC pe A1. Am sters multe mesaje valide, OK, bune, dar care nu-si au locul aici.

alecu26

dr4qul4,  poti ajusta semnătura.  Tunelurile chiar dacă se licitează AZI,  peste 6 luni sa zicem ca avem constructor și e cvasi imposibil sa se facă acele tuneluri în 18 luni. Deci Lugoj Deva 2018 cel mai devreme. Sa speram ca nu ajungem de rasul europei și sa cerem prelungire n+ și după 2020.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

cu acele tunele de pe lugoj deva.... e de neateles  ....da impresia ca nu vrea sa se faca!!!  >:(

chr

Quote from: Liviu_udr on December 10, 2015, 11:02:29 PM
Trebuie facut orice ca in 2018 sa avem autostrada de la vest la est.
Macar atat pt 100 de ani de la Unire.
Sa fim seriosi, in 2018 nu vom avea nici macar de la vest la Deva.
Autostrada de la vest la est poate prin 2030.
Dar si asta cred ca e un termen optimist, avand in vedere incarligatura de interese care va fi in jurul A0, fie ea prin nord fie prin sud.

dr4qul4

@alecu...semnatura mea se refera doar la ce e in executie acum.... La tunele nici pt 2018 nu-mi pun mari sperante. Mai ales ca avem 0 alocare bugetara pentru ele pt 2016! Adica nici macar avans ca sa se inceapa proiectarea iarna viitoare...

Eu unul sunt satul de declaratii, vreau sa vad fapte. E bine ca aloca 900 mil lei pt A3, unde nu e inceput NIMIC, unde vor fi aceleasi probleme cu autorizatiile si avizele.... si nici 600 pt cele 2 autostrazi in constructie...
Si apoi vin si ne spun ca "am alocat mai multi bani decat s-au cheltuit anul acesta". Sunt curios, daca vor fi facturi acum la sfarsit, le vor plati si se vor contrazice?

Ma bucur insa sa vad, in sfarsit, o schimbare de atitudine, un pas spre transparenta, dar sunt dezamagit ca nu au gasit inca 100 mil lei la buget (= maruntis la care se adauga 300 de la UE) ca sa poata suplimenta bugetul A1 si A10

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

IlisescuV

Nu stiu daca s-a mai spus aici dar intre viitoarele noduri Marginea si Grind s-a facut un tratament la DN prin aplicarea unui strat mai rugos si mai dur peste stratul de uzura si au reparat in mare gropile.
Cred ca CNADNR se pregateste de utilizarea acestui tronson pe o perioada indelungata deoarece fara tunelele si viaductele de pe L2 o sa mergem mult si bine pe DN-ul cu serpentine.
Mi se pare criminal ca nu s-a relicitat acea bucatica de autostrada. Nici noua guvernare nu a suflat o vorba despre acele tunele. Poate ar trebui intrebati direct de catre API care sunt planurile cu acele tunele.

Ionut

I-am intrebat ieri despre tunele. Am stat ieri la minister 3 ore (!!!) intr-o intalnire la obiect in care am adus tot felul de propuneri si am semnalat problemele principale de pe A1 si nu numai. Legat de aceste tunele treaba e foarte complicata. Nu stiu exact ce avem voie sa spunem public, insa Catalin va poate da macar unele detalii, el cunoaste foarte bine problema. (Ieri la intalnire am vorbit cu noul Director CNADNR si cu noul Secretar de Stat pentru infrastructura rutiera, plus 4 experti din cadrul companiei/MT.)

istvan78

#25690
Quote from: Liviu_udr on December 10, 2015, 11:02:29 PM
Daca nu se incepe lucrul sustinut la Sibiu-Pitesti in 2016, iar Lugoj-Deva sa fie finalizata in prima jumatate a anului viitor, 

Bun venit pe forum!

Citeste putin din istoria de >1000 pagini a acestui thread, si vei realiza de ce nici una nici alta din tintele propuse de tine nu se pot, tehnic, realiza in 2016. Cu situatia existenta azi, in nicio tara UE n-ar fi posibil. Sau oricare alta unde exista si se respecta o legislatie care sa protejeze atat siguranta consumatorilor cat si cheltuirea banului public.

Mai percis:
1) pentru Pitesti-Sibiu exista un contract pentru actualizarea SF cu termen in Iunie 2016. Contractul nu prevede predarea anumitor parti din SF inainte de termen, si acest lucru nici n-ar fi posibil decat cu nerespectarea numitor pasi din elaborarea studiului (de ex. studii geo facute din birou, etc...) In plus nici legislatia Europeana nu permite eliberarea acordului de mediu pe portiuni, ci doar pe tot proiectul unitar.  Povestea cu primele parti predate in Ianuarie a fost doar minciuna marca Ponta, niciodata n-a fost posibil asta.
Dupa predarea SF, acesta trebuie analizat de beneficiar si aprobat. Daca nu vrem sa se aprobe "pe nv" un document atat de important, trebuie alocata si aici macar o luna daca nu mai mult.
Apoi trebuie elaborata o documentatie pentru achizitia lucrarilor de executie. Din nou, daca nu vrem sa avem contestatii si procese, eventual urmate de anularea licitatiei (cum s-a mai intamplat in ultimii ani, vezi podul A3 Gilau), si aici e nevoie de ceva timp.
Apoi trebuie deschisa licitatia si lasat un timp ofertantilor sa analizeze documentatia si sa clarifice intrebari. Daca nu vrem, din nou, sa avem oferte grabite care apoi nu se pot implementa cum au fost proiectate, vezi Lugoj-Deva cu tunelurile, sau cariera de la Branisca).
Iar apoi trebuie tratate corect eventualele contestatii. Daca nu vrem sa avem din nou inghetare a proiectelor din partea UE.

