Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 35 Guests are viewing this topic.

radutm

Am trecut azi dimineata pe la Izvin dar nu am vazut nicio miscare desi vremea este favorabila.
cont inchis

Tavi

Da, vremea se anunta foarte buna in urmatoarele doua saptamani cel putin. Prin foarte buna inteleg ca temperaturile si nivelul de precipitatii sunt peste media istorica a perioadei. Poate lucreaza dupa "bobalna" ridicata pentru cai ...

Cu arheologia ce se mai aude pe acest lot?

alecu26

@Quest...asa sa fie, cu toate ca sperantele sunt chiar si pentru Margina.

Daca totul merge bine, si asta trebuie sa vedem deja prin mai-iunie eu imi fac rezervare de revelion la Praga pentru 2015-2016. Acesti km de autostrada vor conta mult in tentativa de a face un drum spre Praga intr-o zi, aproape de oriunde din 50% din tara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

msamoila

Ca sa fii sigur poate lasi Praga pe 2016/2017. Vin niste alegeri, se mai schimba un ministru doi, mai apar ceva probleme neprevazute in studiul geo.... :). Eu am nevoie de toata autostrada A1 sa ajung la 150 km de casa mai repede...la Galati si i-am anuntat pe ai mei ca vin cu masina in 2020 :)

Chagall

Redesteptarea.ro a publicat poze recente cu Autostrada Lugoj-Timişoara.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Ionut


Tavi

In articol se spune asa: "Imaginile surprinse la faţa locului arată că lucrările sunt într-un stadiu avansat, porţiunea până la Topolovăţu Mare fiind în mare parte asfaltată."

Ce ar trebui completat aici este ca portiunea dintre Sanovita si Topolovatu Mare arata asa. Nu cred ca au fost surprinse imagini la vest de Topolovatu Mare.

horatiu.cosma

Exact la asta ma gandeam si eu, de foarte multe ori s-a luat ca referinta Sanovita-Topolovat, ceea ce nu e corect daca se urmareste stadiul intregului lot.

BIGRED1984

E interesant de observat ca incet incet, odata cu finalizarea tronsoanelor lipsa din A1, Transilvania egaleaza Muntenia la nr. de km de autostrada.
Odata cu 2016 ar putea prelua pentru prima data conducerea in aceasta cursa neoficiala. (asta daca nu cumva incepe vreo lucrare la A0 sau altceva in Muntenia, dar m-as mira.)
Tot in 2016 e posibil ca si Moldova sa puncteze pentru prima data, prin centura Bacaului.

Quest

#20004
Alecu26 Praga e superba intr-adevar, dar ca sa ajungi acolo... E o portiune lunga de autostrada la ei din beton (cred ca dupa Brno), te zgiltaie de te seaca...

Revenind la A1, ce nu inteleg eu legat de lotul Izvin - Sanovita este discrepanta majora dintre stadiul fizic 60% si cel al platilor ~30% (sint ultimele cifre pe care le-am retinut din postarile lui NCG20, multumim). Procentul de plati e 48%, dupa corectia semnalata mai jos de NGC20, mersi.

A doua treaba e legata de termene: e evident ca TS poate da in folosinta tot lotul pina in toamna, dar daca n-are chef se poate prevala de contract care zice iulie 2016. Bazat pe gradul de dificultate deosebit de redus al intregului lot, beneficiarul MT / CNADNR nu are o clauza prin care sa-l oblige pe constructor sa devanseze terminarea lotului in cauza ? De fapt, plecind tot de la gradul de dificultate redus al lotului, insasi durata totala a contractului mi se pare c-a fost lungita nefiresc pina in iulie 2016.

Tavi & horatiu.cosma e mai rau, ptr cei neavizati s-a luat ca referinta a stadiului lucrarilor doar ceea ce se vedea pina in zare de pe pasajul de la Sanovita, pina cind in septembrie am parcurs cei 6 km si mi-am dat seama ca dupa dealul din zare (dupa parcarea de la km 76+700) sint probleme inclusiv cu siturile arheologice. Iar dupa Topolovat catre Izvin tot asa, cu cit intrai mai adinc in lot cu atit lucrurile erau mai intirziate, vezi pasajul pe DC75 la km 70+660 de la Cralovat unde lucrurile erau deosebit de ramase in urma.

Ptr mine e clar ca TS a lucrat in primul rind la zonele cu vizibilitate maxima ptr public, Sanovita fiind cel mai bun exemplu, si-a lasat mai pe urma locurile greu accesibile ptr public, vezi pasajul de la drumul de Cralovat de care ziceam mai sus, la care se ajunge greu pe DC75, plin de hirtoape. Se pare ca drumul a fost ca masa pe vremea lui Ceasca ptr ca ducea la o cabana de vinatoare unde Impuscatu' mergea cu placere.
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Chiar si cu unele zone intarziate, din prisma dificultatii reduse a lotului, pot recupera anul acesta. Daca ieri s-a spus la sedinta MT ca anul acesta se finalizeaza si acest lot, atunci e clar ca se vor pune presiuni pe constructori pentru a termina, mai ales ca e pe bani europeni din exercitiu 2007-2013(2015). E si interesul constructorului sa termine, pana la urma daca termina mai repede, scapa de cheltuieli suplimentare cu personalul, plus ca stiu ca isi vor primi toti banii anul acesta, fiindca MT va deconta tot ce poate pana la 31.12.2015 de la UE.

alecu26

diferenta de plati e din cauza ""optimizarilor"" facute de TS, si a faptului ca au dat cu flit, inclusiv comentariilor si observatiilor CNADNR la proiectul lor.

Au mari sanse sa primeasca acei bani, asa cum a zis Rin Tin Tin de la DAB (Dispute adjudecation bord)....adica la sfantul asteapta.

Ma astept inclusiv la un mic contrasantaj a lui TS, in momentul cand vor termina Topolovat-Sanovita...sa nu vrea sa-l deschida decat odata cu restul contractului si conform termenelor din contract. De ce zic contrasantaj....ca acum CNADNR are ""upper hand"" prin aviazarea proiectului de pe Sebes-Turda si aceste plati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#20007
^^^ In afara de aceasta, se pare ca CNADNR nu a recunoscut total ultima factura (12.12.2014), de 14,366,020.58 RON si a achitat doar 11,542,302.82 RON din ea.
@Quest: Am uitat o plata din 21.11.2014, dar am adaugat-o acum.  ;)

adiarc

up-date lotul 3 , Orastie-Sibiu
asa cum am anticipat la aceea vreme , drumul de acces spre nodul Apoldu de Jos incepe sa se umple de gropi , din cauza ca pe acest drum s-a asternut doar un sg str de asfalt...pana la nodul in sine , acesta apartine de Consiliul Judetean Sibiu - treaba de mantuiala













inainte de primul podet se lucreaza si traficul este restrictionat la o banda...per total au inceput din nou lucrarile pe lotul 3 , in zona celor cativa km dupa viaduct spre Sebes si in zona megadebleului







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc







si o parte din faimoasa crapatura , care se lateste si se lungeste...cum spuneam...total neprotejata





aici se vede , ca pe langa faptul ca se lateste se si lungeste...se vede diferenta de lungime suplimentara , de ultima oara de cand au pus acel bitum











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura