Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 65 Guests are viewing this topic.

Quest

Cutter nici eu n-am pretentii sa dea in folosinta in prima faza doar cei 6 km. Dar TS trebuie sa termine totul pina in toamna-tirzie a lui 2015, ca sa nu ne creeze probleme cu platile de la UE (n+2 = max 31.12.2105). E un lucru pe care MT in frunte cu dl. Rus + CNADNR trebuie sa se asigure ca TS l-a inteles perfect si ca nu vor crea surprize. Eu cel putin tin minte cind cineva nu ma ajuta cind mi-e greu.. Iar Romaniei ii va fi greu si va trebui sa plateasca din buget lucrarile pe care TS nu le termina pina in 31.12.

horatiu.cosma tu esti clujean din cite imi dau seama. TS are birou regional la voi la CJ. Cum sint, ce reputatie au ca si omenie cind beneficiarul e constrins de termene limita in privinta finantarii ? (sper nimeni sa nu dea vina pe CNADNR ptr intirzierea cu care s-a inceput acest lot, nu uitati ca s-a pierdut 1 an de zile din cauza contestatiilor, intr-o buna zi tot va trebui gasit ac de cojocul firmelor care au facut din contestatii sport national)

Situl arheologic de la nodul Toplovat nu vad de ce-ar fi o noutate, se stie de el la km 73+080 - km 73+320, cade chiar pe bretelele dinspre Izvin ale nodului.

ptr colegii care identifica mai greu locul in care Opinia TM a facut pozele (un pic haotice n-au pastrat tot timpul directia de fotografiere care sa coincida cu directia de mers Sanovita -> Izvin) :

poza 24/66 cu siguranta e parte din giratoriul de la nodul Topolovat
poza 31/66 se vede LEA220 kV care supratraverseaza A1 in zona Sustra - Petrovaselo si care va trebui mutata. In prim-plan e pasajul de la Sustra - Petrovaselo
poza 50/66 in fundal e Recasul (biserica catolica)
poza 62/66 e 'gilma' de pasaj (enorm !) la km 55+414 ca subtraversare ptr caii de la Herghelia Izvin
poza 63/66 e la limita de lot la autostrada existenta (Izvin) catre Arad

TS trebuie sa termite totul pina in 30 nov. 2015.
Common sense will get you far !

Alexuss

Am fost ieri de la Timisoara la Alba Iulia, si vin cu un mic update:
Pe A6 sunt cateva alunecari pe ambele sensuri de care nu s-a atins nimeni sa le remedieze,Lugoj-Deva lot 1 pare ok cu exceptia unor mici denivelari, si sunt zone in care asfaltul a crapat, si l-au mai umplut baietii cu bitum,Lugoj-Deva lot 2 este in acelasi stadiu de decopertare, nici o miscare, la nodul Margina erau cateva excavatoare si camioane si misunau vreo 10 oameni, dar nu pareau sa faca nimic util.
Miscare am vazut pe lotul 3, dupa Ohaba, erau multe utiaje si aveau instalatie de nocturna, dar zona in care lucrau era mica.La Soimus la fel, erau multi oameni/utilaje. Podul peste Mures l-au carpit pe ici pe colo, dar tot iti rupi masina daca mergi mai tare de 30km/h.Pe Deva Sebes asfaltul e acceptabil, cu exceptia unor mici denivelati la podete.
Cam atat. Numai bine tuturor!

pasadia

QuoteTS trebuie sa termite totul pina in 30 nov. 2015.

Apropo, poate are cutter mai multe informatii. Din cate stiu eu de pe alte linii de finantare, beneficiarilor finali ai proiectelor li se cere sa aiba terminat proiectul, cu tot ce implica el, nu pe 31 decembrie 2015 ci pe 30 septembrie 2015. Iar in cazul autostrazilor oricum vorbim de un pas in plus fata de multe alte proiecte:
- avem contractul de finantare incheiat de AM POS-T cu CNADNR pentru un proiect mai mare (gen "autostrada Lugoj - Deva")
- plus contractele mai mici incheiate de CNADNR cu constructorii (gen "autostrada Timisoara - Lugoj, lot I")

Daca i se va cere CNADNR-ului sa aiba incheiat proiectul (in raport cu AMPOST) la data de 30 septembrie 2015 cred ca doar pentru Nadlac - Arad exista snase sa avem decontare completa. Timisoara- Lugoj nu cred ca va fi 100% incheiat pana la 30.09.2015 nicicum (eventual dat in circulatie, dar de obicei mici lucrari mai raman de executat).

Daca va intrebati la ce foloseste perioada octombrie - decembrie 2015: vor fi de evaluat ultimele cereri de plata, facute platile de catre AM-urile noastra si apoi trimise dosarele spre Bruxelles pentru evaluarea lor si ultimele plati de la ei. Aceste detalii, mici si marunte, cred ca vor da peste cap toate institutiile noastra din domeniul in a doua parte a anului si vor crea multe nemultumiri din partea beneficiarilor fondurilor.

istvan78

Quote from: cutter on February 26, 2015, 12:50:34 PM
Constructorul a semnat un contract cu termen de livrare în 2016 a întregului lot fără nici o obligație să livreze mai întîi o secțiune. Atîta timp cît n-are nicio obligație contractuală eu zic să fim mulțumiți dacă termină în 2015 așa cum s-a anunțat.

Vă rog nu mai lansați acuzații nefondate și tot felul de insinuări, ...

Cutter, cred c-ai inteles gresit intentia postului meu: "acuzatiile si insinuarile" in masura in care au existat, au fost orientate catre CNADNR.
E clar ca constructorul nu are alta obligatie decat sa termine pana in Iulie 2016, termenul contractual.

Presiunea publica trebuie orientata catre CNADNR, ca ei sa reuseasca sa convinga constructorul sa termine lucrarea anul asta, ceea ce tehnic nu pare dificil, si, mai important, catre institutiile statului ca sa-i ajute cu tot ce tine de acestea (autorizatii, exproprieri, etc..)

Ce spuneam eu este ca aceasta presiune poate nu ar trebui concentrata pe ciotul de 6Km pana la Topolovat, chiar daca asta s-ar putea obtine si mai rapid, pentru ca s-ar epuiza "resursa de bunavointa" a constructorului.

cutter

@istvan78
Mă refeream la niște postări anterioare, nu la a ta. În rest de acord cu ultimul tău mesaj.

horatiu.cosma

Quote from: Quest on February 26, 2015, 01:40:23 PM
horatiu.cosma tu esti clujean din cite imi dau seama. TS are birou regional la voi la CJ. Cum sint, ce reputatie au ca si omenie cind beneficiarul e constrins de termene limita in privinta finantarii ? (sper nimeni sa nu dea vina pe CNADNR ptr intirzierea cu care s-a inceput acest lot, nu uitati ca s-a pierdut 1 an de zile din cauza contestatiilor, intr-o buna zi tot va trebui gasit ac de cojocul firmelor care au facut din contestatii sport national)
Din cate stiu, TS a avut in Cluj de asfaltat o gramada de strazi prin 2008-2010. S-au descurcat destul de bine, dar am auzit la un moment dat de un mic scandal intre ei si primarie. Nu au terminat niste lucrari pe strada Clinicilor si primaria i-a somat sa finalizeze respectivele lucrari, fiind inca perioada de garantie. TS a refuzat, pe motiv ca nu si-au primit toti banii din contract. Au tot invartit-o asa, pana cand primaria a numit alt constructor care sa finalizeze proiectul. Cam atat stiu despre ei in Cluj. Am impresia ca e genul de firma serioasa, la care daca ii dai banii promisi la termen, iti face treaba buna. Pe Lugoj-Deva lot 1 au mers acceptabil, in acelasi ritm se misca si acum. Stiu si ei ca daca nu termina anul asta si noi nu mai luam banii de la UE, o sa fie amanati la nesfarsit cu acesti bani. Eu zic sa mai asteptam pana prin aprilie-mai, si atunci vom putea sa ne dam seama daca lucreaza la maxim, sau nu se grabesc sa finalizeze anul asta.

udar

#20511
Astazi se lucra ceva pe la nodul centura Arad si A1....se  indreptau craterele facute de apa pe perioada cat a fost abandonata


alecu26

Situatia pe acest lot este foarte complicata contractual. CNADNR momentan nu cred ca vrea sa faca nici o negociere cu TS, din cauza "optimizarilor" facute de TS pe contract, pe care CNADNR le considera in afara termenilor contractuali.

TS a executat acest lot in forta, trecând peste recomandarile si cerintele CNADNR, care erau obligatorii dpdv contractual. In fine....cum zice cineva...distractie la DAB (CAD pe romaneste) pentru ca fiecare crede ca are dreptate. Din aceasta cauza fiecare il asteapta pe celalalt dupa colt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

udar

#20513
Am gasit un filmulet pe telefon cu raparatia A1 din toamna.........
...:(:(:((((  Arad-Timisoara

https://www.youtube.com/v/y40-eb00kYI

isotech_ro

Quote from: udar on February 26, 2015, 07:54:02 PM
Astazi se lucra ceva pe la nodul centura Arad si A1....se  indreptau craterele facute de apa pe perioada cat a fost abandonata



din cite imi aduc aminte (sper sa nu gresec  :-[) contractul pentru lot Arad - Pecica a fost semnat pe 28.10.2014, cu termen de executie 4 luni de la semnarea contractului. Ce se intimpla totusi pe acet lot ? Nu a fost dat Ordinul de începere a lucrarilor ?

MNU

S-a semnat la sfarsitul lui Octombrie si nu cred ca cineva chiar se asteapta ca lucrarile sa fie gata in Martie?

Parca exista niste clauze care prelungesc automat termenul cu numarul de zile in care nu s-a putut lucra... totusi s-a suprapus cu iarna, nu cred ca s-a putut lucra zi de zi.

MHN

Am trecut la vremea respectiva in sinteza pentru autostrazi data semnarii si data emiterii ordinului de incepere.
Din ceea ce scria in anuntul de participare, termenul a fost de 8 luni, din care 70 de zile de proiectare.
De cateva zile trag tare la nodul cu Arad by-pass. Deci, teoretic, ar putea sa finalizeze lucrarile la termen.

Time-and-Space

evident ar trebui terminat arad pecica URGENT era la un stadiu foarte foarte avansat. doar pasajul CF de la pecica si utilitatile de-acolo poate reprezentand o provocare, in rest a stat la degradare un ciot foarte aproape de finalizare. mult timp s-a pierdut. efortul necesar pentru finalizare nu poate fi prea mare. 

sebba

Quote from: udar on February 26, 2015, 07:54:02 PM
Astazi se lucra ceva pe la nodul centura Arad si A1....se  indreptau craterele facute de apa pe perioada cat a fost abandonata

da, si acum cateva ore era forfota la nod
utilaje si pe o parte si pe cealalta, basculante ce veneau dinspre Pecica (pe A)
lucrau si la refacerea terasamentului de la breteaua ce traverseaza autostrada, sensul spre Pecica

Sailing away! S/Y Haimana

Quest

Quote from: alecu26 on February 26, 2015, 08:58:53 PM
Situatia pe acest lot este foarte complicata contractual. CNADNR momentan nu cred ca vrea sa faca nici o negociere cu TS, din cauza "optimizarilor" facute de TS pe contract, pe care CNADNR le considera in afara termenilor contractuali.

TS a executat acest lot in forta, trecând peste recomandarile si cerintele CNADNR, care erau obligatorii dpdv contractual. In fine....cum zice cineva...distractie la DAB (CAD pe romaneste) pentru ca fiecare crede ca are dreptate. Din aceasta cauza fiecare il asteapta pe celalalt dupa colt.

Alecu26 tu cu siguranta esti unul dintre knowledge-keeper-ii de pe acest forum :)
Dezvolta te rog ce anume nu e in regula cu TS fata de cerintele de pe Tms-Lgj Lot2.
De ce-ar ajunge lucrurile la DAB ?
Common sense will get you far !