Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 61 Guests are viewing this topic.

adiarc

imi pare rau sa constat ca ceea ce am spus de nenumarate ori se adevereste.....acolo , clar , fara o licitatie separata nu facem nimic...si probabil in scurt timp e posibil sa se inchida TOTAL circulatia.....vibratiile produse , mai ales de traficul greu , ajuta puternic gravitatia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Quote from: Dan74 on November 25, 2014, 04:27:48 PM
Quote from: NGC20 on November 25, 2014, 04:20:16 PM
Scuze daca nu am fost prea clar, dar ma refeream la ce a zis UE la propunerile lor?
Oare s-au dus la UE cu aceasta propunere? Eu inclin sa cred ca nu au facut-o, daca accepta implementarea pana in 2020 pentru Sibiu-Pitesti.
Era o intrebare retorica.  :lol:
Si Comarnic - Brasov trebuie facuta, dar sa nu ne mai ia de prosti.

horatiu.cosma

Sa-i spuna cineva prietenului odata pentru totdeauna ca autostrada fazata in zona de munte e o mare tampenie. Structurile gen poduri, viaducte, tuneluri etc trebuie facute la nivel de autostrada, ca doar nu or adauga ulterior banda de urgenta in tunel. Treburile astea la o autostrada ca SiPi ajung pe la 70-80 la suta din suma totala. Pe restul de 20-30% poti econimisi maxim 20%, deci ajungi la o economie de 100 milioane de euro. Noi platind 15% din autostrada, economisim 15 milioane din buget. Daca peste 5 ani vrei sa aduci de la DX la autostrada, poate UE nu ne mai da aia 85% ramasi, sau si daca ii da, o sa platim 25 de milioane, nu 15, ca apar o gramada de cheltuieli suplimentare. Oricum prietenul o sa pice foarte curand de MT, dar ma tem sa nu se parafeze pana atunci master-planul si sa nu se mai poata intoarce din drum...

teocharis

asa ubma vorba in targ: lista ministrilor remaniabili e deschisa de "prietenul" nostru.

adiarc

un lucru total inutil...pleaca bau bau si vine maica-sa...nimic nou sub soare
eu astept bugetul pe 2015 si eventual ( imi place sa visez frumos ) , ASIGURARI FERME ,  ca nu vom mai avea rectificari cu taieri de bani , macar de la cofinantarile europene...asta ( taieri de la cofinantari ) , ar fii cea mai monumentala gafa , in ultimul an in care mai pot fii absorbiti bani pe exercitiul 2007-2013 ( 2015 )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Quote from: teocharis on November 25, 2014, 04:29:49 PM
Quote from: NGC20 on November 25, 2014, 03:47:05 PM
In documentul distribuit de MT la conferinta de presa de astazi, apare ca pentru Sibiu - Pitesti "a fost preluata observatia din cadrul dezbaterilor publice si se va implementa ca autostrada fazata cu perioada de implementare 2014 - 2020".

ce intelegi prin autostrada fazata?
Mai degraba trebuie sa stim ce inteleg cei de la MT, pe care eu doar i-am citat (vezi ghilimelele).

cutter

Am trimis o solicitare de clarificare referitoare la termenul "autostradă fazată".

După părerea mea, e clar o balivernă în stilul obișnuit al guvernării Ponta, adică nu vor să spună clar:
- nici că Sibiu-Pitești va fi drum expres
- nici că Sibiu-Pitești va fi autostradă
- nici că va fi construit după 2020
- nici că va fi terminat pînă în 2020 (variantă care înseamnă că va consuma cea mai mare parte a fondurilor europene, deci ar trebui să admită că hărțile pe care le tot prezinta în ultimii ani sunt desene cu carioca)

Și atunci, cum facem să nu spunem nimic din toate astea și pe toate în același timp: "Sibiu-Pitești va fi autostrada fazată".

Părerea mea e că trebuie să forțăm o asumare clară: autostradă și finanțare integrală din POIM 2014-2020. Decizia va trebui luată foarte curînd și este un moment bun să presăm acum.


Ionut

"Fazata" se poate referi si la faptul ca finantarea europeana este pe doua exercitii financiare?! In vest se zice "bridge project".

NGC

#19329
Si care ar fi cele 2 exercitii financiare? 2014 - 2020 si 2020 - 2026? Daca e asa, e clar cum zicea cutter, ca de fapt nu va fi gata in 2020 si nu stiu cum sa ne spuna.
Ce ar mai putea accesa pe 2007 - 2013 pentru Sibiu - Pitesti? Ar putea incepe licitatiile, dar fondurile sunt cam duse, nu?

horatiu.cosma

Daca fazarea se refera la faptul ca facem si pe 2020-2030, inseamna ca nu au in plan sa inceapa prea curand. La orice s-ar referi, este clar ca trebuie sa punem si noi, si presa care ne e alaturi presiune pentru un raspuns clar in cel mai scurt timp.

Ionut

Da, evident ca urmatoarele doua exercitii financiare. Pai baieti, suntem deja in 2015. OK, stiu, mai avem o luna si ceva, insa practic suntem in 2015. Studiul de fezabilitate (revizuirea lui, ma rog) mai are inca de suferit prin instante pana sa fie atribuit, deci pana pe la final de 2015 nu vad cum va fi gata. Apoi urmeaza licitatia. Deci intram in 2016. Vedeti voi atribuit contractul in 2016 cel mai devreme? Si lucrarile dureaza lejer cativa ani... deci poate fi bridge project daca asta inteleg ei prin "fazata". Nu stiu, speculez si eu, ei stiu ce naiba inseamna.

NGC

Pai atunci sa ii intrebam direct, prin mai multe scrisori, sa vedem macar daca dau acelasi raspuns.  :lol:

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on November 25, 2014, 04:39:12 PM
Sa-i spuna cineva prietenului odata pentru totdeauna ca autostrada fazata in zona de munte e o mare tampenie. Structurile gen poduri, viaducte, tuneluri etc trebuie facute la nivel de autostrada, ca doar nu or adauga ulterior banda de urgenta in tunel. Treburile astea la o autostrada ca SiPi ajung pe la 70-80 la suta din suma totala. Pe restul de 20-30% poti econimisi maxim 20%, deci ajungi la o economie de 100 milioane de euro. Noi platind 15% din autostrada, economisim 15 milioane din buget. Daca peste 5 ani vrei sa aduci de la DX la autostrada, poate UE nu ne mai da aia 85% ramasi, sau si daca ii da, o sa platim 25 de milioane, nu 15, ca apar o gramada de cheltuieli suplimentare. Oricum prietenul o sa pice foarte curand de MT, dar ma tem sa nu se parafeze pana atunci master-planul si sa nu se mai poata intoarce din drum...

Ca sa nu mai vorbim ce tare este "faza" cand se trece la largirea de la DEx la A, si soferii trebuie sa aiba grija sa nu ii omoare pe muncitorii care largesc soseau. In mod normal nu ar fi o problema daca este loc suficient (la campie si deal), dar cum naiba faci la munte pe viaducte/poduri/tunele ? Pui semne de "Atentie, santier!"si impui restrictie de viteza 30 km/h ?

Big bullsheet fazarea asa, sa-mi fie cu iertare...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

georgec

Pe sectorul Cunta-Saliste cu o graba suspecta s-a astupat gaura/crapatura.... sa vedem cand apare urmatoarea.