Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

15 Members and 71 Guests are viewing this topic.

mariansb

#16110
Si la nodul Orastie am vazut de ceva vreme ca s-au montat indicatoare inainte cu 500 m de iesire , pe care pe fond maroniu sunt semnalizate cetatile dacice si Geoagiu Bai

Poza care urmeaza e de acum 10 zile si surprinde dealul de la Banpotoc de unde au decupat cei de la Strabag pentru lotul Simeria-Soimus

[/URL]

[/img]
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

Telvanni

Ref la lotul 4, Deva-Lugoj, eu cred ca in zona Soimus varianta cea mai civilizata era tunelul. E mult mai safe, mediul este mai putin afectat, permite libera circulatie a animalelor salbatice. Singurul inconvenient ramane pretul insa cred ca ar trebui sa ne protejam mai mult bogatia naturala chiar daca ne costa un pic mai mult.

dorel

Daca se gandeau la tunel era probabil mai simplu sa faca un tunel pentru DN si sa plaseze autostrada unde e DNul acum. Pana la urma tot mai usor si mai ieftin e sa faca niste viaducte. Iar daca vorbim de civilizatie ne lipsesc elemente mult mai fundamentale ale civilizatiei cum ar fi toaletele in spatiile de parcare ca sa nu mai vorbim de restaurante, benzinarii etc etc.


adiarc

fain filmulet delacroix.....
multumim si tie , mariansb....a inverzit fain acel deal :cheers:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

sper sa consolideze bine dealul si sa nu vina peste autostrada , asa cum apare in prima parte a filmuletului  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rudolf.s

#16116
Alte magarii de pe lotul II Nadlac Arad:

S-au pierdut 800.000 de euro pe autostrada



QuoteARAD. Autostrada Nădlac-Arad pare blestemată. După ce contractul de pe primul lot, ce a fost încheiat cu Romstrade, a fost reziliat din cauza neregulilor şi a întârzierilor lucrării, au urmat noi probleme pe lotul doi.

Firma austriacă Alpine, cea care a câştigat licitaţia pentru realizarea şoselei de mare viteză, a dat faliment. Ca atare, lotul doi al autostrăzii Nădlac-Arad a fost abandonat de constructor, deşi lucrarea era finalizată în proporţie de aproximativ 85 la sută. Deşi Alpine a dat faliment, statul român este nevoit să plătească facturile emise de austrieci pentru lucrările efectuate deja.
Cu toate acestea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) avea dreptul să reţină o parte din bani. Vreo 800.000 de euro, mai exact, bani ce, potrivit contractului, reprezentau garanţie şi puteau fi folosiţi pentru conservarea lucrărilor realizate deja. Practic, CNADNR putea să folosească suma respectivă pentru a stopa alunecările balastului de sub drum, de a conserva componentele metalice instalate deja sau pentru a realiza alte lucrări pentru păstrarea investiţiei în termeni optimi. Însă cei de la CNADNR au ,,omis" acest drept şi, ca atare, nu mai au acces la banii respectivi.
Nu doar cei 800.000 de euro sunt, însă, pierduţi odată cu această greşeală, ci multe alte milioane de euro. Pentru că lucrările ce puteau fi conservate s-au degradat, pe alocuri, în totalitate. Iar obiectivele vor trebui refăcute de viitorul constructor. Şi, cu siguranţă, viitorul constructor nu le va face gratuit.

Katana_ro

Am dat peste aceasta stire din Februarie, despre Timisoara - Lugoj lot 2. Sugera ca CNADNR va discuta cu constructorul posibilitatea de a termina primii 6 km dinspre legatura cu lot 1 Lugoj-Deva, pt a da in circulatie si cei 10 km din lotul respectiv, in prezent nefolositi:

",,Contractul Proiectate şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, lot 2, se află în perioada de proiectare, în prezent. După finalizarea Proiectului Tehnic şi avizarea acestuia de către Beneficiar, Antreprenorul va trimite un Program de Execuţie revizuit. Acesta trebuie să includă ordinea în care Antreprenorul intenţionează să execute lucrările. În funcţie de evoluţia execuţiei lucrărilor se va putea determina posibilitatea finalizării secţiunii cuprinse între km 73+600 şi km 79+625 înainte de data contractuală de finalizare a lucrărilor", se arată în răspunsul trimis de Compania de Drumuri

Citeste mai mult: adev.ro/n0xyjg"

Din ultimele poze publicate pe forum, pare ca terasamentele pe aceasta bucata de 6 km sunt foarte avansate. Poate cineva estima din poze care e stadiul lucrarilor pe acea sectiune?

cutter

Pot să-ți zic că stadiul financiar al întregului contract pentru Timișoara-Lugoj lot 2 la zi (plăți efectuate de CNADNR către Tirrena Scavi ca procent din valoarea totală a contractului) este 20,19%.

Tavi

^ Si pana nu ridica serios structuri nici nu prea are cum sa creasca.

alecu26

Quote from: cutter on June 18, 2014, 03:01:00 PM
Pot să-ți zic că stadiul financiar al întregului contract pentru Timișoara-Lugoj lot 2 la zi (plăți efectuate de CNADNR către Tirrena Scavi ca procent din valoarea totală a contractului) este 20,19%.
Din cauza avansului e asa mare. 15% avans si vreo 5% pe proiectare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Katana_ro

Mersi mult de info, cutter!

Apropos de avans: se ia in considerare ca oricum platile se fac pt lucrarile finalizate. Deci stadiul fizic in teren e tot timpul mai avansat decat statiul platilor. Plus, mai sunt si diferente intre % de lucrari (ca si timp care ia sa fie facute), si intre % financiar (exemplu extrem: lucrari care au valoare mica , dar iau mult timp de efectuare...)

Dar din ultimele imagini, ce ar trebui sa mai fie facut: balast stabilizat, primele straturi de asfalt, parapetii, marcajele...care nu ar trebui sa dureze mult, nu-i asa? Adica mai complex ar fi de facut nodul (multe poduri si pasarele). Din ce am vz (nu sunt expert in constructii) terasamentele sunt suficient de avansate, s-a inceput stabilizarea malurilor autostrazii, podetele casetate sunt deja in loc...

Mi-am facut o impresie corecta sau sunt off? :)

cutter

Nu sunt de specialitate, dar cred că structurile durează cel mai mult: podurile și pasajele. Nu prea știm progresul pe întregul tronson Șanovița-Topolovățu, din ce-mi aduc aminte de ceva vreme nu avem decît poze de la Șanovița si cît se vede în zare.

În general, din ce-am observat eu în ultimii ani, un proiect de construcție de autostrăzi poate să întîlnească cîteva categorii de blocaje:
1) dificultatea intrinsecă a lucrărilor - probleme neprevăzute - lipsa capacității/mobilizării constructorilor
2) lipsa finanțării
3) obstacole de natură administrativă: autorizații, avize, relocări de utilități, expropieri, ș.a.m.d.

La proiectul Timișoara-Lugoj lot 2, din ce știu eu:
- cu pct. 1), n-ar trebui să fie probleme, Tirrena Scavi pare un antreprenor serios cu forță de lucru
- cu pct. 2), nu știu să fie probleme, chiar astăzi li s-a plătit o factură de 6 milioane lei
- la pct. 3), acum cîteva săptămîni nu aveau autorizație de construire, deci asta ar putea fi o problemă și poate explică și de ce nu s-a apucat de structurile majore - o altă problemă ar fi că nu știu dacă s-au înțeles cu CNADNR sau ar fi obligați să deschidă Șanovița-Topolovățu, înaintea restului; ar putea fi contrar interesului T.S. și e posibil ca CNADNR să nu aibă ce să le facă dpdv contractual

Quest

Katana_ro situatia de pe Sanovita - Topolovat nu e citusi de putin roza. Asa cum si Cutter a remarcat, TS a inaintat cu lucrarea doar cit se vede pina in zare, de pe viaductul de la Sanovita. Din filmarea lui Eurocopter
se vede clar ca incolo pina la Topolovat (intersectia cu DJ572 la min 2'13") nu e facut prea mult in afara decopertarii.

Cutter, de ce zici tu ca deschiderea prioritara a celor 6 km Sanovita - Topolovat n-ar fi in interesul TS ? Oricum aici au miscat cel mai mult. Eu daca as fi in locul TS as veni in intimpinarea beneficiarului, a dorintelor sale, ptr ca mai am de-a face cu el si pe un lot cistigat pe A10 Sebes - Turda...
Ce anume face ca TS la data curenta sa nu aiba inca autorizatie de constructie ?
Common sense will get you far !

AFC

Quote from: delacroix on June 18, 2014, 11:35:32 AM
http://youtube.com/v/JItbe41VcRI
M-am lamurit acum dar raman la parerea ca va fi dificil de realizat. Seamana cumva cu portiunea de la Cristian numai ca e mult mai inghesuita. Pe unde fac drumul tehnologic? Oare " tine " dealul?
Nu in ultimul rand, :gj: misto titlul : " LA LILIECI"
Multumim frumos! big like!
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell