Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 42 Guests are viewing this topic.

mash510void725

QuoteAlecu[/b] Lipova nu poate fi eliminata complet din semnalizarile de la Nod Topolovat ptr ca directia e pe un DJ cu statut interjudetean (CS-TM-AR), dar caruia CJ AR nu i-a acordat aceeasi atentie pe care a primit-o din partea CJ TM.
Daca StreetView ar fi avut pe acest drum poze mai noi de 2012 (deci post-renovare TM), s-ar fi vazut clar diferentele de calitate pe care drumul le are in cele 2 judete. Numai regionalizarea poate rupe acest nod gordian prin care CJ AR considera DJ572 ca fiind neimportant. Dar pina atunci Lipova ar trebui barata (nu stearsa) de pe semnalizarile de la Nod Topolovat, localnicii oricum vor sti ca directia nu e blocata, putindu-se ajunge in satele din apropiere (Lucaret, Brestovat, Hodos etc.)

Judetul Arad are in prezent alte prioritati decat acel drum cu un potential de trafic foarte mic.Regionalizarea in sensul in care o intelegi tu, pentru Arad, nciciodata nu va fi o solutie deoarece toate fondurile sunt dirijate inspre Timiosara, iar spre Arad/Caras Severin putin spre deloc.

alecu26

Gata. Am găsit.  Dar trebuie căutat cu lupa acel dj după Topolovat.  Proiectantul e acoperit. A respectat normativul ad literam. Nodul e cu dj 572 și primele orașe stanga dreapta sunt Buziaș și Lipova. Din păcate genul ăsta de proiectare cu normativul în mana și fără sa gândească de loc îl poate face și un student de anul 1 sau chiar și un elev de generala. Sper sa sughiț serios de la înjurăturile celor care vin dinspre Lugoj și vor sa meargă la Lipova și în loc sa iasă la Arad sud vor ieși acolo și vor rătăci prin sătucele Banatului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#25622
Quote from: Quest on December 08, 2015, 10:36:46 PM
Vancouver din cite stiu CNADNR are un plan de imbunatatire a semnalizarii ptr A1, dar planificat de-a fi pus in opera doar dupa momentul in care intregul culoar IV pan-european va fi gata (ceea ce evident se va intimpla peste niste ani buni). O filmare completa Nadlac-Dumbrava cu siguranta va exista dupa momentul inaugurarii TL2.

Alecu
Lipova nu poate fi eliminata complet din semnalizarile de la Nod Topolovat ptr ca directia e pe un DJ cu statut interjudetean (CS-TM-AR), dar caruia CJ AR nu i-a acordat aceeasi atentie pe care a primit-o din partea CJ TM.

Imi pastrez parerea total impotriva pastrarii directiei Lipova la nod Topolovatu.

Regulile aberante din Romania, SCRISE ATUNCI CAND NU EXISTA NICI UN SINGUR KM DE AUTOSTRADA, NU MA INTERESEAZA. Orice regula se poate schimba, daca din ea rezulta situatii gresite / contrare logicii.

Regula corecta pentru iesirile obisnuite de pe autostrada, privind localitatile indicate pe iesire, este:
1. Se afiseaza cea mai apropiata localitatate de nod. Nu oras / orase, ci localitate oricat de mica ar fi. Aceasta localitate da NUMELE IESIRII / NODULUI.
2. In cazurile in care 2 sau 3 localitati se afla f. aprope, pot fi trecute.
3. Daca si numai daca in apropiere se afla un oras si DACA SI NUMAI DACA aceasta este cea mai buna iesire pentru a ajunge in acel oras sau macar intr-o parte a acelui oras, ATUNCI se afiseaza si acel oras.
4. Daca exista un alt punct de interes deservit de acest nod, DACA ESTE UTIL, se afiseaza si acela.
5. NU SE AFISEAZA localitati aflate la o distanta exagerat de mare.
6. NU SE AFISEAZA localitati in care se ajunge mai bine continuînd PE AUTOSTRADA (pentru a nu induce in eroare soferii).
7. NICODATA NU SE INDICA ACEEASI LOCALITATE ATAT PE IESIRE, CAT SI INAINTE PE AUTOSTRADA, FARA ALTE INDICATII. Se specifica cartierul sau zona pentru care este indicat sa se iasa / sa se continue pe autostrada.
8. In cazuri temeinic justificate se fac exceptii de la regulile de mai sus.
9. Daca au loc modificari in reteau de drumuri (modernizari, drumuri noi) si rutele recomandate se schimba, atunci se OPEREAZA MODIFICARI pentru a afisa directia cea mai utila participantilor la trafic.


In cazul de fata:
din 1) => Cea mai apropiata localitate este Topolovatu Mare.
din 2) => nu este cazul
din 3) => Buzias (Lipova pica, pentru ca nu este cel mai bun drum pentru a ajunge acolo)
din 4) => nu este cazul
din 5) => nu este cazul
din 6) => nu se afiseaza Lipova, pentru ca la Lipova se ajunge mai bine iesind la nod Giarmata.
din 7) => nu e cazul
din 8 => nu e cazul
din 9) => daca drumul judetean 572 se modernizeaza si se ajunge pe el la Lipova la orice ora cu orice categorie de vehicule, atunci se afiseaza Lipova pe panoul de iesire.

Concluzie: pe panourile de iesire apare:
*           BUZIAS            *
*  TOPOLOVATU MARE  *


Pe panoul inainte pe autostrada apare SPRE VEST:
* ARAD *
* TIMISOARA *


Pe panoul inainte pe autostrada apare SPRE EST:
* BUCURESTI *
* DEVA *
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

iuli

M-ati facut curios de acest traseu de la nod spre Lipova. In curand o sa ii fac o vizita si vedem cum e starea lui actuala, daca nu ninge pana atunci ;)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dorum

nu te baga, am fost eu de 2 ori, dar doar cu 4x4...

istvan78

#25625
Quote from: alecu26 on December 08, 2015, 11:37:58 PM
Care e acest drum? Chiar mă uitam pe harta înainte sa scriu postarea și nu am găsit nici un drum direct.

Quote from: istvan78 on December 02, 2015, 02:06:26 PM
In perspectiva, DJ572 e "prins" intr-un proiect de reabilitare/modernizare pe toata lungimea lui, de la Comoraste(CS) pana la Lipova(AR). Dupa declaratii, lucrarile e executie trebuiau sa inceapa deja anul asta, dar din cate stiu nu s-a inceput nimic.

Acest DJ chiar ar avea utilitate serioasa daca ar fi in stare tehnica buna. E un drum "Regio" veritabil si asigura legaturi directe nord-sud in interiorul regiunii, pe o axa unde nu sunt drumuri serioase (intre axa Arad-Timisoara-Moravita-Moldova Noua si axa Lugoj-Caransebes-Orsova.
Asigura o legatura foarte buna celor din zona Oravita/Moldova Noua catre Bocsa / Resita, acestora din urma catre Buzias/Topolovat/Recas, iar acestora catre Lipova si valea Muresului.

Dar din pacate parti importante din el sunt la stadiu de drum de pamant (nici macadam), deci inutilizabile.
CJ Timis stiu ca "impinge" de mult proiectul de modernizare pe toata lungimea, dar nu prea avanseaza in concret.

@Ionut, scuze de OT
@Iuli, din ultimele mele informatii e complet impasabil pentru autoturisme. Dupa ploile din ultimele saptamani e posibil nici cu 4x4 sa nu razbesti... daca nu ai vreun TAF  :D

P.S. O explicatie similara si f. corecta a dat si Quest pe topicul de DJ-uri (unde ii era locul, de fapt...). Amu' poate ar fi oportuna mutarea postului meu acolo, dar nu stiu cum sa faca asta...  :(

Quest

Mash510void725 ca sa nu abuzam de rabdarea lui Ionut, ti-am raspuns pe thread-ul de DJ-uri. Vad ca Istvan78 a punctat si el corect rolul lui DJ572.
Common sense will get you far !

mirceatm

#25627
Quote from: vancouver on December 09, 2015, 03:26:56 AM

Imi pastrez parerea total impotriva pastrarii directiei Lipova la nod Topolovatu.

Sunt total de acord cu tine, iar daca exista localitati mai indepartate, la indicatoarele de iesire sa fie trecut pe langa localitate si indicativul acelui drum de legatura, de preferat doar in dreptul acelei localitati, si cu specificatia tipului de drum in fata, exemplu DN6 sau DJ572.

GabiHd

Tot aud ca e buget redus pe Lugoj - Deva pe anul 2016, ca ar trebui un miliard de lei, dar s-au alocat doar 350 de milioane. Acesti bani sunt pentru cofinantarea de 15%? Ori s-au pierdut fondurile europene pentru ca nu s-a finalizat pana in dec. 2015? Nu intra pe exercitiul bugetar 2014 - 2020?

Imi cer scuze daca s-a mai discutat despre asta.
Multumesc!

icristian

S-a mai discutat. Banii aceia sunt banii cu tot cu cofinantarea europeana din programul 2014-2020, aici banii europeni reprezinta 75%, nu 85.


vancouver

#25631
GabiHD, da s-a mai discutat. Sumele includ fondurile europene. Atat necesarul de 1 miliard de lei, cat si alocarea din proiectul de buget de 348 milioane lei. DIN PACATE.
Mai clar: astia sunt toti banii pe Lugoj-Deva pe 2016: 348 milioane lei. Partea de la buget este ca. 35% din ei.

Din fericire au existat discutii ale API cu guvernul (intalnire tet-a-tet cutter=Catalin Drula cu Dl. Ciolos) si avem promisiunea ca se va modifica acest aspect, de asa natura incat sa se poata lucra la foc maxim pe tronsoanele cu finantare europeana aflate deja in lucru. Adica A1 si A10. In mod evident proiectul de buget a fost facut de guvernul anterior, dureaza mai multe luni pregatirea. Guvernul Ciolos l-a preluat pur si simplu, cu mici modificari ici-colo si inca se pot face modificari. Azi (miercuri) are loc dezbatere publica pe tema legii bugetului 2016. Asteptam proiectul ce se va depune in parlament.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GabiHd

Multumesc!
Asadar inteleg ca nu sunt bani pentru cofinantarea de 25%, care ar insemna cam 250 milioane lei (sa speram ca se va asigura). Pentru ca ma gandesc ca nu se pune problema sa nu primim fondurile europene, atata timp cat se asigura cofinantarea.

istvan78

Quote from: vancouver on December 09, 2015, 01:00:36 PM
Mai clar: astia sunt toti banii pe Lugoj-Deva pe 2016: 348 milioane lei.
...
In mod evident proiectul de buget a fost facut de guvernul anterior...

Daca mai era vreo indoiala ca precedenta administratie, cu concursul precedentei conduceri CNADNR au sabotat in mod constient proiectul A1 cel putin din 2012 incoace, sistematic.
Sa ne amintim:
- tergiversarea contractarii loturilor 2-4 din Lugoj-Deva timp de mai bine de un an (licitatie deschisa in vremea guv. MRU, contracte semnate in vara lui 2013, avansuri platite in toamna lui 2013!)
- tergiversarea contractarii lotului 2 Timisoara-Lugoj -> intarziere de cel putin 2 ani la darea in folosinta a intregului sector Timisoara - Balit (incl. cei 10Km finalizati si nefolositi)
- tergiversarea re-contractarii loturilor din Nadlac-Arad dupa falimentele Alpine si Nelu Iordache -> intarziere de cel putin 1 an la darea in folosinta
- tergiversarea contractarii lucrarilor la Sibiu-Pitesti cat timp SF-ul a fost inca valabil, apoi tergiversarea contractarii actualizarii SF-ului. -> cel putin 3 ani pierduti
- gestionarea dezastruoasa a "situatiei" Impregillo pe Orastie-Sibiu L3 -> cel putin 2 ani pierduti (1 intarziere inainte de deschidere, si cel putin 1 cat va sta lotul inchis)
- tergiversarea inlaturarii obstacolelor birocratice pe Lugoj-Deva L4 (cimitirul, liliecii, castorii, avize si autorizatii) -> cel putin 1 an pierdut
- tergiversarea contractarii tunelelor de la Holdea -> cel putin 1 an pierdut.

Sincer nu inteleg motivatia (pe deplin), dar mi-e limpede ca doar incompetenta si nepasarea nu pot acumula chiar atatea obstacole, trebuie sa fie un efort constient si concertat de sabotaj administrativ.

vancouver

Nu numai si mult mai grav: tergiversarea platilor. Daca ne aducem aminte in oct. 2012 a avut loc o mine-actiune-revolta a construtorilor de pe OR-SB, care amenintau cu oprirea lucrarilor, dupa ce ultimii bani primiti erau pe undeva prin mai - iunie 2012. Din fericire presiunea publica era prea mare sa opreasca si aceste lucrari (restul lucrarilor din Romania fusesera deja oprite).
Intre timp si la presiuni externe platile au loc cat de cat la timp la proiectele majore cu finantare europeana.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.