Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 47 Guests are viewing this topic.

alecu26

pentru dealul de la Gilau nici nu s-a facut comparatie de cost. Si probabil erau sanse sa iasa mai ieftin mai ales ca acolo mergea foarte bine si un cut&cover.

Bani economisiti din scaderea lungimii celor doua viaducte si din debleu....se puteau face destul de mult tunel cu ei...ca sa ma exprim mai din topor.

Problema acolo a fost destul de simpla:

-contract Bechtel prin care se impunea ca orice se va face se va face fara tunel

-contract Bechtel tip design&build dar cu preturi unitare si platiti la cantitati...care e o contradictie de termeni.

-faptul ca Bechtel facea un profit URIAS mai ales pe preturile de la terasamente. Nu le placea foarte mult sa faca poduri (din cauza modului de executie incremental, din aproape in aproape si unde trebuiau sa faca fiecare pod dupa cel precedent, fapt impus de acele grinzi enorme si de modul lor de instalare....asa ca podurile nu prea se puteau executa in paralel mai multe poduri). Si la Gilau daca mai puteau ar mai fi coborat linia rosie sa scada din poduri si sa creasca debleul, dar deja se ajungea intr-o zona a ridicolului extrem, iar la acele adancimi...fiecare metru mai jos ducea la cresteri exponentiale ale volumului de sapatura si terenului ocupat).

PS: lasand la o parte proiectul din Albani, acum Kosovo plateste cam 20% din PIB rata la Bechtel pentru autostrada construita sa aiba americani acces din Adriatica rapid in sud estul europei (nu ca ar fi rau acum in contextul Ukrainian). Trebuie sa recunosc ca, ca si inginer admir cea ce construieste Bechtel, e impresionant...si ca volum si ca viteza si ca organizare...dar privesc si alte aspecte tot timpul.
PS2: oare ce s-ar fi intamplat daca acel debleu nu prea era stabil si prindea acolo o zona de alunecari, de roca friabila...etc??? cat de fericit era CNADNR sa aiba ceva de intretinut in fiecare an cu zeci/sute de mii de euro??

PS3: in final am auzit ca totusi s-a bagat pe gat un tunel lui Bechtel (dar nerealizat) undeva pe langa Zalau, oricum intre Nadasel si Suplacu??
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Quote from: north on June 20, 2014, 01:46:08 AM
Lasand la o parte orice alte consideratii decat cea a dvs. ca sofer: la Luna/Gilau ati fi preferat un tunel de cateva sute de metri lungime cu cativa (zeci de) metri mai jos (privind linia rosie) si cu restrictie de viteza de 80 km/h, asa cum este cutuma actuala europeana (inclusiv in .de pe autostrazi "fara limita de viteza"), sau solutia construita cu debleu inaltat si cu limita de 130 km/h?

Eu nu înțeleg de ce aș lăsa la o parte orice alte considerații decît cea a vitezei maxim admise pe un tronson de sub 1km (nemaivorbind că 80km/h e ușor exagerat, norma generală este de 100km/h din ce am văzut eu -chiar în exemplul de mai devreme din Elveția). Prezentați un avantaj - viteza maximă - al soluției cu debleu și sugerați că ar fi criteriul cel mai important, lăsînd la o parte mediul, estetica, respectul față de proprietate.

Da, eu la Aciliu aș fi preferat să arate așa (exemplul e stîngaci făcut, prin suprapunerea imaginilor satelitare din 2004 și 2014, dar ilustrează conceptul):

alecu26

din pacate in cazul nostru se aplica ideea ca suntem prea saraci si facem ceva ieftin.

Toate autostrazile acum afara se modernizeaza prin ingroparea lor, prin marirea razelor, etc, etc. Era un exemplu foarte bun in Italia...de la colegul nostru, aparatorul lui Impregilo.

In plus, in Italia, chiar daca nu e zona foarte dificila....se fac tunele si cut&cover in prostie. Se abuzeaza chiar de ele.

Pentru mine, o bucata de autostrada care va avea nevoi de upgrade in urmatorii 10-20-30 de ani e bucata dintre Sebes si Cunta....unde "caruselul" de pe DN s-a mutat in corespondentul lui in elemente de viteza de 120km/h pe autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

myid

#16173
O filmare aeriana pe Arad- Nadlac, realizata acum 2 saptamani ,de AradSpecial,  din cate inteleg



Daca stiam ca filmeaza astia, pastram banii pentru alte loturi

:)

madsnowman

Mai frumoase sunt filmarile lui Eurocopter!  :p



cutter

Eu nu înțeleg exact de ce au trebuit ei să testeze în teren. Nu sunt cunoscute razele de curbură minime, precum și limitele altor elemente de geometrie rutieră, necesare pentru circulația în siguranță a TIR-urilor?

Ce sperau să obțină de la testul ăsta (la care rezultatul înțeleg că a fost negativ) - cum ar fi arătat varianta pozitivă: "hai, dom'le, că uite aștia 5 cu TIR-urile au încăput! merge așa!" - și? ce se întîmplă cu al 1000-lea TIR-ist care e mai obosit sau mai puțin îndemînatic: "ah! ăla s-a răsturnat!".

Ce vreau să zic pe scurt e că astfel de soluții se proiectează - nu se testează în teren, pe trafic "live".

AlexIP

Testul a fost făcut de polițiștii de la rutieră și autoritățile locale ca să vadă și ochiul lor că nu se poate. Se pare că ăștia sunt tot cei care nu știu să citească o hartă și au bătut toba acum câteva luni că se închide nodul Șoimuș odată cu lotul 4 și rămâne Deva fără ieșire pe autostradă.

dorel

Nu-i greu pentru primaru' Devei sa dea un telefon sefu' de la Impregilio. Intr-o jumatate de weekend rezolva baietii dealul respectiv si avem intrare/iesire pe teren perfect drept.

jalemare

felicitari celor de la Special Arad si la cat mai multe filmari!
mai e foarte mult de lucru, m-a cam dezamagit filmuletul  :(

sebba

Quote from: myid on June 20, 2014, 01:29:06 PM
O filmare aeriana pe Arad- Nadlac, realizata acum 2 saptamani ,de AradSpecial,  din cate inteleg

pierd eu ceva din vedere si nu vad lotul 2??
in filmare e doar lotul 1, de la Pecica la Nadlac
nu ca ar fi important de filmat lotul 2, n-am vedea decat degradarea acestuia, insa titlul spune altceva
Sailing away! S/Y Haimana

adiarc

am vazut si eu...intradevar titlul n-are nici o legatura cu realitatea...e doar lotul 1
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

Parca filmarea incepe de la nodul cu DN7, deci e si o bucata din lotul 2

vchira

Quote from: jalemare on June 20, 2014, 05:46:41 PM
felicitari celor de la Special Arad si la cat mai multe filmari!
mai e foarte mult de lucru, m-a cam dezamagit filmuletul  :(
calitatea filmului este slaba si nu se vede foarte bine insa sincer nu inteleg cum ai ajuns la concluzia asta. au inceput de 2 luni cu lucru si cu terasamentele sunt foarte avansati si la lucrari de arta stau foarte bine. eu zic ca intr-o luna vedem asfalt pe mare parte. voi ceilalti care se pricep ce parere aveti?