Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 25 Guests are viewing this topic.

valexandru

Cu ocazia asta intreb si eu de ce A1 centura Sibiu supratraverseaza DN1 si o ia catre sud-vest, in loc sa mearga direct catre sud?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Wadan

Quote from: Ionut on May 08, 2012, 08:17:05 PM
Pe autostrada Timişoara – Lugoj, tronsonul Giarmata – Remetea, s-au turnat primii doi kilometri de asfalt. Diverse lucruri spuse de Popovici, multe inexacte, deci atentie. :)


Interesant articolul, dar sunt mai mult de 2 km de asfalt turnati, probabil ei au masurat doar partea de inceput pentru ca nu e turnat continuu ci pe bucati. Terasamentele sunt in mare parte pregatite, iar la un pasaj chiar s-au inceput umpluturile la rampele de acces ale drumului agricol care traverseaza autostrada.

Si ca tot a venit vorba de asfalt, o poza din timpul turnarii acelor "primii doi kilometri":


Cristi232

N-am mai vazut 15 masini de 40 t in linie, la o turnare de asfalt...!!! Si masina care poate turna 3 benzi, odata!
Well done UMB !!!
Ce ziceti despre grosimea stratului? Avem vreo poza cu straturile turnate de cei 3 din capatul semnaturii mele, pt o comparatie?


bogdymol

Posibil sa se refere la 2 km de strat de uzura. Ce a fost pana acum posibil sa fi fost doar stratul de baza si/sau cel de legatura.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Quote from: Cristi232 on May 09, 2012, 08:51:50 AM
Ce ziceti despre grosimea stratului? Avem vreo poza cu straturile turnate de cei 3 din capatul semnaturii mele, pt o comparatie?

Waaait a minute. Pai cum sa fie straturi diferite ca grosime?! Nu e un singur standard pentru autostrazi? N-ar trebui sa fie unii constructori care astern mai mult, altii mai putin, toti trebuie sa faca la fel (ca grosime). Ah ca difera mixturile un pic de la unii la altii, ca unii mai pun nu-stiu-ce adeziv ca sa dureze mai mult (unii au garantie 3 ani sau chiar 4 la lucrare, altii doar 2 ani!) e alta poveste. Dar grosimea straturilor de asfalt ar trebui sa fie la fel sau macar dupa niste standarde (adica limite) foarte clare. Gresesc?

Tavi

De turnat se toarna betonul sau metalul topit sau la secu sau spritzul in pahare. Dar nu asfaltul sau alte straturi. Acelea se astern. Macar noi sa fim consecventi daca ziaristii nu pot. Stiu ca unii din ei ne citesc si cu atat mai mult ar trebui sa aiba ce invata. 8)

Scuze daca am deranjat. O:-)

bogdymol

Quote from: Ionut on May 09, 2012, 10:21:47 AM
Waaait a minute. Pai cum sa fie straturi diferite ca grosime?! Nu e un singur standard pentru autostrazi? N-ar trebui sa fie unii constructori care astern mai mult, altii mai putin, toti trebuie sa faca la fel (ca grosime). Ah ca difera mixturile un pic de la unii la altii, ca unii mai pun nu-stiu-ce adeziv ca sa dureze mai mult (unii au garantie 3 ani sau chiar 4 la lucrare, altii doar 2 ani!) e alta poveste. Dar grosimea straturilor de asfalt ar trebui sa fie la fel sau macar dupa niste standarde (adica limite) foarte clare. Gresesc?

Nu e obligatorie sa fie egala grosimea straturilor de asfalt. De exemplu in Franta se foloseste in unele locuri un strat de uzura ultra-subtire, de doar 2 cm, si am inteles ca e foarte bun.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

OK, atunci acel strat mai subtire e mai bun decat unul mai gros de mai slaba calitate. Ideea e sa fie aceeasi calitate peste tot sau macar un "minim" de calitate. Stii exact la noi care sunt normele, chiar pot fiecare sa astearna straturile alea asa dupa ureche?

