Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 49 Guests are viewing this topic.

isotech_ro

#2430
Quote from: MHN on July 18, 2012, 08:40:48 AM
Dupa parerea mea, s-a strecurat un zero in plus.

un exemplu, il stiu foarte bine pentru ca eu am semnat si platit devizele de operare unui astfel de echipament (crowler crane), si nu o data, ci de 3 ori, pentru o macara Coles, cu brat grinzi cu zabrele, cu "cioc de papagal", avind capacitatea de 143to

in 1990, tarif orar 12.000 lei/ora (inclidea locarea, montajul, operarea, demontaj, relocare)
in 1998, tarif orar 4500$ fara TVA
in 2002, tarif orar 4000eur, fara TVA (s-a utilizat un coles cu brat hidraulic de 116to)

LE ziua de lucru, avea in cazul expus, min 12 ore, deci 12 ore facturate ... firma care inchiria echipamentul era din Romania
lucrarea impunea lucrari de reparatii capitale - incluzind lucrari de comstructii montaj piese din confectii metalice cu masa >40to, la o distanta de 50m fata de macara, peste o magistrala de cale ferata

MHN

Am citit mesajul tau de pe SSC.
Si eu am lucrat cu cateva devize pentru macarele de pana in 45 tone iar din 2006 pana in 2011, am vazut ca pretul pe ora a scazut aprox la jumatate.
Poate ca 5000/zi pentru o astfel de macara e prea putin dar ma intreb cu cat s-o fi modificat pretul din 2002?

isotech_ro

#2432
@MHN
tarifarea pentru astfel de utilaje are o multitudine de aspecte, depinzind in principiu de
- capacitatea portanta, de ex. pt. o macara de 1000 - 2000to tariful orar creste exponential
- nr. de ore/zile de lucru efectiv in santier (pc. de lucru) de ex pentru perioade lungi >30zile, tarifele incep sa scada
- accesul in zona de lucru
- prezenta in zona de lucru a altor macarale pentru pregatirea sarcinii
- distanta de locare/delocare
- avize pentru transport special
- asigurarea macaralei, dat fiind ca valoarea unui astfel de macarale "sare" de mai multe milioane de euro (functie de capacitatea portanta). in general furnizorii de echipamente incheie polite doar pentru perioadele de lucru efective
- etc.

NB in cazul DN1 - Simeria - Deva, pod peste Mures, un calcul sumar pentru 12 ore lucru arata un tarif orar de 4.166 euro/ora ceea ce nu este mult pentru o macara de 200to cu brat hidraulic

LE un exemplu asemanator cu dea pe pe A1 privind ceea ce numim crawler crane (locarea macaralei asamblate din zona de pregatire macara in zona de lucru efectiv)

MHN

Quote from: isotech_ro on July 18, 2012, 10:28:20 AM
@MHN
tarifarea pentru astfel de utilaje are o multitudine de aspecte, depinzind in principiu de
- capacitatea portanta, de ex. pt. o macara de 1000 - 2000to tariful orar creste exponential
- nr. de ore/zile de lucru efectiv in santier (pc. de lucru) de ex pentru perioade lungi >30zile, tarifele incep sa scada
- accesul in zona de lucru
- prezenta in zona de lucru a altor macarale pentru pregatirea sarcinii
- distanta de locare/delocare
- avize pentru transport special
- asigurarea macaralei, dat fiind ca valoarea unui astfel de macarale "sare" de mai multe milioane de euro (functie de capacitatea portanta). in general furnizorii de echipamente incheie polite doar pentru perioadele de lucru efective
- etc.

NB in cazul DN1 - Simeria - Deva, pod peste Mures, un calcul sumar pentru 12 ore lucru arata un tarif orar de 4.166 euro/ora ceea ce nu este mult pentru o macara de 200to cu brat hidraulic
Lista componentelor de cost prezentate este corecta. Lipsesc doar taxele locale, daca nu cumva le incluzi in "accesul in zona de lucru".
Altfel, nu doresc sa monopolizam thread-ul printr-o dezbatere in doi, insa repet intrebarea din PS: cu cat s-or fi modificat tarfiele din 2002 (adica in 10 ani), tinand cont ca pentru cazurile intalnite de mine ( < 45 tone), pretul orar a scazut aprox la jumatate din 2006 pana in 2011?

