Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 60 Guests are viewing this topic.

gruda

De acord ca trebuie un alt contract, alte concesiune; dar aveau tot timpul din lume sa-l gandeasca si sa liciteze din start o concesiune pentru bezinarii in adevaratul sens, nu sa inceapa cu o improvizatie. asta e, sa speram ca pe viitor sa fie mai bine

rudolf.s

Quote from: roata on July 24, 2015, 01:16:59 PM
Asta inseamna ca nu se va putea plati benzina decat cu cardul? Si in magazinul de "produse non-oil" de unde se vor cumpara acest produse? De la automate?

Nu cred ca ai inteles ce a vrut sa spuna. Acel "unattended" se referea la costurile efective de constuctie, fara sa ai in vedere cheltuielile cu angajatii la o benzinarie permanenta. Nu a zis nimeni ca benzinariile temporare nu vor avea personal de deservire.

Legat de costuri, nu cred ca banii ar fi o problema atat de mare. Investitia necesara deschiderii de la zero a unei benzinarii, in Romania, este de 1-1,5 milioane euro. Sa zicem ca fiind pe autostrada e un model mai deosebit, mai dotata, sunt alte cheltuieli - 2 mil. €. In 2014 profitul Petrom-OMV a fost  de 2,1 miliarde de lei (~457 miliane €). Chiar credeti ca nu isi permite sa deschida niste amarate de benzinarii pe autostrada? :) Pe langa asta nu uitati, benzinariile fac bani multi si din alte servicii decat produse petroliere. De multe ori sunt alte firme care administreaza magazinul. Traficul international s-a mutat deja pe autostrada (cel putin pana la Arad) si se va muta sigur o data finalizata autostrada pana la Sibiu. Investitiile astea se fac pe termen lung, nu 5 ani.

raul.andrisan

Poze dintr-o vizita pe A1 intre Izvin si Sanovita in 23 iunie 2015. Enjoy

La capatul lotului intre Izvin si Remetea mare inainte de Herghelia Izvin



In dreptul localitatii Izvin





In dreptul localitatii Recas, trecerea dinspre Timisoara






Intre cele 3 treceri din dretul localitatii Recase am putut merge pe A1 pentru ca au uitat semnele de Drum inchis, si e folosit si de localnici din cate am vazut
http://www.youtube.com/v/mFrqBHV4HL4

In dreptul localitatii Sustra pe DC76 spre Petrovaselo




In dreptul localitatii Topolovatu Mare, la viitorul nod





Trecerea peste autostrada in dreptul localitatii Topolovatul Mare, e aproape gata, probabil se va deschide pt circulatie saptamana viitoare

Capatul de langa localitatea Sanovita, neschimbat de la ultimele poze postate aici pe forum


Potrivit unuia dintre paznici target-ul de finalizare a sectorului complet e Septembrie 2015. Sa speram ca asa o fi.

frunzaverde

Benzinariile sunt mobile pentru ca asa cere CNADNR. Nu poti construi o benzinarie fixa cand nu-ti permite proprietarul spatiului sa faci asta. Si cred ca ideea de baza a CNADNR cu benzinariile mobile in loc de fixe in momentul asta e o idee buna (nu stiu daca au facut-o intentionat; dar oricum ar fi cred ca rezultatul va fi bun).

Pentru ca CNADNR va putea obtine taxe mult mai bune de concesiune in momentul in care va fi o autostrada completa de la Sibiu la Nadlac, ca sa nu mai vorbim de o autostrada constanta de la Bucuresti la Nadlac. Pentru ca atunci vor putea spune fara probleme "aveti cele mai bune vaduri de distributie din tara, baieti. Altele mai bune de-atat nu doar ca nu exista, dar nu vor exista cat timp o exista Romania, uitati-va aici la cifrele de trafic, la zona de captura si la potentialul de dezvoltare". Si le va fi dat si baietilor din industria petroliera care au contractele in momentul asta o "degustare" a potentialului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