ciprebbe

Stiu ca si pe A3 Bechtel-ul avea probleme cu grosimea stratului "asternut",  ei putand asterne un strat mai gros decat ii lasa "standard-ul sau STAS-ul" de la noi. Asa ca au turnat in mai multe etape...sincer nu mai stiu cat e grosimea maxima admisa / strat si de ce trebuia sa asterne un strat mai gros...poate specialistii stiu mai bine
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sfantu

uau, dupa 10 zile de absenta sunt uimit cat ati postat si cate poze noi au aparut

felicitari
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

Cristi232

Quote from: bogdymol on May 09, 2012, 10:37:01 AM

Nu e obligatorie sa fie egala grosimea straturilor de asfalt. De exemplu in Franta se foloseste in unele locuri un strat de uzura ultra-subtire, de doar 2 cm, si am inteles ca e foarte bun.

Asa este, una este sa pui bitum pe o structura stancoasa (piatra) si alta pe un nisip prafos.
Pe stanca pui toate straturile subtiri.
:)
Eu am initiat comparatia pt ca: intre relieful Giarmata-Izvin si cel de la Moara Vlasiei-Dumbrava (PH) nu exista nicio mare diferenta... Si nici nu se poate spune ca s-ar fi folosit ceva diferit la straturile de sub...asfalt. La niciun tronson din cele aflate in discutie, nu s-a folosit zgura (steril de fabrica), spre exemplu.


Wadan

PD177 este stasul care reglementeaza proiectarea structurilor rutiere suple si a structurilor rutiere semirigide (sau mixte) folosite si la autostrazi. Pe lotul 1 Timisoara - Lugoj s-a folosit o structura rutiera semirigida unde stratul de fundatie din balast a fost stabilizat cu dorosol. Grosimea nu are o valoare standard, ci doar are niste valori minime sub care nu se recomanda a fi proiectate. Ramane la alegerea proiectantului daca proiecteaza un strat de uzura de 4 cm sau de 6 cm.


bogdymol

Astazi am mers din nou de la Timisoara la Arad pe A1. La nodul de la Giarmata nu s-a mai lucrat absolut nimic in afara de astuparea gropilor aparute. In rest, pe autostrada, eu zic ca e aproape in acelasi stadiu ca si in luna Decembrie, la deschidere. Nu exista nici un panou anti-orbire montat, inca sunt multe locuri in care lipseste parapetul median, iar pasajele sunt aproape finalizate doar cele de pe vreun DJ (cele agricole sunt nefunctionale momentan). Activitatea pe autostrada era foarte slaba... doar vreo 3-4 echipe mici de muncitori in cateva locuri.

Poze

Pasajul unui drum agricol peste autostrada (nefunctional):



Turnare de beton:



Acolo in dreapta ar trebui sa fie intrarea la spatiul de servicii. Nu s-a realizat nimic in acest loc din Decembrie:


^^ Poate imi explica si mie cineva o chestie: am observat in zona localitatii Sagu ca asfaltul este ca in poza de mai sus (alternant inchis/deschis la culoare). Oare au adus asfaltul de la 2 statii diferite si din aceasta cauza e diferenta de culoare?

Alt pasaj nefunctional:



Pasajul peste CF Arad-Timisoara de dinaintea nodului Arad-sud. Parapet lipsa in stanga (ca in luna Decembrie) si o echipa mica de muncitori in dreapta:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Centura Arad. Aici e alta poveste. Cu toate ca se circula doar pe jumatate de autostrada, aceasta e aproape gata. Nu am nici un dubiu ca o vor termina pana pe 15 Iunie. Toate lucrarile majore sunt finalizate, iar acum din cate am observat eu se ocupau mai mult de finisaje.

Poze

Nodul Arad-sud:



Dupa cateva sute de metri se intra pe half-profile:





Nodul Arad sud-vest (momentan inchis):



Cam toate indicatoarele sunt deja montate, panourile anti-orbire sunt aproape in intregime la locul lor, si pe o buna parte din centura avem si panourile fono-absorbante montate:



Urmeaza podul peste Mures:



Pe pod descarcau niste panouri fono-absorbante:



Nodul de la Aeroport (momentan inchis):





Alpine lucra la nodul Arad-Nadlac / Centura Arad:



Pasajul unui DJ care aparea pana acum doar pe harta peste autostrada:



Finalul centurii:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele