Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 59 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Bine ai venit  :cheers:. Dada, se vede acolo acel stalp nerelocat. Oricum, e treaba de 2 saptamani maxim sa aduca la nivel de asfalt acea portiune, dupa ce dispare stalpul.

somebody902

Multumesc de raspuns. Stiu ca nu provoaca amanari mari, insa este una din acele probleme pe care aproape toate tronsoanele de autostrazi romanesti construite recent o intalnesc. Si, din cate am vazut, se mai intampla si prin alte parti ale peninsulei Balcanice.


rocklee


infraAdi_ro

Legat de A1 Timisoara-Lugoj sector1 TS am informatii din interior de la un inginer vechi in TS....cum am lucrat si eu pentru ei, putem crede pe deplin informatiile..S-a turnat asfalt strat binder pe 80% din tronson,lipsesc portiunile in care avem  pasajele sau ceva poduri!!Pana pe 15 iulie se preconizeaza sa fie finalizat tot stratul de binder si sa inceapa la stratul de uzura care il termina in maxim 2 luni!!!Deci in septembrie,maxim octombrie se va deschide circulatia!!!Intradevar stau destu de rau la pasaje dar de saptamana viitoare se vor mobiliza in zona lor!!!La felul cum se lucreaza si experienta lor imi spune ca vor sa termine inainte de termen!In plus au o intelegere cu CNADNR ca vor primii Nadaselu-Mihaiesti (pe care l-au castigat deja) daca termina inainte de termen!!!
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Deci au dat-o la pace se pare, pana la urma, cu CNADNR. Sa vedem daca asa e. Ar fi ceva extraordinar sa avem in toamna-iarna Nadlac-Lugoj 100% pe autostrada! Intreaba cum stau cu platile pe Izvin-Sanovita. :)

ciprebbe

Quote from: euromau on June 17, 2015, 08:41:24 PM
In plus au o intelegere cu CNADNR ca vor primii Nadaselu-Mihaiesti (pe care l-au castigat deja) daca termina inainte de termen!!!
:lol:  Chiar crezi?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

Important e sa o creada ei :) Adica de primit probabil ca or primi daca au castigat, dar important e sa se asigure si finantarea, din asta cred ca se jongleaza, ca acolo e de la bujet...   Problema e daca cei care promit acum vor mai fi atunci :)

iuli

Puţin offtopic cu voia dumneavoastră, A3 se face cu bani de la buget? Nu s-a rezolvat să fie băgat cu bani de la UE?

Un răspuns scurt și la obiect ar fi suficient fără alte divagări aiurea.

Mulțumesc!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Conform Masterplanului, toate autostrazile par sa se faca cu mixuri de fonduri, inclusiv A3( dar e vorba doar despre ce apare in Masterplan, nu sunt sigur ca Nadasel-Mihaiesti sau Suplacu-Bors sunt acolo).

pasadia

Depinde de ce tronson discutam:

Ungheni (Targu Mures) - Campia Turzii e cu finantare europeana
Bucuresti - DNCB, Gilau - Nadaselu - Mihaiesti sau Surplacu de Barcau - Bors e cu finantare de la bugetul de stat.

Asta e situatia in prezent. Daca trece MPGT-ul si se accepta POIMM-ul in baza lui, cred ca s-ar putea asigura din fondurile europene o parte din finantare pentru tronsoanele ce acum sunt trecute la categoria "finantate de la buget". Cam cum s-a intamplat si cu tronsoanele din A1 si A4 facute din imprumuturi si trecute apoi pe finantare POS-T. Insa sunt multi de "daca" la mijloc si totul depinde de vointa politica a viitorilor guvernanti.

TibiV

Quote from: iuli on June 17, 2015, 10:56:15 PM
A3 se face cu bani de la buget? Nu s-a rezolvat să fie băgat cu bani de la UE?

Un răspuns scurt și la obiect ar fi suficient fără alte divagări aiurea.
Cluj-Suplacu-Borş de la buget. Nu este "core".
Câmpia Turzii- Tg.Mureş - bani UE. Este "core".

Tot ce a fost iniţial pe împrumuturi BEI/BERD si s-a trecut ulterior pe fonduri UE, s-a putut trece pentru că era pe Coridorul IV "core".

Dacă ne apucăm de Tg.Mureș-Iași- Ungheni - bani UE pt. că e "core".

Orice alte calcule sau "opţiuni" sunt vise inutile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Nu asta scrie în Master Plan și/sau în POIM. Vezi aici: http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/2014-2020/po/VO.POIM.2014-2020.zip

Strategia oficială a României este că toate proiectele de pe Core și Comprehensive vor fi finanțate prin mixul buget + fonduri structurale (europene) + împrumuturi BEI/BIRD.

horatiu.cosma

Poate ca aceste "negocieri" intre UE si MT au fost pe aceasta tema: noi gasim o modalitate(ceea ce nu a fost greu) sa puna PiSi prioritate 0 in Masterplan, ei ne dau cofinantare pe Mihaiesti-Suplacu. Tineti minte ca in prima varianta a Masterplan-ului PiSi nu era prima, si in urma asa ziselor observatii de la UE, a fost avansata.

cutter

Strategia este în felul următor:
- fondurile europene (Coeziune + Dezvoltare Regională) să nu mai fie folosite în mixul 85% + 15% buget ca în POS-T
- pentru că n-ar ajunge decît pentru Sibiu-Pitești + încă vreo 500 mil €
- și atunci pentru a face un salt în dezvoltarea României pe transport (ceva cum a făcut Polonia)
- se contractează acel împrumut BEI/BERD de 7 mld €
- și se face un program de 10 mld € (adăugînd fondurile europene și contribuția bugetară de 300 mil €/an)
- prin care se pot finanța cu același mix de finanțare toate proiectele din POIM (Pitești-Sibiu, CB, Comarnic-Brașov, Ploiești-Pașcani, Cluj-Borș, Pitești-Craiova, Sibiu-Brașov și Tg. Neamț-Iași-Ungheni)

Condițiile necesare sunt:
1) aprobarea MPGT-ului
2) respectarea politică a MPGT-ului
3) [cea mai importantă] aprobarea activării clauzei de reformă structurală de către Comisie (la jumătatea anului viitor) care ne va permite un ajustor (o scutire) de deficit bugetar de 0,5% pe 4 ani și anume 2017-2018-2019-2020
4) reforma radicală a companiei de construcție de drumuri astfel încît să aibă capacitatea de a derula proiectele de mai sus

E clar acum? Toate acestea sunt scrise negru pe alb în documentele POIM și în MPGT. Dacă se vor concretiza depinde de 1)-4) de mai sus. În loc să cobim de pe margine că nu e nicio șansă (recunosc și eu că statistica nu e de partea noastră) ce putem face este să presăm maxim pentru realizarea acestor pași. E unica șansă pe care o avem să facem un salt în dezvoltarea infrastructurii.