Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

11 Members and 59 Guests are viewing this topic.

alecu26

vazui la TVR 1 ca s-a refuzat receptia si deschiderea traficului pe Arad-Pecica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorel

Aici
http://www.mediafax.ro/economic/cnadnr-a-amanat-receptia-primului-lot-al-autostrazii-nadlac-arad-existand-lucrari-neexecutate-13817665

spune ca s-a refuzat receptia la pecica-nadlac. Lipsesc parapetii anti-orbire pe 8.5km si cateva lucrari din afara carosabilului. Receptia si implicit ridicarea limitei de viteza se amana. despre lotul arad-pecica nu se precizeaza nimic.

rudolf.s

Si aici:


Autostrada nu a fost receptionata



QuoteCNADNR refuza sa receptioneze autostrada Nadlac-Arad, lotul I. Vezi aici care este motivul pentru care compania de autostrazi nu vrea sa recunoasca si in acte ca soseaua de mare viteza este aproape gata.

ARAD. Constructorii erau convinşi că sunt gata să predea spre recepţie lucrările realizate pe lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad, dar, până la urmă, comisia constituită de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a refuzat să facă recepţia. Joi dimineaţa, comisia condusă chiar de către Doru Călinescu, directorul Direcţiei de Calitate din cadrul CNADNR a efectuat o vizită pe autostradă. Iar vizita nu a fost de bun augur pentru asocierea Astaldi-Max Boegl: cei de la CNADNR au refuzat să recepţioneze lucrările. ,,S-a întocmit un proces verbal de recepţie la termen a lucrărilor, dar nu se poate face recepţia. Constructorul trebuie să termine lucrările care au mai rămas de realizat, respectiv lucrările de colectare şi scurgere a apelor", a spus Călinescu. Din fericire, circulaţia va rămâne deschisă. ,,Nu sunt probleme din punct de vedere al circulaţiei sau din punct de vedere al siguranţei circulaţiei", a mai declarat directorul din cadrul CNADNR. Constructorul va trebui să tragă tare acum şi să rezolve problemele punctate de drumari, după care, potrivit celor spuse de Călinescu, comisia va veni din nou în control pe autostradă.

Katana_ro

Quote from: frunzaverde on February 12, 2015, 07:20:51 PM

Gatuirea tipica nu are de ce sa aiba mai mult de 5-10 km; in Romania asta e standardul intre trecerile intre cai. Procedura e atat de standard, incat noi in Suedia o folosim in conditii meteo proaste, pentru a lasa utilajele de deszapezire sa-si faca treaba rapid. La fel, se foloseste in toata lumea, inclusiv in Romania pentru asfaltari, reabilitari, inlocuiri de rosturi de dilatare etc. etc.. Atat CNADNR cat si Politia au proceduri; autostrazile (toate) sunt dotate corespunzator.

Aranjamentul se realizeaza in sub 15 minute de la stabilizarea situatiei care a cauzat blocajului (extragerea ranitilor, stingerea focului etc.), fluidizarea, la un flux orar de 250 are loc in aproximativ 1h-1h30.


Si mie mi se pare ok asa si suna intr-adevar fain - dar in practica, cel putin in zona Germaniei, de 2 ori mi s-a intamplat sa fie autostrada blocata, si odata era pe sensul opus, si de fiecare data am stat ca prostii cu orele sau am fost scosi pe sensul opus pe drum tehnic de sub un pod sau deviati pe la prima iesire. Asta inseamna ca aici in Germania ori nu au parapete demontabile sau treceri intre cai, sau le e frica sa o faca, sau e mai rapid sa curete accidentul in 1-3 ore si sa dea drumul tot pe acolo. Singurele zone in care suntem deviati pe sensul opus sunt in zonele de lucrari, dar acolo sunt separate f bine sensurile, adesea cu parapeti de beton solizi intre sensuri, care iau probabil mult timp pentru montaj/demontaj.

Intorcandu-ne la A1, chiar sunt curios daca pana acum a patit cineva in realitate situatia asta, sau macar se stiu sigur care sunt procedurile in acest caz in Ro?

frunzaverde

Quote from: Katana_ro on February 13, 2015, 11:10:46 AM
Intorcandu-ne la A1, chiar sunt curios daca pana acum a patit cineva in realitate situatia asta, sau macar se stiu sigur care sunt procedurile in acest caz in Ro?

Da, chiar pe A1, intre Bucuresti si Pitesti, acum vreo 10 ani, un TIR s-a rasturnat blocand ambele benzi ale unei cai. Exact metoda de mai sus s-a practicat pe vreo 5 km. Semnalizarea, bineinteles, a lasat de dorit (pe scurt 2 politisti cu palete + doua semne portabile cu 30 km/h + doua gardulete); era genial sa vii cu 130 si sa-i vezi proptiti in mijlocul drumului cu 3 m inainte de deviere.

Chestii similare am vazut in DE, US, FR si, bineinteles, SE. Singurul loc unde am vazut inchis + ocol pe alt drum a fost UK.

Am vazut ca daca nu se blocheaza ambele benzi ale unei cai (cum e cazul, de obicei, cand e un accident mono-masina sau o tamponare intre doua masini), nu se complica cu asa ceva; fac un cordon in jurul masinii, si deviaza traficul pe banda de urgenta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

si totusi se poate.
Asa cum avem radare pe banda de urgena pe autostrada si gabori care sar din boscheti (cand tu mergi cu 160+), de ce v-ar mira unul care dirijeaza circulatia cu paletuta?
Sau sa asteptam 2 ore pana elibereaza o banda, ca sa nu mai demonteze parapetele?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rudolf.s

Chiar nu exista norme pentru polițiști legate de autostradă?  Asta cu săritul în fata mașinii și banda de urgență nu o înțeleg! Ce exemplu dau? Unde mai vezi asa ceva?

Ionut

Va rog mutati discutia de pe acest thread, avem topicuri dedicate (siguranta circulatiei, de exemplu).

cassyo

Quote from: dr4qul4 on February 12, 2015, 02:26:11 PM
DN7D va disparea de pe harti deoarece nici acum nu exista in realitate. Este doar un DJ care este rupt complet in Valea Danului si complet inexistent (nici macar pietruit) intre salatruc si perisani.
Stiu ce vb,l-am parcurs in intregime  de curand (ocolind Valea Danului).
Cred ca ar fi interesant un fotoreportaj / clipuri de pe portiunea "no man's land" Curtea de Arges- Racovita, circumscris asa numitului DN7D. Este singurul sector, practic virgin, pentru cei care strabat traseul Pitesti-Sibiu.
Calatorului ii sade bine cu drumul

dr4qul4

#20409
Hai sa lamurim lucrurile. C de Arges - Racovita se imparte in 4 sectoare!
C de Arges - Cepari, unde traverseaza un deal cu alunecare activa (drumul e rupt complet la Valea Danului)- dar pt care se poate ocoli prin Tigveni (5 km in plus, si aici avem o alunecare de teren activa dar reparata acum cativa ani). Aceasta portiune trebuie oricum reparata.

Cepari-Salatruc - pe v. Topologului. Drum drept si destul de bun

Salatruc - Perisani - drum forestier (5-6 km) + ulita pietruita prin sat, cu latimea de maxim 5 m (pe inca 5-6 km). Pante cu inclinatie peste 20% si neasfaltat.
intrarea in Perisani


inapoi spre Salatruc


Probabil viitorul traseu al autostrazii (daca ocoleste perisani pe stanga, si cam asta ar fi logica tinad cont ca Racovita este tot in stanga)


Ulita din Perisani si traseul autostrazii daca ocoleste satul prin dreapta.


Perisani- DN7, drumuri asfaltate  .  DJ703M seamana cu V Oltului (urmeaza un parau destul de lat, incadrat insa de pereti de stanca).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cassyo

#20410
Aceasta zona  Curtea de Arges- Racovita isi traieste, foarte probabil, ultimii ani de atmosfera patriarhala, traficul nefiind decat de nivel local, sau pasionati de locuri mai putin umblate. http://www.xplorio.ro/tara-lovistei-salatrucu-si-paradisul-de-pe-valea-topologului/
Din punct de vedere al impactului constructiei de infrastructura /autostrazi la noi, este, din cate cunosc, o premiera. Zona Lugoj-Deva a avut, prin comparatie, si pana in prezent o artera de rang national, cu trafic intens, efectiv.
Daca ar fi sa gasesc similitudini autohtone -de zone neumblate prevazute a fi strabatute de o cale moderna de comunicatie - acestea ar fi doar de perspectiva si deci cu grad ridicat de incertitudine: Comarnic-Secaria-Brebu-Campina si Valea Doftanei- Sacele. Chiar si asa, se desprinde pionieratul zonei din Arges pentru ca aici va fi autostrada si nu DN-uri.
Salva-Viseu a inceputului de mileniu.



Calatorului ii sade bine cu drumul

NGC

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2014%2002%202015%20-%20Informatii%20Studiul%20de%20Fezabilitate%20Sibiu%20-%20Pitesti.pdf

Quote
Comunicat de presă
-14.02.2015-


Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România face următoarele precizări privind Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Sibiu - Pitesti:

- În data de 31.03.2012 a fost demarată procedura de achizitie publică pentru atribuirea contractului de achiziție publică care a avut ca obiect "Revizuirea Studiului de Fezabilitate Autostrada Sibiu-Pitești".

- În data de 13.09.2012, urmare a observațiilor JASPERS/AM POS-T referitoare la necesitatea modificării Caietului de Sarcini, conform prevederilor art. 209 alin. (1) lit. c) coroborat cu art. 209 alin. (4) lit. b) din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare, procedura de achiziție publică mai sus menționată a fost anulată. Precizăm că valoarea estimată a fost de 61.930.486,8 lei. Astfel, având în vedere că procedura de achiziție publică a contractului de servicii se afla în faza de evaluare a ofertelor, modificarea Caietului de Sarcini nu mai era posibilă, motiv pentru care a fost necesară anularea procedurii, inclusiv neefectuarea plății.

- În data de 31.05.2014 a fost demarată procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului de achiziție publică ce are ca obiect ,,Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitești".

- În data de 11.02.2015 a fost comunicat ofertanților rezultatul procedurii de achiziție publică, câștigătorul fiind Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL

- În prezent, Procedura de achiziție publică se afla în perioada de depunere a unor posibile contestații impotriva rezultatului procedurii.

CNADNR SA

NGC

#20412
Au fost publicate deja cateva informatii din presa, dar iata si comunicatul oficial al CNADNR.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2013.02.pdf

Quote
Comunicat de presă
-13.02.2015-

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. precizează că în data de 12.02.2015 Comisia de Recepție la Terminarea Lucrărilor pentru
Autostrada Nădlac – Arad, Lot 1 a constatat o serie de lucrări nefinalizate:

- 40 de bucăți bazine colectoare pentru asigurarea deversării apelor
- montarea de panouri antiorbire pe 8,3 km conform proiectului de execuție
- realizarea drumului tehnologic pe lungime de 50 km în lungul autostrăzii
- curățarea șanțurilor de material care obstrucționează scurgerea apelor

De asemenea, pe întreg sectorul inspectat sunt necesare lucrări de reprofilare acostamente, taluze, completare cu pământ vegetal și refacerea cadrului natural.

Traficul la această dată se desfășoară în condiții de siguranță deoarece lucrările rămase de executat sunt în afara părții carosabile.

Recepția de Terminare a Lucrărilor va fi făcută de către CNADNR SA la data finalizării lucrărilor de remediere semnalate.

CNADNR SA


adiarc

#20413
^^
Acest comunicat era mai oportun ...atunci in 2012......ceea ce nu scuza întârzierea de aproape 2 ani in demararea noului studiu
Si de fapt E DOAR PRAF IN OCHI.....majoritatea dintre noi , cei de aici , își aduc aminte cum s- a încercat schimbarea coridoarelor si cum urlam toți la acel moment....apoi aberațiile cu "facem SB-Pitești dupa 2030"...sau " SB-Pitești costa peste 3 mld de euro " .....apoi altele de genul "economisim 15% daca facem DX " ,continuând cu "autostrada fazata" .....pt ca in cele din urma ,dupa flitul primit de la CE si presiunea publica , sa se meargă pe autostrada care trebuia făcută de la început.....iarăși nu avem vinovați pt timpul pierdut
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragos.popescu

Ministrul Transporturilor a anunţat când va fi gata autostrada Sibiu-Piteşti! http://wp.me/ps3nV-FPq