News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 59 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma


Ionut

Aveti topic pentru CNADNR, va rog folositi-l. L-am facut special pentru a duce acolo toate discutiile astea! Deja azi am sters o caruta de mesaje de pe A1.

nrb

oare nu avem, totuși, caz de forță majoră pe zona Aciliu, se face achiziție directă, fără licitație, lucrările pot începe, dar asfaltarea ... la anul, în vară, altfel va dura mai mult de un an, oricum soluția tehnică există, nu trebuie inventată

Aiud.dan

Stie careva daca benzinariile din parcare de la Pecica,au fost deschise?

sorinuss

Stie cineva daca A1 care face parte din coridorul 4 Dresda Istanbul este la concurenta cu 10 Salzburg Salonic?  Am auzit in sedinta ideea ca daca se termina Pitesti Sibiu in 2022 nu mai e nevoie de A1 pt transportatori pt ca oricum vor folosi alternativa coridorul 10 Belgrad-Istanbul via Sofia

IlisescuV

#25490
De A1 e nevoie in primul rand pentru Romania si mai apoi pentru UE ca sa fie legat portul Constanta de reteaua de autostrazi a Europei. Daca am avea A1 complet ar reduce considerabil timpul de transport de la Constanta la Nadlac si implicit costul de transport.

pasadia

#25491
Termenul corect nu cred ca e concurenta. Dar da, ambele lucrari au un impact, una asupra celeilate. Insa:

- supraevaluam traficul de mare distanta. Autostrazile nu sunt pentru traficul de mare distanta, sunt pentru cresterea sigurantei si oarecum a vitezei tuturor categoriilor de trafic. Iar intre aceste categorii de trafic, cel local, national oricum e mai mare decat cel international iar traficul de masini mici oricum e mai mare decat cel de marfa.

- pentru traficul de marfa solutia normala ar trebui sa fie feroviara. Nu ar trebui justificate autostrazile prin traficul de marfa international.

- A1, sau orice coridor prin Romania trasat de UE nu are ca destinatie Istanbul ci Constanta.

- senzatia mea e ca si in prezent traficul Istanbul - UE, atat de marfa cat si de masini mici, alege MAJORITAR solutia prin Belgrad. Daca formalitatile vamale ar fi mai simple la granita cu Serbia probabil ca acea ruta va fi singura intre Turcia si UE. Noi NU suntem tara de tranzit pe aceasta ruta; nu am fost si nu vom fi niciodata! Singurul tranzit prin Romania care se poate dezvolta e cel Nord-Sud, intre Scandinavia / Polonia / Rusia si Turcia / Grecia (dar asta implica sa scoatem Budapesta din postura de nod central al acestei zone din Europa si sa dezvoltam alaturi de Ucraina o ruta intre Lvov si Giurgiu (sau Calarasi).


dunmaty

Pe forumul CNADNR cred ca s-a primit tema de la Valcea sa se voteze masiv traseul verde pe stilul Poiana lui Iocan...
De ieri si pana azi s-a votat masiv verde si s-a dublat numarul de voturi...
Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

dorum

tra' sa fi irealist sau dus bine cu leuca sa alegi traseul verde (fara sa-i luam in calcul pe cei din Valcea care si-ar dori-o mai aproape)

bogdymol

Quote from: Aiud.dan on November 27, 2015, 11:57:14 AM
Stie careva daca benzinariile din parcare de la Pecica,au fost deschise?

Luni am trecut pe sensul Arad -> Nadlac, dar nu am intrat in parcare. Benzinariile de la Pecica pareau a fi gata, dar de pe autostrada am vazut in dreptul pompelor pus cate un con portocaliu. Banuiesc ca in acel moment nu se putea alimenta de la pompa.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Quote

Comunicat de presă
27.11.2015

CNADNR SA a supus dezbaterii publice cele 5 variante de construire a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate. Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoaşteri a proiectului, a locului, a condiţiilor de care Proiectantul ar trebui să ţină seama. Pentru aceasta, CNADNR SA a făcut public proiectul cu cele 5 variante pe site-ul Companiei şi pe forum.cnadnr.ro şi, de asemenea, a  declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi.

În primă fază, au avut loc discuţii la Consiliul Judeţean Vâlcea, unde au participat reprezentanţii CNADNR SA (partea tehnică, mediu şi arheologie), reprezentanţii CJ Vâlcea, parlamentari din Vâlcea, precum şi reprezentantul Proiectantului (Asocierea SPEA Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti & Tecnic Consulting Engineering Romania SRL).

Discuţia purtată a fost una preliminară bazată pe analiza variantelor  de traseu propuse de către realizatorii Studiului de Fezabilitate.

Reprezentanţii CJ Vâlcea au susţinut varianta cea mai apropiată de Municipul Râmnicu Vâlcea, pentru aceasta fiind puse în discuţie atât argumente pro, cât şi contra, făcându-se referire în mod distinct asupra structurii geomorfologice a terenului, precum şi asupra conservării florei şi faunei din zonă. Discuţiile vor continua şi cu reprezentanţii judetelor Argeş şi  Sibiu.

De asemenea, au fost purtate discuţii şi la Consiliul Judeţean Argeş, unde au reprezentanţii CNADNR SA (partea tehnică, mediu şi arheologie), reprezentanţii CJ Argeş împreună cu toţii primarii din judeţul Argeş, precum şi reprezentanţii sindicatului Dacia Mioveni.

În urma analizării variantelor de traseu propuse, autorităţiile locale împreună cu toţi cei prezenţi, au optat şi susţinut varianta de traseu nr. 1.

"Având în vedere importanţa proiectului autostrăzii Sibiu-Piteşti, CNADNR a suspus dezbaterii publice pentru prima data un proiect de infrastructură rutiera la faza de SF privind alegerea variantei optime de traseu. Acest demers are drept scop cunoaşterea şi eliminarea eventualelor probleme de mediu, geomorfologiei terenului, areheologice, care ar putea conduce la modificări ale proiectului. În acest sens pentru proiectul autostrazii Sibiu-Piteşti, CNADNR solicită încă odată, ca atât autorităţiile locale, societatea civila, cât şi cei interesaţi, să participe în continuare la aceste dezbateri atât în mod direct, cât şi pe forumul www.forum.cnadnr.ro", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA.

CNADNR SA

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

@NGC20, dacă ai timp te poți uita:

1) Cîte facturi au fost plătite către Spea&Tecnic pentru revizuirea SF autostrada Sibiu-Pitești?
2) Ce prevăd condițiile contractuale în ce privește plățile și lucratul din fonduri proprii?
3) Care este sursa de finanțare a contractului?
4) Care erau activitățile prevăzute în calendarul de lucrări din Raportul de Început pentru a se executa pînă la data curentă (pînă în săptămîna 20 de contract)?

Mulțumim!

istvan78

Daca ar fi sa se construiasca varianta verde, ceruta de valceni, unde ar fi cel mai apropiat nod de acces pentru locuitorii din Rm.Valcea?
Mie mi se pare ca cea mai apropiata posibilitate ar fi undeva intre Daesti si Calimanesti, care nu e cu mult mai aproape decat nodul de la Tigveni (pe drumul de legatura mou/modernizat propus ca completare la varianta rosie).

Deci valcenii nu au chiar foarte mult de castigat din varianta verde, in schimb ar putea avea de pierdut turismul din zona Calimanesti-Caciulata-Cozia, daca santierul si autostrada afecteaza mediul.

Europiu

@pasadia: sunt si eu de acord cu chestia legata de traficul de marfa = preponderent feroviar. Dar ce facem, ca acolo am impresia ca stam chiar mai prost decat la autostrazi?

@istvan78: mi-e teama, fara sa vreau sa te jignesc, ca esti un optimist incurabil. :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cutter

O să revin pe tema asta, dar părerea mea este că n-a fost studiată cum trebuie varianta de legătură cu Rm. Vâlcea (secțiunea 6 parcă din Caietul de Sarcini). Un drum rapid de 30km care să deservească atît Rm. Vâlcea, cît și Oltenia de Nord (Horezu - Tg. Jiu), dar și zona Petroșani, pe relația spre București ar fi soluția optimă după mine. Modernizarea DN Rm. Vâlcea - Curtea de Argeș nu este soluția corectă, dar din păcate, momentan, CNADNR pare să o impună. Noi vom insista pentru studiu corect al acestui drum de legătură cu Rm. Vâlcea (de altfel, au fost niște propuneri foarte bune făcute chiar aici pe forum de-a lungul timpului, una dintre ele dacă nu mă înșel făcută de vancouver).