Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 78 Guests are viewing this topic.

delacroix

youngster=tanar. Nimic malitios. Poate am fost un pic prea aspru dar tocmai am facut greseala sa citesc un articol de pe site-ul "crucisatorului". Si dintr-un imbold masochist om dat si pe comentarii. Brrrrrrr!

frunzaverde

Quote from: AdrianB1 on February 11, 2015, 09:57:22 PM
Multumesc pentru raspunsuri. Corectand cifrele ar fi 30 de kilometri pe Valea Oltului, foarte scumpi, vreo 45 ieftini in capete si inca vreo 35 mai scumpi intre Curtea de Arges si Racovita. Cum bucata Curtea de Arges-Pitesti e mai putin utila fara Curtea de Arges-Racovita ma gandeam ca astea se pot face din prima cu jumatate din costuri, iar Racovita-Boita peste vreo 5 ani cand or mai fi bani.

Segmentul ala montan de care vorbesti este operat la peste capacitatea maxima, adica >10.000 masini/zi MZA. Mai rau, segmentul ala are capacitatea cea mai mica dintre toate segmentele din DN7.

Lipsa autostrazii acolo inseamna ca practic toata capacitatea A1 este limitata la fix capacitatea drumului respectiv (adica ~9.000 MZA intr-o deservire decenta, si ~11-12.000 altcumva).

In conditiile in care tot restul A1 are capacitate de 25-40.000/zi, inseamna pe cale de consecinta o subutilizare masiva a restului autostrazii, pentru ca gatuirea respectiva se va propaga de-a lungul restului sistemului A1 (imagineaza-ti o palnie prin care vrei sa torni prea mult prea repede). Asta inseamna ca pe de-o parte se vor face cozi imense la punctele de gatuire, pe de alta parte se va propaga si in deciziile go/no-go ale participantilor la trafic.

Mai mult, acolo vorbim deja de trafic de autostrada azi (MZA >10.000), nu de un pas montan cu trafic limitat fata de restul autostrazii. Daca era ca in mare parte din Elvetia, unde autostrazile au trafic imens in zonele peri-urbane si mic in zonele de munte, era alta poveste, dar traficul in VO e similar cu cel din celelalte segmente A1, aratand ca mare parte din traficul curent si potential e tip tranzit.

Quote from: AdrianB1 on February 11, 2015, 09:57:22 PM
Nu cred ca soferii vor fi nervosi pentru un segment de 30 km. Tin minte ca am mers pe Sibiu-Deva cand erau 2 si apoi 3 segmente functionale si bucatica lipsa (Aciliu) chiar nu m-a deranjat, si asta cand ma intorceam din Viena si mersesem pe autostrada foarte mult.

DN1+7 in zona Aciliu are capacitate mult mai mare ca DN7 in VO (relief mai usor + mare parte e 2+1 alternat, nu 1+1).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

#20387
Quote from: nicolaem on February 11, 2015, 02:18:21 PM
Discutia principala nu e daca sa dureze 17 luni sau 11, intrebare e de ce a fost reziliat contractul vechi pe motiv ca e scump si abia dupa 3 ani vom avea cel nou. 36 luni pierdute

"Revizuirea Studiului De Fezabilitate Autostrada Sibiu – Pitesti."
Valoare estimata 2012: 61.930.486,80 RON fara TVA
Valoare estimata 2014: 43.422.722,00 RON fara TVA
Durata contractului in 2012: 10 luni
Durata contractului in 2014: 17 luni
Deci cu toate noile cerinte ale CE si cu realizarea intr-o perioada de timp mai mare, valoarea estimata in 2014 a reiesit mai mica decat cea din 2012.  :lol:

Iata ce apare in SEAP ca si motiv de anulare a licitatiei (134436) din 2012:
Quote
Procedura de licitatie deschisa initiata in data de 31.03.2012 prin publicarea in SEAP a Anuntului de Participare nr. 134436 se anuleaza in conformitate cu prevederile art. 209 alin.(1) lit. c), coroborat cu art. 209 alin.(4) lit.b) din OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, urmare observatiilor JASPERS/AM POS-T referitoare la necesitatea modificarii Caietului de sarcini, in situatia in care procedura de achizitie a contractului de servicii se afla in faza de evaluare a ofertelor.


Quest

Quote from: delacroix on February 11, 2015, 11:30:27 PM
(...) Indiferent cat ar costa Pitesti-Sibiu 124km, 116 pana la Talmaciu, trebuie facuta!

