Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 43 Guests are viewing this topic.

MHN

Quote from: davyl on December 06, 2011, 04:32:25 PM
Ce mi-ar placea un "drive test"  ;) alaturi de voi in zilele alea, dar din pacate sunt la 2000 km departare. Insa voi fi alaturi de voi pe cele 2 forumuri. Promit!

Asa ca astept cu nerabdare clipele  8) cand veti pune poze sau filme cu autostrada deschisa! Sa pot sa va zic "La multi ani 2012! linistit! :D
Multumim ca ne esti alaturi :)


Quote from: Ionut on December 06, 2011, 04:36:41 PM
E posibil sa ajung eu in jur de 20 decembrie pana in Timisoara cu niste treaba. Vin si plec in aceeasi zi cu trenul, cred. MHN, imi poti da un mesaj pe private si sa vorbim ca sa stabilim exact detaliile? Multumesc!

:cheers:
Tinem legatura.

Ionut


alecu26

Quote from: Ionut on December 06, 2011, 01:30:08 PM
Multumesc nenea_hartia de explicatii! Da, suna mai grav povestea cu neplata subcontractorilor. Aia de obicei sunt mai micuti si daca nu-i platesti nu mai lucreaza ca nu se pot finanta precum cei mari. E la fel in toate industriile. Nelu Iordache are probleme de ani de zile...

@davyl - nu cred ca momentan se pune problema sa termine Mako-Nagylak inaintea noastra. Dar sa nu zicem hop inca. :)

:cheers:

si eu am auzit ca nu platesc multi multi subcontractori. Chiar in fata mea un mare subcontractor nu-i raspundea lui Iordache, care il tot suna sa mearga la Arad-Nadlac pentru niste lucrari.

Intradevar...subcontractorii sunt mici...dar zvonurile merg repede si imediat sar preturile in sus, ca sa-si acopere oamenii riscurile.

Problema terasamentelor e intradevar destul de grava. Pe toata zona Arad-Nadlac e o lipsa acuta de materiale de umplutura. A suferit si arad by pass. In final, ei au facut cam cu acelasi material (un balast fin de mures tot terasamentul...de jos pana sus).

Alpine pe Arad-Nadlac la fel incerca sa combine in diferite proportii ceva materiale locale cu ceva nisip extras de undeva din Pecica.

Daca nu se compacteaza...intradevar...pare o lipsa a partii fine din material, si asta se rezolva de obicei cu argila, dar culmea, argila care o gassesti peste tot in romania...acolo nu o prea gasesti. (dupa 60-70 cm de teren vegetal mai gasesti 1 metru de argila (care e foarte putin) si intri in apa si nu mai poti folosi materialul). Sincer...sper ca Alpine sa rezolve problema....ei au realizat ca aceasta problema exista inca din vara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Multumesc alecu26 pentru informatii! Foarte relevante, ca de obicei! :cheers:

---

Imi place mult ca biroul de presa al CNADNR/MT e din ce in ce mai bun si mai atent.

QuoteCa urmare a informatiilor apărute în presa locală privind constructia tronsonul de autostradă
Nădlac-Arad lot 1
, Compania Nationala de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România face
următoarele precizări: 

Aspectele semnalate de mass-media reprezintă proceduri obisnuite pentru stabilirea tehnologiei de
executie a lucrărilor de terasamente în functie de  materialul de umplutură disponibil si natura
terenului de fundare.
Aceste proceduri constau în realizarea de  tronsoane experimentale si
efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impusi prin proiect si
reglementarile tehnice în vigoare.
 
Prin urmare, faptul că s-a constatat că o parte din tronsoanele experimentale sunt în curs de
refacere nu constituie motiv de îngrijorare cu privire la respectarea termenului de executie, ci mai
degrabă o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmează a fi executat.
Mentionăm că executia
de sectoare experimentale este o procedura standard pentru toate contractele de lucrări si nu
implică extensii de timp sau costuri suplimentare.

Reamintim că potrivit prevederilor contractuale impuse de Companie în cazul tuturor tronsoanelor
de autostradă atribuite în cursul acestui an pe Coridorul IV paneuropean  NU  este posibilă
depăsirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici sau
schimbărilor de legislatie.
În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în
termenul prevăzut - aprilie 2013, penalitătile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată,
corespunzătoare (asa cum va fi determinată de Inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de
întârziere.

sursa: CNADNR

nenea_hartia

^ Apropo de Alpine, câteva poze (slabe, îmi pare rău), cu lucrările la Nădlac-Arad Lot II:








Ionut

Multumim nenea_hartia! Sunt foarte bune, asteptam si altele. :) :cheers:

Odiseea continua...

QuoteRomstrade: Problema este la "vecinul" Alpine. Alpine: "Nu avem nicio problemă"

Deşi în precizarea trimisă de Compania de Autostrăzi, ca reacţie la informaţiile apărute în presa locală, se face referire la "lotul 1" al autostrăzii Nădlac-Arad, omul de afaceri Nelu Iordache, care controlează Romstrade, firma care execută lucrările pe lotul 1, neagă că ar avea probleme tehnice. El a explicat pentru gândul că, de fapt, pe tronsonul "vecinului" său, firma Alpine (care execută lucrările pe lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad), pământul este de slabă calitate.

"Problema nu este la noi, ci la Alpine. Suntem vecini de şantier cu ei. Noi executăm 22 de km din cei 38,9 km ai autostrăzii Nădlac-Arad. Ei au avut ghinion. Pământul în zona unde lucrează ei (Alpine) este mai prost, nu se tasează. Al nostru este bun, noi am avut noroc. Ei trebuie să găsească o reţetă, să amestece pământul cu ceva, cu var, sau cu altceva, ca să se poată compacta", a declarat Nelu Iordache. "Noi lucrăm pe tronsonul dinspre graniţa cu Ungaria, iar Alpine lucrează pe tronsonul din apropierea Aradului", a mai explicat Iordache.

Nelu Iordache este de părere că o altă soluţie pe care o are constructorul este să aducă pământ de la 10 km distanţă, această variantă fiind însă mai scumpă.

Contactaţi de gândul, reprezentanţii Alpine spun că nu au nici o problemă tehnică.

"Singura problemă este că Ministerul Transporturilor nu a emis încă autorizaţia de construcţie pentru patru din cei 17 km pe care trebuie să îi executăm până în aprilie 2013", au declarat pentru gândul reprezentanţi ai Alpine.

Regele asfaltului, despre cum se construieşte autostrada: "Compactezi-testezi", "compactezi-testezi"

Omul de afaceri Nelu Iordache ne-a explicat, pe scurt, cum se execută lucrările pe autostradă.

"Mai întâi trebuie să decopertezi. Apoi faci teste pământului. Dacă pământul nu corespunde, sapi mai mult, te duci mai jos, până găseşti pământ mai bun. Apoi pui deasupra straturi-straturi de pământ. Se fac fâşii de 200 de metri. Compactezi-testezi, compactezi-testezi. Amesteci pământul cu var sau cu altceva, dacă pământul nu se tasează. Trebuie să găseşti reţeta cea mai bună", ne-a explicat Iordache.

sursa: Gandul

Iar se lucreaza fara autorizatie de constructie. E un sport national, ce sa mai..

Ionut

Inca un articol...

QuotePământul creează probleme pe şantierul autostrăzii Arad - Nădlac
Constructorii au ridicat mormane de pământ, au decapat zona şi ridică probe pentru laborator.

,,Pământul s-a pus în straturi conform proiectului. La fiecare strat noi avem recepţie calitativă şi cantitativă împreună cu consultanţa, adică cu CNADNR. Pământul care se bagă aici îl avem dintr-o groapă de împrumut de lângă autostradă, se fac analize de laborator, avem caracteristicile lui, iar abia după avizul consultanţie putem pune pământul", a declarat Aurelian Lăpuşteanu, şef şantier al firmei Romstrade, care a câştigat licitaţia pentru un tronson din autostradă.

Potrivit unor surse de pe şantier, pământul actual folosit de constructori nu este bun pentru că nu se tasează şi nu se împrăştie, deşi s-a încercat acest lucru cu diferite utilaje, ba chiar şi cu un amestec de argilă.

Aşa că singura variantă pare a fi înlocuirea movilelor de pământ cu un alt tip de sol, care să reziste şi să susţină autostrada. ,,În caz contrar, întreaga lucrare riscă să fie compromisă", au susţinut surse de pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac.

sursa: Adevarul

Ionut

QuoteAeroportul orbit de Autostrada

Autostrada a intrat pe Aeroport. Aşa cum era de aşteptat şi anunţat de ceva vreme, mult aşteptata autostradă va rupe din pista de aterizare. Ieri, conform informaţiilor primite la redacţie, a fost demarată mutarea echipamentelor de balizaj (sistemul de iluminare a pistei de aterizare) şi a echipamentelor de dirijare a zborului, fiind mult prea apropiate de traseul autostrăzii.

Teoretic, fără sistemul de balizaj nu poate fi efectuată aterizarea pe timp de noapte sau ceaţă. E drept că nu este o prea mare problemă ţinând cont că s-ar fi aşternut praful de o palmă pe pistă de când nu a mai aterizat un avion de mari dimensiuni aici. Noroc cu rafalele elicopterelor MAI sau SMURD care coboară destul de des pe pistă.

Există aprobările necesare

Cei de la CJA confirmă existenţa tuturor aprobărilor necesare efectuării acestei operaţiuni. Directorul Aeroportului arădean, Dan Bălăcel, a refuzat să ne lămurească pe această temă şi să ne răspundă dacă există toate aprobările necesare, în cât timp va fi fi prelungită pistă, când va redeveni funcţional sistemul de balizaj şi cât va dura toată operaţiunea de mutare.

Singura declaraţie smulsă telefonic, a fost: ,,Suntem în faza de soluţionare a problemelor. Doar atât pot să vă spun". Cert este că situaţia de pe aeroportul arădean este din ce în ce mai enigmatică şi tot mai puţini sunt dipuşi să dea declaraţii pe temă.

sursa: Aradon

nenea_hartia

Articolul e plin de prostii. Nu ,,a fost demarată mutarea echipamentelor de balizaj (sistemul de iluminare a pistei de aterizare) şi a echipamentelor de dirijare a zborului," ci doar ultimii 30m ai acestora, deci pista nu va rămâne fără balizaj, ci doar fără ultimii 30m din acesta. Balizajul cu pricina:



În plus, nu va trebui prelungită nicio pistă, pentru că nici nu s-a intrat în ea. Gardul aeroportului e dincolo de autostradă; şi da, există avizul AACR, l-am văzut şi eu. Mai multe amănunte, aici.

Ionut


MHN

Se pare ca a fost realizat un nou film pe directia TM-AR:

Quote from: tiberiud
In primul rand, salutari tuturor!
Va urmaresc discutiile de ceva vreme, si mi-am spus sa dau si eu o mana de ajutor, cu ceva poze.
Pozele sunt capturate de pe o filmare de azi (din avion).

Nodul de la Giarmata









Spre Arad



Spatiu Servicii Ortisoara



Pasaj CF la intrarea in Arad





Nodul cu DN Arad - Timisoara si inceput centura Arad



Nod Rutier si pasaj la Aeroport Arad







In axul pistei 27 la Aeroport. S-a scos balizajul?



Nod rutier Centura Arad cu autostrada Nadlac - Arad





Avand in vedere ce am vazut in filmare... nu cred sa fie gata in 15 decembrie... Poate doar daca se intampla minuni!

by tiberiud from RATT forum

Ionut

Oh abia asteptam un filmulet! :) Multumim MHN! :cheers:

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Nu bine, foarte bine! :)

Sper sa faca MT un filmulet si dupa deschiderea traficului, sunt foarte curios de cifrele de trafic si cum arata dupa ce se da drumul.

bogdymol

#314
Ei sa faca filmulet din avion... ca de la sol ma ocup eu :D
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele