Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 59 Guests are viewing this topic.

alecu26

Chestia cu înierbarea nu e asa simpla.

Acum am observat recent pe centura Pitesti (deschisa deci de multi ani la trafic si executata unele parti inca de acu 10 ani)...cum efectiv acele geocelule umplute cu sol vegetal si pe care clar s-a prins vegetatia...dar au alunecat cu totul...balastul existen inlunca mare a Argesului... ramand intact si creeand o zona de separatie.

Acolo înierbarea si platarea de pomi trebuie facuta cu multa multa munca, si cu masuri suplimentare de fixare a solului vegetal...prin tot felul de santulete, creionaje, etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#23086
http://www.agerpres.ro/economie/2015/07/30/neaga-cnadnr-constructorul-autostrazii-orastie-sibiu-va-incepe-din-15-august-sa-repare-fisurile-de-pe-tronsonul-cunta-saliste-pe-costurile-lui-18-08-18
Neaga (CNADNR): Constructorul Autostrăzii Orăștie-Sibiu va începe din 15 august să repare fisurile de pe tronsonul Cunța-Săliște, pe costurile lui
joi, 30 Iul 2015, 18:08  •  Economie   5 afişări

     Constructorul italian al Autostrăzii Orăștie - Sibiu Lot 3 și-a luat angajamentul că până în data de 4 august va face o analiză a surpărilor care au avut loc pe acest tronson, iar din 15 august va începe să repare terasamentul, pe costurile lui, a declarat, pentru AGERPRES, Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
    "Constructorul (Salini Impregilo — n. r.), cu care ne-am întâlnit aseară (marți — n. r.) și-a luat angajamentul că până în data de 4 august va face o expertiză ca să vadă exact ce trebuie și din 15 august se apucă serios de treabă în zona respectivă, pe costurile lor. Nu plătim niciun ban, pentru că este un defect al lucrării, constatat în timpul execuției lucrării", a spus Neaga.
     Noul termen pentru efectuarea lucrărilor vine după ce, la începutul lunii iunie, Narcis Neaga a efectuat o vizită de lucru pe șantierul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, lotul 3, zona Aciliu, în condițiile în care, cunoscând defectele (fisuri) pe acest tronson, solicitase constructorului începerea remedierii defectelor cel mai târziu pe data de 29 iunie. Însă, Neaga a constatat că termenul nu a fost respectat, iar lucrările de remediere nu au fost începute.
    Șeful CNADNR a explicat că problemele la acest segment de autostradă nu s-au declanșat anul acesta, ci odată cu pregătirea proiectului, din cauza acelei prevederi din legislația referitoare la achizițiile publice care impunea atribuirea contractului pe baza prețului cel mai scăzut.
     "O nouă abordare a Programului Operațional pentru Infrastructură Mare al României (POIM) din punct de vedere al Companiei a început încă de anul trecut, când am schimbat cu totul modul de abordare al studiilor de fezabilitate, pentru că, practic, aici este cheia: cum îți pregătești proiectul. (...) Toate problemele care s-au ivit în această companie au fost legate de studiile de fezabilitate. Una dintre cauzele studiilor de fezabilitate mai puțin reușite a fost acea prevedere a achizițiilor publice care spunea 'competiție pe baza prețului cel mai scăzut'. Începând de anul acesta, lucrurile se schimbă, pentru că Legea achizițiilor publice va fi și ea schimbată. Se va aplica o directivă europeană, care spune că nu mai este obligatoriu să ai prețul cel mai scăzut. În momentul în care acorzi o mare importanță studiilor geotehnice, nu mai poți avea surprize majore în implementare", a explicat Narcis Neaga.
    Directorul general al CNADNR a menționat că studiul de fezabilitate realizat pentru tronsonul dintre Cunța (județul Alba) și Săliște (județul Sibiu) a fost parte a unui studiu de fezabilitate amplu, care a acoperit tot Coridorul IV Pan-european. În studiul de fezabilitate aferent acestui segment se prevedeau alunecări de teren în zona respectivă.
    "Constructorul care a câștigat licitația se pare că nu a ținut cont de așa ceva și modul în care a tratat această lucrare a venit într-un oarecare conflict cu forțele naturii de acolo. El a tratat cu superficialitate zona, au început să apară alunecările de teren previzibile și au început să apară probleme acolo", a spus el.
    Astfel, la câteva săptămâni după darea în folosință a tronsonului de autostradă, a apărut prima fisură. Din primele investigații de la fața locului făcute de CNADNR a rezultat că fisura nu este cauzată de alunecările de teren, ci doar de probleme nerezolvate, precum drenurile înfundate.
    "Am făcut propriile noastre expertize și am ajuns la concluzia că alunecările de teren nu au avut nicio legătură cu fisura apărută pe autostradă. O execuție defectuoasă a fost acolo, neglijențe de neexplicat, constatate de experți. Problema scurgerii apelor la autostradă iată că produce efecte în timp, care se resimt acum. Am avut discuții cu ei. Ne-am interesat să vedem dacă există riscul afectării traficului, al vieților omenești, că practic asta ne interesează — siguranța în trafic. Ei au astupat acea fisură apărută de 3 sau de 4 ori până acum. Ultima discuție am avut-o cu ei aseară. Le-am spus: 'Ori faceți ca la carte, ori încheiem socotelile. Tragem linie și gata!' Asta înseamnă certificat constatator negativ, înseamnă execuția garanției de bună execuție, înseamnă scoaterea de pe piață a lor. O firmă mare nu-și permite așa ceva. Pe teren au fost specialiști din companie, au fost profesori universitari, specialiști în construcții cu care avem contracte, universități de construcții din țară — din București, din Iași. Toți au spus: este vorba de o greșeală de execuție aici", a adăugat șeful CNADNR.
     Pe Lotul 3, sunt două zone cu probleme, respectiv la dealul de la Apoldu și la viaductul Aciliu. CNADNR a mai constatat la terminarea viaductului, în sensul de mers spre Sibiu, că șanțurile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulată în urma ploilor putând afecta instalația electrică și sistemul ITS. CNADNR împreună cu CESTRIN au efectuat foraje, teste la fața locului, care erau în sarcina constructorului. Testele efectuate au confirmat că a fost o greșeală de execuție din partea constructorului.
    "Am stat de vorbă cu constructorul care a lucrat efectiv acolo și a avut o exprimare de genul: 'E posibil să cadă toate dealurile de acolo, dar acest viaduct nu va cădea niciodată'. Ne-a explicat tehnic, ne-a spus despre ce este vorba, ceea ce se vede acum, că au fost niște alunecări, că s-au descoperit anumite pile sau culee — acestea sunt denumiri tehnice. Nu au legătură cu structura de rezistență. Din punctul de vedere al siguranței, nu se poate întâmpla nimic acolo. Nu se poate răsturna viaductul sau să se întâmple ceva. Este un mesaj pe care trebuie să îl înțeleagă toată lumea, spus de constructor, spus de specialiști. Însă, bineînțeles există degradări, au apărut lucruri care nu sunt favorabile construcției în sine. A fost o surpriză și pentru noi, pentru că Impregilo este un constructor mare", a mai spus Narcis Neaga.
    Narcis Neaga a ținut să precizeze că nu au existat presiuni politice pentru deschiderea traficului pe această autostradă așa cum s-a insinuat, iar în acest sens "sunt argumente și se poate susține această idee".
    Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a susținut zilele trecute în presa centrală că Autostrada Orăștie — Sibiu Lot 3 ar trebui închisă parțial ori total până când se va asigura o soluție durabilă, în condițiile în care există patru locuri unde corpul autostrăzii s-ar fi mișcat și unde ar exista fisuri de peste 10 centimetri. Construcția celor 22 de kilometri de autostradă care leagă județele Sibiu de Alba a costat 600 de milioane de lei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Sa intelegem ca Salini are remuscari si dintr-un acces de bunavointa o sa remedieze tot? Sau sunt pe cale sa castige Nadasel-Mihaiesti?  :lol: :lol: :lol:

