Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 86 Guests are viewing this topic.

marian

Quote from: chr on November 29, 2015, 08:37:15 PM
OK, pe serpentine, o banda in plus la urcare este obligatorie.
@cutter: Hai sa luam alte 2 situatii, mai usor de comparat:
1. Hateg - Simeria are trafic mult superior a ceea ce va avea Rm. Valcea - autostrada si se circula, zic eu, decent pe 1+1.
2. Brad - Deva, iarasi trafic incomparabil mai mare, se circula ok pe 1+1 acolo unde s-a terminat reabilitarea.
Autostrazile trebuie facute pentru oameni nu pentru ursi(varianta rosie). Perceptia ca trebuie sa lege doua (zone)este o prostie, traim in Romania si nu ne permitem sa facem zeci de drumuri exprese,centuri etc. Sa inteleg ca daca unii nu au, trebuie sa sufere si ceilalti.

TibiV

#25531
http://www.profit.ro/stiri/guvernul-cere-acordul-comisiei-europene-pentru-un-aviz-de-mediu-pe-tronsoane-la-autostrada-pitesti-sibiu-14474099

Guvernul va cere acordul Comisiei Europene ca avizul de mediu pentru autostrada Pitești-Sibiu, unul dintre cele mai așteptate proiecte din domeniul construcției de autostrăzi în România, să poată fi emis pe tronsoane, nu pentru întregul traseu, cum prevăd normele comunitare, astfel încât lucrările să înceapă până la finalul anului viitor la "capetele" autostrăzii, conform premierului Dacian Cioloș.

El a confirmat astfel informațiile transmise anterior de Profit.ro, conform cărora Cioloș și-a propus ca anul viitor să înceapă lucrările la autostrada Pitești-Sibiu.

"Pentru tronsoanele din capete sunt făcute studiile de fezabilitate, urmează să le lansăm și pentru celelalte părți. Problema este însă cu avizul de mediu, pentru că există o normă europeană care spune că avizul de mediu trebuie luat pe toată porțiunea, nu pe tronsoane. O să încercăm să vedem dacă putem obține un acord să luăm avizul de mediu pe tronsoane, în așa fel încât să nu întârziem tot procesul pentru a aștepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele și să începem cel puțin pe capete. Acesta este obiectivul meu, ca până la sfârșitul anului 2016 să finalizăm toată procedura, în așa fel încât să putem fi aproape de semnarea contractelor de execuție cel puțin pe capete și să finalizăm studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane", a spus Cioloș la Europa FM.

El a arătat că lucrările la cele două tronsoane ar urma să înceapă, astfel, conform calendarului care i-a fost prezentat, spre sfârșitul anului viitor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: marian on December 01, 2015, 03:06:58 PM
Autostrazile trebuie facute pentru oameni nu pentru ursi(varianta rosie). Perceptia ca trebuie sa lege doua (zone)este o prostie, traim in Romania si nu ne permitem sa facem zeci de drumuri exprese,centuri etc. Sa inteleg ca daca unii nu au, trebuie sa sufere si ceilalti.

Exact, autostrada trebuie facuta pentru oameni. Adica pentru a deservi fluxul principal de trafic. Flux principal care este Pitesti - Sibiu. Diferenta intre varianta rosie si varianta verde, preturi neactualizate, este de cel putin 150 milioane de euro sau 15% din valoarea proiectului. 150 milioane de Euro inseamna inca un lot de autostrada in alta parte a tarii (economiile intre rosu si verde vor fi probabil mult mai mari). Mai mult, varianta rosie in continuare nu rezolva nevoile Olteniei Montane, accesul la autostrada fiind relativ facil exclusiv pentru Rm. Valcea.

La jumatate din diferenta intre v. rosie si v. verde se poate construi o legatura 2+1 intre Rm. Valcea si C. de Arges, care leaga mai bine atat Rm. Valcea de Sibiu si Bucuresti/Constanta cat, mai ales, deschide, printr-o centura sud, accesul localitatilor precum Dragasani, Horezu, Tg. Jiu etc. la Bucuresti si la Sibiu fara a mai trece prin Rm. Valcea. O solutie 2+1 este mai mult decat suficienta pentru o zona de tipul Olteniei Montane, cu doar doua localitati mari, una de 100 mii si una de 75 mii locuitori.  Si este si mai avantajoasa pentru Valcea, deservind direct orasul, nefiind nevoie de un drum pe DN7 pana la Calimanesti pentru acces.

Comparatia CNADNR intre preturi:
varianta 1 (rosu)     : 1,606,091,000 EUR
varianta 2 (albastru): 1,631,141,000 EUR
varianta 3 (bleu)     : 1,990,188,000 EUR
varianta 4 (verde)   : 1,850,684,000 EUR
varianta 5 (mov)     : 1,742,910,000 EUR

Varianta 1 si 2 a fost MULT mai studiata decat variantele 3,4,5. Probabil preturile pentru variantele 3,4,5 sunt sub valorile lor reale, fiind doar calcule de hartie, fara vreo munca de teren, pe cand varianta 1 si 2 implica si studii minore de teren. Munca curenta va studia toate 5 variantele pe teren, si vom avea valori actualizate.

Oricum, accesul la Rm. Valcea NU este important pentru proiectul A1 Pitesti - Sibiu, care are deja stabilite criteriile de utilitate si obiectivele de indeplinit - si nu includ accesul la Rm. Valcea - discutia de azi, daca era de purtat candva, era acum 10 ani, cand se stabileau criteriile pentru Pitesti - Sibiu. Accesul A1 - Rm. Valcea, desi util si necesar in momentul asta nu are cum sa se constituie decat ca proiect nou, separat. Altfel iese un talmes-balmes total.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marisRO

'La Piteşti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru că există o normă europeană care spune că avizul de mediu trebuie luat pe toată porţiunea şi nu pe tronsoane. O să încercam să vedem dacă putem obţine un acord, să luăm avizul de mediu pe tronsoane, în aşa fel încât să nu întârziem tot procesul pentru a aştepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele şi să începem cel puţin pe capete. Ăsta ar fi obiectivul meu, ca până la sfârşitul lui 2016 să finalizam toată procedura, în aşa fel încât să putem fi aproape de semnarea contractelor de execuţie cel puţin pe capete şi să avansăm, să finalizăm studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane. Aşa cum am vazut calendarul acum, va fi greu şi prefer să nu promit că o să facem, pentru ca n-am nevoie să tai panglici la sfârşitul lui 2016. Important e să facem lucrările corect, pentru că altfel, dacă le grăbim din diferite motive, ne putem trezi apoi cu surprize', a mai spus primul ministru.

Întrebat dacă a discutat cu comisarul european Corina Creţu despre tronsonul Orăştie-Sibiu, în condiţiile în care, dacă lucrarea nu va fi finalizată, România e nevoită să returneze banii, Dacian Cioloş a răspuns: 'Nu, nu am discutat. Nu, nu 500 de milioane de euro, deocamdată nu e vorba de o sumă atât de mare, dar oricum, oricâţi bani ar trebui să dăm înapoi, acolo, în primul rând vreau să văd exact a cui e vina şi cine şi-o asumă, pentru că va trebui să dăm nişte bani înapoi şi deci, bugetul naţional va trebui să şi-i asume, dar vreau să văd, în primul rând, a cui e vina şi din ce cauză'

Sursa: http://www.capital.ro/ciolos-despre-autostrada-targu-mures-iasi-vom-lansa-studiile-de-fezabilitate.html

AlexIP

Quote from: chr on November 29, 2015, 08:37:15 PM
2. Brad - Deva, iarasi trafic incomparabil mai mare, se circula ok pe 1+1 acolo unde s-a terminat reabilitarea.

Cu o medie de vreo 2 morți pe lună, anul ăsta. Pe 37 km.

Going back on-topic, pe lucrările de la lotul 4 - Șoimuș din vale - între nod și zona celebră de pe deal băltește apa într-o veselie în zona decopertată cu ploile din ultima vreme. Tare mi-e groază că o să vedem probleme similare zonei Mintia când s-or apuca de ea, la anul sau peste 2 ani.

dr4qul4

Cum sa avem diferenta nici de 250 mil euro intre rosu si verde?

Numai ca sa traversam cozia avem peste 6 km de tunel, care inseamna peste 300 mil de euro. Si mai sunt inca 4 km de tunel mai la sud....

Pe Valea Topologului e destul loc pentru autostrada, si pe valea Baiasului la fel, cu exceptia primei portiuni care este stancoasa.

Poate 250 mil euro sa fie diferenta daca la Rosu au calculat si vreun drum de legatura nou-nout, la nivel de autostrada, intre Tigveni si Rm Valcea.