isotech_ro

#2434
pai era normal sa scada, pentru simplul motiv ca este criza, iar numarul marilor proiecte de investitii a scazut, si nu ma gindesc neaparat la cele de infrastructura ... discutam la nivel european

LE un exemplu in 2002 a trebuit sa fac programarea macaralei cu 1 an si 3 luni inainte de lucrarea efectiva, cu 3 luni inainte mi s-a spus sub nici o forma nu pot avea macaraua dorita pentru data stabilita, oferindumi-se ca alternativa macaraua cu brat hidraulic peste 6 luni ... acum?!? daca sun la firma de macarale intr-un procent de 90% este disponibila saptamina viitoare, max. intr-o luna ... ba ma mai suna ei de control, periodic, daca nu am nevoie de utilaje  :D

lautaxi

OARE NU STIE NIMENI CAND AR TREBUI SA SE CUNOASCA CONSTRUCTORII PT LUGOJ-TM LOT 2 SI DEVA-LUGOJ LOTURILE NELICITATE ???

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

lautaxi

Quote from: ciprebbe on July 18, 2012, 12:26:23 PM
e amanare pana pe 20 august
numa bine termina umb si se muta dincolo
de sibiu -pitesti am uitat ce se mai stie  portiunea aia oricum cred  ca ,costa cat toata autostrada de la nadlac la constanta...

Ionut

Toate cele 3 loturi ramase pe Lugoj-Deva au termen pe 20 august. Asta daca nu se amana iar...
Pentru Sibiu-Pitesti nu sunt niciun fel de vesti, din pacate.

athosga

M-am uitat inca o data pe videoul aerian facut de eurocopter (sectiunea Deva-Orastie), pentru ca nu mi-a venit sa cred! Dar este adevarat: la nodul de la Simeria, in data de 2 iulie nu erau grinzile montate la supratraversare, nici macar lucrari de pregatire nu se vad. Iar acum, peste doua saptamani is toate grinzile la locul lor! Wow! S-au miscat baietii! :dance: Sper ca nu sunt trucate imaginile.  8)

flanker1

nenea_hartia ai photoshop?  :)
:joke:

RunRun1730

Salutare si bine v-am gasit.M-am inscris de ceva vreme pe noul forum insa nu-mi place sa deranjez/intervin decat daca am motive intemeiate.Observ ca e f bogat in poze/informatii acest forum si va felicit pe toti cei care va implicati si sacrificati din timpul vostru liber pt a culege informatii direct de pe santierele Romaniei pt noi cititorii.Tot respectul.  :cheers:
Ce-mi este neclar, e modul in care sunt impartite cele 3 loturi ramase nelicitate din Lugoj-Deva, respectiv loturile 2, 3 si 4.Daca a mai fost postata intrebarea imi cer scuze, nu am gasit raspunsul si sunteti deja la un numar respectabil de pagini, 164...

MHN

#2442
Neclara este dimensiunea loturilor sau motivul pentru care a fost impartit tronsonul in atatea parti?

RunRun1730

Exact, dimensiunea loturilor.
Motivul pentru care a fost impartit in 4 loturi presupun ca e dat de dimensiunea totala a lotului care are app 100km.Si e mai eficient sa lucrezi cu mai mult firme...nu?

Ionut

Sunt multe avantaje pentru care s-a impartit Lugoj-Deva in 4 loturi:

- impaci mai multi constructori, dai la mai multi de lucru si eviti contestatiile (fiecare, ma rog, aproape fiecare, primeste un lot)
- daca unul nu-si face treaba (vezi Romstrade), nu e buba asa mare (iti imaginezi sa fi luat Romstrade 100 de km?)
- nu toti lucreaza in acelasi timp, unii lucreaza mai repede (vezi UMB) si ai sanse sa deschizi mai repede un segment (vezi UMB)
- se creeaza o concurenta sanatoasa intre constructori (daca unul merge mai tare, vezi UMB, ceilalti vor fi motivati pt ca acela care termina primul are sanse mai mari sa primeasca un nou tronson)
- mai usor de finantat

Cam astea imi vin in minte... sigur mai sunt avantaje. Evident, sunt si dezavantaje - a se vedea Bucuresti-Ploiesti. Daca UMB avea tot segmentul mergeam pe A3 din decembrie... daca imparti in mai multe segmente si un contructor nu-si face treaba, in functie de autostrada, este riscul sa nu poti deschide. Exact cazul Bucuresti-Ploiesti.

Per total sunt mult mai multe avantaje decat dezavantaje, e clar.