Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 28 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

#20370
Am si eu o intrebare, poate un pic naiva: daca se fac capetele la nivel de autostrada, Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges plus bucata intre Curtea de Arges si valea Oltului, nu se rezolva peste 3/4 din problema cu doar ~ jumatate din cost? Nu de alta, dar Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges sunt relativ usoare si ieftine fata de Valea Oltului. Din cei 170 km de la Pitesti la Sibiu s-ar reduce distanta la vreo 130-140km din care daca ar fi 100km de autostrada si doar sub 40km ramasi pe Valea Oltului de la 3 ore s-ar reduce durata calatoriei la 1.5 ore. Chiar nu m-ar deranja sa merg 30-40 km pe Valea Oltului daca s-ar economisi o caruta de bani cat costa segmentul ala si ar face din acei bani de 3-4 ori mai multi kilometri de autostrada la campie gen Ploiesti-Focsani.

Doar intreb, nu ma pricep la constructii de autostrazi dar am vazut ca e cam greu sa gasesti loc de o autostrada pe Valea Oltului si imi imaginez ca bucata aia costa cel mai mult (si traversarea de la Curtea de Arges).

pasadia

Cifrele tale sunt gresite. Sunt 110-120 de km intre Pitesti si Sibiu pe traseul studiat, iar pe VO intre Boita si Racovita (acolo unde autostrada patrunde in Tara Lovistei parasind Valea Oltului) sunt doar 30 de km.

Insa o autostrada sau un drum expres il faci in primul rand pentru siguranta traficului si nu pentru viteza (sau cel putin asa privesc eu lucrurile). Ca atare sunt convins ca lipsa unei bucati de 30 de km de autostrada va face ca participantii la trafic sa fie mult mia nervosi si predispusi la manevre riscante si periculoase. Deci scenariu imaginat de tine mi se pare sumbru. Insa e posibil sa se intample daca pe vreunul dintre loturi apar probleme (precum au aparut pe lotul III din Orastie - Sibiu). Caz in care e preferabil sa apara probleme pe lotul vecin cu DN7 decat pe vreun lot vecin cu DN7D.
Si apropo de asta: oare ia cineva in calcul faptul ca DN7D va trebui construit (de la fundatie pana la asfalt) pentru a putea servi ca varianta de back-up normala pentru viitoarele accidente de pe autostrada? Caci vor fi, si vei avea nevoie sa deviezi traficul pe un drum normal.

pasadia

Quote from: cutter on February 11, 2015, 03:03:22 PM

@pasadia: Blocajul s-a întîmplat fix în mandatele lui și la vremea respectivă a fost întrebat de nenumărate ori de ce nu reia studiul și tot o scălda. Dacă mai ții minte faimoasele lui declarații că Sibiu-Pitești costă 3,2 miliarde de € în timp ce Sibiu-Brașov doar 900 mil € (că doar Brașov-Ploiești e gratis...).

Evenimentele le tin minte, nu-s chiar atat de batran. Dar imi e frica ca ne (sau "va") mintim/(mintiti) singuri daca ne imaginam ca numai Sova a tras in defavoarea PiSi si ca, scapand de el, lucrurile se indreapta. Eu nu pot trece peste faptul ca Neaga s-a "nimerit" sa fie in functie de fiecare data cand Vinci avea treaba in Romania.

Evident, eu inca cred ca varianta buna era cealalta. Dar cand timp promotorul ei e unul ca Neaga, mai bine ma lipsesc.

Archi

@ AdrianB1

Parerea mea e ca constructia segmentului de autostrada care va fi pe valea Oltului va dura mai mult decat capetele (nu bag mana in foc ca va dura mai mult ca portiunea Curtea de Arges-valea Oltului dupa experienta Aciliu) deci ar trebui cam toate licitate deodata pentru ca cioturile mai putin utile sa ramana cioturi cat mai putin timp.

Intre Pitesti si Sibiu conform vechiului SF sunt 116km. 116-30(Pitesti-Curtea de Arges)-15(Sibiu-Boita)=71km dificili. Hai ca nu-i dracul asa de negru!

P.S. Distantele sunt aproximative.

Ionut

^^ Ce rost mai are sa discutam acum cine e responsabil? Asa toti sunt responsabili. Va rog nu deviati spre politicisme.

AdrianB1

Multumesc pentru raspunsuri. Corectand cifrele ar fi 30 de kilometri pe Valea Oltului, foarte scumpi, vreo 45 ieftini in capete si inca vreo 35 mai scumpi intre Curtea de Arges si Racovita. Cum bucata Curtea de Arges-Pitesti e mai putin utila fara Curtea de Arges-Racovita ma gandeam ca astea se pot face din prima cu jumatate din costuri, iar Racovita-Boita peste vreo 5 ani cand or mai fi bani.

Nu cred ca soferii vor fi nervosi pentru un segment de 30 km. Tin minte ca am mers pe Sibiu-Deva cand erau 2 si apoi 3 segmente functionale si bucatica lipsa (Aciliu) chiar nu m-a deranjat, si asta cand ma intorceam din Viena si mersesem pe autostrada foarte mult. Si stiu ca e vorba si de siguranta in trafic, nu numai de viteza, dar diferenta de timp nu e deloc neglijabila, chiar in scenariul meu timpul de la Pitesti la Sibiu se scurteaza la mai putin de jumatate (40 de minute de autostrada si 30 de minute pe DN Valea Oltului), ceea ce la un drum Bucuresti-Cluj, de pilda, va fi semnificativ cand va fi gata si Sebej-Turda; practic te urci pe A1 la Cluj si mergi intins 2 ore, mai schimbi stilul si mergi 30 de minute pe DN si apoi revii pe autostrada pentru inca 90 de minute si esti in Bucuresti. 4 ore in loc de 7-8, as merge cu placere cu 60 km/h pentru o jumatate de ora daca as sti ca asta inseamna alti 100 km de autostrada in alta parte.

MNU

Nu inteleg insistenta ta pentru a amana sectorul montan al A1. Acum cand e clar ca se va reface SF, se cere pregatirea documentatiei pentru intreg tronsonul de 120 km sa amanam executia pentru ca pe tine nu te deranjeaza? Nu te deranjeaza ca, odata amanat, SF va trebui reactualizat? Nu te deranjeaza ca amanarea de 5 ani, daca va fi o amanare, se poate transforma in 15? De ce sa amani, nu inteleg?

AdrianB1

Nu e insistenta de a amana, e insistenta de a intreba; daca asta deranjeaza se poate rezolva.

Problema e ca sunt 30 de kilometri extrem de scumpi, bani foarte putini, daca as avea de ales intre 30 km si 100 km in aceiasi bani ce crezi ca as alege? Constanta-Nadlac ar avea 30km lipsa, dar mai sunt si alte trasee in tara asta care au nevoie de autostrazi. Daca ai o suma limitata de bani nu incerci sa faci cat mai mult cu ei? Pitesti-Craiova, Ploiesti-Suceava-Siret, Constanta-Vama Veche, Ungheni-Iasi-Targu Neamt sunt bucati pe teren cat de cat  plat care nu costa mult si care au trafic, chiar daca eu merg mult mai des din Bucuresti la Sibiu as fi multumit sa merg o idee mai incet dar sa stiu ca au si altii parte de drumuri bune.

MNU

Oricum, e cerere oficiala de la UE sa se prioritizeze inchiderea coridorului. Nu trebuie sa mai gandim noi planuri cu sectoare amanate in detrimentul altora. S-a stabilit ca se reface SF pt toate sectoarele din Sbiu-Pitesti. Sunt sigur ca singurele amanari vor avea cauze pur tehnice.

dr4qul4

C de Arges - Caineni va costa tot pe acolo ( e si mai lung, dar are si cel mai lung tunel si cele mai instabile dealuri).
In plus, un segment lipsa va genera accidente!
Nu pot ca va fi frustrare ci pt ca va fi trafic.
E deajuns sa cada cateva pietre pe VO, si vom avea ditamai autostrada Nadlac-Constanta inchisa complet!
Si chiar si cand nu vor fi accidente, la iesirea pe DN vom avea cozi de km buni.
Asa ca NU. Tb toata.
Segmentele din capete nu sunt inutile! Cel de mla Sibiu ajunge pana la intersectia DN1 cu DN7, iar C de Arges-Pitesti are si acum trafic, si poate fi folosit si pt Rm Valcea + transfagarasanul la 1 ora de Bucuresti!
Nici un ciot nu e degeaba. Iar daca vrem sa trecem muntii, atunci tb sa platim.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

Quote from: AdrianB1 on February 11, 2015, 10:29:43 PM
Nu e insistenta de a amana, e insistenta de a intreba; daca asta deranjeaza se poate rezolva.

Problema e ca sunt 30 de kilometri extrem de scumpi, bani foarte putini, daca as avea de ales intre 30 km si 100 km in aceiasi bani ce crezi ca as alege? Constanta-Nadlac ar avea 30km lipsa, dar mai sunt si alte trasee in tara asta care au nevoie de autostrazi. Daca ai o suma limitata de bani nu incerci sa faci cat mai mult cu ei? Pitesti-Craiova, Ploiesti-Suceava-Siret, Constanta-Vama Veche, Ungheni-Iasi-Targu Neamt sunt bucati pe teren cat de cat  plat care nu costa mult si care au trafic, chiar daca eu merg mult mai des din Bucuresti la Sibiu as fi multumit sa merg o idee mai incet dar sa stiu ca au si altii parte de drumuri bune.
Tinere, calculul tau e fundamental gresit. Daca nu faci cei 30 de km n-are rost sa-i faci pe ceilalti 86+8. Ungheni-Iasi pentru ce? Liniute? Constanta- Vama? Bani aruncati. Pitesti-Craiova costa 1 mld. De la buget. Ploiesti-Suceava-Siret? 100 km? Adica 5 centuri de 20 km (Buzau, Focsani, Bacau,Roman,Suceava). Plombe. Adica nu ca nu stim daca trece pe la  sau pe langa Suceava. Si dupa cate stiu Ieuropa e spre vest nu spre nord. Indiferent cat ar costa Pitesti-Sibiu 124km, 116 pana la Talmaciu, trebuie facuta!

horatiu.cosma

E scumpa PiSi, dar tindem sa uitam un factor extrem de important: noi platim doar 15% din ea. Deci in final, dupa licitatii, cand se va ajunge undeva la 1,5 miliarde euro maxim, noi o sa platim 200-250 de milioane euro, adica un sfert din bugetul de la rutier pe anul asta. Nu e chiar asa de mult, daca e sa privim din acest unghi. Intarzierile enorme de pana acum au fost din ratiuni politice care urmareau sa favorizeze CoBra, dar acum ca a murit, eu zic ca o sa mearga treaba pe Pisi fara alte blocaje de genu.

frunzaverde

Quote from: pasadia on February 11, 2015, 09:30:00 PM
Si apropo de asta: oare ia cineva in calcul faptul ca DN7D va trebui construit (de la fundatie pana la asfalt) pentru a putea servi ca varianta de back-up normala pentru viitoarele accidente de pe autostrada? Caci vor fi, si vei avea nevoie sa deviezi traficul pe un drum normal.

De ce ar fi nevoie de asa ceva? O autostrada are doua cai complet separate; in caz de accident, o cale se inchide, circulatia fiind deviata pe cealalta cale.

In cazul in care ambele cai sunt compromise, problema e suficient de grava si de rara incat o deviere masiva pentru cateva ore sau zile sa nu fie o problema; vor fi in momentul ala alte probleme mai mari de rezolvat - vorbim de cutremure mari, accidente in lant cu sute de masini, produse periculoase varsate pe sosea etc. etc., chestii care se intampla odata la decenii sau mai rar. O autostrada nu cere alta infrastructura de suport!

DN7D va fi probabil declasat si chiar demolat partial odata cu constructia A1 - pur si simplu investitia in a aduce un astfel de drum "de hartie" la nivel de DN nu va fi justificabila prin nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AdrianB1

Quote from: delacroix on February 11, 2015, 11:30:27 PM
Tinere, calculul tau e fundamental gresit. Daca nu faci cei 30 de km n-are rost sa-i faci pe ceilalti 86+8.
Multumesc, pentru o fractiune de secunda m-ai facut sa ma simt cu vreo 30-40 de ani mai tanar. Dar mi-a trecut cand am citit restul. Pacat de efortul de a scrie atat, logica si argumentatia sunt impecabile si imbatabile, pentru ca automobile.

Multumesc pentru explicatii, imi e suficient, m-am lamurit.

Ionut

Va rog frumos nu mai aberati si respectati-va reciproc.