alecu26

mie imi place aia...cu declaratia constructorului...:)). Ce sa zica saracul...ca podul are intradevar probleme (nu ca o sa cada) dar ca-i poate fi afectata structura de rezistenta?
Va dau un pont...de fapt o deductie logica: de ce credeti ca se turnau pilotii foratii in marea lor majoritate noaptea? Ca in momentul când ajungea la roca de baza...cam greu de trecut prin ea...asa ca hopa, se taie carcasa...se baga beton cam cat intra si gata. Imi veti spune ca exista hartii, teste de incarcare, procese verbale de receptie, teste de continuitate a betonului...etc. Dar eu voi spune ca sunt doar hartii.

Si daca nu ma insel, acei piloti erau executati de SCT....adica cei de ai carui lot de pe DN 76 ati spus ca va e rusine ca conduceti CNADNR. SCT a carui proprietar e Mr. Horia Simu....care stim pe unde e acum.

Norocul nostru ca pilotii forati se proiecteaza cu niste coeficient de siguranta enormi....asa ca in general rezista la vreo 2-3-4 ori fortele maxime la care vor ajunge vreodata. Dar si asa....lotul lui UMB de pe aceasi autostrada tocmai ne-a dovedit ca si aici se poate gresi. CA PLANUL DE ALUNECARE POATE FI SUB VARFUL PILOTILOR FORATI. (mie unul imi da fiori aceasta fraza in cazul lui Impregilor).

PS: pacat ca nu prea mai sunt metode rezonabile sa se verifice cota la care a fost dus fiecare pilot de la viaductul Aciliu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cricric

Quote from: florin74 on July 30, 2015, 06:37:47 PM
Sa intelegem ca Salini are remuscari si dintr-un acces de bunavointa o sa remedieze tot? Sau sunt pe cale sa castige Nadasel-Mihaiesti?  :lol: :lol: :lol:

Ai ceva informatii?

luc

Interventie la viaductul Aciliu: banda 2, sensul spre Sibiu era inchisa  (prost semnalizata!); se intervenea de sus in zona unui pilon. Din pacate fara poze...

Danny550394

Lotul 2 Lugoj-Deva
In continuarea lotului 1

In zona nodului Margina.
Spre calea ferata

Cealalta directie.

Pasaj peste calea ferata

Pasaj peste DN68A

Pod peste Bega




Danny550394

Tot pe lotul 2.
Spre nodul Margina din DJ682d

In cealalta directie (spre Cosevita  :D)

Danny550394

Lotul 3 Lugoj-Deva
Din DN68A spre capatul lotului 3

Din DN68A spre Ohaba

Viitor debleu unde A1 intersecteaza DN68A (ar fi fost perfect un tunel).

Spatiul de servicii de la Ohaba

Spre Ohaba


Danny550394

Lotul 4 Lugoj-Deva
Zid de sprijin sub barajul Mintia.

NGC

#23095
Quote from: NGC20 on July 27, 2015, 06:40:04 PM
CNADNR a emis acum un comunicat referitor la platile pentru lotul Orastie - Sibiu.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/INFORMARE%20DE%20PRESA%20-%20Replica%20la%20declaratia%20dlui%20Alexandru%20Nazare.pdf

Quote
INFORMARE DE PRESĂ
-27.07.2015-

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informeză că până la această dată, CNADNR SA a plătit în cadrul contractului "Proiectare și execuție autostrada Orăștie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, suma de 567,633,087.42 lei, fără TVA și fără actualizarea de preț, din valoarea de contract acceptată de 604.791.600,00 lei fără TVA.

Astfel, afirmația dlui Alexandru Nazare conform căreia "Sunt 40 de milioane de euro cheltuiți în plus față de proiect", aparută pe Hotnews astăzi, 27.07.2015, este total eronată.

De asemenea, menționăm că nu au fost încheiate acte adiționale care să modifice valoarea de contract acceptată.

CNADNR SA

Daca se refera la platile efectuate, au dreptate ca nu s-au cheltuit 40 de milioane de Euro in plus, dar este interesant faptul ca suma invocata de CNADNR ("567,633,087.42 lei, fără TVA") nu corespunde cu cifrele din ROGOP.

Din ROGOP rezulta ca au platit 602,957,013.89 RON fara TVA.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg54128#msg54128

S-ar putea totusi ca OP-urile emise sa nu acopere toata suma CFP-urilor.



Daca adunam singurele 2 plati din 2015 pana in 15.07.2015, listate in sinteza platilor pentru Impregilo pentru lotul 3, obtinem chiar suma declarata de UIP ca fiind valoarea platilor efectuate in 2015, inclusiv luna de raportare (26,542,387.91 RON fara TVA).

Data Factura      Factura                    OP              Data OP       Valoare OP fara TVA
17/02/2015     20,981,098.79 RON     20,981,098.79 RON    06/04/2015         16,920,240.96 RON
05/05/2015     11,931,462.22 RON     11,931,462.22 RON    04/06/2015          9,622,146.95 RON


Iar daca adunam valoarea din ultimul OP din 04.06.2015 (9,622,146.95 RON fara TVA) cu suma listata de UIP ca fiind valoarea platilor efectuate pana la data raportarii (fara luna raportarii), obtinem chiar ceea ce rezulta din ROGOP, adica total achitati 602,957,013.89 RON fara TVA.

Total achitat pina in 04.06.2015:   747,666,697.22 RON cu TVA               602,957,013.89 RON fara TVA


Deci de ce a declarat CNADNR in acel comunicat din 27.07.2015 doar "567,633,087.42 lei, fără TVA"? ???

bridge

#23096
Diferenta poate fi din "actualizarile de pret",567,633,087.42 lei este fara TVA si fara actualizari de pret

NGC

#23097
Cred ca ai dreptate pentru ca CNADNR a scris in comunicat "și fără actualizarea de preț, din valoarea de contract acceptată de 604.791.600,00 lei fără TVA".
Valoarea acceptata este de fapt valoarea de atribuire la licitatie.

bridge

#23098
Este vorba de o crestere cu 6.5% ,pentru perioada mai 2011-noiembrie 2014,cred ca este o crestere a indicelor preturilor de consum dat periodic de Institutul National de Statistica.Valoarea Contractului se modifica cu aceasta crestere data de INS.

adiarc

Colac peste pupăza , mai trebuie dați încă 10 mi-l de lei , catre Consitrans , lucru care confirma ca rezilierea ctr cu aceștia s-a făcut in mod abuziv.....practic au vrut sa le închidă gura

Ma repet .....Alo DNA , nu va autosesizati ?

http://turnulsfatului.ro/31610/cnadnr-despre-autostrada-orastie-sibiu:-ar-trebui-sa-constuim-din-nou-de-la-zero-.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura