News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 39 Guests are viewing this topic.

cutter

Diseara sunt invitat de la ora 22.30 în emisiunea "Jocuri de Putere" de la Realitatea TV moderată de Rareș Bogdan. Vom discuta despre autostrăzi bine făcute și/sau demolate :)

horatiu.cosma

Imi poate explica cineva de unde nebunia din ultima perioada cu autostrada "demolata/dinamitata/bombaradata etc"? De problemele de pe Cunta-Saliste se stie de mult timp, chiar si in presa. Oare cauza o fi in acel sofer care s-a blocat intre doua basculante? Au ajuns in presa imaginile cu terasamentul escavat, si de acolo o fi inceput?

Ionut

Am tot discutat articolele/stirile cu demolarea. E un subiect fabricat aiurea, deja stiam de mult timp despre problemele grave. Iar incepem? :ohno:

alecu26

ce e foarte frustrant in acest caz, e ca, in ciuda unui sistem de calitate foarte stufos si si birocratic si rigid cu functii care se verifica unele pe altele si alti vericatori care verifica pe alti verificatori....si ISC, si RTE, si CQ, si CTE, si verificatori de proiect, si verificatori interni, si externi si experti...etc...si curte de conturi, si AM POST, si CE si, si, si....totusi s-a intamplat asa ceva.

Tot sistemul e de vina...deoarece e atat de greoi...incat nimeni nu-l mai respecta si toti il scurtcircuiteaza. Asta ar trebui sa pricepem. Decat un sistem ultra stufos si greoi care nimeni nu-l respecta....mai bine bine unul simplu si eficient si care chiar sa fie respectat.

Un singur exmplu: când a fost ultima data când CNADNR (ca BENEFICIAR) a angajat ultima data un Verificator de proiect? De licitatii nici nu poate fi vorba...dar nici macar atribuiri directe. Legea e foarte clara....Verificatorul de proiect este angajat de BENEFICIAR. Din pacate cutuma e ca, cu verificatorul se descurca proiectantul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

Stirile ProTv, Cutter, +10.
Titlu exagerat: Autostrada construita pe ape (ceva de genu`)

alecu26

idiotii l-au facut membru '"construim romania".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069


dragos.popescu

CNADNR-ul explică oficial de ce se demolează autostrada Sibiu – Orăștie http://goo.gl/eS97vp

rocklee

#24548
 DRAGOS.POPESCU @ cei de la ora de sibiu si  TU  ...ai  folosit o imagine de pe lotul 4 umb din zona cariera de piatra bretea muresana ....te rog nu mai folosi imagini mincinoase pentru articole ..cu tenta de SENZATIONAL ...POTI  sa-mi folosesti imginile ...doar in scopul pentru ce au fost facut e ...pum ...si lotul 4 lugoj deva ...

TibiV

#24549
Quote from: horatiu.cosma on October 14, 2015, 06:05:31 PM
Imi poate explica cineva de unde nebunia din ultima perioada cu autostrada "demolata/dinamitata/bombaradata etc"?

Aseara la ora 18 Agerpres a dat o stire, in urma careia cea mai mare parte a presei a descoperit... apa calda !
http://www.agerpres.ro/economie/2015/10/13/abateri-grave-in-respectarea-proiectului-de-executie-pentru-autostrada-orastie-sibiu-sectiunea-km-60-600-va-fi-demolata-si-refacuta-18-13-48

Quote
Abateri grave în respectarea proiectului de execuție pentru Autostrada Orăștie-Sibiu; secțiunea km 60+600 va fi demolată și refăcută
marţi, 13 Oct 2015, 18:13  •  Economie

Direcția de Calitate din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a constatat abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție aprobat pentru Autostrada Orăștie - Sibiu și dispune demolarea și refacerea secțiunii km 60 + 600 al Lotului 3.

De asemenea, specialiștii CNADNR confirmă calitatea necorespunzătoare a pământului de fundare.

"În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal — n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacității portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător", se menționează într-un raport al Direcției, obținut de AGERPRES.

În document se atrage atenția asupra faptului că măsurătorile au fost realizate în zona în care în data de 22.09.2015 s-a realizat extraescavația și unde s-a observat prezența unui strat de peste 6 metri de argilă contractilă.

Conform sursei citate, constructorul avea obligația pregătirii corespunzătoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianți hidraulici, acest lucru neregăsindu-se în straturile decopertate.

"În urma analizelor de laborator transmise de către DRDP Cluj pe materialele prelevate în data de 23.09.2015 din secțiunea de la km 60+600, în curs de demolare, se reconfirmă neconformitățile identificate de laboratorul DRDP Brașov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatră spartă, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regăsește piatra spartă sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastieră utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, în afara sortului)", se mai spune în raport.

Concluziile documentului relevă abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție aprobat, lipsa saltelei din piatră spartă sort 40 — 63 milimetri și neevidențierea stratului de argilă în documentele privind recepția terenului de fundare.

În acest context, specialiștii CNADNR solicită extinderea investigațiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare, în stânga și în dreapta zonei de la km 60+600 până la eliminarea din fundație a argilei contractile și realizarea corpului autostrăzii pe o fundație sănătoasă.

"Firma de consultanță CONSITRANS ar fi trebuit să atragă atenția constructorului Impregilo asupra terenului de fundație prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate și să nu permită așternerea saltelei de piatră pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate — n. r.)", se mai arată în documentul Direcției Calitate a CNADNR.

În data de 3 septembrie, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.

Potrivit companiei, lucrările de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc și pe cheltuiala acestuia în condițiile în care aceste defecțiuni au fost determinate de execuția necorespunzătoare a lucrărilor de către antreprenor și nu de alunecările de teren.

'În cadrul programului de remediere înaintat de către Antreprenor se regăsesc toate defectele din Șantier. Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de către Antreprenor, necesită perioada cea mai îndelungată pentru realizarea tuturor lucrărilor de remediere. În acest interval de timp sunt programate a se remedia și toate celelalte defecte din șantier. În ceea ce privește zona km 59+800 atât Antreprenorul cât și Beneficiarul realizează expertizarea acesteia. Din analiza zonei rezultă că defecțiunea este cauzată de execuția necorespunzătoare și nu de alunecări de teren. Ceea ce este vizibil în șantier reprezintă o tasare structurală a structurii rutiere. În ceea ce privește zona km 61+400, din activitatea de monitorizare întreprinsă de către Antreprenor nu s-au înregistrat noi alunecări de teren. În ceea ce privește zona km 64+200, defectul se referă la un ebulment în banda de urgență pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice și remediere conform programului de lucrări înaintat de către acesta'', se precizează în comunicatul CNADNR din 3 septembrie.

Și ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat, pe 15 septembrie, la dezbaterea din plenul Senatului a moțiunii simple a PNL, intitulată "Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicăieri", că raportul tehnic preliminar realizat de experți tehnici independenți semnalează că, în anumite zone, degradările de pe tronsonul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie sunt cauzate de natura argiloasă și consistența redusă a terenului, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare.

Constructorul Autostrăzii Orăștie — Sibiu Lot 3 este firma italiană Salini Impregilo.

Alte "organe" nu s-au lasat mai prejos, si in urmatoarele doua ore s-au publicat si alte articole, care spuneau ca "s-a descoperit apa sub terasament".
Asa ca, logic, autostrada s-a construit "pe apa"... :D
In general, cei care dau la jurnalism sunt cei care au avut in scoala o relatie proasta cu stiintele exacte...

P.S.
Agerpres nu a spus cand a fost facut raportul, asa ca multe posturi si agentii au dat stirea cu "va fi demolata", fara sa stie care este situatia din teren.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

#24550
Quote from: dragos.popescu on October 14, 2015, 07:57:52 PM
CNADNR-ul explică oficial de ce se demolează autostrada Sibiu – Orăștie http://goo.gl/eS97vp

.. hmmm, pai era asa de greu sa pui o poza reala de la fata locului? avem pe forum, sunt publice... acu' ori ti-a fost lene sa cauti, ori nu erau atat de "senzationaliste"....
Ce treaba are o poza de pe LD4 cu OS3?

PS: daca nu cunosti abrevierile, ti le explic:LD4 e  Lugoj-Deva lot4, constructor UMB (in poza e o problema cu pilotii forati care s-au strambat; problema e in remediere) iar OS3 e Orastie - Sibiu lot3, constructor Salini - Impregilo; si e vorba de 200m din lotul3, deci sub 1% din lot
PS2: Titlul si poza sunt in cautare de senzational, ceea ce, sincer, noi nu prea agream pe forum...

bridge

Quote from: alecu26 on October 14, 2015, 07:10:27 PM
ce e foarte frustrant in acest caz, e ca, in ciuda unui sistem de calitate foarte stufos ....si ISC, si RTE, si CQ, si CTE, si verificatori de proiect, si verificatori interni, si externi si experti...etc...

Stii foarte bine ce putere au acesti factori ,mai ales cei interni Antreprenorului si ce interese au ceilalti externi in derularea unui astfel de contract

cutter

#24552
Aici este materialul ProTV despre lotul 3 din Orăștie-Sibiu. Am și eu o scurtă intervenție la un moment dat.

ps Și mai pun o dată aici cu scuzele de rigoare, dar poate nu s-a văzut pe pagina anterioară: de la 22.30 voi fi la Realitatea TV la emisiunea Jocuri de Putere.

dorucireasa

Quote from: horatiu.cosma on October 14, 2015, 06:05:31 PM
Imi poate explica cineva de unde nebunia din ultima perioada cu autostrada "demolata/dinamitata/bombaradata etc"? De problemele de pe Cunta-Saliste se stie de mult timp, chiar si in presa. Oare cauza o fi in acel sofer care s-a blocat intre doua basculante? Au ajuns in presa imaginile cu terasamentul escavat, si de acolo o fi inceput?
in nota de constatare mentionata in articolul scris de mine in Rl cnadnr vorbeste de demolarea completa a infrastructurii rutiere in vederea eliminarii neconformitatilor constatate.

adiarc

Am uitat sa precizez ca nici pana acum , conul viaductului Aciliu spre Sibiu nu a fost finalizat/betonat....nici macar nu se lucrează la el.......de asemenea șanțurile din apropierea viaductului sunt in continuare NEFiNALIZATE......iar in ultimul timp a plouat la greu .......unde s-a infiltrat aceea apa ?.....in terasament.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura