Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 44 Guests are viewing this topic.

savagedanyro

Va expun si eu o situatie traita acum 7 zile la intoarcerea in tara din Grecia care are legatura cu discutia Cosava.

Dupa cum probabil stiti sarbii lucreaza la autostrada. Intre Leskovac si Vranje e o portiune de aprox 60 km de autostrada lipsa din care aprox 25 sunt intr-o zona destul de complicata si aglomerata.
Traficul a fost infernal, pe unele portiuni se mergea in coloane de 10-15 masini, inclusiv autocare fara posibilitati de depasire decat cu riscuri mari.

Dar cu toate acestea coloanele inaintau cu o medie de 50 km/h. In conditiile in care aceasta portiune este intre 2 segmente de autostrada pe care se circula cu 140-150 lejer (elvetienii cred ca au temponatele setate de acasa pe 160 km/h ca o paranteza, nici unul din cei intalniti nu avea mai putin de 160 km/h).

Tindem de prea multe ori sa generalizam situatii critice, e adevarat ca sunt multi nebuni pe drumurile noastre, dar marea majoritate a participantilor la trafic sunt capabili de a se adapta la traficul existent pe o portiune de drum periculoasa.

Eu folosesc drumul pe Faget intre Timisoara si Deva cam 1 pe luna. E adevarat ca este mai "rau" ca inainte ca valori de trafic, dar nu e chiar asa de CATACLISMIC cum reise din unele pareri de aici.
Sunt portiuni pe drumurile noastre mult mai "rele" decat se preconizeaza ca va fi pe acesta si totusi nu sunt pagini intregi de forum despre ele.

Ps: parerea este personala si mi-o asum.




...live the moment...

TibiV

dr4qul4, cam asta sugerasem şi eu acum 2 zile...

Quote from: TibiV on August 03, 2015, 10:02:50 PM
La Arad TIR-istul va fi supus aceleiași tentanţii de a NU ieşi de pe şoseaua pe care se află deja (autostrada) şi să meargă înainte spre Deva-Sibiu, cum scrie sus pe indicator.
Dacă însă pe indicatoare apare că Sibiu este înainte doar pentru autoturisme, iar că pentru camioane Sibiu este la stânga, pe DN7? Cam aşa cum este la centurile oraşelor ?
Din câte am văzut camionagii sunt disciplinaţi şi respectă semnele astea...
Probabil se pot pune şi nişte restricții legale, de genul pe 68A nu ai ce căuta dacă vii din vamă şi mergi spre Sibiu/Bucuresti.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Va agitati prea mult. Traficul va fi ingreunat pe cativa zeci de kilometrii, restul se recupereaza conducand lejer pe autostrada. Unii dupa ce vor avea aceea experienta care pentru ei poate e de neconceput nu vor mai alege varianta 1 si vor merge pe varianta 2. Simplu... Restul, cu interziceri si filtrari de trafic mi se pare o prostie. Nu ai de ce sa interzici accesului unui autovehicul pe niste drumuri in functie de numarul de inmatriculare sau de destinatie.

Asa cum au mers zeci de ani pe DN1/7 in coloane interminabile pe sute de kilometrii vor rezista vreo 2-3, maxim 4 ani pe o portiune de vreo 20 de kilometri.

Faceti dracul mult mai negru decat e!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mircea

#23238
Nu aglomerația e principala problemă ci numărul de vieți ce se vor pierde din cauza imbecililor ce vor forța depășiri pe acolo. Dar hei, cui îi mai pasă că mor câțiva oameni în detrimentul unor restricționări de trafic?!

frunzaverde

#23239
Se poate imbunatati siguranta in diverse moduri pe cei 30-40 km si unu-doi ani. O solutie este asta : https://goo.gl/maps/DcXc4 . Montat parapet median pe sectoarele periculoase, astfel incat sa previi complet depasirea in zonele cu probleme.

Se va forta mersul in coloana, cu viteza celui mai lent, dar distanta e suficient de mica incat sa nu fie mult prea frustrant pentru trafic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5


Quote from: savagedanyro on August 05, 2015, 10:42:48 AM
Dupa cum probabil stiti sarbii lucreaza la autostrada. Intre Leskovac si Vranje e o portiune de aprox 60 km de autostrada lipsa din care aprox 25 sunt intr-o zona destul de complicata si aglomerata.
Traficul a fost infernal, pe unele portiuni se mergea in coloane de 10-15 masini, inclusiv autocare fara posibilitati de depasire decat cu riscuri mari.

Dar cu toate acestea coloanele inaintau cu o medie de 50 km/h. In conditiile in care aceasta portiune este intre 2 segmente de autostrada pe care se circula cu 140-150

Conform OSM drumul pe care ai mers (44) va deveni A1 sarbesc in cea mai mare parte a portiunii Leskovac-Vranje. Deci banuiesc
ca are deja curbe suficient de largi, pante suficient de line?

In plus vad ca legaturile dintre A1 curent si 44 sunt directe, fara petale, sensuri giratorii, etc. Bine gandit!

La Margina-Deva vorbim de un drum cu 2 serpentine si 2 treceri la nivel (sensul in care merge trenul va fi afectat de 2 ori) pe 30 km, intrari-iesiri cu sens giratoriu.

Se poate calcula daca DN68A poate prelua 80% sa zicem din traficul DN7 dinainte sa existe A1, si la ce viteza medie. O sa incerc, poate vrea cineva sa ma ajute. Trebuie valori de trafic si un soft. Am gasit unul, e fain dar nu pare a acoperi cerintele :)

http://www.mtreiber.de/MicroApplet_html5

Ionut

^ Va rog nu deviati discutia spre siguranta circulatiei (puteti continua pe thread-ul dedicat discutia). Daca mai aveti ceva de zis despre A1 Margina-Soimus/Deva in acest moment va rog sa o faceti ca sa inchidem subiectul. Deja am tot discutat pe multe pagini despre asta.

chr

Eu cred ca singurul motiv pentru care unele camioane vor alege A1/DN68A in dauna DN7 este centura Aradului. Si cred ca CNADNR aici ar trebui sa actioneze.

Anonymous Rider

Până una alta, înainte să ajungem la sectorul Margina-Dobra, dacă nu se deschide Timișoara - Lugoj atunci Recașul va fi noul Sebeș.

Pentru cei care nu au fost de la Margina pe traseul A1 până la tunele, vă spun sincer că e destul de complicată și zona aia. Și dacă prin minune, se termină la timp, e foarte complicată trecerea de la Coșteiu de Sus la Holdea și mai apoi la Baștea, deci nu știu unde ai putea face o descărcare, mai ales chiar în zona de dinaintea debleului.

În altă ordine de idei, nu există nici o soluție (sau nu cred să fie vreo soluție) intermediară pentru mega-debleul de la limita loturilor. E mult prea complicat. Sunt prea multe variabile (cine sa-l faca, cum sa-l faca, cine sa ia decizia, cine sa dea banii, etc.) Cea mai buna solutie e cea data mai devreme de unul dintre colegi, si anume reabilitarea cu benzi extra in zonele de urcare (acolo unde se poate), adaugarea de parapeti si separatori pentru protectie, etc. Ne rămâne doar să răbdăm până se termină tunelele.

Pellady

#23244
In legatura cu DN68A, eu cred ca se face cam prea multa tevatura, ce am observat ca cei care totusi cunosc drumul destul de bine sunt optimisti. Drumul intradevar (eu pot spune ca-l cunosc bine) este pe unele portiuni de calitate slaba si nu se poate  depasi, dar nu este un drum criminal.
Quote from: savagedanyro on August 05, 2015, 10:42:48 AM
Va expun si eu o situatie traita acum 7 zile la intoarcerea in tara din Grecia care are legatura cu discutia Cosava.
Dupa cum zice si Dany sunt multe locuri in lume cu trafic intens ( cunosc zone respectiva din Serbia de care se vorbeste) iar soferii cei adevarati stiu sa se adapteze si sa astepte momentul sa poata depasi in conditii de siguranta.

In legatura cu cei care vin cu solutii eu unul bag seama ca sunt multi care nici nu cunosc drumul respectiv decat de pe streetview,
Quote from: cristi5 on August 05, 2015, 11:42:51 AM

La Margina-Deva vorbim de un drum cu 2 serpentine si 2 treceri la nivel (sensul in care merge trenul va fi afectat de 2 ori) pe 30 km, intrari-iesiri cu sens giratoriu.

tin sa precizez ca drumul cu pricina respectiv DN68A este cuprins intre Sacamas si Margina si nu intre Margina si Deva. De la Deva la Sacamas este DN7 care si in momentul acesta are preluat tot traficul catre frontiera indiferent ca merg catre Lugoj sau catre Arad. Iar DN68A este de la Sacamas la Lugoj.

Ionut

#23245
Quote from: CristianSitov on August 05, 2015, 02:32:33 PM
Până una alta, înainte să ajungem la sectorul Margina-Dobra, dacă nu se deschide Timișoara - Lugoj atunci Recașul va fi noul Sebeș.

Total FALS. Da, probabil va fi ceva mai aglomerat. Adica sigur. Dar NU va fi noul Sebes din simplul motiv ca DN1 nu ajunge in Recas. Sebesul a fost (zona Lancram) intersectie de doua DN-uri. Bine, este in continuare, dar traficul s-a mutat in mare masura pe A1. Dopul era dat de intersectia DN1-DN7 (Sebes-Cluj cu prioritate fata de Sebes-Deva). Dupa Deva traficul se subtiaza mult de tot, mai ales daca-l comparam cu traficul de pe Sibiu-Sebes.

A1 intre Timisoara si Deva va fi mult sub Deva-Sibiu. Permanent, chiar si dupa ce vom avea A1 finalizata complet.

Pellady

In momentul in care va fi deschis si lotul 4 Ilia-Soimus(Deva) si o portiune din lotul 3 de la Ilia la Grind, atunci practic se va mari traficul foarte mult pe DN68A intre Grind si Margina asta fiind doar pe o distanta de 23 KM. Dar nu cred ca se va deschide Soimus (Deva) - Grind decat in acelasi timp cu Grind - Margina.

icristian

si mie mi se pare deja prea multa tevatura. La inceputul discutiei, Ionut ne-a zis ca poate tragem niste concluzii.
Dupa parerea mea concluziile sunt urmatoarele:

  • Nu putem cere momentan devierea traficului in functie de destinatie, daca se impune am putea cel mult sa cerem devierea traficului greu pe dn7, dar doar daca se formeaza cozi din cauza tir-urilor
  • Ce putem face acum este sa urmarim reabilitarea dn68A, si sa ne asiguram ca la sf anului va putea prelua o mare parte din trafic. Eventual sa cerem largirea benzilor acolo unde este panta mare

Eu personal in momentul finalizarii autostrazii Timisoara-Lugoj voi alege sa merg pe dn68. Sunt doar 40km, iar in conditii de trafic intens nu cred ca va dura mai mult de o ora traversarea. Dar pana atunci mai e.

istvan78

Am mai putea adauga ca pe lotul 3 sunt doua noduri rutier, la Grind si la Ilia. Cum pe aceasta portiune nu par a fi probleme cu proiectul, ne putem astepta ca acest segment sa fie dat in folosinta la termen. E doar podul peste Mures si viaductul cu nodul de la Ilia plus terasament in campie.
Odata cu asta, ramane de parcurs pe DN68A doar 25Km.
Eu parcurg drumul asta lunar, stiu ca e frustrant uneori sa prinzi un camion care urca cu 30Km/h serpentinele, dar si camionul accelereaza spre 60-70Km/h odata trecut de serpentine. Nu-i chiar un compromis rau daca as putea merge de la TM pana la MArgina pe autostrada, si eventual de la Grind m-ar trece pe DN7 la Ilia...

Plus: camionagii care stiu ca nu pot urca (motor slab + incarcatura mare) se vor invata repede sa ramana pe DN7 de la Arad. Nu castiga nimic venind pe aici, traseul fiind mai lung.

Da, va fi un deranj, dar eu unul nu vad carnagiul de care se tem altii.

Atat am mai spus pe tema asta, s-am incheiat subiectul. Acum sa vedem sectoarele astea deschise!

Anonymous Rider

Quote from: Ionut on August 05, 2015, 02:57:15 PM
Quote from: CristianSitov on August 05, 2015, 02:32:33 PM
Până una alta, înainte să ajungem la sectorul Margina-Dobra, dacă nu se deschide Timișoara - Lugoj atunci Recașul va fi noul Sebeș.

Total FALS. Da, probabil va fi ceva mai aglomerat. Adica sigur.

Nu-i tocmai total fals. :) Dar va fi nu ceva, ci mult mai aglomerat. Si asta se vede de la an la an. Cei care au facut traseul Timisoara - Lugoj in ultimii 15 ani stiu prea bine. Sa nu mai zic ca aproape sapt. e cate un accident. Dar, ma opresc aici, pentru ca mi se pare ca divagam.