Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Ionut

Creste iarba, pot planta si ceva arbusti. Nu e o problema. Aiurea era daca dealul era din stanca, dar asa pe sol poate creste iarba fara a deranja vizual. Problema e alta... sa nu o ia la vale dealul... trebuie bine priponit. Ceva in genul dealului Sacel facut de Astaldi.

iuli

Chiar am emotii acum cu debleul ala daca s-a renuntat pe bune la tunel. Sincer, nu mai am incredere in nicio stire venita de lotul ala. Ba acum e alba, ba a doua zi e neagra, ba apoi e albastra ca la final sa fie rosie.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Quote from: Ionut on April 28, 2014, 07:58:04 AM
Creste iarba, pot planta si ceva arbusti. Nu e o problema. Aiurea era daca dealul era din stanca, dar asa pe sol poate creste iarba fara a deranja vizual. Problema e alta... sa nu o ia la vale dealul... trebuie bine priponit. Ceva in genul dealului Sacel facut de Astaldi.

Quote"S-a renunțat la idee și tot dealul din stânga (cel din partea satului Aciliu) va fi săpat în trepte, pentru «îndulcirea pantei 1 la 5»

Mai aluneca la panta asta? Parca ar fi prea de tot, Bechtel cu ce pante lucra?

ps: Si expropierile, alea cat or mai fi costat in plus? Le plateste statul roman, numai din bugetul sau, astea parca nu erau platite din fondurile de la UE, nu?

alecu26

la 1:5 in nici un caz...dar din nou depinde despre ce vorbim.

Dealurile dinspre Sebes nu vor fi stabile in veci....si doar acea solutie ca practic sa se rada tot pana la limita cu DN-ul unind practic intr-o linie dreapta marginea autostrazii cu marginea DN-ului.

Bechtel lucra cu 1:3 in general, oricum se cautau pante care sa nu aiba nevoie de alte chestii suplimentare de consolidare dar si sa fie usor de executat. Momentan debleu dinainte de Gilau cred ca e record...are vreo 250 metri latime la varf.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

Sa taie si sa sape,dar la Aciliu nu avem cale ferata intre A1 si Dn? Acolo cred ca sunt necesare cele mai sigure consolidari.

teocharis

#15035
"mutarea" completa - atat partea din stanga spre sat Aciliu cand si dreapta pana in CF+DN -  a dealului Aciliu parea singura solutie rezonabila de la t0

nu inteleg de ce a durat atat pana s-a ajuns oficial la aceasta concluzie

de urmarit reactia ecologistilor

stangabriel

Apropo de ecologie,nu e vreo varianta de obligare in proiect: plantare copaci pe marginea expropiata,acelasi numar cu cei taiati. Deocamdata Astaldi la Sacel pe tunel a plantat ceva? Oricum saparea va dura mult mai putin decat tunelul,mai ales ca grosul a fost facut.

Cum ramane cu partea spre Sebes? nu se prea vorbeste oficial de zona aceea.

teocharis

Quote from: stangabriel on April 28, 2014, 11:51:45 AM
Apropo de ecologie,nu e vreo varianta de obligare in proiect: plantare copaci pe marginea expropiata,acelasi numar cu cei taiati.

e mai greu sa plantezi copaci pe un deal care nu va mai exista!

methinks.

Danny550394

Quote from: stangabriel on April 28, 2014, 11:21:34 AM
Sa taie si sa sape,dar la Aciliu nu avem cale ferata intre A1 si Dn? Acolo cred ca sunt necesare cele mai sigure consolidari.

Calea ferata este aproximativ la aceeasi altitudine cu autostrada. In mod normal o sa fie o campie in varf de deal.

sebba

Quote from: teocharis on April 28, 2014, 11:23:17 AM
nu inteleg de ce a durat atat pana s-a ajuns oficial la aceasta concluzie

n-ai frate ce sa intelegi! refuz sa cred ca abia acum, dupa atatia ani de studii si pre-studii si planuri si masterplanuri, ca sa nu mai zic de anii trecuti de cand a intrat pe teren constructorul nu s-a stiut de problema si nu s-au putut pronunta asupra unei solutii tehnice implementabile practic!

este doar indolenta, nepasare, iresponsabilitate si alte d-astea atat din partea beneficiarului cat si a constructorului, eu nu pot gasi alta explicatie!
faptul ca arunca pisica moarta ba pe conditiile meteo "deosebit de vitrege" de la noi ba pe fosta guvernare ba pe cine stie ce alte mosteniri "cu seceri si ciocane"... sau ca se ascund dupa tertipuri "democratice" si "conforme cu normele UiE"... nu pot sintetiza toate astea decat intr-o mare bataie de joc de care avem parte!
dar asa se intampla cand totul se face pe banii "altora", cand din banii aia trebuie sa ne tragem shpagi si comisioane iar realizarile practice sa se rezume doar la semnaturi de procese verbale sau scrisori - pardon - contracte pierdute!
Sailing away! S/Y Haimana

Nebhotep

De sapat au sa sape... da ce fac cu atata amar de pamant!?

pasadia

Quote from: alecu26 on April 28, 2014, 11:05:45 AM
la 1:5 in nici un caz...dar din nou depinde despre ce vorbim.

Dealurile dinspre Sebes nu vor fi stabile in veci....si doar acea solutie ca practic sa se rada tot pana la limita cu DN-ul unind practic intr-o linie dreapta marginea autostrazii cu marginea DN-ului.

Bechtel lucra cu 1:3 in general, oricum se cautau pante care sa nu aiba nevoie de alte chestii suplimentare de consolidare dar si sa fie usor de executat. Momentan debleu dinainte de Gilau cred ca e record...are vreo 250 metri latime la varf.

Nu mai stiu sigur, adancimea acolo, la est de viaduct, e parca la vreo 50 de metri, nu? Deci asta inseamna ca spre nord, catre Aciliu, vor sapa 250 de metri in total, pe o lungime de circa 700-900 de metri (bine, nu peste tot e aceeasi adancime, deci si latimea variaza). Grosier insa rezulta ca cel putin 12,5 hectare aflate la nord de autostrada vor fi terase. Iar suprafata asta nu include suprafata autostrazi sau ce se va terasa la sud de autostrada (desi in articol ei spun ca la sud, inspre calea ferata si DN, nu va fi nevoie de asemenea terasari.

Intrebarea mea e insa alta: dealul ala nu e predispus mai degraba sa plece spre vest, spre valea peste care trece viaductul? N-as vrea sa-mi inchipui un asemenea scenariu, dar dupa ce rupi atat pamant din el chiar nu stiu cat va sta dealul pe pozitie.

dorel

Quote from: Nebhotep on April 28, 2014, 03:48:36 PM
De sapat au sa sape... da ce fac cu atata amar de pamant!?
E nevoie de pamant pentru terasamente la Nadlac-Arad, Lugoj-Deva lot 4, Sebes-Turda lot 1,2,3  etc etc. Doar ca e scump de transportat.

Tavi

Quote from: Nebhotep on April 28, 2014, 03:48:36 PM
De sapat au sa sape... da ce fac cu atata amar de pamant!?
Ingroapa viaductul .... e o gluma amara desigur. Pe mine ma intereseaza si situatia caii ferate care nu este deloc departe ... :o

Archi

^ doar pe Arad Nadlac este criza de pamant. Oricum acum vreo luna am citit un articol parca in care se spunea ca traficul in vama Nadlac este ingreunat din cauza ca Maghiarii transporta balastru din Romania, deci se poate si mai rau 8)