Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

alecu26

Polei si Frozen Rain pe A1 in Transilvania. Sunt si accidente cu TIR-uri.

La km 304 (in zona fisurii??????) e restrictionat traficul...pe o banda.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Alor

Ieri am mers pe autostrada A2 de la Graz si Viena si se stropea cu solutie anti inghet desi prognoza meteo arata temperatura maxima 4*C iar cea minima 2*C. Neintretinerea corespunzatoare a autostrazilor pe timp de iarna ar trebui sa aibe un vinovat care sa raspunda penal.

Razvan.M

#19412
Se confirma tot mai mult ceea ce multi utilizatori spuneau mai sus:
Profesor universitar de construcţii despre autostrada crăpată între Orăştie şi Sibiu: E posibil să apară şi alte fisuri. Studiul de fezabilitate al şoselei a fost de foarte proastă calitate

Nicolae Boţu, profesor în cadrul Facultăţii de Construcţii şi Instalaţii al Universităţii Tehnice Gheorghe Asachi din Iaşi, spune că lotul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, între Sălişte şi Cunţa, care s-a crăpat la doar 10 zile de la inaugurare, a beneficiat de un studiu de fezabilitate "de foarte proastă calitate".

"Nu s-au făcut foraje (înainte de începerea execuţiei tronsonului – n.red.), studiul de fezabilitate a fost de foarte proastă calitate", spune Boţu. Cu alte cuvinte, un studiu de fezabilitate realizat corect ar fi trebuit să aibă la baza un studiu geotehnic detaliat, care necesită foraje, prelevări de probe de pământ şi de apă, dar şi încercări geotehnice fizice şi mecanice în laboratoare autorizate. În acest context, studiul de fezabilitate nu a prevăzut alunecările de teren, motiv pentru care după începerea construcţiei, firma care a lucrat pe acest tronson, Impregilo din Italia, a fost nevoită de demoleze o parte din construcţie din cauza alunecărilor de teren şi să găsească soluţii care să nu pună în pericol circulaţia odată ce proiectul urma să fie finalizat.

CNADNR nu a răspuns până la momentul publicării acestei ştiri la solicitarea ZF privind numele firmei care a realizat studiul de fezabilitate pentru acest tronson de autostradă.

Profesorul de la facultatea ieşeană mai spune că potenţialele alunecări de teren care vor mai apărea nu vor afecta însă autostrada. "Alunecări vor mai fi, pentru că lucrările de consolidare nu au fost terminate".

El adaugă că fisura care a apărut în urmă cu câteva zile pe o porţiune de 20-30 de metri pe tronsonul de autostrada între Sălişte şi Cunţa nu are legătură cu alunecările de teren. "Crăpăturile sunt cauzate de vicii de execuţie în zona respectiveă. S-a injectat lapte de ciment în adâncime. În mod normal nu trebuia să apară aceste crăpături, care probabil se datorează unei compactări insuficiente a stratului de fundaţie pentru asfalt", afirmă Boţu. El adaugă că e posibil să mai apară şi alte crăpături.

"Dacă studiul de fezabilitate era corect realizat, nu trebuia să apară probleme nici în proiectare, nici în execuţie sau exploatare. Studiul de fezabilitate a fost făcut fără analize geotehnice. Terenul e dificil, iar în contact cu apa, argila de Sibiu îşi pierde caracteristicile. Ar fi trebuit făcute pante mai line", afirmă Boţu. Profesorul universitar, care a mers ieri pe tronsonul de autostradă dintre Sălişte şi Cunţa, mai spune că în prezent se fac lucrări la terasamente pe această şosea, dar că circulaţia nu este afectată. "Nu vor fi, în proporţie de 90%, probleme legate de alunecările de teren. Şoseaua nu va fi afectată", spune el.
Sursa: http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/profesor-universitar-de-constructii-despre-autostrada-crapata-intre-orastie-si-sibiu-e-posibil-sa-apara-si-alte-fisuri-studiul-de-fezabilitate-al-soselei-a-fost-de-foarte-proasta-calitate-13664133

cutter

Quote
"Crăpăturile sunt cauzate de vicii de execuţie în zona respectivă. S-a injectat lapte de ciment în adâncime. În mod normal nu trebuia să apară aceste crăpături, care probabil se datorează unei compactări insuficiente a stratului de fundaţie pentru asfalt", afirmă Boţu. El adaugă că e posibil să mai apară şi alte crăpături.

Deci CNADNR a mințit cînd a spus că problema e doar superficială, iar zvonurile și informațiile legate de nerespectarea timpilor tehnologici se adeveresc.

Sper să găsim și niște responsabili. Sper că nu rămînem așa cu reparații cu lapte de ciment că doar am plătit niște sute de milioane de euro pe autostrada asta.

paulmare

http://www.diwi.eu/index-1.html
experienta vasta in proiecte :(
DIWI has project experience in: Afghanistan, Albania, Antigua, Bangladesh , Belize, Botswana, Burkina Faso, Bulgaria Cameroon, Central African Republic, Chad, China, Congo, Estonia, Ethiopia, Ghana, Grenada, Guinea, Guinea Bissau, Haiti, Indonesia, Jamaica, Kazakhstan, Kosovo, Lesotho, Macedonia, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritania, Mozambique, Niger, Palestine/ Gaza/ Westbank, Peru, Romania, Samoa, Saudi Arabia, South Africa , Sudan, Senegal, Sierra Leone, Slovakia, St. Lucia, Tanzania, Uganda, United Arab Emirates, Venezuela, Yemen, Zaire, Zambia

World Wide Turnover: APPROX. 6 MIO. EURO P.A.

si de unde au scos astia atunci daca ai worldwide 6 milioane de euro pe an, cifrele alea vehiculate in comisiile de arbitraj ??
cine a fost inconstientul care a semnat cu ei studiul ?

rocklee



Nicolae Boţu, profesor în cadrul Facultăţii de Construcţii şi Instalaţii al Universităţii Tehnice Gheorghe Asachi din Iaşi, spune că lotul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, între Sălişte şi Cunţa, care s-a crăpat la doar 10 zile de la inaugurare, a beneficiat de un studiu de fezabilitate "de foarte proastă calitate".

multi viteji dupa razboi se arata  :(...de ce acest profesor nu a strigat inainte de a se face autostrada si  ca zona e cu probleme ...

asa cum au facut cei de la cluj ..cu centura cluj apahida ca traseul nu este bun ...atunci tin minte ca multi  au luat atitudine ... ca zona e cu probleme ...dar si asa cnadnr si constructorul nu au ascultat  ... >:(


teocharis

ale cui jocuri le face acest "profesor" din Iasi? >:(

alecu26

El tot apare in presa si urla ca nu se fac studii de fezabilitate calumea. Si ca ce buna ar fi firma lui sa le faca. Exact asta e si smecheria cu studiile de fezabilitate. Durea la basca pe CNADNR cat din ce sa platit sa efectuat in mod real...si si e mai greu sa se verfice. De accea se si fac acum design and build. Ca era foarte clar ce gauri si lipsuri mari erau in SF urile alea.
Acum s-au mai schimbat treburile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Quote from: cutter on November 27, 2014, 05:34:29 PM
@istvan78

Vezi și varianta mea de acum două luni (cu precizarea că ofertele nu s-au deschis pe 21.10.2014, ci pe 14.11.2014, deci mai trebuie adăugată o lună la termene):


Cool, nu avem intentia sa contrazic predictia ta dinainte doar nu o observasem...

Acum, ce sa zic: sa fie cum ai spus tu!

Dar daca ma uit la istoria unor tronsoane relativ simple ca Timisoara-Deva, sau Arad-Nadlac, cat s-au taraganat de la SF la inaugurare, nu reusesc sa fiu atat de optimist...

Pe de alta parte, putem spera ca experienta institutionala s-a mai consolidat atat la CNADNR cat si la proiectantii si constructorii prezenti in Romania, a.i. lucrurile sa mearga mai lin, in ciuda dificultatilor tehnice.

stangabriel

http://www.tion.ro/autostrada-spre-granita-cu-ungaria-e-aproape-gata-dar-se-termina-in-camp/1482913

Momentul în care vom merge spre vest pe autostradă nu va fi anul acesta. Vestea bună este că lotul doi din autostrada Arad – Nădlac este aproape gata. Constructorul, asocierea Max Boegl – Astaldi, a terminat lucrările de construcţie la acest lot, trecerile peste autostradă sunt finalizate, mai este puţin de lucru la intrările şi ieşirile pe autostradă. Asfaltul a fost deja aplicat, mare parte dintre parapeţi au fost deja instalaţi pe toţi cei 21 de kilometri ai tronsonului. În acest moment constructorul lucrează la marcajele rutiere.
De lucrat mai este la primul lot, cel până la Pecica, aici sunt cinci kilometri de drum, de la kilometrul 22 la 27 unde aceiaşi asociere de firme lucrează la repararea lucrărilor lăsate în urmă de firma ce a câştigat iniţial construcţia acestui tronson. Pe cei cinci kilometri mai sunt de efectuat lucrări la terasamente la unul dintre podeţe, dar şi la aşternerea balastului şi a asfaltului. Mai este de lucrat la una dintre supratraversările peste autostradă.
Termenul de finalizare a fost stabilit pentru ianuarie 2015, iar costurile sunt de 248,4 milioane lei.
În plus, pe partea maghiară nu este gata autostrada, deci deocamdată nu se va putea trece în Ungaria direct pe autostradă. Temporar, şoferii care vor merge pe autostradă spre Ungaria vor fi direcţionaţi spre actualul punct de trecere a frontierei.

Ma scuzati pe mine... Care e lotul 1 si care e 2?

Sargon1806

Le-au pus aiurea. Lotul 1 e cel de la granita (Nadlac-Pecica). Din articol reiese clar ca le-au incurcat. Cand zic "lotul 2" se refera de fapt la "lotul 1" si invers.

Danny550394

Quote from: stangabriel on November 28, 2014, 05:47:34 PM
Ma scuzati pe mine... Care e lotul 1 si care e 2?

Intotdeuna cand mai am intrebarii cu privire la care-i lotul sau constructorul ma intorc la prima pagina a topic-ului http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.0.

@ Ionut:
Inca apare:
1. Nadlac-Arad:
Lot 1: km 0+000-km 22+248 | Constructor: Astaldi (re-atribuit)
Lot 2: km 22+248–km 38+882 | reziliat
In total: 38,88 km.

stangabriel

Deci fara portiunea KM 22-27,fost Alpine,nu se poate da nici un lot in folosinta din cele 2.

Danny550394

Pai situatia este cam asa:
Astaldi trage din greu sa termine lotul 1 si drumul de legatura.
A castigat licitatia si pentrul lotul 2 si sa concentrat pe legatura de la nodul Pecica si lotul 1 pentru a putea deschide Lotul 1. Lotul 2 acum este mai intarziat dar se poate finaliza lejer pana in primavara.

Deci .....

igorashu

Quote from: Sargon1806 on November 28, 2014, 06:16:31 PM
Le-au pus aiurea. Lotul 1 e cel de la granita (Nadlac-Pecica). Din articol reiese clar ca le-au incurcat. Cand zic "lotul 2" se refera de fapt la "lotul 1" si invers.
Tehnic vorbind nu le-au încurcat :) Noi vorbim de Nădlac-Arad, în articol se spune de Arad-Nădlac.

Quote from: stangabriel on November 28, 2014, 05:47:34 PM
Vestea bună este că lotul doi din autostrada Arad – Nădlac