Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 35 Guests are viewing this topic.

alecu26

articol ieftin si neadevarat...probabil comandat, ca sa mai scada presiune pe cei de la Impregilo.

Ma intreb cum arata procesul verbal de receptie (aaa, nici nu exista unul)...deci cum va arata procesul verbal de receptie a lui Impregilo cand vor termina lucrarile, si cum va arata Anexa cu lucrarile nefinalizate, si cam cand vor inchide acea Anexa.....Sa speram ca in 4 ani de garantie le va fi suficient sa termine lucrarea si altele care se vor degrada intre timp.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Chagall

Cateva poze recente de pe Lugoj - Deva lot 2, postate de luke pe forumul druckeria.ro.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

carutasul

Sper ca la noile preturi ale motorinei ( nu stiu daca si asfaltul urmeaza acelasi trend) in sfarsit socotelile UMB vor iesi pe plus :)

NGC

CNADNR a emis in 09.01.2015 decizia de expropriere pentru "coridul de expropriere suplimentar al lucrarii "Autostrada Timisoara - Lugoj"" (lot 2).

Tavi


NGC

#20030
^^^ Din ce am observat, e vorba de ceva terenuri prin Recas.
http://www.cnadnr.ro/exproprieri/Decizia%2017%20+%20HG956.pdf

paulmare

Quote from: carutasul on January 16, 2015, 10:43:05 AM
Sper ca la noile preturi ale motorinei ( nu stiu daca si asfaltul urmeaza acelasi trend) in sfarsit socotelile UMB vor iesi pe plus :)

Nu prea urmeaza, cam 45% din pretul benzinei e pretul materiei prime (tzitzei) care s-a ieftinit intr-adevar
pe cand asfaltul e doar 5-10% bitum
plus ca bitumul nu se poate face chiar din orice fel de petrol, si sunt mai putini fabricanti decat la carburanti (noi in romania cred ca nici macar asta nu mai producem, suplacu de barcau e inchisa, arpechim care prelucra si reziduul de coloana de la petrobrazi e inchisa si ea, vega ploiesti care prelucreaza reziduul de la petromidia face bitum pentru hidroizolatii nu rutier, steaua romana care mai functioneaza cumpara un titei parafinos de la petrom) 
dupa fiecare modernizare o rafinarie isi creste randamentul la benzina si motorina in detrimentul celoralalte gen bitum

In afara am vazut ca este index de pret si la mixturi asfaltice - la noi nici vorba, dar nu cred ca a scazut semificativ pretul asfaltului si al bitumului la fel de abrupt ca si motorina

teocharis

preturile scad daca se reduce cererea nu daca scad costurile de productie!

pasadia

Mda, buna intelegere a economiei. Sa spunem ca 2 producatori isi permit sa-ti vanda un produs la 10 RON (9 RON cost de productie, 1 RON profit). Daca costul de productie scade la 7 RON, in mod sigur unul dintre producatori va reduce pretul de vanzare la 8 sau 9 RON doa pentru a-l concura pe celalalt. Indiferent de evolutia cererii.

Ionut

Iar deraiati, avem thread-uri pentru discutiile astea.
Inapoi la A1, va rog!

alecu26

#20035
sper ca nu e offtopic: pe baza indicilor de la INS...se modifica si preturile. Oricum din cauza pericolului de deflatie, din cauza scaderii salariilor (ca nu sunt alte proiecte) si mai ales din cauza bitumului si a combustibilului...s-ar putea sa avem primele proiecte terminate sub valoare la care s-a semnat contractul.


Ganditiva ca motorina intra bine de tot si in pretul betonului (transport beton pe santier, transport agregate si ciment la statie), intra si la pretul grinzilor si prefabircatelor....ca acolo de obicei le aduci chiar de departe...si la prefabricate transportul e o buna parte din pret.

Daca se mentine...as zice minim 5% ar trebui sa vedem ieftinire. Asta nu inseamna ca se pot suplimenta fondurile, sau ca se vor crea rezerve.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Quote from: pasadia on January 16, 2015, 03:37:21 PM
Mda, buna intelegere a economiei. Sa spunem ca 2 producatori isi permit sa-ti vanda un produs la 10 RON (9 RON cost de productie, 1 RON profit). Daca costul de productie scade la 7 RON, in mod sigur unul dintre producatori va reduce pretul de vanzare la 8 sau 9 RON doa pentru a-l concura pe celalalt. Indiferent de evolutia cererii.

poate in cele mai bune dintre lumi

in realitate vor face intelegere, mai mult sau mai putin, formala, ptr a incasa fiecare diferenta dintre costuri(scazute) si pretul pietei!

evoutia pretului energiei e un bun exemplu: pretul wholesale pe bursa scade continuu, dar cel final la consumator ramane constant

Ionut

Avem board nou de energie!!! Discutati acolo! :bash:
Multumesc. :dry:

carutasul

In calitate de nebunul care arunca piatra, imi cer scuze :)
Mai mult eram curios daca scaderea de pret s-a reflectat si in pretul asfaltului; am vazut ca unii colistasi lucreaza in bransa dar presupun ca nu prea a cumparat nimeni asfalt in perioada asta ( cel putin in emisfera noastra :)  ) Asa teorii economice facem cu totii, e mai ceva ca la fotbal :)

vancouver

Quote from: pasadia on January 16, 2015, 03:37:21 PM
Mda, buna intelegere a economiei. Sa spunem ca 2 producatori isi permit sa-ti vanda un produs la 10 RON (9 RON cost de productie, 1 RON profit). Daca costul de productie scade la 7 RON, in mod sigur unul dintre producatori va reduce pretul de vanzare la 8 sau 9 RON doa pentru a-l concura pe celalalt. Indiferent de evolutia cererii.

Fals. Numai cererea dicteaza pretul, daca oferta este constanta. Nu insist, ca o luam pe araturi si Ionut deja s-a suparat, dar nu puteam sa las afirmatia asa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.