Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 37 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Lipsa de informatii de pe Timisoara-Lugoj lot 2 ma duce cu gandul la ceva teorii conspirationiste  :lol:.

Ionut

^ Nu este vorba de conspiratii, pur si simplu CNADNR si TS se tot cearta si fiecare crede ca are dreptate. Inca nu se stie clar daca vor termina anul asta.

danutzu_1069

Su care este subiectul certurilor?

sebba

unii nu fac ce/cum/cand trebuie si unii nu cer ce/cum/cand trebuie
punctul comun e ca nici unii nici altii nu raspund ptr ce/cum/cand fac
Sailing away! S/Y Haimana

danutzu_1069

Deja sunt in ceata! Ceva mai concret? Un exemplu?

sebba

singurul lucru concret e ca CE TREBUIE NU SE FACE iar daca se face, NU SE FACE CUM TREBUIE si nici CAND TREBUIE
pleaca de la premiza asta - daca o poti accepta - si s-ar putea sa incepi sa te si bucuri de chestiile care SE MAI INTAMPLA TOTUSI si pe la noi, CANDVA si CUMVA...
altfel, doar te vei enerva degaba!
Sailing away! S/Y Haimana

horatiu.cosma

In cazul Timisoara-Lugoj lot 2 chiar nu e cazul sa ne lamentam. Pana la urma, ei au termen de finalizare iunie 2016. Faptul ca ne dau sperante ca vor termina acum e doar un bonus.

sebba

vezi danutzu? horatiu accepta 2016 si asta inseamna ca se simte bine.
eu sunt mai salbatic, ptr mine 2016 reprezinta deja 10 ani intarziere :)
dar ce  pot face? accept ce nu pot controla! :)
Sailing away! S/Y Haimana

horatiu.cosma

De unul singur nu poate nimeni controla destinul infrastructurii noastre, dar ca si comunitate, in ultimul timp, am inceput sa reusim acest lucru. Evident ca nu ma simt bine, dar nu are sens sa ne tot uitam inapoi si sa zicem ca ce bine ar fi fost sa avem Sibiu-Nadlac in 2010 gata. Nu e nici acum, iar singura varianta e sa gasim solutii sa fie cat mai repede. Pasajele de al Arad trebuiau finalizate de mult, dar nu sunt. Asta nu inseamna ca trebuie sa injuram autoritatile si sa ne plangem pe forum. Sigur nu o sa se grabeasca sa le faca, decat daca ii pistonam pe cale legala si civilizata.

danutzu_1069

Sa o luam usor - usor, care e situatia facturilor depuse de TS? Care e situatia platilor efectuate de CNADNR?
Au efectuat lucrari pe care cnadnr nu vrea sa le deconteze?
Eu astea le consider dispute, nu ca vrem noi sa dea drumul mai repede.

Ionut

Ideea este, in esenta, simpla. CNADNR spune ca TS a "tras" un pic de contract si a "optimizat" lucrarile in asa fel incat sa ramana cu mai multi bani. Mai simplu zis, cele doua parti interpreteaza un pic diferit contractul. Diferenta "de interpretare" ar fi in jur de 10-15% din contract. Sunt chestii complicate in spate, ingineresti, pe care noi le aflam "pe surse" si nu va putem spune public ce si cum ca altfel n-am mai afla nici noi, ne-ar taia conducta. S-a mai scapat pe-aici rin tin tin, insa e drept ca putem spune ca el este subiectiv (pozitia TS). Ambele parti au argumente valide, cel putin din ce inteleg eu si din cate informatii ajung la mine si la noi (in API).

V-am cerut in multe randuri rabdare... dar nu prea aveti si sincer eu nu va pot condamna. Toti vrem autostrada anul asta. TS incearca un fel de santaj pentru ca au termen in 2016 (atentie, au termen in 2016) pentru a trage de contract si a obtine mai mult.

E posibil sa avem o pozitie oficiala API (in care, eventual, sa si cerem expres ceva), insa noi facem tot posibilul sa fim echidistanti si sa nu tinem partea nici TS, nici CNADNR. Si, in cazul asta, nu e chiar usor.

dr4qul4

@ionut, ce face TS nu e santaj. Se numeste negociere!

Au obtimizat contractul, poate prea mult, iar pb CNADNR are dreptul la niste reduceri.

TS a tras tare. Chiar si cu lucrari neacceptate la plata, iar acum ofera devansarea termenului contra acceptarii "optimizarilor".
Nici CNADNR nu e de condamnat. Daca obtine si 1% reducere, creeaza un precedent.

De fapt are loc o negociere intre TS sij CNADNR. Vedem care e mai " evreu".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Probabil ca in negocierea respectiva mai intra si Sebes-Turda 3 si Nadasel-Mihaiesti. Presimt ca e o comedie totala.

danutzu_1069

Din ce stiu eu, tot ce se pune in opera, tot ce executa, trebuie aprobat de Inginer. La fel si orice modificare a proiectului, "din mers" (daca e FIDIC Galben,, si se merge pe AS BUILD) trebuie aprobat de Inginer.
Senzatia mea este ca cineva asteapta spaga ca sa accepte "optimizarile"
Daca undeva pe traseu e proiectat pod si eu fac podet ca sa mai ramana si la mine in punga ceva, nu prea pot. Pentru ca in timpul executiei avem Faze Determinate, unde vine Inginerul si vede si trebuie sa dea cu pixul.
Ca doar nu o fi ca-n bancul ala cu bicileta de la Zarnaesti: Pe vremuri, un nene care lucra la fabrica de bicilete Zarnesti a zis sa faca si el un ban si a inceput sa scoata pe șest piese de bicicleta. Dar de fiecare data cand le ansambla ii iesea o mitraliera...

In fine... sa mai asteptam un pic.

cutter

Nu e vorba despre aprobarea optimizarilor. Sunt aprobate demult.

CNADNR sustine ca pretul cotat este pentru listele de cantitati din oferta tehnica depusa la licitatie. Cum cantitatile finale sunt mai mici (datorita optimizarilor) CNADNR vrea sa plateasca un pret mai mic.

De aici, incolo, pe tema asta sa comenteze specialistii FIDIC, juristii, samd. Restul e comentariu inutil de pe margine.