Sau standardul de cost de la tunele e de forma? Sper ca nu au de gand sa le faca ultra-low-cost cu limita de 60 km/h.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Cioloș:
Quote'La Piteşti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru că există o normă europeană care spune că avizul de mediu trebuie luat pe toată porţiunea şi nu pe tronsoane. O să încercam să vedem dacă putem obţine un acord, să luăm avizul de mediu pe tronsoane, în aşa fel încât să nu întârziem tot procesul pentru a aştepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele şi să începem cel puţin pe capete.

Un prim ministru care se interesează personal de Pitești - Sibiu și propune soluții realiste de accelerare. Soluție înseamnă pentru mine: există o normă europeana care mă împiedică să lucrez. Ce fac, mă ascund și zic, avem normă, nu se poate face nimic. Sau încerc să modific norma / să institui o excepție. DAAA, EVIDENT NORMA E FĂCUTĂ DE OAMENI, POATE FI MODIFICATĂ DE OAMENI. Sunt convins că se poate.

WOW. De cand aștept o abordare normală precum cea de mai sus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

si observatia recenta, facuta tot de Ciolos, ca in domeniul achizitiilor publice (si nu m-ar mira sa fie la fel si la mediu) suntem mai catolici decat papa, si ca la minimul cerut de CE, noi tot adaugam, si adaugam, si adaugam....
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sorinuss

Mai sunt mai putin de 2 saptamani pana la anuntata deschidere a lotului Timisoara Lugoj. Stie cineva care e stadiul lucrarilor? Constructorul nu a anuntat nimic oficial...

horatiu.cosma

Urmeaza o saptamana fara precipitatii, cu vreme relativ buna. Eu m-as astepta la un anunt pe finalul saptamanii.

mishu77

Ar fi de bun augur deschiderea, desi e tot mai multa tacere despre acest lucru, nimeni nu zice nimic, doar pe forum sa vehiculat termenul de 15 decembrie. In felul asta mai scapam de traficul de pe DN6 si de trecerea de pietoni din Recas, care incurca foarte mult traficul in zona. Ca tot au mai zis si altii, am zis si eu, traficul pe DN68A e din ce in ce mai aglomerat, chiar vorbeam cu un prieten din Sibiu care merge des in Germania si zicea ca si-a schimbat ruta de iesire/intrare in tara in loc de DN7 o ia de la Sacarmas pe DN68A si apoi pe autostrada. Vineri seara cand am mers la Sibiu am vazut pe sensul catre Faget 5-6 coloane formate din cate 1 TIR si 15-20 masini dupa el pe serpentine ... trafic care acum 3 - 4 ani era de neconceput pe aceasta ruta. Totusi nu am auzit inca de accidente grave pe acolo, mai sunt destepti care se baga in depasiri la risc si pe linie continua, dar in general lumea merge in coloana...

Ionut

Si noi incercam in acest moment sa aflam detalii despre deschidere. Vedem ce aflam. Teoretic stam bine pentru ca vor fi zile senine si nu mai au nevoie de multe zile senine pentru a finaliza. Dar sa nu zicem hop pana nu sarim gardul.

Ioan76

#25542
Am avut o surpriză plăcută dimineața asta ... nici nu știam că înainte de Lucareț va exista nod pe autostradă - în felul acesta o comună ca Brestovăț-ul ajunge mai aproape de autostradă decât Timișoara !!

Am apucat să fac și unele poze :

Prima e spre Timișoara


Următoarele ( prin grilaj ... asta e ) spre Lugoj :



( un pic stresat că era un paznic pe zonă - apoi m-am relaxat și am încercat să cadrez mai bine ) :



La Brestovăț la primărie am surprins și o discuție din care reieșea că s-au relocat toate "curenturile de pă drum" și acum mai e "doar la rigole și parcări dă lucru" - dar dacă vremea nu e foarte proastă pe 20 decembrie se face inaugurarea. Așa să fie !  O:-)

vldklm

Duminica am mers pe A1 in directia TIMISOARA- ARAD , pe o mare protiune din autostrada gardul de protectie este furat !!!! Din pacate nu am facut poze ...

Alexuss

^^ Ar trebui sa se puna un semn in plus pentru directia Lipova: "atentie, drum nemodernizat" sau "atentie, va rupeti masina".
Eu inteleg ca drumul in care da nodul cu pricina, se poate ajunge cu tractorul la Lipova...dar oamenii vor fi indusi in eroare...cand, ce sa vezi, peste nici 20 km te poti da jos pe un drum cat de cat decent care te duce tot acolo.
de fapt ce ma mir...daca la prima iesire cand te dai jos de pe autostrada la Arad pe sensul Timisoara-Arad scrie Timisoara si Lugoj...no comment  :o