Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 47 Guests are viewing this topic.

Ionut

Nu vor fi goale, stati linistiti. Nu A1 si A2.

frunzaverde

#15706
QuoteNarcis Neaga a precizat ca va exista un alt fel de sistem de taxare imcepand chiar de anul viitor.
Problema e insa ce va fi cu Rovinieta. Nu ai voie sa suprataxezi si nu cred ca vor dori sa renunte la muntele de bani pe care il aduce Rovinieta de pe DN-uri. Nimeni nu va dori sa renunte la varianta asta si va cauta tertipuri juridice de a taxa in plus.

In plus, despre ce lucrari de reabilitare pe A1 si A2 vorbeste?!

Probabil sistemul va functiona exact ca in Franta inainte de 2001. Adica vinieta pentru DN-uri (in Franta era pentru orice drum public) si autostrazile in intretinere publica si taxa de acces suplimentara pentru autostrazile concesionate. Posibil ca anumite accese pe autostrazi sa fie excluse de la obligatia de a avea vinieta ca parte a avantajelor concesionarii. Nu e dubla taxare. Sistemul de numerotare a autostrazilor in Romania este identic cu cel din Franta (bazat pe istoria constructiei), tocmai pentru ca (in viitorul in care Romania va avea o retea complexa) a putea identifica usor autostrazile construite "devreme" (si deci, teoretic, iesite din concesiune si deci gratis) si cele construite tarziu (si deci taxate).

Quote from: iuli on May 28, 2014, 02:07:14 PM
In momentul in care vor baga taxa pe autostrada sa nu te mire sa fie cam goale autostrazile.

Studiile indica mai degraba o elasticitate redusa a cererii de trafic pe autostrazi la nivelul de pret sau la optiunea de taxare. Indiferent ca vorbim de tari bogate sau sarace (inclusiv mai sarace ca Romania, gen Maroc sau Serbia). Contrar legendelor populare, autostrazile frantuzesti nu sunt goale pe cand cele germane sunt pline ochi (ambele au trafic similar odata ce controlam pentru densitatea populatiei, tipul de urbanizare si pentru cererea agregata de transport; doar ca Franta are densitate mai mica a populatiei, si sub-urbanizare mai mica).

Mai mult, daca se pastreaza vinieta, va fi vorba de o concurenta intre doua variante de "utilizatorul plateste", deci nici una din variante nu va fi gratuita. Nu vad cine ar alege sa-si ia vinieta in locul de a plati taxa de autostrada pe Bucuresti - Constanta, de exemplu, mai ales daca anumite segmente de DN vor fi facute gratuite pentru cei cu cupon de autostrada (de exemplu Slobozia - Calarasi pentru cei cu cupon de A2).

Quote from: delacroix on May 28, 2014, 01:52:56 PM
Abia astept ziua cand vom avea autostrazi ca-n China. La fel de goale.

E ironic? Nu de alta, dar blocaj mai mare ca prin Beijing si pe Beijing - Tianjin (si au doua autostrazi paralele) eu n-am prea vazut in Europa. 140 km facuti in putin sub 4h:30 la dus si 3h la intors... Am inteles ca vor mai construi doua autostrazi paralele (vor avea 4 bucati) cat de curand.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Da, nu e dubla taxare daca e construita in concesiune. Acum sa faci concesiune pe loturile noi din A1 sau A10 nu prea e ok.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

florin74

Ha, ha, ha, eu zic sa faca o rectificare la tot ce au declarat azi. Astia pe ce lume traiesc ?

AlexIP

Quote from: iuli on May 28, 2014, 01:30:15 PM
Sunt perfect de acord cu Neaga in ceea ce zice acum. Adica sa fie taxata autostrada din Romania, oricare ar fi ea, nu doar A1 si A2, dar mai ales imi place ca a zis:

Eu nu sunt de acord. Pe lângă taxa din carburant, SUPRAtaxa din carburant, vigneta acum mai trebuie încă o taxă? Și cum rămâne cu ocolirea Bucureștiului, inițial era vorba că din suprataxa din carburant se plătesc chestii noi sau că din taxarea autostrăzilor se face jumătate de A0, acum a rămas că se "va" face dar banii de la șoferi tot îi vor înainte, ca la curve.  :lol: Și tot pe centură o să se circule.

danutzu_1069

Niste balbaiti, a vorbit gura fara sa gandeasca...
...sau fara sa intrebe la partid.... avand in vedere ca e an electoral

delacroix

Vorba lui @ionut :"stati linistiti" in curand veti plati si pentru aerul respirat. Ca-n China.

Zimox

Citez di ZF legat de benzinari si legatura ARAD - CONSTANTA via BRASOV  :lol:

''În acest moment am selecţionat o companie care să se ocupe de caietul de sarcini pentru parcări şi benzinării pentru zonele de autostradă unde nu sunt.
Sigur la anul va incepe construcţia acolo unde nu sunt amenajate

Incercăm să vedem cum putem conecta mari orase, precum cazul Timişoarei, la autostradă.

Tipul de taxare va fi ales de concesionar pentru a optimiza volumul de trafic si încasările.

De la Sibiu la Nădlac vom putea merge pe autostradă din 2015, iar de la Constanţa maxim in 2020, via Braşov. ''

http://www.zf.ro/zf-24/taxa-autostrazile-a1-a2-dupa-program-reabilitare-250-milioane-euro-guvernul-face-parteneriate-public-private-administreze-autostrazi-construite-bani-publici-nicio-mentiune-rovinieta-12656179
!

dorel

Quote from: florin74 on May 28, 2014, 10:42:11 AM
http://www.zf.ro/zf-24/horia-nicolae-cnadnr-estimam-ca-in-acest-an-vor-fi-inaugurati-pana-intr-o-suta-de-kilometri-de-autostrada-12655864

"Cele mai importante declaraţii făcute de Horia Nicolae:

Sunt în execuţie 653 kilometri de autostradă."

asta e ca aia : au votat 8 milioane si pana la inchidere mai vin inca 2   ( Dr. ing. md. D. Sova la referendum):)))

adirt69_70

#15715
Quote from: adiarc on May 28, 2014, 09:13:57 AM
Adi , ai idee daca se va fora in ambele parti ale viaductului , pt acele coloane , sau doar spre Sb ?
Mersi.
parerea mea e ca doar spre sibiu foreaza.






https://plus.google.com/u/0/photos/110060984273089512132/albums/6018539245895225201

mishu77

#15716
Adi poate ne lamuresti un pic ce se intampla mai exact... din ce se vede din pozele tale se lucreaza la calea de rulare dupa viaduct catre Sebes ... acolo sunt probleme sau nu la calea de rulare? Cam cat mai au de retezat dealuri in partea catre Sebes?

Mersi.

dorum

Concluzia mea legata de lotul 3:

Doamne ajuta ca prin curtea de arbitraj s-a ajuns la o intelegere acceptata de ambele parti si asumata... Impregilo a inceput lucrul destul de serios. Eu zic ca nu-si vor permite de acum incolo sa o mai ia pe aratura cu acest contract....iar asa cum, zic eu, viaductul nu si-a permis nimeni sa-si riste reputatia cu el, nici zona problematica cu alunecari nu va fi tratata in batjocura...eu zic ca va fi un lot bine facut, cu toate problemele si intarzierile aparute.... Miza e prea mare...!

dorum

...la Sanovita a inceput imbibarea terasamentului cu Dorosol in vederea asternerii balastului stabilizat...

sebba

Quote from: frunzaverde on May 28, 2014, 02:34:52 PM
PrSistemul de numerotare a autostrazilor in Romania este identic cu cel din Franta (bazat pe istoria constructiei), tocmai pentru ca (in viitorul in care Romania va avea o retea complexa) a putea identifica usor autostrazile construite "devreme" (si deci, teoretic, iesite din concesiune si deci gratis) si cele construite tarziu (si deci taxate).

scuzoaiele mele dar nu inteleg...
bazat pe istoria constructiei... cum adica... avem A10 dar unde-s celelalte? A5, A7, A8, A9....??? e vreun tarnacop dat la ele si nu stiu eu?

si... in afara de a pune (alte) taxe... ai nostrii ca brazii... mai stiu sa faca si altceva? sau orice "copy/paste" luat de afara e si bun ptr nevoile noastre?
Sailing away! S/Y Haimana