Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 61 Guests are viewing this topic.

adiarc

La momentul la care spuneam ca CNADNR trebuie sa-si pregătească dosarul si sa dea in judecată pe țeparii mizerabili de la Salini Imbecilio , unii spuneau ca e exagerat , iar alții ma bombardau cu Dislike-URI.......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#23101
Quote from: bridge on July 31, 2015, 05:20:15 PM
Este vorba de o crestere cu 6.5% ,pentru perioada mai 2011-noiembrie 2014,cred ca este o crestere a indicelor preturilor de consum dat periodic de Institutul National de Statistica.Valoarea Contractului creste cu aceasta crestere data de INS.
Corect, exista aceasta crestere a indicilor preturilor de consum, dar de exemplu pentru lotul 2 din Orastie - Sibiu, indicele calculat este de 1.0725%.
Daca am folosi acelasi indice, suma indexata ar fi 608,829,602.11 RON fara TVA, ceea ce nu corespunde cu ROGOP.

Plus ca pentru lotul 2, care a fost terminat mai repede cu 1 an, acel indice ar trebui sa fie doar pentru perioada Mai 2011 - Decembrie 2013, deci indicele pentru lotul 3 ar trebui sa fie mai mare decat indicele pentru lotul 2.  :o





Eurocopter

Acea fluctuatie de indici de preturi este de fapt inflatia, iar pe 2013 si 2014 a fost oarecum neglijabila.
Pe 2015 va fi probabil deflatie, deci preturile ar putea sa scada.

bridge


NGC

Atunci declaram acest mister ca fiind rezolvat. :p
:cheers:

alecu26

Modul de escaladare a preturilor se calculeaza un pic mai complicat.

Se declara o anumita proportie in pretul final a costurilor principale: ciment, otel, forta de munca, motorina, etc...si acestea se inmultesc cu indici lor din catalogul INS.

Data de baza care se considera...e 28 de zile inainte de depunerea ofertei. Intradevar poate fi si indice negativ...dar totusi se inampla rar asta...considerând ca la motorina au bagat si accea acciza, ca otelul la nivel international tot creste, salaruiul minim in Romania a tot crescut...etc.

In mod normal, escaladarea ar fi trebuit sa se termine la momentul initial de finalizare a contractului...sa fie inghetat la acel indice...dar asta e o disputa mai lunga si nefinalizata intre specialisti in FIDIC.

Deci e posibil ca, chiar daca sunt 96% finalizate lucrarile....platile sa depaseasca deja 100% din valoarea semnata. Oricum atentie ca acel 96% e calculat scotand din contract zonele cu alunecari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bridge


NGC

#23107
UMB (TEHNOSTRADE) a emis doua facturi pentru lotul 4 Lugoj - Deva.

30.07.2015: 37,862,454.21 RON
30.07.2015: 30,460,527.01 RON

Sa vedem daca le accepta in totalitate CNADNR si cand le achita. Ar fi primele plati din Decembrie 2013 (avans) incoace pentru acest lot.

AlexIP

Citind de drumuri județene în presa locală am găsit asta:



Punctul 7 - noduri de descărcare Bethausen și Sanovița.

Sursa: http://hunedoaralibera.ro/2lista-drumurilor-judetene-care-vor-fi-modernizate-pe-fonduri-europene/

Eurocopter

#23109
Quote from: NGC20 on July 31, 2015, 06:35:43 PM
UMB (TEHNOSTRADE) a emis doua facturi pentru lotul 4 Lugoj - Deva.

30.07.2015: 37,862,454.21 RON
30.07.2015: 30,460,527.01 RON

Sa vedem daca le accepta in totalitate CNADNR si cand le achita. Ar fi primele plati din Decembrie 2013 (avans) incoace pentru acest lot.
UMB nu prea emite fara sa stie dinainte daca e cazul sa emita. ;)

Quest

Multumim Danny550394 ptr pozele din zona Cosevita.
Pozele astea 2 nu pot sa va spun cit de urit mi-e de ele...




E zona debleului urias cu H=32 m unde DN68A supratrece A1.
Inca din aprilie 2014 cind Delacroix facuse randarile ptr zona asta (multumim inca o data) era clar ca daca nu se schimba solutia tehnica pe Lot 3 (Teloxim) din debleu (D2 cu H=32 m !!!) intr-un tunel cit se poate de legitim si de natural, vom asista cu totii la o mega-transformare grotesca a zonei, exact ca la Aciliu. Iar inevitabilul se produce. Sub ochiii nostri. Rusine DIWI ptr solutia din SF, rusine CNADNR ptr c-ati acceptat asa ceva !
Cit ar fi costat un tunel ?
Metrul liniar de tunel (din discutiile ptr CoBra) stiu ca face 30.000 €.
Cum din randare rezulta ca debleul ptr viaductul pe DN68A peste A1 are pe la 600 m lungime,
rezulta un cost al solutiei cu tunel de 30k x 600 = 18 mil. €
Romania contribuie cu 15%, restul UE, deci efortul nostru bugetar ar fi fost 18 x 0,15 = 2,7 mil. €
O bagatela de suma, in cel mai pur sens al cuvintului !!

Imi crapa obrazul de rusine fata de toti tinerii de pe acest forum, care ar trebui sa vada din partea generatiilor noastre, a celor care tinem in acesti ani haturile tarii, decizii corecte, demne de urmat.
Imi crapa ptr ca a alege o solutie tehnica cu debleu adinc de 32 m in loc sa pui un tunel, este orice altceva decit o decizie corecta.
Vedeti, de asta Rares Bogdan pe Realitatea isi incheie in fiecare seara emisiunea cu indemnul "Iubiti Romania in fiecare zi". Cei din CNADNR care au ales debleul sigur nu iubesc Romania.
Nu nemtii de la DIWI poarta vina principala, ei doar l-au propus in SF, dar CNADNR trebuie sa le rida in fata si sa le zica in CTE: "ia mai mereti voi in...  cu solutia voastra, voi chiar vreti sa va bateti joc de tara noastra si de felul in care va arata ea dupa constructia autostrazii ?". Dar CNADNR n-a facut-o...
(nici macar intr-un limbaj ingrijit, cu atit mai putin intr-unul neaos, pe intelesul zevzecilor de la DIWI).

P.S. Colegii care stiti, tunelul #3 care s-a aprobat pe Lot2 la Cosevita-Holdea rezolva debleul urias D4 cu H=34 m ? (vedeti tot in randarile lui Delacroix). Chiar si daca il rezolva, tot ramine D3 cu H=21 m...
Common sense will get you far !

luc

#23111
Inca un exemplu de proasta executie pe lotul 3 Impreglio, la traversarea DJ 106G peste A1; exact aceasi problema semnalata si la viaductul Aciliu. Totusi nu cred ca e cazul sa inchidem autostrada  >:(

adiarc

Nu...........dar ar fii cazul sa închidem câțiva responsabili de execuție , dar mai ales pe cei care au făcut plăti ilegale catre acești țepari..
Quest.....ce nu pricep "capetele luminate " este ca asemenea ...."soluții" , gen acele mega deblee , ne costa in final mai mult decât un tunel.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

timisoreanul

Nu ar strica mai multa consecventa din partea CNADNR in privinta lotului 3 Orastie-Sibiu. Directorul Neaga spune ca este vorba despre probleme de executie a lucrarilor, iar nu de alunecari de teren catastofale, care sa puna in pericol vieti omenesti. Directorul de investitii din aceeasi companie spune ca ar trebui reconstruita intreaga autostrada !?! Acum, eu care nu am studii tehnice (dar am toata aprecierea si simpatia pentru ingineri, pe care ii consider niste oameni speciali), ce sa mai inteleg? Oricum, solutia inchiderii autostrazii mi se pare extrema si imi vine greu sa cred ca este justificata si ca nu se vor remedia problemele. Am parcurs si eu autostrada de doua ori in aceasta vara si, desi se vede cu ochiul liber ca lotul 3 este de departe cel mai prost executat, prin comparatie cu celelalte tronsoane, nu am avut senzatia ca as fi in pericol. E posibil sa se si exagereze.

cutter

Goga nu este directorul de investiții al CNADNR.

Din ce înțeleg, lucrează la regionala Craiova.