Bineinteles ca trebuie facuta integral. Plus ca banii 'economisiti' din cei 30 km care nu s-ar face trebuie intelesi ca fiind doar banii din contributia noastra (15%), UE nu va accepta ca sumele puse de ei (85%) si 'economisite' prin aparitia unei discontinuitati de 30 km sa fie utilizati in cu totul alta parte ptr 'plombe' sau liniute' cum bine ziceai.
Common sense will get you far !

cutter

@NGC20: vezi aici mesajul meu în care este inclus documentul JASPERS cu cerințele privind SF-ul pe baza căruia a fost anulată licitația în 2012.

cutter

#20391
Cu ocazia asta, am revăzut și eu recomandările JASPERS dintre care mi-a sărit în ochi cea privind numirea unor supervizori independenți pentru contractul de revizuire al SF-ului Sibiu-Pitești așa că am adresat întrebarea asta către CNADNR:

Quote
În documentul JASPERS cu recomandări referitoare la Caietul de Sarcini al licitației pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești din anul 2012 cu titlul în engleză "JASPERS Recommendations on Terms of Reference for Sibiu-Pitești Feasability Study" în secțiunea 6.0 se specifică următoarele (traducerea îmi aparține):

"Dat fiindă complexitatea proiectului este recomandată numirea unui consultant tehnic independent sau coordonator/manager de program/proiect [...]. Consultantul/consultanții vor fi ingineri experți și manager de proiect cu o calificare adecvată - de preferat cu experiență internațională - pentru a oferi expertiză profesională independentă asupra dezvoltării tehnice a studiului de fezabilitate.

Este de asemenea recomandat ca CNADNR să contracteze acești verificatori tehnici în afara contractului pentru studiul de fezabilitate pentru a se asigura că verificările [...] sunt realizate indepedent. Programarea în timp a achiziției acestor servicii de asistență tehnică va trebui corelată cu programarea achiziției pentru studiul de fezabilitate astfel ca acești verificatori indepedenți să fie contractați și disponibil la timp."

Întrebări:

1) Are/a avut în vedere CNADNR respectarea acestei recomandări și anume, contractarea separată/independentă a unor servicii de asistență tehnică/management de proiect care să exercite un control asupra activităților desfășurate de contractorul care va face revizuirea studiului de fezabilitate?

2) În cazul în care răspunsul este negativ la prima întrebare vă rog să oferiți o justificare pentru ignorarea acestei recomandări.

3) În cazul în care răspunsul este pozitiv la prima întrebare vă rog să precizați în ce fază se află procedura de achiziție/contractare a acestor servicii.


Katana_ro

Quote from: pasadia on February 11, 2015, 09:30:00 PM
Ca atare sunt convins ca lipsa unei bucati de 30 de km de autostrada va face ca participantii la trafic sa fie mult mia nervosi si predispusi la manevre riscante si periculoase. Deci scenariu imaginat de tine mi se pare sumbru.
@AdrianB1 - aici sunt de acord cu pasadia - acest scenariu s-a intamplat in Germania cu A94 - de ani buni lipseste bucata de autostrada intre Pastetten si Heldenstein - inlocuita cu drumul national B12. Aici era una dintre bucatile cu cele mai multe accidente din Bavaria - tocmai datorita schimbarii tipului de drum. In plus, drumul national era un bottleneck pentru restul deplasarii. Mergeai cu 130 ca sa ajungi iar in spatele coloanei cu 80 la ora...not fun.

@frunzaverde - cu DN7B nu e chiar asa - ai nevoie de variante de rezerva. Scenariul nu foarte improbabil (mai ales pe VO) este ciocnirea a 2 tiruri si blocarea completa a unui sens - in lipsa unei alternative, toate masinile trebuie intoarse in sensul opus si tre sa faca ocoluri de zeci sau sute de km, ceea ce blocheaza arterele respective. Am trait pe propria piele asa ceva si tre sa-ti zic ca nu e fun deloc.


laszlo.robert

#20393
Nu trebuie intoarse in sensul opus,in mai multe locuri din 5 in 5 km gardul median se face demontabil,astfel se poate trece pe sensul opus,in 20 minute se aseaza pioni de cauciuc reflectorizanti,cu devierea traficului pe o singura banda,se asigura banda centrala pentru cei deviati dupa zona cu accident se reintra pe sensul bun de mers la urmatoarea bucata cu gard median demontabil
Il folosim mereu in Italia cind asfaltam,citeodata sensul sta inchis si 3-4 zile,este mai putin periculos decit sa asfaltezi pe o banda si sa treaca masinile si camioanele cu 90 km/h la jumate de metru pe linga tine
PS:bine inteles autostrada trebuie construita in asa fel sa permita acest lucru si personal care sa execute manovra de inchidere deschidere a gardului median ,de altfel intr-o zona montana ar fii mai mult ca necesar,oricum noutati pentru autostrazile noastre,nu costa mult si ajuta enorm


nenea_hartia

@laszlo.robert: Pe toate autostrăzile nou-construite la noi s-a pus parapet demontabil. Un exemplu bun e aici. Ca să nu menționez porcăria de la Sibiu.

dr4qul4

DN7D va disparea de pe harti deoarece nici acum nu exista in realitate. Este doar un DJ care este rupt complet in Valea Danului si complet inexistent (nici macar pietruit) intre salatruc si perisani.
Amenajarea lui ar costa enorm de mult. Momentan trece prin localitati si are doar o banda pietruita in total in perisani (pe distanta de peste 5 km). In plus are pante pe care un TIR nu le-ar urca.
Stiu ce vb,l-am parcurs in intregime  de curand (ocolind Valea Danului).
Devierea traficului se va face pe drumurile existente: DN7 sau DN7+73C (care probabil va fi amenajat ca legatura pentru Rm Valcea, sau poate vor face o legatura noua).
https://www.google.ro/maps/dir/Curtea+de+Arge%C8%99+115300/45.3875117,24.3003647/@45.2011547,24.5835002,11z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x474d326968c8f4f3:0x337dc790c9cd574e!2m2!1d24.679167!2d45.139167!1m0!3e0?hl=en

marele ocol de care vorbiti inseamna 20 km!!!!! (78 pe DN fata de 58 pe A). SI asta doar in cazul in care ar fi afectate ambele sensuri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stefanudrea

#20397
^
Sa faca un sens pe un traseu si celalalt pe dincolo! Poate e mai ieftin ca si relief?

frunzaverde

Quote from: Katana_ro on February 12, 2015, 12:13:45 PM
@frunzaverde - cu DN7B nu e chiar asa - ai nevoie de variante de rezerva. Scenariul nu foarte improbabil (mai ales pe VO) este ciocnirea a 2 tiruri si blocarea completa a unui sens - in lipsa unei alternative, toate masinile trebuie intoarse in sensul opus si tre sa faca ocoluri de zeci sau sute de km, ceea ce blocheaza arterele respective. Am trait pe propria piele asa ceva si tre sa-ti zic ca nu e fun deloc.

Procedura efectiva e urmatoarea:
1. Echipajele de politie si de salvare intervin pentru salvarea vietilor si limitarea pagubelor.
2. In spate, vine echipa administratiei autostrazii / politiei care dezmembreaza parapetul la ultima zona de schimbare a caii inainte de accident si la urmatoarea zona dupa accident, adica maximum 10 km.
3. Se instaleaza marcaj temporar din conuri in zona de ingustare, si semne de circulatie temporare pe zona de schimbare a caii
4. Se da drumul la circulatie pe calea libera, la viteze de 30-80 km/h, in functie de parametri de trafic existenti.
5. Masinile care sunt prinse intre zona de gatuire si locul accidentului pe calea afectata asteapta pana ingustarea temporara e construita, apoi, dupa ce se da drumul la traficul din spatele iesirii temporare. Se fluidizeaza fluxul, raman blocati doar cei care sunt intre ingustarea improvizata si accident. Astia sunt intorsi cu ajutorul politiei, in general pe sistem LIFO (ultimul intrat, primul iesit), folosindu-se banda de urgenta pentru manevre, si chiar marsarierul. Sunt reconectati in zona ingustarii la fluxul de trafic, cu ajutorul politiei, care gestioneaza palnia.
6. Circulatia are loc fluent, cu restrictie de o singura cale. Se face curat.
7. Se da drumul la circulatie normal.

Gatuirea tipica nu are de ce sa aiba mai mult de 5-10 km; in Romania asta e standardul intre trecerile intre cai. Procedura e atat de standard, incat noi in Suedia o folosim in conditii meteo proaste, pentru a lasa utilajele de deszapezire sa-si faca treaba rapid. La fel, se foloseste in toata lumea, inclusiv in Romania pentru asfaltari, reabilitari, inlocuiri de rosturi de dilatare etc. etc.. Atat CNADNR cat si Politia au proceduri; autostrazile (toate) sunt dotate corespunzator.

Aranjamentul se realizeaza in sub 15 minute de la stabilizarea situatiei care a cauzat blocajului (extragerea ranitilor, stingerea focului etc.), fluidizarea, la un flux orar de 250 are loc in aproximativ 1h-1h30.

Asa arata diagramatic planul de actiune:


Autostrazile sunt auto-redundante! Pentru ca au doua cai, se pot degrada la drum obisnuit 1+1 in caz de necesar, fara blocarea traficului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

#20399
Scriu aici pentru ambele licitatii, pentru ca avem un interes """enorm""" din partea ofertantilor.  :lol:

Ofertele pentru "Contract de servicii de Consultanta (asistenta tehnica, financiara si juridica) avand ca obiect "Realizare Studiu de Fundamentare a Deciziei de Concesionare a Spatiilor de Servicii aflate pe tronsoanele de autostrada componente ale Axei prioritare TEN-T 7 ( Nadlac-Sibiu-Pitesti )"":

   568.130,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 415.690,00 RON fara TVA    Asocierea RATIU&RATIU - CREDINVEST INTERNATIONAL CORPORATE FINANCE LTD - SEARCH CORPORATION SRL




Ofertele pentru "Contract de servicii de Consultanta (asistenta tehnica, financiara si juridica) avand ca obiect "Realizarea Studiilor de Fundamentare a Deciziei de Concesionare a Spatiilor de Servicii aflate pe tronsoanele de autostrada Cernavoda - Constanta plus Varianta de ocolire Constanta, Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti – Ploiesti"":

   568.130,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 556.302,50 RON fara TVA    Asocierea RATIU&RATIU - CREDINVEST INTERNATIONAL CORPORATE FINANCE LTD - SEARCH CORPORATION SRL