Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 43 Guests are viewing this topic.

cutter

Mersi pentru poze.

Dedicație pentru @alecu26. :)



smark_BV

ms rocklee, stiu ce cara. in orice caz UMB-ul baga tare, cel putin basculele cu zgura.  Azi noapte, pe la ora 12 m-am intalnit cu alte 4 care mergeau spre Branisca. (Eu venind dinspre ilia)


horatiu.cosma

Multumim pentru poze, deci se pare ca intr-adevar vor deschidere anul asta(s-o fi platit ceva bani catre Impregilo)

rocklee

#17883
smark-bv multumesc de poze si precizari ...nu au mai inaintat de loc de la ultima mea iesire pe santierul umb-ului... :(

am gasit aceasta stire pe situl cnadnr-ului....cu privire la lotul 2 nadlac arad ..sa semnat contractul pe data de 26 .9 2014 ...durata  de executare a lotului e de 8 luni ...si perioada de gaeantie de 48 de luni.. :o

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%20constructie%20nadlac%20-%20arad%20lot%202%20lucrari%20ramase%20de%20executat.pdf



rocklee

imi pare rau  ca nu se lucreaza la partea de dealul cu probleme de la aciliu...pacat ca nu se face ce trebuie acolo....lucru de doi bani siun leu

Katana_ro

Nu inteleg de ce se agita lumea atat de tare cu Sibiu-Pitesti, explicatia e foarte simpla, cum am mai mentionat mai demult:

  • avand in vedere ca sunt 2 trasee intre Sibiu si Bucuresti, sunt trasee concurente
  • avand in vedere ca Guvernul va face Comarnic-Brasov prin PPP, va trebui sa garanteze traficul si sa puna plata pe segment;
  • daca dau drumul la 2 trasee din B la Sb, unul gratis si unul cu plata, lumea se va duce pe ala gratis. Si tot guvernul tre sa plateasca dupa aia. Normal ca nu vor sa-si dea cu stangul in dreptul
  • Ca exista sustinatori a unei variante sau a alteia, e iarasi clar. Ar trebui probabil o noua pagina, unde sa se poata discuta liber si extins pt a ajunge la o concluzie, pt ca problema este complexa si are multe variabile, deci decrete gen A e mai bun ca B pt ca X sunt supra-simplificari si nu duc nicaieri
  • avand in vedere ca fondurile sunt limitate si trebuie folosite cat mai cu cap, sa se faca ambele variante ar fi nechibzuit, mai degraba s-ar chinui sa conecteze Moldova la Transilvania si la Muntenia, pt a avea cat mai multa populatie interconectata cu macar 1 autostrada
  • avand in vedere toate astea, tind sa prefer varianta de conectare prin Brasov, pt ca apoi se leaga si Moldova prin Bacau, se poate merge si Bacau-Brasov-Bucuresti temporar etc.

Si apropos ca tot se vb de Germania...aici o autostrada se largeste de la 4 la 6 benzi in timp te 4 ani, nu ca se face de la 0 intr-un an si o iarna ca la noi in Ro. Asa ca eu cred ca ar fi bine e sa ne oprim din meteahna romaneasca de a injura automat guvernantii ca sunt niste tampiti si sa ne plangem tot timpul, sa invatam sa vedem si partea buna a paharului si sa gasim impreuna solutii pt viitor!

De asta este extrem de util un asemenea forum si sper sa ramana in continuare un spatiu deschis pt a comunica idei si opinii!  :)

igorashu

Trebuie făcute amândouă, clar. Ce nu înțeleg e de ce nu le fac în paralel - Sibiu-Pitești pe fonduri UE, Comarnic-Brașov pe PPP. Apoi să pună taxă pe TOATE autostrăzile (parcă asta zicea și Boagiu că o să facă după ce închid Nădlac-Constanța), iar PPP-ul să fie plătit din acea taxă.
În felul ăsta nu există concurență între cele două trasee și facem și primul PPP.

dr4qul4

pentru ca nu poti pune taxa imediat daca e facuta pe fonduri UE si pentru ca nu ar obtine finantare pt un PPP.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 06:53:17 PM
pentru ca nu poti pune taxa imediat daca e facuta pe fonduri UE

Nu cred că există condiția asta. Vezi aici.

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 06:53:17 PM
pentru ca nu ar obtine finantare pt un PPP
Adică n-ar obține finanțare dacă Guvernul ar garanta cu veniturile obținute din taxarea Nădlac-Constanța și București-Brașov???
Ar fi interesant de făcut un calcul rapid cât s-ar obține anual prin taxarea cu 3 EUR/km.

dr4qul4

3 eur/km  :lol: 
ei vor sa puna 2 eur/pe trecere.

In plus, guvernul nu poate garanta cu nimic pentru ca nu face autostrada in rate o face in PPP. Daca ar face-o in rate atunci tot costul s-ar considera imprumut si automat deficit bugetar. Care ar incalca prevederile tratatului de aderare.

in ceea ce priveste taxarea tronsoanelor noi finantate din fonduri UE, nu stiu daca exista vreo prevedere speciala de la UE, dar cu siguranta NU poate pune taxa in primele 48 de luni cat au garantie.
Asa a fost facuta licitatia, si nu se poate modifica pentru ca ar trebui sa dam bani inapoi la UE.

Sa ma corecteze cineva cu mai multa experienta daca spun tampenii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


radutm

@cutter. excelente documente! reusim sa aflam si noi informatii semnificative (CNADNR ar trebui sa publice saptamanal/lunar astfel de rapoarte). multumim pentru efort!
cont inchis

istvan78


alecu26

absolut genial citatul, luat de dincolo:

"Domnul Orban trebuia sa faca ce am facut eu, adica sa se duca la Bruxelles si sa vorbeasca cu ceilalti ministri ai Transporturilor din statele Uniunii Europene si sa-i intrebe: «Daca ati mai fi acum 15 ani, ce nu ati mai face din ce ati facut?» Ei mi-au spus sa nu facem drumuri expres pentru ca au costuri la fel de ridicate ca si autostrazile si ca nu au aceleasi caracteristici", a mai spus ministrul Transporturilor (Radu Berceanu inverviu hotnews)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli_reiner

#17894
Quote from: Katana_ro on October 02, 2014, 05:55:20 PM
Nu inteleg de ce se agita lumea atat de tare cu Sibiu-Pitesti, explicatia e foarte simpla, cum am mai mentionat mai demult:

    -avand in vedere ca sunt 2 trasee intre Sibiu si Bucuresti, sunt trasee concurente

    De asta este extrem de util un asemenea forum si sper sa ramana in continuare un spatiu deschis pt a comunica idei si opinii!  :)
1.Traseele nu au fost niciodata concurente ,guvernul se incapataneaza in acelasi  proiect PPP (dupa un esec anterior PPP neprimind finantare de nicunde cu Vinci&co) in momentul de fata aceasi poveste linie de finantare nu exista se spera la ceva dupa alegeri cand brusc or sa se deschida liniile de finantare. :)  Bizar. nu?

2.Pe acel traseu Comarnic-Ploiesti-Bucuresti  o centura de Nord a Bucurestiului  ar rezolva problema traficului,nu un PPP Comarnic-Brasov
multi colegi o tot reamintesc prioritatea este o centura a Bucurestiului in regim de autoruta.

3.Ce inseamna Pitesti-Sibiu finantat din fonduri UE ?
-inseamna multa munca din partea administatiei,licitatii,controale,contestatii,verificari,proiecte,  etc 
-ce mai inseamna nu functioneaza actele aditionale,suplimentarile,contractele secretizate etc


+1 pentru cutter@  pentru documente si MP prezentat,
- linia Ponta&Rus se intrevede cam asa :partea de Vest cu autorute si o parte de Sud si Est ceva mai sarca,carpita.[/list]