Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 66 Guests are viewing this topic.

alecu26

e evident cine va fi. Nu va fi usor...deoarece tendinta in ultimile licitatii, mai ales la constructori e sa dea la unul din primele locuri.

Dar acel mega joint venture...e multe prea blindat sa piarda.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Lvs_tm

#20221
Ca o noutate, am trecut azi pe Aciliu, iar Impreglio facea gabioane de o parte si de alta a debleului.

Archi

Tare asta! Nu prea cred eu ca ii va conferi rezistenta dealului, dar poate va arata mai frumos.

Quest

Quote from: horatiu.cosma on January 30, 2015, 02:44:30 PM
Vorbesc hunedorenii ca is izolati, saracii au de mers 15-20 de km pana la cel mai apropiat nod, ce sa mai zica 70% din judetele tarii, care au ceva mai mult de mers pana la cel mai apropiat nod...

Sa stii ca discutia nu e absurda si nu dovedeste lipsa de realism din partea celor care sustin descarcarea de la Santuhalm. Pur si simplu nu cred ca la construirea unei noi autostrazi, e normal ca cetatenii oraselor relevante din zona adiacenta autostrazii sa trebuiasca sa parcurga 20 km pina la autostrada, numai din lipsa unor descarcari corect pozitionate.

Eu ca timisorean spun ca Timisoara nu trebuie data ca exemplu pozitiv privitor la distanta pe care trebuie s-o parcurgi pina la A, ca si justificare ptr abordari similare ulterioare in alte parti ale tarii. Chiar si daca la insistentele CJT se va face breteaua de 8 km de acces mai facil la A pe directia Arad, tot ramine problema ca spre interiorul tarii trebuie sa treci prin Remetea ca sa ajungi la A. Absurd. Aici nu sintem in Germania, unde inainte de-a intra pe A, mergi pe Bundesstraße, care au regim f. asemanator cu A. La noi in cel mai bun caz mergi pe un DN renovat cu un pic de banda de refugiu.

Situatia Aradului e in schimb cea despre care merita vorbit in termeni laudativi. Ptr ca politicienii zonei au reusit pe un segment de cerc de 90 de gr. sa ofere orasului 4 (patru) iesiri, reusind sa strecoare maestral autostrada printre limita orasului si limita Luncii Muresului (zona protejata). Cine sustine ca prin aceasta plasare a autostrazii Aradul si-a barat astfel potentialul de dezvoltare pe directia SV greseste, ptr ca orasul oricum nu avea cum sa se extinda din cauza Luncii Muresului.
Common sense will get you far !

Ionut

#20224
^^ Nu sunt gambioane, ci gabioane.

Din cate stiu eu se folosesc aceste gabioane pentru protectia in zonele unde pot fi inundatii si/sau raurile "mananca" din mal. Sigur sunt folosite in curba de langa Soimus (Deva) unde Muresul are un cot care cu timpul poate eroda malul si, odata cu el, fundatiile A1. Stiu ca se pot folosi si la baza debleelor (sunt folosite parca si in zona Orastie pe A1) pentru a proteja partea carosabila de alunecari ale debleelor. Deci ele nu opresc, intr-adevar, alunecarile debleelor, insa protejeaza partea carosabila tocmai de aceste alunecari. Sa ma corecteze inginerii daca aberez.

Later edit: ceva in "stil" gabioane s-a pus si la dealul Sacel tot pe A1, acel debleu imens inainte de tunel cum vii de la Sibiu.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Archi

Buna seara! Astazi am trecut pe la Sanovita. Aici situatia se prezinta lafel ca ultima data cand am facut poze.





Hopa! Ce aven noi aici?  :busted:







Imi pare rau de calitatea pozelor, aveam doar telefonul la dispozitie. Poate zilele urmatoare voi veni cu mai multe poze din interiorul lotului, daca voi avea timp.

horatiu.cosma

Acolo jos unde a picat terasamentul nu ar fi trebuit sa existe ceva rigole?

adiarc

Mulțumim de poze....nu pare ceva grav....pare a fii doar str superficial de pământ pt innierbare ....terasamentul e mult mai compact....si probabil jos nu au finalizat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Quote from: Quest on January 30, 2015, 09:22:00 PM
........

Eu ca timisorean spun ca Timisoara nu trebuie data ca exemplu pozitiv privitor la distanta pe care trebuie s-o parcurgi pina la A, ca si justificare ptr abordari similare ulterioare in alte parti ale tarii. Chiar si daca la insistentele CJT se va face breteaua de 8 km de acces mai facil la A pe directia Arad, tot ramine problema ca spre interiorul tarii trebuie sa treci prin Remetea ca sa ajungi la A. Absurd. Aici nu sintem in Germania, unde inainte de-a intra pe A, mergi pe Bundesstraße, care au regim f. asemanator cu A. La noi in cel mai bun caz mergi pe un DN renovat cu un pic de banda de refugiu.


Quest, cunosti traseul la DN7, Arad-Deva si cunosti  fenomenul prin care mii de soferi amatori sau profesionisti care doresc sa ajunga de la granita la Deva/Sebes/Sibiu (inca)nu o iau pe A1 Arad-Timisoara, ci o o iau pe DN7, pentru ca A1 are niste "lacune"(Izvin-Sanovita) si ocoleste prea mult prin Timisoara.
Or,
asta a fost si ideea proiectantilor lui A1:
intre Arad si Deva este o ocolore prin Banat(pentru a deservi Timisoara si A6 mai tzarziu...), dar macar sa nu ocoleasca prea mult. Singura solutie de compromis .cat mai departe de Timisoara, totusi prin...Banat! Insa ai dreptate:
la o asa ocolire, ce insemnau inca 10-15 km de ocol-autostrada si aveam inca un oras mare cu mai multe iesiri din oras direct in autostrada(precum Sibiu, Pitesti sau Arad...)
O consolare:
nici capitala, orasul Bucuresti nu are o autostrada care sa ocoleasca orasul la periferie, precum o centura.

adiarc

Partea cu Bucureștiul e o tragedie.....o rusine naționala ...... Iar toți cei care au tergiversat acest proiect sunt niște pete negre in istoria tarii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Oricum Timisoara are si alte probleme in afara de iesirile la autostrada: centura incompleta, traficul prea putin fluid in interiorul orasului (nu-mi dau seama care e cauza - prezenta caii ferate prea in mijlocul orasului, lipsa unui numar suficient de bulevarde largi, faptul ca arcurile de cerc nu par sa fie continue, realizand o centura urbana suficienta). Daca ar fi rezolvate aceste probleme poate n-ar mai parea nodul de acces in autostrada atat de indepartat. Dar cat timp prin Dumbravita se circula cu 30km/h...

dorum

30 e mult... ai sanse sa inaintezi si cu 5-7kmph in orele de varf...

Quest

Quote from: Goldmund on January 31, 2015, 08:23:31 PM
(...)
asta a fost si ideea proiectantilor lui A1:
intre Arad si Deva este o ocolire prin Banat (pentru a deservi Timisoara si A6 mai tzarziu...), dar macar sa nu ocoleasca prea mult.
(...)

Nu cred ca e necesar sa mai ducem o polemica pe felul problematic in care A1 deserveste Timisoara, dar, gindeste-te ce-ar fi ca in Moldova o autostrada care vine dinspre Bucuresti, de la Adjud sa nu treaca si pe la Bacau, ci sa meaga direct la Iasi, ca sa nu ocoleasca, nu-i asa ? Absurd. Nu poti invoca traseul cel mai scurt daca la mijloc e un oras major. Nu vreau sa fiu arogant, dar ma gindesc ca Timisoara ca si Bacaul intra totusi in categoria oraselor majore, asa incit notiunea de ocol nu poate intra in discutie.
Ma uit pe google maps sint vreo 19 km pe A1 de pe la Murani pina la nodul de la Izvin. Daca aduceau A1 la sud de aeroport dar la nord de centura, traseul era mai lung cu ~2 km, deci nici macar argumentul economiei nu sta in picioare. Si nici argumentul extinderii orasului atit de mult nu e valid, uita-te ca in 25 de ani Timisoara a ramas la cei 300k locuitori pe care ii avea la Revolutie. Au crescut intr-adevar un pic demografic comunele periurbane.

Oricum, cind A1 va fi gata, de la Deva pina la Arad-vest o sa facem pe la 1h15' cu tot cu "ocolisul" pe la Timisoara. Iar de comfortul pe care ti-l da un cruise-ctrl pus pe 130 km/h pret de 160 km nici nu mai zic.
Common sense will get you far !

vancouver

#20234
Legat de traseul actual, ocolit prin Timisoara al A1 si de cei care prefera un drum mai drept spre Vestul Europei:

Daca va fi nevoie vreodata, atunci se va face si o autostrada Timisoara-Szeged (sau Mako), deci aprox pe ruta DN6 spre Cenad. Astfel autostrada A1 spre Budapesta va fi relativ dreapta. Va fi nevoie de asa ceva zic eu, pentru ca la Arad autostrada trece f. aproape de oras, are multe iesiri, deci aglomeratia locala se va surapune peste tranzit. In plus TM-Arad este si pe o ruta sud-nord (sa zicem Belgrad-Arad-Oradea), adica intre TM si Arad vom avea suprapunerea rutei est-vest cu ruta sud-nord. Vor aparea ambuteiaje importante pe zona A1 de centura Arad, si asta destul de repede dupa momentul finalizarii A1 Sibiu-Nadlac, deci sa zicem 2020. Autostrada de care vorbesc (Timisoara-Szeged) a fost la un moment dat inclusa in planurile UE, dar scoasa deocamdata. Ca pret, fiind la câmpie, nu este o problema. Iar noduri nu trebuie prea multe: Sanandrei, Sannicolau Mare, Apatfalva.


Avantajul major al actualului traseu al A1 este sectorul Lugoj-Timisoara. DN6 Lugoj-Deva este plin de camioane si masini mici, este un trafic asemanator cu DN7 pe vremuri intre Sebes si Deva. Asadar acolo oricum trebuia autostrada. In plus si intre Timisoara si Arad trebuia oricum autostrada. Astfel, considerand ca Arad-Tm-Lugoj se facea oricum, rezulta ca cea mai buna varianta de legare de la Deva este evident spre Lugoj si nu spre Arad, 70 km in loc de 130-135 km pe o teoretica autostrada Soimus-Arad pe (lânga) Valea Muresului.

De fapt si in alte tari daca ne uitam, autostrazile nu urmeaza drumul conventional pe vai, de ex. A3 Frankfurt-Köln nu merge pe Valea Rinului, ci la 30-50km pe dealurile din dreapta vaii. Numai daca ne gandim cat de serpuite sunt vaile raurilor (incl. Muresul). Asadar o autostrada directa Deva-Arad trebuia sa se departeze oricum de valea propriu-zisa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.