Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 92 Guests are viewing this topic.

Tavi

@horatiu.cosma: Da, aici sunt de intrebat mai multe ministere: externe, transporturi, finante, agricultura si interne. Primul pentru relatia cu vecinii si ceilalti patru pentru ca vor avea reprezentanti in PTF. Am senzatia insa ca este o lucrare separata pe care fiecare isi va da avizul si nu tine de actuala lucrare decat la nivel de platforma betonata si ceva utilitati.

Ionut

^ Motivele:
1. deschiderea traficului are loc de abia după recepţia lucrărilor şi semnarea procesului-verbal de încheiere a lucrărilor. Ei na, de parca ar fi prima data. S-au facut receptii finale dupa luni de zile de la inaugurare.

2. De asemenea, lipsesc parapeţii, iar asfaltul nu este turnat pe toată lungimea. Acesta se poate turna doar la temperaturi de 5-10 grade. La fel, s-a deschis A4 fara parapetul median si cu multe zone fara parapete (mediene, laterale). Deci nu ar fi prima data. Iar despre asternerea asfaltului la sub 5 grade, s-a tot vorbit si se poate, cu aditivi. Si oricum mai este pana pe 15 noiembrie, iar vremea se mai indreapta.

3. Terenul continuă să alunece, au indicat aparatele în cursul acestei luni. Nu vor fi probleme pentru siguranta traficului. Asta e chiar cu drobul de sare. Ar trebui sa nu se circule deloc pe DN10 in zona Siriu sau pe DN7 in zonele unde cad pietre.

Ceea ce incerc sa zic este ca, tehnic vorbind, acei ingineri au dreptate. Insa traim totusi in Romania si au fost precedente. Cu urmarile aferente (A1 Arad-Timisoara cu asfalt busit si trambuline dupa ce s-a asternut asfalt pe vreme nefavorabila sau A4 cu accidente naspa in zona fara parapete). Dar s-a deschis. Deci ideea e ca daca se doreste (constructor + CNADNR + Ponta & co) inaugurare pe 15 noiembrie, ea va fi. Punct. Restul e cancan.

PS: Multumim RL pentru citarea (aproape) corecta (ar fi mers si un link) a acestui forum! :cheers:


Katana_ro

Din ce am urmarit in filmuletul lui Eurocopter, am avut impresia ca a filmat pana la jumatatea lotului Mako- granita. Cred ca ultimul nod din filmare este asta, nu-i asa?
https://maps.google.com/maps?q=N%C4%83dlac,+Arad+County,+Romania&hl=en&ie=UTF8&ll=46.228674,20.616703&spn=0.011623,0.02459&sll=37.0625,-95.677068&sspn=53.87374,100.722656&oq=nadlac&t=h&hnear=N%C4%83dlac,+Nadlac,+Arad+County,+Romania&z=16

Se afla la intersectia cu drumul comunal care duce la Apatfalva...

Tavi

#18454
Va mai aduceti aminte de "mlastina" Turdas? Ce solutie frumoasa s-a facut acolo cu zid de sprijin terminat cu gabioane. Si sa-i numim si pe campionii la pozat de atunci fara a minimiza aportul celorlalti: roklee si alin_simeriaveche! :)

horatiu.cosma

In momentul acesta, din cate vad, accesul camioanelor sus pe debleu se face direct de pe autostrada. Daca ar da-o in folosinta, nu ar mai avea facilitatea asta, deci nu cred ca au vreun interes sa deschida, decat daca li se face receptia, ceea ce ar fi o palma data tuturor romanilor de catre Ponta.

Tavi


adiarc

articolul de pe Digi este perfect adevarat.
astazi , am vb cu un fermier care are teren in zona si care tine legatura cu seful de santier de la S-Impregilo
dupa ultimele ploi terasamentul celor 2 podete s-a deplasat cu 40 de cm !!!!!!! si , SURPRIZA , terasamentul acestora , A FOST RUPT , DIN NOU , PT A TREIA OARA!!!!!! ( conform unei surse f credibile  - dirigintele de santier ).Se continua cu forajele.
de asemenea pe recenta asflatare , din apropierea podetelor , au aparut deja crapaturi , si va trebuie frezat integral
asadar ( tot conform dirigintelui de santier ) , DACA se va da drumul la trafic , cel mai probabil se va circula sub restrictii de trafic , adica in zona se va circula probabil pe o banda
aceste probleme imi aduc aminte despre ceea ce spuneam in 2011 , si anume faptul ca avem de a face si cu o greseala de proiectare( tot din partea S-Impregilo ) - autostrada trebuia sa mearga in aceasta zona , paralel cu calea ferata - CEA MAI SIGURA ZONA
Asadar , nici n-a fost inaugurata , si autostrada mesterului Manole are deja problemele pe care le anticipam .... , dupa ceva ploi normale  ( care au venit dupa o seceta prelungita ) , si in absenta traficului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Quote from: Tavi on October 29, 2014, 12:43:11 PM
Va mai aduceti aminte de "mlastina" Turdas? Ce solutie frumoasa s-a facut acolo cu zid de sprijin terminat cu gabioane. Si sa-i numim si pe campionii la pozat de atunci fara a minimiza aprotul celorlalti: roklee si alin_simeriaveche! :)
si aici avem aceasi mlastina....daca aveau ceva creier , proiectantii Impregilo ,si-ar fii dat seama imediat ( fara sa faca vreun singur foraj ) , ca daca avem ( in vf dealului !!! ) campuri intregi de trestie si pipirig , e clar ca autostrada n-are ce cauta pe acolo
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Tavi

Da adiarc, aceeasi suparare si frustrare o am si eu pentru ca se puteau gasi si implementa solutiile corecte  >:(

frunzaverde

Quote from: Quest on October 29, 2014, 11:25:16 AM
Istvan78, cladirile noului PTF RO-HU pe A1 nu cred ca vor avea statut temporar, din moment ce noi am pus deoparte intrarea in Schengen...

Conform Conventiei Schengen art. 2 alin. 2., se pot impune controale la frontiera interna pe o perioada limitata de catre orice parte a Schengen. Astfel, ambele parti trebuie sa posede capacitati de control la frontiera, in cazul in care una din parti decide, pe o perioada limitata, sa impuna controale. De exemplu, Germania a impus controale la frontiera (inclusiv de pasapoarte) in 2006, cu ocazia CM de Fotbal.

Altfel, in cazul in care se reimpun controale pe perioada limitata, trecerea respectiva se inchide circulatiei publice pana la anularea restrictiei.

Inclusiv autostrazi finalizate dupa intrarea tarilor in Schengen sunt amenajate cu spatii in care se poate face control. Acum, ele pot fi foarte simple (o banda suplimentara in lateralul autostrazii + o ghereta, modelul ceh; daca chiar va fi nevoie de instalat vama acolo, vor fi niste cozi...) la D1-A1(PL), sau ceva mai complex, ca ce se face la Nadlac.

La Nadlac, contractul curent include constructia unui spatiu de servicii (standardul cel mai mare) imediat inainte de frontiera. Spatiul asta de servicii va servi drept vama pana la intrarea in Schengen. Planul implica inchiderea benzilor de "inainte" si directionarea intregului trafic prin spatiile de servicii, unde se vor instala barierele.

Cladirea spatiului de servicii va servi drept punct de organizare pentru vama (care va fi "la un singur ghiseu"). Singurul lucru care trebuie construit sunt gheretele propriu-zise, care cu siguranta vor fi constructii temporare - in ideea ca vor fi eliminate in viitor, si spatiul de servicii va deveni spatiu de servicii, nu vama.

Daca traficul o va cere, se poate deschide vama si pe benzile de "inainte", asa cum s-a practicat in DE pe BAB 17 la Börnersdorf, cladirea respectiva fiind complet modulara si fara fundatie, se poate asambla si pune in functiune in doar 3 zile.

Nu vad de ce lucrarile efective de instalare a unei vami temporare vor dura mai mult de cateva saptamani. Asta in conditiile in care asfaltul propriu-zis si cladirea "principala" e parte a contractului curent. Daca restul va fi temporar sau permanent depinde de decizia autoritatilor - planul initial era de 'temporar'.

Cat despre intrarea Romaniei in Schengen, in momentul asta Romania nu prea mai are ce sa faca - din toate punctele de vedere tehnice Romania are ok. Singurul lucru care nu e ok e o decizie politica a membrilor Schengen. Care, in conditiile in care exista un puternic curent populist-eurosceptic in toata Europa, nu doresc, momentan, sa ia aceasta decizie. In plus, intrarea Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen face deschis un drum terestru pentru refugiatii sirieni spre vest. Acum, Romania prinde in jur de 2-3000 pe an, Bulgaria tot cam atat. 
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

delacroix

Cele doua cazuri sunt complet diferite. Dealul Turdas e argilos astalalt e ...praf. Impregilo nu avea cum sa mute traseul prevazut in SF. Ca puteau proiecta ceva "stabil" e adevarat dar baiul porneste de la dobitocii care nu stiu sa citeasca un SF si dau drumul investitiei. Desi inca din 2012 @alecu26 atragea atentia ca partea dinspre Sebes a riftului Aciliu e cu probleme, toata lumea urla "pica dealul" si "tunel, tunel", referindu-se exclusiv la versantul Saliste.

stangabriel

De aceea se cerea un viaduct nou spre Sebes pentru a "zbura" peste alunecarile din zona podetelor,nu? ar fi costat destul de mult cred,dar la cate coloane forate baga acum....si totusi ma gandesc la ce adancime e roca mai tare? care e standardul pentru ce foreaza acum?

adiarc

nu numai ca putea sa mute traseul , dar a si facut-o si apoi s-a razgandit...fermierul de care vb a fost initial expropriat pe niste pasuni din imediata apropiere a caii ferate ( la aprox 20 de m - adica distanta de siguranta fata de CF )...ulterior s-au razgandit ( gandindu-se probabil ca li se va aproba acel viaduct , dupa viaductul Aciliu spre Sebes , pt a-si creste profitul )...asadar , acum fermierul a demarat procedurile de reampropietarire.....( dupa ce nu le-a iesit pasenta S-Impregilo motiveaza ca au luat acele terenuri pt depozitarea pamantului excavat - totusi acolo n-au depozitat nici macar o lopata de pamant )
aici o sa avem cel putin o solutie similara cu centura de diamant de la CJ si e doar o chestiune de timp , pana cand va fii organizata o noua licitatie pt cei 6 km....din pacate garantia retinuta de la CNADNR nu acopera val lucrarilor , asa ca , dupa parerea mea , CNADNR ar trebuii deja sa-si pregateasca dosarul pt instanta....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

#18464
Ok,dar pe termen lung problema va fi unde se surpa acum calea de rulare,la podete. Adica la Aciliu autostrada nu mai coboara,insa la podete va curge . Dealul Aciliu va fi excavat cat mai mult,cu trafic,dar la podete trebuie sa opresti/ingustezi traficul.

L.E. Adiarc,nu am vazut al doilea mesaj,acum am inteles povestea.