Deci, din momentul de fata, daca vrem ca lucrurile sa se faca asa cum trebuie, nu putem avea contracte semnate mai devreme de toamna anului viitor. De unde vor curge 4-9 luni de proiectare in functie de lot, inainte ca prima lopata sa atinga iarba.

2) Pe Lugoj-Deva sunt doua tunele forate de construit pentru care azi inca nu exista licitatie deschisa pentru executie. Executia in sine nu se poate face mai rapid de 1 an. Case closed.

stangabriel

Ionut, eu atat vreau sa stiu: daca se putea evita toata situatia, inainte de licitare. Mai ales ca presa sufla dinainte. Risca intarzierea tronsoanelor? se vor scoate vinovati? imi imaginez ca treaba s-a complicat enorm acum.

__dir

#25692
Tind sa cred ca exista niste investigatii, altfel nu vad de unde atata netrasparenta la 3 contracte pentru tuneluri.

Tunelurile sunt pe buget sau bani UE?

TibiV

Quote from: __dir on December 11, 2015, 11:02:36 AM
Tunelurile sunt pe buget sau bani UE?

Tunelurile fac parte din Lugoj-Deva, care este cu co-finantare europeană.
Deci DA.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cuneo

Vizita fulger a ministrului Transporturilor pe Autostrada Timisoara – Lugoj Lot 2, pregatita de inaugurare

TIMISOARA. Ministrul Transporturilor Dan Marian Costescu a venit in Timis sa vada Lotul 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj, care tocmai a fost finalizat. Inainte de 1 decembrie, constructorii au turnat si ultimul strat de asfalt dar mai trebuie finalizate marcajele.

Va fi deschisa circulatiei cu 7 luni mai devreme decat era prevazut in proiect.

Dan Marian Costescu a fost intampinat de prefectul de Timis Eugen Dogariu si de catre presedintele Consiliului Judetean Timis Titu Bojin.  Ministrului i s-a facut o scurta prezentare a indicatorilor din lucrare, apoi acesta a mers sa faca o plimbare pe tronsonul 2 al autostrazii, intre Izvin si Sanovita.

,,Acest lot de autostrada, asa cum arata acum , este receptionabil. Din masina arata bine,,, a fost prima concluzie trasa de ministrul Transporturilor dupa plimbarea pe tronsonul de autostrada.

Intrebat daca vom circula pe autostrada pana de Craciun, ministrul a spus ca totul depinde de vreme.

,,In afara de lucrarile care nu tin de siguranta circulatiei, cele pentru refugii, totul ar putea fi finalizat odata cu marcajul, din cate mi-au spus constructorii, care mai trebuie facut pe cca 30 de km desfasurat, pe ambele sensuri. Din pacate asta nu e sub controlul nostru si nici al dansilor, ci tine de conditiile meteo, de umiditate cat mai mica si temperatura peste 4 grade. De cum va aparea soarele, avem un termen undeva la 7 zile, eu as zice 10 zile, cu rezerva. Am putea atunci semna receptia pentru zona de rulare, fara spatiile organizate in lateralul autostrazii", a declarat Dan Costescu.

Construirea lotului 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj, realizata de Asocierea TIRRENA SCAVI S.P.A., a inceput in ianuarie 2014 si avea drept termen de finalizare iulie 2016. Cei 25 de kilometri au fost insa finalizati deja, iar pentru finele lui decembrie este programata receptia lucrarii.

Acest tronson face parte din Autostrada Timisoara – Lugoj, care are o lungime totala de 35 km, primul tronson fiind dat in folosinta in 2012.
Lotul 2 Izvin – Sanovita are 9 poduri, 12 pasaje, un nod rutier la Topolovatu Mare, 2 spatii de servicii, 2 parcari de scurta durata.

Costul lucrarilor la tronsonul 2 al Autostrazii Timisoara – Lugoj a fost de  423.356.307,32 lei (fara TVA), din care 85% din Fondul de Coeziune (POS-T), iar 15% de la bugetul de stat.

Perioada de garantie oferita de constructorul italian este de 4 ani.
http://www.opiniatimisoarei.ro/vizita-fulger-a-ministrului-transporturilor-pe-autostrada-timisoara-lugoj-lot-2-pregatita-de-inaugurare/10/12/2015