Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: mns on October 17, 2015, 09:33:59 AM
Sau sa aflam ca oficialii noștri pur si simplu mint, care cred ca e si cazul aici. Ma îndoiesc ca UE a fost chiar atât de inflexibila in legătura cu asta, când ne-au acceptat toate derogările si fazările posibile.

Cand vine vorba de criteriile de adjudecare a unei licitatii, regulile sunt foarte inflexibile la nivel UE. Am interactionat cu fonduri UE si fonduri bugetare, in Suedia ambele, si e exact la fel.

Exemplul meu e urmatorul - noi construim o platforma de stocare, introducere si procesare de date customizata, dintr-un amestec de fonduri UE si guvernamentale suedeze (cofinantare 0 ca e cercetare stiintifica).

Proiectul e implementat intr-un sistem similar cu FIDIC galben - adica design and build facut de firma constructoare dupa specificatii de functionalitate date de noi. Eu sunt "business analyst -ul" proiectului, adica intermediarul intre proprietarul de grant (beneficiarul) si contractor (constructorul). Echivalentul inginerului consultant FIDIC adica (nu lucram pe contracte FIDIC, e un proiect mult prea mic, de 500.000 EUR in total).

Proiectul e multi-grant si multi-anual; la sfarsitul fiecarui an suntem obligati sa declansam o licitatie publica noua pentru implementarea urmatorului lot.

Singura metoda acceptabila este "pretul cel mai mic" - problema e ca noi am vrea ca implementorul intregului proiect sa fie aceiasi firma pe toate loturile, sau macar ca firma care a implementat lotul anterior sa primeasca un head-start pentru implementarea urmatorului lot (loturile sunt practic exprimate ca numar de ore de programare contractate, nici macar linii de cod implementate; nu e ca la autostrazi unde vorbim de pozitii kilometrice, loturile sunt doar fictiuni administrative, nu separa functionalitati).

Noua ni se pare fair avantajarea firmei care a facut lotul anterior inclusiv din prisma utilizarii resurselor guvernamentale - o firma noua va trebui sa cheltuie o gramada de munca, cel putin, pentru a intelege sistemul construit, datele noastre si pentru a intelege cerintele noastre. In conditiile astea, functionalitatile noastre ar necesita 800 de ore de munca pentru firma "veche" si 1200 pentru o firma noua, deci daca firma veche vine cu 10% mai scumpa pe ora ca orice firma mai noua ar iesi lucrarea mai ieftina per total.

Nu se poate. Am incercat inclusiv sa incercam sa contractam lucrarea ca "lot integral", dar nu ne lasa decat daca contractam la cea mai ieftina valoare PE ORA a unei firme capabile sa implementeze solutia. Punct. Pana acum, in 4 runde de contractare am avut norocul IMENS ca aceiasi firma sa vrea sa continue si sa liciteze sub marja de profit obisnuita. Acum e runda 5 (si ultima). Si-mi tataie fundul ca vine cineva cu un cost orar cu 1-2 kr mai mic ca astia pe care-i am acum, castiga, si voi putea implementa jumatate din ce as fi putut implementa cu ceilalti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Quest

Quote from: stefanudrea on October 17, 2015, 03:26:23 PM
Mai stie cineva ceva de TL lot2?

Stefan, pe principiul "help yourself": uita-te la prognoza meteo ptr TM pe 2-3 saptamini. Daca vezi continuu soare sau cer innorat in cel mai rau caz, atunci lucrurile vor avansa, daca nu, nu. Dupa fiecare zi de ploaie, TS trebuie sa astepte 2 zile sa se usuce stratul de asfalt peste care ar trebui asternut cel de uzura. Au asternut stratul de uzura pe sensul Sanovita-Izvin cu exceptia unui tronson de 1-2 km.
Common sense will get you far !

stefanudrea

Deci doar Dumnezeu hotaraste TL2 daca e anul asta sau nu?

horatiu.cosma

Au inceput acum 40 de zile cu stratul de uzura. Teoretic, se poate termina pana in decembrie, practic, depinde de vreme.

mishu77

^^ Si vremea nu e foarte buna prin zona...  :(

Ioan76

Quote from: mishu77 on October 17, 2015, 07:07:34 PM
^^ Si vremea nu e foarte buna prin zona...  :(

Dar nici foarte proastă așa că speranțe ar fi totuși ...  O:-)

mishu77


mariansb

benzinaria de la Cristian , sambata la 11

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mariansb

zona de dinainte de viaductul Aciliu  inverzita partial

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

Ioan76

Quote from: mishu77 on October 17, 2015, 10:10:31 PM
^^ Nu e frig dar cam ploua ...

Mijgură ... cum se zice pe zonă - dar se poate lucra. Nu știu dacă la asfaltare dar vineri seara am văzut ceva mișcare când am fost spre Brestovăț ( dar era spre seară și nu m-am oprit să pozez ).

dorum

TL2 au inceput marcajele de la Izvin, pe sensul Tim-Lug... Se lucra acum 30 minute, duminica seara la orele 18:45

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2015/10/18/interviu-ministrul-transporturilor-nu-particip-la-o-intrecere-de-taiat-panglici-la-inaugurarea-de-autostrazi-vreau-ca-lucrurile-sa-fie-temeinic-facute-12-11-00

AGERPRES: Câți kilometri de autostradă credeți că veți da în folosință până la sfârșitul anului?
Iulian Matache: Se va deschide traficul pe un sector de 6 kilometri, între nodul rutier Topolovățu și Sanovita. În cazul în care condițiile meteo vor fi favorabile, există posibilitatea ca și sectorul dintre Izvin și Nodul Rutier Topolovățu să fie dat în folosință până la finalul acestui an. Odată cu deschiderea traficului între nodul rutier Topolovățu și Sanovita, va putea fi dat în folosință și tronsonul de 10 kilometri dintre Sanovita și Nodul Rutier Balint, aparținând Autostrăzii Lugoj — Deva, Lot 1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mishu77

Adica prima data deschid Topolovat - Sanovita si peste o luna jumatate Izvin - Topolovat :)

stangabriel

Quote from: dorum on October 18, 2015, 07:13:22 PM
TL2 au inceput marcajele de la Izvin, pe sensul Tim-Lug... Se lucra acum 30 minute, duminica seara la orele 18:45

Pai daca au inceput marcajul de la Izvin, poate se da tot tronsonul in folosinta. Multam de vesti.

Tavi

Cam aiurea asta cu Topolovățu. Mai sunt necazuri pe Izvin -Topolovățu? Știam ca toate-s rezolvate. Și atnci de ce deschideri parțiale? Care ar fi motivul? În altă ordine de idei, a mai trecut cineva pe la nod Margina? Cum stau cu structurile?