Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

11 Members and 42 Guests are viewing this topic.

BoGDaN

indicatorul este multifunctional asa ca informeaza asupra conditiilor meteo, blocaje, accident, etc

nenea_hartia

^ Am mai scris despre asta. Sunt două astfel de panouri mici cu mesaje variabile (VMS), ambele montate puţin înainte de podul peste Mureş, pe ambele sensuri, şi vor indica, atunci când trebuie, exact ce a scris jailor: vânt/viscol, mâzgă, polei etc, lucruri care apar adesea pe poduri. De ce e nevoie să funcţioneze tot timpul, asta e o altă discuţie; din punctul meu de vedere ar trebui să fie stinse şi să pornească strict atunci când e cazul. Pentru cine nu ştie, pe pod există şi o staţie meteo care poate detecta grosimea peliculei de apă sau a stratului de zăpadă de pe şosea, viteza vântului, temperatura şi umiditatea aerului etc, şi care îi poate indica operatorului când trebuie pornite VMS-urile.

cineva

Ce mai lipseste nodului de la Ortisoara?

radutm

Nenea_hartia are dreptate. Centura Aradului e in zona de influenta a Muresului. De maine incolo incepe sezonul de ceata, iar la iarna cred ca acolo se va forma cel mai mult polei. Din punctul asta de vedere sunt amplasate bine. Ca au fost cheltuiti bani cu ele: asta vine la pachet cu noile standarde de autostrazi, cu modul de proiectare, cu banii europeni. Nu pot fi luati banii de acolo si dusi pe altceva, nu sun lucruri care se substitutie. In ce priveste economia panourilor, eu nu cred ca un panou de acel tip consuma chiar atat de mult curent incat sa fie inaccetabil dpdv al costurilor. Nu stiu daca au un consum comparabil cu cativa stalpi de electrictate de pe centura. Se consuma mult mai mult pe iluminatul centurii - tot din considerente de standard si de siguranta. Daca vrem autostrazi, dar ne uitam la fiecare leut, mai bine le inchidem. Ele vor genera costuri tot mai mari, de unde si necesitatea introducerii de taxe de utilizare care sa acopere costurile.
cont inchis

iuli

Deja de azi dimineata a fost o ceata crunta in Timisoara. Pe Valea Muresului, mai ales ca Padurea Ceala este in apropiere, conditiile de ceata, polei, mazga, vor fi mai dese.
Statia meteo de pe pod a pozat-o nenea_hartia mai de mult, se gaseste undeva pe aici prin topic.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

ah... este automatizata jucaria? scuze, dar nu am stiut! credeam ca e pusa asa, la misto... io-s mai pesimist asa, cand e vb sa se faca ceva cum trebuie pe la noi prin tara... bine ca m-am inselat! :)
Sailing away! S/Y Haimana

mns

Quote from: cineva on September 16, 2012, 10:01:14 PM
Ce mai lipseste nodului de la Ortisoara?

Nu stiu sigur daca au mai lucrat acolo, dar ultima data lipsea stratul final de pe bretelele de pe sensul spre timisoara, o bretea lipsea complet pe sensul spre arad, parapetele de pe bretele. Sunt chia curios daca au reluat munca si acolo.

bogdymol

Nu, nu au reluat munca la nodul de la Ortisoara. Arata exact la fel ca in Decembrie.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Sa nu exageram, totusi... S-au pus parepetele pe pasaj, s-au pus stalpii, s-au gardurile pe pasaj, s-au facut conurile (parca asa le zice)... Timid, dar parca parca, cat sa nu stea.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

davyl

Quote from: iuli on September 14, 2012, 06:20:51 PM
Quote from: radutm on September 14, 2012, 04:49:53 PM
[...]
Nu am inteles insa de ce anume se plangea davyl ??? Ca e impartita autostrada pe loturi?
@iuli, scuze ca nu am fost clar... ma refeream la faptul ca prin deschiderea lotului UMB se mai adauga inca niste km buni la autostrada, insa de la Izvin la Lugoj, mai este un lot, pe care inca nici nu s-a finalizat licitatia. Un alt lot (spre Lugoj) e avansat si intre ele se afla acest lot cu licitatia nefinalizata. Deci ma refeream la faptul ca loturile nu au inca o continuitate (cursivitate). Sper sa fi fost clar! Insa este luni dimineata!  :D

N-am nimic impotriva fragmentarii (referitor la loturi), pentru ca asa se poate realiza mult mai repede acel segment de autostrada.

@bogdymol: superbe poze! Multumim!

Apropo de vremea rea pe autostrada: exista vreun contract de intretinere cu vreo firma specializata pe Arad-Timisoara? Sau in caz de vreme extrema (ninsoare, polei) se inchide?

Nu m-ar mira, ca in Belgia daca ninge prea mult, autostrazile se inchid pana la degajarea lor (au fost cazuri in trecut)...

ciprebbe

Hai ca iti raspund eu.....din ce se aude prin tara :D

Ca la noi, la nimeni! Nicio autostrada din Romania nu are contract de deszapezire

http://www.time4news.ro/administrativ/ca-la-noi-la-nimeni-nicio-autostrada-din-romania-nu-are-contract-de-deszapezire.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

In octombrie parca se fac licitatiile pentru deszapezirea autostrazilor. Rabdare un pic. :)

Sfantu

am facut harta totala a romaniei cu autostrazi (ARE 44 MB)

click here
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

radu24

Vezi ca e gresit link-ul. Il pun eu corectat. LINK

ciprebbe

#3479
hmmm
mie nu mi merge link-ul

LE: OK, ms
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe