Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 45 Guests are viewing this topic.

pasadia

2 ani irositi degeaba, dar ce bine ca Jasper a dat o rezolutie chiar in acesti 2 ani:

QuoteDe altfel CNADNR solicită viitorului consultant să analizeze și cele patru recomandărifăcute de JASPERS în iunie 2013 pentru îmbunătățirea traseului,în scopul reducerii costului total al lucrării.

Pe de alta parte in mod sigur SF-ul nou va aduce o reducere a costurilor chiar daca vom face ditamai tunelul? Logica asta...

Iar la final, sper ca se intelege si din acea fazare prezentata de ce Sova insista ca in 2020 se va circula Constanta - Nadlac prin Brasov. Nu zic ca nu se fac si tronsoanele dintre Curtea de Arges si Boita, dar e clar ca se vor face mai tarziu de 2020.

cutter

Quote from: dr4qul4 on June 04, 2014, 12:14:03 PM
SI voi ce ati prefera? 48 de KM pe dealul Negru sau 42 pe autostrada si 15 pe un DN drept, liber si cu 1 singura serpentina!

Cum ar fi mai liber, dacă varianta respectivă ar fi preferabilă așa cum argumentezi tu? Nu observi nicio eroare logică aici?

Quote
Ca sa nu mai amintim de Transfagarasan. Daca autostrada s-ar apropia de el, ar deveni mult mai circulat si zona s-ar dezvolta rapid ( 1 ora si 45 minute din Bucuresti pana la Vidraru).

Din beneficiile economice ale acestei autostrăzi - 99% se obțin prin obținerea unei noi rute de tranzit între Sibiu și Pitești și 1% că poți ajunge tu mai repede la grătar 3 luni pe an.

Quote
Nu stiu cine exagereaza mai mult: presa sau politicienii...

Nu am văzut nicio exagerare în articolul scris foarte bine de către un om bine intenționat. Pe de altă parte, politicienii de care vorbești (Șova și Ponta, în speță) sunt rău-intenționați și incompetenți. Nu există comparație între cele două părți aici. Oprește-te.

cutter

Quote from: pasadia on June 04, 2014, 12:25:04 PM
Pe de alta parte in mod sigur SF-ul nou va aduce o reducere a costurilor chiar daca vom face ditamai tunelul? Logica asta...

Dacă te referi la propunerea autorului de a face un tunel de bază lung (~8km) față de unul de vîrf (1,7km), explică că această variantă estimează că ar fi cu 30% mai scumpă pentru acea secțiune (nu trebuie să compari doar lungimile relative ale celor două tuneluri, ci și toată partea de autostradă ~6km care nu se mai realizează la suprafață pentru a urca pînă în vîrful dealului).

Dacă te referi la estimarea unor costuri reale în jur de 1,5-1,8 mld € față de SF-ul vechi care vorbea de 3,2 mld €, autorul are o analiză bine detaliată aici: http://www.capital.ro/am-facut-calculul-autostrada-care-taie-muntii-scoasa-la-jumatate-de-pret-188805.html


pasadia

Stiu articolul, l-am comentat negativ si la momentul publicarii. Atata tot spun - calculele sale se bazeaza pe niste standarde de cost stabilite de un minister ce, la ora respectiva, nu finantase inca nici o autostrada in zona montana. Ca atare, cat de corecte sa le consideram?

dr4qul4

ar fi mai liber prin simplul fapt ca se va imparti traficul la 2. Unii (in special tirurile) ar prefera DN-ul mai scurt, iar ceilalti varianta mai rapida.

cifrele de 99 si 1% le-ai scos din burta. Eu ti-am demonstrat prin calcule ca tronsonul Pitesti-Curtea de Arges nu e inutil. Daca ai fi mers pana la Curtea de Arges ai fi observat ca DN7C este destul de circulat, desi in momentul de fata nu beneficiaza de trafic de tranzit.

o reducere si de 30% a traficului pe Dealul Negru va ajuta la scaderea numarului de accidente grave. Probabil un lucru inutil pentru unii ziaristi. Pana la urma, daca nu moare nimeni, nu mai au subiecte nu-i asa?

Cu siguranta acest tronson va atrage mai mult trafic decat avem acum pe A3 Bucuresti-Ploiesti
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

e pacat intradevar ca in acesti ani 2015-2020 noi vom construi o autostrada care se catara asa sus.

Peste tot in lume, autostrazile facute in anii 60-70 sunt upgradte pentru viteze mai mari, pentru mai mult confort, pentru mai multe economii....iar noi facem asa ceva.

Nu m-ar deranja ca o portiune din aceasta autostrada sa dureze si 10 ani pana se face complet tunelul, si in zona lui sa se faca niste variante de trafic...sau mai multi ani sa circulam doar pe o banda, in primul tunel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Quote from: pasadia on June 04, 2014, 12:41:45 PM
Stiu articolul, l-am comentat negativ si la momentul publicarii. Atata tot spun - calculele sale se bazeaza pe niste standarde de cost stabilite de un minister ce, la ora respectiva, nu finantase inca nici o autostrada in zona montana. Ca atare, cat de corecte sa le consideram?
tunelul de 8 km probabil inlocuieste si ceva viaducte. Doar nu urca 140 de metrii pe panta dealului. Chiar si asa, un tunel de o asemenea lungime va costa cel putin dublu datorita sistemelor de siguranta suplimentare pe care trebuie sa le contina.
Posibil insa sa fie putin marita lungimea la 2-3 km. Asta trebuie sa identifice SF-ul - care varianta est mai rentabila.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

740m e "sus" ? E doar cu 170 m mai "sus" decat cea mai "inalta" autostrada in exploatare.

Redox

Evident ca nu trebuie sa fim deacord 100% cu autorul articolului, el a venit cu anumite argumente care pot fi discutate si analizate. Ce nu inteleg este de ce ii sare lumea in cap din moment ce omul a citit caietul de sarcini si abea apoi a scris articolul, este foarte bine documentat cu ce scrie acolo. Luni si marti am citit niste articole de m-au luat durerile de cap gen : guvernul a modificat din pix traseul autostrazi sau autostrada mai lunga... 160km... E de apreciat un articol bine scris si documentat (pot fi si paragrafe cu care nu suntem deacord) decat al unor ziaristii de 2 banii care habar nu stiu despre ce scriu.
Scuze de off-topic.

alin_simeriaveche


Ionut

^ Unde s-a acoperit cu pamant tunelul Saliste?! :o Poate un metru de pamant, aia da. Sau mi-a scapat mie?

alin_simeriaveche

Asta ma intrebam si eu, dar in fine...o sa le mai scriu odata si o sa  pun si link-uri cu poze sa se convinga

stangabriel

In ultima filmare se vede ca in dreptul peretilor laterali ai tunelului sunt turnate rigole deasupra,deci asa ramane...macar sa planteze ceva.

ovicor

Privitor la acel articol, se pare ca unii ( putini ), n-au observat ca articolul e scris de Baiazid !

cezar-mario2012

Indiferent de cand incepe tronsonul  A1 Pitesti-Sibiu, va dura cel putin 4-5 ani executia plus inca vreo 2 ani procedurile. Traseul este destul de dificil si terenul este instabil, va necesita stabilizarea terenului.