Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 19 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

1. e tunel forat pt ca s-a forat o gaura prin deal, nu s-a facut un sant, pus capac si apoi astupat (cut&cover sau pe romaneste..."groapa cu capac"). Nu conteaza metoda, conteaza ca terenul de deasupra nu a fost afectat.
2. Tigveni e foarte aproape (cativa km) de nodul CdA. Lotul PiSi5 are putin peste 30km. Iar DNCB-Bascov are 111. Asadar...Peste 140 km avem Tigveni imediat :))
3. nu are rost sa forteze deschiderea. Fara modernizarea DJ703G sau DN73C, avantajul este minim
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanCelMare

Dacă bine rețin sperăm la un 2029 pentru lotul 3 al WeBuild.
Deci T3 2026 - Tx 2029.
Minim vreo 2 ani jumate de mers pe drumuri chestionabile de la capătul lotului 4 Porr.

De-aș vedea măcar tot gata mai puțin lotul 2.
Parcă parcă s-ar vedea luminița de la capătul tunelului.

nohablaespanol

Acesti 4-5 ani pana la deschiderea L3 ofera timp destul pentru modernizarea sectorului de drum DJ 703M intre nodul cu A1 si DN7 (vorbim despre <1km, pod peste Olt si intersectie cu DN7). E timp destul pentru gandirea unei solutii future-proof si facuti toti pasii (licitatii, SF, AM, executie). Chiar si cu L2 deschis, nodul Cornet va ramane singurul nod al A1 pe defileul Oltului pentru orizontul de timp previzibil. Merita o racordare cu DN7 mai buna decat ce avem acum.

Exista indicii ca s-ar lua pasi in directia aceasta?

naivu

#63213
^^
1- tocmai de aceea "PiSi6" trebuia început cu Tigveni-Aldești nu cu Tigveni-CdA și nu acum ci acum 1-2ani ca să fie gata înainte de PiSi4 (ideal era înainte de PiSi5, că 12km pe DN între CdA-Tigveni nu sunt un capăt de lume)
2- cu "gata tot mai puțin lotul 2" nu văd o "luminiță" prea intensă. Lotul 3 se termină pe celălalt mal al Oltului față de DN7 și nu e prevăzută nici o lucrare de conexiune! Dacă sensul Sibiu-Pitești poate face dreapta și traversa Oltul la Cornetu, pt sensul opus singura opțiune rezonabilă mi se pare reabilitarea fostului DN7D și podul de la Câineni.
^DJ703M este strâns între un perete stâncos și un râu, ar costa mult lărgirea la standarde de DN. Lângă podul peste Olt, DN7 este între calea ferată și versantul, nu ai f mult loc pt a lărgi intersecția.

nohablaespanol

Future-proof, avand in vedere constrangerile de relief, inseamna pentru mine constructia unui nou pod (hobanat, eventual?) peste Olt care sa se termine intr-un giratoriu suspendat peste DN7 si calea ferata. Spatiu pentru pile ar exista intre Olt, CF, DN si versant.

Podul actual in arc nu imi dau seama in ce masura poate fi adus la standard de DN, si in orice caz se termina fix in versant, nu ofera oportunitatea unei racordari corecte la DN7.

La un cost total al proiectului PiSi de cateva miliarde EUR, ar trebui sa ne permitem inca cateva zeci de milioane pentru racordarea corecta a defileului Oltului la A.

StefanCelMare

Eu când zic luminița fără lot 2, mă refer la faptul că (sper!) în 2030 o fi și lotul 2 trecut de 60-70% execuție.
Fără ceva avans consistent pe lot 2, da, lumința aia ar fi cam slabă.

tom_sawyer

#63216
@nohablaespanol

Quote from: tom_sawyer on March 27, 2024, 09:07:49 PMINFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 28 martie 2024

3. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Judeţean Vâlcea, judeţul Vâlcea, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea sectorului de drum judeţean DJ 703 M km 9+984 - km 11+000, cu terenul aferent acestuia şi a podului peste râul Olt km 10+666, din domeniul public al Judeţului Vâlcea în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.
gov.ro
sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-28-03-2024/




Stefan01

A1 - lot 2 (nod rutier Boița)
Sursa: Crisuper 1


Ionut

API pe Facebook

Un comunicat pe an despre Mapa, arhisuficient. Pe 7 ianuarie 2024 ne întrebam dacă pe Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești începem și cu sapa, nu doar cu... Mapa. A trecut un an și nu vedem niciun rezultat cu adevărat notabil, nici în teren, nici în birou.

Cei 31,33 kilometri în valoare de 4,25 miliarde lei plus TVA pentru o autostradă trasă prin peisaje ca-n Alpi, cu 7 tuneluri și vreo 50 de poduri și viaducte, au fost semnați cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 și au ordin de începere din 01.07.2022 cu 18 luni proiectare plus 50 de execuție.

După câteva luni de la expirarea (în decembrie 2023) perioadei de proiectare a fost autorizat doar un ciot de 2 kilometri fix în capătul de la Boița, zona cea mai ușoară a lotului. Momentan în acest punct se "muncește" la un singur viaduct: jumătate din timp forezele mai mult stau, după vreo 6 luni de la startul lucrărilor încă se execută piloți forați, nu sunt gata toate fundațiile și abia se văd primele elevații ieșite din pământ.

Dezamăgitor, puțin zis. Volumul total de lucrări pe tot tronsonul este poate de 50-60 de ori mai mare, iar ceea ce a "demonstrat" asocierea turcă până acum este doar că nu-și va termina treaba în următorii 7 ani, nici vorbă în 50 de luni cât prevede contractul.

Ce s-a mai întâmplat în rest? Aparent, studiul geotehnic se apropie în sfârșit de finalizare după ce în vara 2024 s-a închis DN7 pentru accesul forezelor, care încă pot fi zărite în teren.

Știrea mai importantă ar fi că timid, de câteva zile, turcii s-au urnit să-și croiască un drum de acces către tunelul Robești, semn că aici așteaptă emiterea autorizației de construire în curând.

Așadar a trecut un an, mai trece încă unul. În 2025 se va termina proiectarea și vom mai vedea câteva porțiuni autorizate și lucrări incipiente în aceste puncte: portalurile la unele tuneluri plus niște fundații la câteva poduri.

Ne mai auzim prin ianuarie 2026, asta dacă nu cumva se va întâmpla o revoluție pe șantier și vom fi nevoiți să vă oferim informații proaspete.

📷 Cadre aeriene zonă tunel Robești, 10.01.2025, mulțumim Adi Gică!

marius.firtonea

La anul si la multe șaorme o sa vedem lotul asta gata.

P3trut

SF vechi, MAPA prima data in Romania, CNAIR harnic de nu incape, intr-adevar o "shaorma cu de toate", cum mai zice lumea pe aici.

Dpmdv, daca primesc AC complet pana in vara si vedem miscare cat de cat ok, putem spera ca undeva prin 2032 il termina.

Pana la urma, Aktor e nivelul cel mai de jos la cat de pasuit poti sa fii ca constructor (1 an intarziere la proiectare pe A0), asa ca Mapa, la ce nivel de dificultate are pe acest lot, cred ca se misca bine. Si ca sa plusez, uitati si  O:-) UMB ca are intarzieri pe loturile mai "de munte", ca A3 si A8.

DragosC

Cumva as prefera o reziliere cat mai rapida cu MAPA si o (re)atribuire la fel de rapida a Porr pe S2, practic un tronson complet al A1 impartit intre Porr si WeBuild.
Nu spera si nu ai teama

P3trut

@DragosC haha, vezi ca a trecut Craciunul, s-a terminat sezonul miracolelor. :lol: Mare minune ca avem WeBuild pe lotul 3, si asa.

DragosC

Scuze, iar m-au trezit astia din criostaza in anul gresit, au bagat 2025 in loc de 2027 :lol:
Nu spera si nu ai teama

hefaistos

Nu uitați cum s-a atribuit lotul.
Fără studii serioase, fără foraje, toata raspunderea în spatele câștigătorului.
Rezultatul, toți constructorii serioși U stat pe margine. S-a ajuns la un singur competitor cu portofoliu 0 prin părțile astea de lume.
Morala. Când statul se crede smecher și arunca cu astfel de contracte se găsește cineva mai smecher care sa ne invete o kectie de viata. Pe banii nostri
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.