Daca CNADNR ar gândi pe termen lung , ar avea viziune ( ceea ce ne-au demonstrat de atâtea ori , ca nu e cazul ) , ar schimba procedurile de construcție a autostrăzilor , astfel încât toată birocrația pt atribuirea acestor benzinării ( unele definitive si cu spații mari langa ele , pt restaurante , moteluri , etc ) , sa înceapă încă din momentul construcției autostrăzii.Sunt sume mari de bani care se pierd in fiecare zii , in care acestea lipsesc....iar eu i-as obliga ca acești bani sa între in bugetul DRDP din jud.respectiv  ( fiecare DRDP sa administreze autostrăzile din județul sau ) si sa fie orientați exclusiv spre întreținerea autostrăzilor ....altfel tot ce construim acum , va arată in 10-15 ani , cam cum arată acum București-Pitești.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paulmare

adiarc uite aici
http://www.cnadnr.ro/92.32004-Invitatie%20participare%20LICITATIE.PDF
In randare e fix ce a cerut cnadnr, statie mobila, compresor, magazin mobil, toaleta si tomberoane

Probabil ca la un moment dat o sa faca cineva statii adevarate
petrom are de exemplu cea cu subwayul de la sibiu - unde niciodata nu cred ca am cumparat motorina, alimentez la plecare din bucuresti, si la plecare din cluj, dar la subwayul de acolo trebuie sa oprim si la dus si la intors ca sa mai stea copii linistiti in masina inca 3 ore
sau acuma duminica la mare, la un rompetrol de pe a2, erau toate casele deschise si am stat la un rand cred ca de peste 30 de persoane - doar pentru cafea apa rece si inghetate - cine alimenta avea casa speciala si striga casierul numarul pompei ca un fel de bilet de ordine

adica clar un spatiu de servicii e mult mai mult decat o benzinarie si pipi si tarabele cu pepeni
si acuma daca reusesc sa o faca "autostrada", sa circuli civilizat inseamna ca poti si sa ai un loc unde sa faci dus, sa poti inchiria o camera de motel daca ai condus mult si esti obosit, un loc unde sa poti lasa copii o ora sa faca si altceva decat sa stea legati in scaun, etc
Foarte bine ca incearca sa copieze de "afara"
Acuma daca ar concesiona cuiva cu obligatie sa faca restaurant si motel si parcare pazita de tiruri nu cred ca ar veni nimeni, pana nu e autostrada continua si nu mai trebuie sa treci pe DN-uri prin orase unde oricum ai benzinarie si poti opri sa mananci


steda

La ce te referi cand zici " Bucuresti - Pitesti " ca e invechita sau la altceva?

Chino

Multumim Raul pentru poze . La cum arata cred ca o termina in prin Octombrie.

AdrianB1

Quote from: rudolf.s on July 24, 2015, 02:02:23 PM
In 2014 profitul Petrom-OMV a fost  de 2,1 miliarde de lei (~457 miliane €). Chiar credeti ca nu isi permite sa deschida niste amarate de benzinarii pe autostrada? :)
Cu o asemenea gandire nu aveau profit, ci pierderi. Cand te extinzi conteaza daca noua unitate (benzinarie) e profitabila si cu ce rata, nu daca iti ajung banii sa o mentii in functiune.

Si indiferent de profitul Petrom conteaza care e pretul combustibilului in fiecare tara; tocmai ca pe autostrada cu un rezervor traversezi toata Romania si iti mai si ramane, daca in Ungaria sau Bulgaria motorina e mai ieftina nu iti alimenteaza pe autostrada in Romania decat motociclistii, ca au rezervoare mici si consuma benzina. Asta toamna am alimentat la venirea in tara la Budapesta si cand am ajuns in Bucuresti inca mai aveam cam un sfert de rezervor (conduc foarte economic, peste 1000 km per rezervor de 55 de litri de motorina), puteam ajunge lejer si la Constanta. De asemenea TIR-urile moderne au rezervoare de motorina uriase si alimenteaza din tarile in care motorina e ieftina si nu pun un litru in tari ca Romania; cu 6-800 de litri in rezervoare traversezi Romania cu TIR-ul, asta inseamna ca tot traficul greu care tranziteaza tara nu va folosi noile benzinarii. La ce sa faci atunci mari investitii care sa nu fie folosite, pentru ca iti permiti?

