Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 63 Guests are viewing this topic.

iuli

Din amintire citez, SF-ul pe Deva-Sibiu e mult spus "pe genunchi". Harti facute cu Google Maps, nicio harta topo facuta de la zero. Harti geo si hidro facute prin anii 60-70 si copiate la xerox. Idei si solutii tehnice nastrusnice, chiar si pentru un neavizat ca mine erau de domeniu SF-ului (Science Fiction).

CNADR trebuia sa urle atunci cand au primit acel simulacru de SF facut pe bani imensi. Apropo, stie cineva cam cat a costat SF-ul? In plus, verificarea pe bune nu s-a facut cred ca si din perspectiva ca pe atunci nu credea cineva ca chiar se va face autostrada pana nu va expira SF-ul.

Constructorul trebuia sa fie putin mai precaut dar foamea e mare si decat sa nu castigi nimic mai bine castigi si vezi tu apoi cum te descurci. Si asta nu cred ca e principiu italian sau romanesc, foarte multi fac la fel, evident cu marje mai mari sau mai mici de risc.

Eu sunt in continuare de parere ca vina e in ordinea asta, autorul SF-ului, CNADR si MT, constructor.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

florin74

SF-ul e biblia licitatie si a derularii ulterioare a executiei. Totul se raporteaza la el, inclusiv cererea de finantare depusa la Bruxelles. Daca proiectantul a propus pod, nu poate sa vina constructorul cand oferteaza, stii, mie mi se pare ca se potriveste mai bine un tunel sau terasament de 30 de metri. Este descalificat in clipa urmatoare. Singura varianta a constructorului e sa incerce sa optimizeze dimensiunile si solutiile tehnice de realizare a structurilor (pod, tunel, debleu, podet etc) prevazute in SF dar nu le poate elimina/adauga in plus.
Daca in SF era debleu, atunci Impregillo nu are voie sa faca altceva. Cred ca si vestita comisie de arbitraj a stabilit lucru asta, e prevazut debleu, pai debleu sa fie, indiferent de dimensiuni. Altfel exista riscul taierii fondurilor UE, pentru vicierea procedurii de achizitie si favorizarea ofertantului castigator.

merlin__wizard

pozele de pe lotul UMB nu se mai vad URL-ul spune ca au fost vazute de prea multe ori ... se poate face ceva?
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg43999#msg43999

Multumesc.

marcelbanu

OFF TOPIC...
Nici eu nu mai pot vizualiza fotografiile...
Celor ce mai postează fotografii pe forum,
le sugerez utilizarea Imgur sau Postimage...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

dorum


Quest

#15350
Quote from: dorum on May 11, 2014, 04:02:21 PM
Tm - Lugoj lot 2, 11.05.2014
TS lucreaza si duminica, in ritmul lor.... nu ceva fantastic insa nici slabut:

Multumim Dorum ptr poze, multumim. In tine e nadejdea :) (nu ca Archi sau Rocklee n-ar face si ei poze bune).
As vrea sa te intreb ceva: la poza facuta de pe supratrecerea de la Sanovita, daca mergi pe autostrada in constructie pina la linia orizontului, din acel punct se vede deja DJ572 unde va fi nodul de la Topolovat ? Eu n-am parcurs inca acesti 5-6 km pe drumul lor tehnologic, ci am fost doar la capetele tronsonului DJ609A/A1 si DJ572/A1, asa incit imi lipseste o imagine continua. Ai putea pune pe google maps 2 markeri cu linia orizontului pe autostrada vazuta dinspre cele 2 capete ale tronsonului ? (sau e una si aceeasi ? ar fi un caz fericit). Mersi.

Common sense will get you far !

dorum

am vrut sa filmez tot tronsonul, insa mi-am uitat suportul cu ventuza de parbriz acasa... din cate imi aduc aminte, din deal (cel pe care-l rad TS), nu se vede capatul cu nodul Topolovatu Mare...

alin_simeriaveche

#15352
Quote from: florin74 on May 12, 2014, 11:41:13 AM
SF-ul e biblia licitatie si a derularii ulterioare a executiei. Totul se raporteaza la el, inclusiv cererea de finantare depusa la Bruxelles. Daca proiectantul a propus pod, nu poate sa vina constructorul cand oferteaza, stii, mie mi se pare ca se potriveste mai bine un tunel sau terasament de 30 de metri. Este descalificat in clipa urmatoare. Singura varianta a constructorului e sa incerce sa optimizeze dimensiunile si solutiile tehnice de realizare a structurilor (pod, tunel, debleu, podet etc) prevazute in SF dar nu le poate elimina/adauga in plus.
Daca in SF era debleu, atunci Impregillo nu are voie sa faca altceva. Cred ca si vestita comisie de arbitraj a stabilit lucru asta, e prevazut debleu, pai debleu sa fie, indiferent de dimensiuni. Altfel exista riscul taierii fondurilor UE, pentru vicierea procedurii de achizitie si favorizarea ofertantului castigator.
Da, acum am inteles mai bine. Atunci cei care au facut SF ar trebuit sa fie trasi la raspundere. Cum poti cere debleu la asa adâncime de 50 m si solul este asa cum e.

delacroix

Quote from: florin74 on May 12, 2014, 11:41:13 AM
...
Daca in SF era debleu, atunci Impregillo nu are voie sa faca altceva. Cred ca si vestita comisie de arbitraj a stabilit lucru asta, e prevazut debleu, pai debleu sa fie, indiferent de dimensiuni. Altfel exista riscul taierii fondurilor UE, pentru vicierea procedurii de achizitie si favorizarea ofertantului castigator.
Nu prea. Vezi lot 4 si tunelul de la Sacel.

florin74

#15354
Modificarea fata de solutiile tehnice propuse prin SF se numeste oferta alternativa si daca in anunt e specificat expres ca nu se accepta, la revedere. Acolo nu stiu exact care a fost situatia, dar la Sebes Turda au fost descalificati o gramada de ofertanti pentru modificari de proiect mentionate  de catre mine si au pierdut peste tot.
Dca se accepta modificari, cum faci comparatie intre oferte, cand ai criteriul pretul cel mai mic? Referinta la licitatie trebuie sa fie aceeasi : de ce sa il aleg pe unul care a propus un tunel si are o oferta de 100 milioane in detrimentul altuia care a ofertat cu  debleu  (cum este mentionat in SF) si are o oferta de 80 mil. Daca ala cu debleu stia ca se poate oferta cu tunel si oferea 95 milioane? De ce crezi ca a a fost comisia de arbitraj?
In legatura cu ASTALDI, au avut relatii foarte puternice si nu as baga mana in foc ca a fost OK ce au facut ei din punct de vedere al procedurilor. S-ar putea si asta sa fi fost un motiv pentru corectia de 25% aplicata. (care in principiu de nereguli in procedurile de achizitii a fost generata).

teocharis

SF-ul are rol consultativ, nu obliga in niciun fel partile contractante, in speta constructor si CNANDR!

florin74

Oferta tehnica nu e facuta respectand SF-ul? Si e parte a contractului. Oare dupa ce analizeaza cei de la CE cand trebuie sa ramburseze banii? Nu dupa SF?
Daca nu ar fi pe bani UE se mai pot face smecherii, dar asa, crede-ma ca la un client pentru un amarat de utilaj de 2.000 EURO a trebuit sa fac notificare si solicitare de acceptare a modificarii unor caracteristici tehnice diferite de cele din SF, ca altfel nu ii deconta nici un leu.

sebba

si daca SF-ul ala e facut de idioti de ce o firma de constructii, cu experienta, accepta sa se inhame la un proiect prost facut?
daca in SF-ul ala scrie ca patronul trebuie zidit in terasamentul autostrazii si constructorul semneaza (adica e de acord), de ce nu-l si ingroapa acolo?
vina e la mijloc sau, mai bine zis impartita intre toti
aia de fac SF-ul il fac in dorul lelii si le e gandul doar la banii incasati
cei ce construiesc depun preturi gandindu-se la acelasi lucru
si nu-i trage nimeni la raspundere ptr ca totul este prost instrumentat de sus, de mai sus
concluzia? nimeni nu raspunde ptr nimic si minunile apar atunci cand intradevar se mai da circulatiei cate un ciot
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

Ca sa vezi ca ai doar partial dreptate e ca Impregilio a avut oarecum ghinion (sau prostie) e ca pe restul tronsonului Deva - Sibiu nu au fost probleme cu SF-ul, sau nu probleme atat de grave. Am scris mai sus si repet. Termenul de la publicarea inceperii licitatiei pana la termenul limita de depunere a ofertelor e prea mic pentru a verifica in totalitate si pe bune daca SF-ul e prost. Constructorul trebuie doar sa banuie cam pe unde ar putea sa apara probleme, sa trimita oameni pe teren si sa verifice cat de cat daca SF-ul e OK si pe baza datelor sa evalueze riscul ca SF-ul sa fie aiurea sau nu.

Repet pentru ultima oara, nu le tin apararea celor de la Impregilio dar sa arunci cu pietre doar intr-o singura directie e mult prea simplu. Si mai zic o data, vina e impartita pe prea multe paliere, atat orizontale cat si verticale.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mariansb

Pentru cei care nu reusiti sa vedeti pozele, e simplu:

folositi link-ul http://hidemyass.com ,
dati copy-paste la adresa paginii apoi click pe Hide my ass  ;)
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell