Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Acea intersectie va fi in mare parte rezolvata cand termina UMB-ul lotul lor, si spaniolii nodul de pe lotul de la Ilia.

iuli

Ce vag suna. Nici macar nu spun unde se fac nodurile si daca e oportun. La noi autostrazile vor deveni in curand drumuri nationale cu nod la fiecare 10 km :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

^ Tocmai de-aia este lansata, probabil, licitatia. Va rog discutati asta in thread-ul generic de autostrazi, exact pentru subiecte de genul asta este facut. :cheers:

cutter

Ministrul Rus la Digi24:
- vineri se semnează contractul pentru revizuirea SF-ului Sibiu-Pitești

iuli

Poate cineva estima un termen minim și maxim pentru o revizuire? Nu e ca și cum l-ai face de la zero, totuși.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Trebuie studii geo, topo etc, care nu au fost facute deloc. Eu zic ca vom fi norocosi daca se incadreaza in cele 5 luni pentru tronsoanele de capat si 12 pentru celelalte. Dar dupa realizare, ar trebui sa mearga mai repede urmatoarele proceduri, si sa nu mai avem cazuri Aciliu.

iuli

Păi studii nu au fost făcute și de cei de dinainte? Că doar nu a plecat muntele. Faci doar verificări pe tronsoanele care au traseu comun și faci noi pe celelalte. Dacă se dovedește că studiile geo nu sunt corecte față de cel vechi se poate cere daună pentru fals sau încercare de înșelăciune către cei care au făcut studiul trecut?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cutter

S-a mai discutat de multe ori. S-au cerut studii geo mult mai detaliate cu mult mai multe foraje.

iuli

Ok, I get it! Scuze că mi-a scăpat și am devenit atât de Grumpy.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Horatiu, din cate imi aduc aminte termele sunt de 5 si respectiv 17 luni pentru predarea SF-urilor (5 pentru tronsoanele usoare, 17 pentru celelalte). Sau altfel spus au nevoie de 12 luni in plus pentru obtinerea avizelor (mai ales cel de mediu).

Tu ai spus 5 si 12, ceea ce e gresit si va crea false sperante apoi.

horatiu.cosma

Eu stiu ca sunt 5 si 12 strict pentru SF, iar pentru avizul de mediu inca 5, asa ca defapt 10 si 17.

cutter

Pentru SF:
5 luni pentru Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș.
12 luni pentru celelalte secțiuni.

La sfîrșit încă 5 luni pentru acordul de mediu.

Nu e clar dacă acele 5 luni ar putea curge în cazul secțiunilor din capete imediat după livrarea SF-ului. Din caietul de sarcini parcă reieșea că cele 5 luni sunt la sfîrșit (de la luna 13 la luna 17).

pasadia

Hai ca m-ati facut sa caut:

Aici, in arhiva iulie 2014, in clarificarea numarul 1 la pagina 22 se admite ca obtinerea acordului de mediu poate dura 12 luni, nu doar 5 (functie de solutia aleasa):



Tot acolo, in pdf-ul "Modificari in baza deciziei CNSC" se dau termenele mentionate de cutter: 5, respectiv 12 luni  + 5 luni pentru asistenta:



(apropo, care e Sectiunea 6? N-am mai stat sa caut)

Si in anuntul tip erata din 19 iulie se precizeaza ca si termen al contractului 17 luni:




Ideea ca traseul va afecta o singura arie protejata si ca, prin urmare, studiul de evaluare nu va fi unul complex si va permite obtinerea acordului de mediu in 5 si nu in 12 luni mi se pare mult prea optimista. Harta pusa la dispozitie de CNADNR (in anexa la caietul de sarcini,  sub denumirea NATURA 2000) arata asa:



Vrem sa ajungem iar ca la Lugoj - Deva lot II, cu acord de mediu reevaluat dupa desemnarea castigatorului si cu toata intarzierea determinata de acest fapt? Sau ca la Sebes - Turda, unde nici acum nu pricep de ce atat de tarziu s-au trezit ca au nevoie de reinnoirea acordului de mediu?

cutter

Quote from: pasadia on June 10, 2015, 11:51:59 PM
Sau ca la Sebes - Turda, unde nici acum nu pricep de ce atat de tarziu s-au trezit ca au nevoie de reinnoirea acordului de mediu?

Iar ne ceartă Ionuț că-ți răspund aici. La Sebeș-Turda e vorba de revizuirea acordului de mediu după aprobarea proiectului tehnic. S-au schimbat de exemplu, locul organizării de șantier pe lotul 1, soluția de traversare a lacului Stejeriș și proiectul nodului Turda pe lotul 4 sau soluția tehnică pentru podețe (metalice în loc de beton) pe lotul 2.

Nu prea are sens după părerea mea. Ar însemna că la orice proiect FIDIC galben facem așa:
- obținem acordul de mediu
- facem licitație și desemnăm un cîștigător
- semnăm contractul
- antreprenorul respectiv lucrează la proiectul tehnic (4-6 luni)
- acordul de mediu se revizuiește ca urmare a schimbărilor din proiectul tehnic

Ceva pare greșit aici (și în paranteză fie spus, nu s-a procedat peste tot așa).

Părerea mea este că e vorba de același sindrom al acoperirii cu avize și documente, "mai bine suflu în iaurt decît să ajung la DNA sau la Curtea de Conturi", de care se plîngea și dl. Rus astăzi (și aici îi dau parțial dreptate, cu precizarea că puterea politică e la el, deci dacă ceva nu merge bine, n-are decît să schimbe legislația - sau funcționarii respectivi - pentru a îmbunătăți situația).


nenea_hartia

^ Ba eu aș fi curios ce părere are ANPM despre soluția de traversare a lacului Stejeriș. :)