Ionut

Iar deviati pe zona asta de benzinarii. Va rog reveniti ontopic. Adica A1.

cheetah

Quote from: adiarc on July 23, 2015, 01:57:47 PM
Pai cum Dumnezeule sa-i plătești cand ai 300 de note de neconformitate ? consider ca existând , atâtea vicii de proiectare si execuție , e ILEGAL sa-i plătești.Consitrans a emis sute de astfel de note , pe care pur si simplu CNADNR le-a ignorat..e efectiv frauda , furt pe fata .
Eu cred ca s-au dedat la o înțelegere mizerabila , in care autoritățile au forțat deschiderea lotului cu 2 zile înainte de alegeri ( deschidere , care mai ales pt oamenii bine informați , cum suntem noi cei de aici , a avut exact efectul advers celui scontat ), in schimbul plății facturilor
O factura NU poate fii plătită , daca cel ce se ocupa de supervizarea lucrărilor spune ca aceste sunt NECONFORME....Imbecilio ar fii pierdut orice proces pe planeta asta , daca ar fii acționat CNADNR in instanța pt neplata

Iar faptul ca ultima plata s-a făcut in luna Iunie , cand lotul arată cam ca astăzi , adica varza , este un gest pe care i-l cataloghez , drept trafic de influența

Eu am incercat sa dau o explicatie la aspectele semnalate de tine privind platile CNADNR pentru lucrari pe A1, dar e un Monarch pe aici care imi sterge postarile.
Nu e trafic de influenta, CNADNR e o masinarie care functioneaza "ceas"..... dar nu pentru obiectivele declarate. E matematica pura.
Cine doresete delatierea discutiei poate sa faca un topic separat.

frunzaverde

Quote from: cheetah on July 24, 2015, 11:24:30 PM
Eu am incercat sa dau o explicatie la aspectele semnalate de tine privind platile CNADNR pentru lucrari pe A1, dar e un Monarch pe aici care imi sterge postarile.
Nu e trafic de influenta, CNADNR e o masinarie care functioneaza "ceas"..... dar nu pentru obiectivele declarate. E matematica pura.
Cine doresete delatierea discutiei poate sa faca un topic separat.

Ti s-au sters din ratiune de calitate lipsa si de off-topic. Postul tau a fost o mare aberatie bazata pe stereotipuri si prejudecati, nu pe fapte, putem discuta cel mult in parcare sau pe MP, nu aici.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

#23007
V-ati certat doua zile ca orbii pentru niste amarate de benzinarii provizorii si nu ati bagat de seama reportajul superb facut de colegul nostru raul.andrisan. Asa ca va readuc eu cu niste poze facute de mine din zona Izvin.

Mai e nevoie doar de stratul de uzura pentru a ajunge la nivelul de interconectare cu lotul 1





Insa ce m-a frapat a fost diferenta dintre cele doua santuri de colectare dintre sensuri. Mi se pare supradimensionate pe lotul 2 fata de lotul 1. In plus mi se par extrem de periculoase in cazul unui accident. CE parere aveti?









Pe final, cateva poze de la nodul de la Izvin la pasajul realizat de catre UMB. E normal sa apara deja rugina pe acele traverse de metal? Mereu am fost impotriva solutiei lor de a face traverse de metal pentru pasaje.





Si asteptam finalul...

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Multumim mult de poze tuturor colegilor. Am fost obisnuiti in ultima vreme cu o multime de reportaje, poate a intrat deja in obisnuinta si sarim peste multumirile scrise. Vedem noi la iarna ce mai primim :). Legat de Izvin-Sanovita, sunt curios sa vad cum arata zonele cu ultimele relocari si cu supratraversarile care ramasesera in urma. La capete nu mai e mult de lucru.

nenea_hartia

#23009
Quote from: iuli on July 26, 2015, 05:05:47 PM
V-ati certat doua zile ca orbii pentru niste amarate de benzinarii provizorii
Francezii au o vorbă: ,,Il n'y a que le provisoire qui dure". Mă tem că așa e și la noi, iar colegii au avut motive serioase să se ,,certe". :)

Din pozele tale înțeleg că te referi la canalul colector median. E o soluție cam ciudată. În alte părți s-a asfaltat la nivel cu carosabilul, existând doar guri de scurgere. E drept, la mentenanța pe care o face Compania gurile alea se înfundă repede. Presupun că rigola din poze nu e continuă. Ca să răspund la întrebare, trebuie să ții cont că zona mediană unde e rigola va fi protejată cu parapete metalic.
Legat de rugină: nu e foarte normal, dar bănuiesc că de vină e sablarea. E foarte greu să sablezi cum trebuie acele profile metalice de la capătul grinzilor.

Oricum, mulțumesc pentru poze!