Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

dorum

Exista solutii bineinteles... vointa lipseste, e clar...

Insa da-mi voie sa nu fiu de acord cu solutiile exemplificate: armata si voluntariatul...

vancouver

#25441
Nu este adevarat, este o prostie. Comunismul a exagerat treaba cu voluntariatul si acum avem o reticenta la asa ceva.

DA, este o aberatie sa trimiti studenti si elevi la "Munca patriotica" sa recolteze cartofi (aceasta munca nu era niciodata pe bune voluntara).
DA, este o aberatie comunista sa mobilizezi armata sa faca munca necalificata, diguri, santuri, etc...

DAR IN TOATE TARILE CIVILIZATE EXISTA ASA CEVA. In Germania CRUCEA ROSIE are 4 milioane de colaboratori voluntari si se sustine 100% din donatii. In afara de Crucea Rosie mai exista si alte organizatii non-Profit (Samaritenii, Johanitii, etc...). Aproape fiecare student  sau elev de liceu este membru undeva si contribuie la voluntariat. PE BUNE.

Iar daca se surpa undeva o autostrada, se repara in 2-3 zile. Exista interventii de urgenta, cu derogare de la obligatia de a face licitatii. In primul rand exista THW (Technisches Hilfswerk: http://www.thw.de/DE/THW/thw_node.html), un fel de SMURD pe partea tehnica, capabil sa scoata oamenii din daramaturi, sa repare parapeti pe autostrazi, sa ia camioanele prabusite sau zdrobite dupa accidente, sa faca poduri provizorii, sa faca diguri provizorii, sa evacueze oamenii in caz de calamitate. Iar la nevoie ii ajuta si armata.

ATENTIE: acest THW in Germania are 80.000 DE COLABORATORI BENEVOLI. Totusi este o institutie de stat (1% din personal este platit de la stat), dar bazata in mare parte pe voluntariat.

EXISTA VOLUNTARIAT si EXISTA INTERVENTII DE URGENTA in toata lumea civilizata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#25442
Statul are legal puterea de a incredinta direct lucrari in situatii de urgenta/forta majora. Asa ca nu exista scuze, se poate gasi un constructor pentru reparatii (temporare sau permanente) in cateva ore/zile. Platit sau neplatit. Bineinteles, inainte de a se intra pe santier trebuie ca acesta sa fie predat de Impregilo. Si, bineinteles, trebuie sa existe bunul-simt al CNADNR in a face ceva (ceea ce ma indoiesc ca exista).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AFC

@vancouver, @frunzaverde, de acord cu voi. Voluntariat inseamna civilizatie. Punct.
In drumul nostru catre civilizatie trebuie sa scapam intai de "vaicareala" asta care ne caracterizeaza si sa facem tot posibilul sa mobilizam institutiile si decidentii. Eu sunt pentru un demers API, demers pe care mi l-as dori cat mai contondent si insistent. Armata este intotdeauna o solutie, chiar si platita ar furniza o calitate incomparabila cu ce furnizeaza Salini. Nu uitati ca acea arma denumita "Geniu" cu asta se ocupa.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

adiarc

sper ca CNADNR urmareste si  citeste cu atentie........licitatia nu trebuie sa se rezume la cei 200 de M....pana la celalalt podet , spre nodul Apold , mai sunt cateva sute de M , asa ca e cel putin un km cu probleme.....sper sa faca o expertiza cu adevarat profesionista....si din pacate cred ca vor constata ca mare parte din cei 5 km intre viaduct si nodul Apold sunt varza....plus inca un km dupa viaduct spre Sibiu

cine raspunde pt ca nu au reziliat inca din 2013 sau cel tarziu incep.lui 2014.......?????
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Va rog frumos sa purtati discutiile despre voluntariat in Parcare, nu aici. Multumesc!
Legat de o interventie API pe langa Presedinte si Premier in aceasta privinta, vedem ce putem face.

Oricum noi mereu facem si fara sa stiti voi. :lol:

teea

#25446
@frunzaverde : asta isi dorea toata lumea la un moment dat, ca situatiile ce au aparut in urma alunecarilor sa fie declarate situatii de urgenta/forta majora. Din pacate, nu s-a intimplat asa... si astea sint rezultatele
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

GabiHd

#25447
Quote from: GabiHd on November 23, 2015, 09:49:04 PM
Quote from: luchiano on November 14, 2015, 02:09:01 PM
stie cineva de ce ruteaza google maps prin lugoj daca vii din directia sibiu->timisoara? La coborarea din a1 si urcarea pe a6 scrie "Road Closed on Ramp".
Quote from: AlexIP on November 14, 2015, 02:39:51 PM
Invers rutează bine. O fi fost raportat vreun incident pe waze care a dispărut și încă nu s-a făcut sincronizarea.

E o problema pe un segment in aceasta zona https://goo.gl/maps/9eM3uvJQaVM2 in google maps si se opreste rutarea acolo, nu are continuitate.
Am incercat sa remediez dar nu pare nimic gresit. Am raportat segmentul la google.

Quote from: Germany on November 23, 2015, 10:42:57 PM
GabiHd, te referi la cei 10 km spre TM ? Nu are drum de acces, probabil de asta nu e modificat pe google maps
Salut! Nu ma refer la cei 10 km nefolositi. E o eroare in google maps pe segmentul acela de coborare, din nod. Cel din mijlocul paginii https://goo.gl/maps/URmUvwieKg12

Europiu

Quote from: Ionut on November 24, 2015, 04:38:24 PM
Oricum noi mereu facem si fara sa stiti voi. :lol:
Si tu, Brutus? Pai si-atunci unde e transparenta?  ;)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

Quote from: skemosu on November 23, 2015, 02:19:00 PM
Nu vi se pare ca parapetii din zona mediana sunt prea apropiati de marcaj ?
In Ungaria mai era cam jumatate de metru in stanga marcajului dintre banda 2 si parapet.
Era mult mai odihnitor cand circulai pe banda 2 si parapetul nu era asa aproape.
Exista vreun normativ pentru asta ?
Exact atât e și la noi. Te fura imaginea. Exista normativ.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: Nelu63 on November 23, 2015, 03:23:32 PM
  Lotul  2 Lugoj-Deva a început să o ia la vale în urma ploilor
http://www.presalibera.net/foto-circa-128-de-milioane-de-euro-se-duc-pe-apa-sambetei-lotul-lugoj-deva-a-inceput-sa-o-i-a-la-vale-in-urma-ploilor_1843901.html
Exact ăsta am prevăzut eu ca o sa se întâmple cu câteva pagini mai în spate. După ce au fost făcute filmările.  La început nu ii înțelegeam pe tirena de ce se grăbesc așa cu pământul vegetal cu casiuri șanțuri. ...etc....dar se vede ca știu meserie și au experiență și știu sa coordoneze.
Mare imbecilitate a lui Imbecilio a fost sa facă rigola de acostament fără sa facă imediat casiurile și dacă făceau casiurile trebuia și șanțurile laterale.
Mai bine făceau asfaltul și lăsau așa. ...ca atunci apa nu curgea șuvoi în acele zone unde au tăiat rigola.

DAR.....cum ați spus.....rigola de acostament se face repede simplu....și probabil au și iau si mulți bani pt ea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: sorinuss on November 24, 2015, 02:34:51 PM
Stii ce ma mira pe mine? Ai luat teapa odata cu Impreglio pe Sibiu Orastie si in loc sa reziliezi imediat orice contract mai are fantoma asta de firma in Romania tu tot ii finantezi pe Lugoj Deva.
Legal nu poți face ăsta fără sa plătești pagube enorme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#25452
Romania: Profilul transversal al autostrăzii are lăţimea platformei de 26,00 m, din care:
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.   
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;

Germania si Ungaria: RQ 29,5 mit 4 Fahrstreifen, der normale Querschnitt einer Autobahn (Sectiune tipica 29,50 m, sectiunea folosita in mod curent la autostrazi 2x2 in Germania)
   - Bankett 2 x 1,5 m = 3,00 m
   - Standstreifen 2 x 2,5 m = 5,00 m  (banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens)
   - Seitenstreifen 0,75 m x 2 = 1,50 m (benzi laterale)
   - Fahrspur 3,75 m x 4 = 7,50 x 2 = 15,00 m (benzile de circulatie)
   - Randstreifen jeweils für jede Fahrtrichtung 0,75 m x 2 = 1,50 m (benzi marginale in zona mediana)
   - Mittelstreifen 3,5 m (zona mediana)
In 2016 sau 2017 va aparea un standard modificat in Germania si se va trece la RQ31 in loc de RQ29,5.

Asadar in Romania intre banda 2 de circulatie si parapet avem numai 0,5 m, din care 0,25 este ocupat de linia continua laterala, ramâne efectiv 0,25 de rezerva.
In Germania si Ungaria avem 0,75m in total, din care scadem linia continua, raman 0,50 de rezerva. Adica dublu.

Deci observatie corecta sorinuss. Psihologic pare mult mai periculos de depasit un camion in Romania, mai ales pe timp de noapte sau ploaie. Asta desi banda de circulatie propriu-zisa este identica, deci este doar un efect psihologic (l-am simtit din plin atunci cand am venit din Ungaria si am continuat pe autostrada in Romania).

Pe Bucuresti - Pitesti s-ar putea sa fie 0,75m si zona mediana mai mica, 2,50 in loc de 3,00 m.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Apropo de intervenții la varf: modul ăsta de vorbire se învață la vreo școală speciala de directori/sefi/miniștri? (Ce e cu acea fraza de deschidere fără cap și fără coada? )
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/191748/costescu-lotul-3-al-autostrazii-sibiu-orastie-va-ramane-inchis-cat-timp-cer-procedurile-de-siguranta.html

Eu mă gândeam sa propunem ministrului sa acționeze exact invers. Oricum știe cu destul de multa precizie ca nu va sta mai mult de un an în funcție.  Avea șansa să rămână în istoria drumurilor cu niște decizii radicale, clare.....și care sa rezolve problema....fie și temporar.
II înțeleg declarația. ....dar cu morții și accidentele săptămânale de pe DN1 cum rămâne?  Aia cine și asuma?
De accidentul în lanț de exact acu 2 ani a uitat toată lumea?  Era suficient sa fie acolo 1-2 cisterne....și 1-2 autocare cu copii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

In felul asta cu siguranta nu va mai avaria nimeni parapetii...
E un "castig", nu ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)