Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Sa fim corecti, trebuie ATRIBUITE pana in 2023 si FINALIZATE pana in 2026
Ceea ce nu inseamna ca ma bucura noul esec.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GIV

Quote from: alexandru_m on March 10, 2022, 09:46:06 PM
Absolut minunat. Dar macar o penalizare de 1 ron pentru un angajat al CNAIR pentru esecurile astea vedem si noi? In mod evident tunelurile nu vor fi gata pana in 2023...cu banii pe care Romania va trebui sa ii inapoieze la UE cum ramane?

la care bani de la ue te referi? toate fondurile de pe toata lugoj deva (ce trebuie sa fie gata pana in 2023) de care nu am mai vazut sa se vorbeasca de mult sau cele din pnrr?

GAC

Chiar daca pe LD rezultatul este nefericit, asta nu inseamna ca nu putem vedea o noua licitatie repede, daca se vrea.
Documentele licitaiei sunt aceleasi, eventual trebuiesc ajustate valorile cu inflatia.
Deci se poate re-lansa in 2 saptamani.
De asemenea, aceasta licitatie este pe radarul constructorilor potentiali.
Singurul lucru care trebuie evitat este licitaia cu pre-calificare, riscam sa pierdem timp inutil. Acum avem lege care ne permite sa semnam dupa ce CNSC da reject, dar pentru contestatii in faza de pre-calificare avem garantata "pierderea de vreme" cu CNSC, tribunale si curti de apel.
In ceea ce priveste lotul PiSi 3, cred ca antreprenorii au realizat ca este posibil sa fie ultimul lot baban "in the foreseeable future" asa ca au sarit sa prinda ce pot, realizand ca atunci cand se bat leul cu ursul, exista sansa sa vina vulpea (mapa & cengiz) si sa ia ciolanul, fara lupta.
Cel mai probabil, miscarea curajoasa a "vulpii" va incuraja concurenta pe lotul LD.
La urma urmei, chit ca este un proiect riscant, nu strica sa licitezi la 95% din pretul maxim prevazut si sa speri ca ceilalti fie s-au lacomit prea mult fie au fost descalificati pe tehnic. Dupa contestatia Astaldi la raspunsurile in doi peri ale autoritatilor, se pare ca MT & CNAIR nu sunt departe de a recunoaste ca FS-ul ... ar putea fi folosit pe post de hartie igienica (macar de-ar fi printat pe hartie creponata).
Intrucat loturile LD si PiSi3 sunt bogate in structuri, riscul cel mai mare este la partea de terasamente, care implica multa munca cu valoare adaugata mica. Deci chiar in ipoteza nefericita a unui teren foarte dificil, constructorul tot va face structurile, cu valoare adaugata mare si isi va lua grosul de bani.

alexandru_m

#56808
@GIV ma refer la fondurile de pe Lugoj-Deva.

@hefaistos sunt cat se poate de corect cand iti spun ca am mari emotii cu PNRR-ul pe tronsonul asta. Uita-te doar la ce mai recenta licitatie cu care s-au pierdut aproape 3 ani degeaba. Din moment ce toti ceilalti constructori nici nu s-au sinchisit sa depuna oferta...asta ce iti spune despre documentatie? Cand o mai refacem? Curtea de Conturi ce parere are? Cine o sa liciteze si construiasca in orb, mai ales in perioada asta?

PS: termenele trecute in cea mai recenta licitatie erau de 10 luni proiectare si 28 luni executie, adica 38 de luni FARA extensii. Deci daca totul merge snur contractul trebuie semnat si constructorul sa se apuce de proiectare pana in Octombrie 2023. Adica in 19 luni si jumatate. Timp in care trebuie refacut caietul de sarcini, organizata licitatia, depuse ofertele, analizate, declarat castigator si trecut de perioada de contestatii, semnat contract, etc. Sincer iti spun ca sansele sunt fix 0.

NGC

#56809
LD2

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/oferta-tehnic%C4%83-depus%C4%83-pentru-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia

Quote
Oferta tehnică depusă pentru proiectarea și execuția secțiunii E și finalizarea secțiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj - Deva este neconformă

10 Mar 2022 Interes general

Joi, 10.03.2022, CNAIR anunță că va relua licitația pentru contractul de "Proiectare si execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Secțiunea D" deoarece oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă.

În urma derulării procesului de evaluare, CNAIR a constatat faptul că propunerea tehnică depusă de către asocierea turcă este neconformă, în baza prevederilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice.


Întrucât singura ofertă depusa în cadrul procedurii de atribuire a fost respinsă, CNAIR în calitate de Autoritatea Contractantă a anulat procedura de atribuire, în conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice:

(1) Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru în următoarele cazuri:

a) dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă;

Cu rosu este sublinierea mea, iar in rest e asa cum apare la ei pe pagina.

Quote from: tom_sawyer on March 10, 2022, 09:36:55 PM
Ciudat, ofertă conformă pe PiSi2 și neconformă pe Lugoj-Deva.

E ciudat doar daca luati de bun tot ceea ce scrie in comunicatul CNAIR, doar ca voi nu aveti unele informatii la dispozitie. Nu este vorba despre "neconforma" ci despre "inacceptabila". Este o mica diferenta, dar motivatia excluderii este diferita.

De fapt, CNAIR a solicitat in 22.02.2022 celor de la MAPA niste clarificari si le-au dat timp pana in 28.02.2022 sa raspunda, dar nu au raspuns pana in 28.02.2022.

Apoi, in 01.03.2022, CNAIR a aplicat art. 134 alin. (5) din HG 395 / 2016 si a decis anularea procedurii.

Quote
Art. 134

(5) În cazul în care comisia de evaluare solicită unui candidat/ofertant clarificări și, după caz, completări ale documentelor prezentate de acesta în cadrul ofertei sau solicitării de participare, potrivit dispozițiilor art. 209 din Lege, iar candidatul/ofertantul nu transmite în termenul precizat de comisia de evaluare clarificările/completările solicitate sau clarificările/completările transmise nu sunt concludente, oferta sa va fi considerată inacceptabilă.

Asadar, nu putem spune ca oferta era "neconforma" fara sa avem raspunsurile la solicitarea de clarificari.

V-am dat un hint (cu albastru) zilele trecute despre MAPA la A7 L3 Pietroasele - Buzau.

Quote from: NGC on March 07, 2022, 07:51:14 PM
Vrabiutele spun ca ceilalti ofertanti au fost descalificati, inclusiv MAPA INSAAT care ar fi in mod normal pe locul 2. Poate mai vorbim despre ei, in functie de cum evolueaza situatia. Sunt curios daca depun contestatie.

Vrabiutele au transmis inca din 01.03.2022 ca licitatia ar urma sa fie anulata, dar nu am vrut sa va spun mai repede pentru ca sa nu influentam depunerea ofertelor pentru PiSi 3, dar asta nu inseamna ca altii nu au aflat si ei.

Oare de ce au venit cu comunicatul abia dupa depunerea ofertelor pentru PiSi 3, desi era totul decis de 9 zile?

Quote
Joi, 10.03.2022, CNAIR anunță

Va reamintesc cum a decurs precalificarea. ;)

Quote from: NGC on July 23, 2021, 08:28:40 PM
Sa punem aici clasamentele cu ofertantii selectati, in ordinea punctajului obtinut.

"PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni"

Quote from: NGC on June 23, 2021, 09:35:26 PM
1. Asocierea MAKYOL INSAAT + OZALTIN INSAAT
2. Asocierea MAPA INSAAT + CENGIZ INSAAT
3. Asocierea AKTOR + RIZZANI DE ECCHER
4. Asocierea STRABAG + ACCIONA CONSTRUCCION
5. IMPRESA PIZZAROTTI
6. Asocierea ASTALDI SPA + TANCRAD

Acum poate reusiti sa puneti unele lucruri cap la cap. Io nu mai zic nimic, pentru ca apoi iar voi fi acuzat de asta de un ilustru coleg.

Quote from: florin74 on October 19, 2021, 11:34:07 AM
In rest, speculatii si dorinta de a avea ultimul cuvant.  :lol:

:lol:

bacovia

Pe scurt, dacă nu câștigă cine trebuie, mai bine anulează licitația.

alwn

Atata doar ca pe Lugoj- Deva cei de la Mapa erau singurii care depusesera oferta in etapa a 2 a, celelalte 5 asocieri alegand sa se retraga. Nu vad de ce s-ar face jocurile pentru un ofertant care nu oferteaza.

Probiu

Exista anumite regrete prin CNAIR ca n-au fost prelungite termenele de depunere conform solicitarilor anumitor agenti economici, dar asta n-are legatura cu faptul ca Mapa-Cengiz n-au raspuns la clarificari. Oferta a fost conforma pana in ultima faza a licitatiei, unde cred ca asocierea si-a dat seama ca nu poate sustine pretul ofertat in noul context economic... S-ar putea sa mai avem surprize de genul asta. Poate ar fi bine ca statul sa aiba o interventie legislativa privind actualizarea bugetelor pentru proiectele scoase la licitatie. Stiu, imi veti spune ca exista formula de escaladare. Nu, aia e o poveste, te ajuta actualizarea, dar nu e acoperitoare.

Hakiri

#56813
@Probiu, nu exista sanse mari pentru un deznodamant similar in cazul PiSi lot 2 (abandonare in cursul acestui an in timp ce lucreaza la proiectul tehnic)? Sau care ar fi interesul celor de la Mapa-Cengiz sa se retraga din LD lot 2, dar sa ramana pe mamutul PiSi 2?

Dop

E un film prost cu acest lot.(Lugoj-Deva). Se vede mana lipsita de competente ce a dainuit ani si ani. Au inceput sa apara semne de oboseala si pe drumul national, am fost blocat in trafic pe zona respectiva, aparuse ceva surpare intr-o anumita zona. Am stat peste 1h. Cea mai rapida solutie, probabil si unica ( autostrada nu cred ca se realizeaza in 10 ani...ne permitem sa fim pesimisti avand in vedere ca din 2016 trebuia sa circulam) ar fi 2 benzi pe sens acolo unde permite terenul la drumul national. Vor fi tot mai mari cozile atunci cand da caldura tinand cont ca s-a terminat si Sebes Turda + turism.

JohannDB

#56815
                   "" E un film prost cu acest lot.(Lugoj-Deva).""..... E un film foarte prost ; am trecut săptămâna asta, de două ori pe la km 49-50, unde a cedat fundația DN68A, la mai puțin de un an de zile, de la "terminarea reparației capitale".... De data asta am dat de zonă cu pietriș pe două poțiuni de cca 12 m lungime  (asemănătoare cu acele suprafețe săpate și umplute cu balast, dinaintea refacerii) și în continuare două tasări de asfalt la linia mediană, sub roata stângă..... Deci, încă se lucrează !! Și m-am felicitat, în schimb mulțumindu-i "Bunuțului", că am trecut.... noaptea (era 02:30...) !! Mai e "în garanție" ?   Că cei care-au trecut și ziua, aveau "numai cuvinte de laudă" !! Pentru că acești ultimii 9.000 și  ceva de metrii de A1 de aici de la Holdea la conectarea cu ciotul de 4 km de MUZEU A1 de la estul localității Margina, o să-i vedem când va trebui să se.....reasfalteze cei 4 km de "muzeu"...

elphax

nu stiu exact unde ai trecut, dar nu toate portiunile au fost reparate cu refacere fundatie, pe unele zone doar au reasfaltat, si acolo deja din decembrie erau denivelari si crapaturi

mdragos

Nu a fost chiar reparatie capitala, cel putin nu peste tot. Au fost portiuni considerate ok ... si acuma : surprize cedeaza! Nu am inteles de ce nu au scris in caietu de sarcini sa escaveze tot sa fie terasament calumea pe toata portiunea.  Acuma o iau iara la carpit .....

horatiu.cosma

Pentru reamintire, în 2021 pe DN68A a fost o lucrare de întreținere realizată în 2 luni, nu o modernizare/reabilitare sau alte asemenea. S-a încercat obținerea beneficiului maxim în cel mai scurt timp posibil. Orice intervenție mai amplă decât ce s-a făcut ar fi însemnat proiect, acord de mediu, avize, licitații, adică ani de zile de condus pe dezastrul anterior lucrărilor cu pricina. Din ce înțeleg, au apărut 3-4 zone punctuale cauzate de camioanele care rulează foarte aproape de marginea asfaltului și îl "împing" spre exterior. Drumul e îngust, nu a fost construit pentru un asemenea trafic, acele făgașe apar inclusiv pe autostrăzi unde se transformă banda de urgență în bandă de urcare pentru vehicule lente. Se refac acele zone, pun și plasă, ar trebui să fie ok. Probabil o să mai apară astfel de intervenții punctuale în următorii ani, oricum, incomparabil cu dezastrul peticit non-stop înainte de lucrările de anul trecut.

alexV

Quote from: NGC on March 11, 2022, 12:17:56 AM
Acum poate reusiti sa puneti unele lucruri cap la cap.
Eu nu reusec. Faptele: MAPA oferta inacceptabila pe LD2. MAPA descalificati pe A7. MAPA nu depune oferta pe PiSi3 desi s-au precalificat. MAPA are contract ca si atribuit pe PiSi2 de 1 miliard de euro.

No, care-i baiu?

In alta ordine de idei, pentru LD2 Serbanescu are o noua ocazie sa fie demis. Cum a spus competentu' lu peste?

Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă" ne-a declarat Alin Șerbănescu,

Ei [Asociatia Pro Infrastructura] se întreabă de ce nu le-am dat informații pentru a fi scutiți de niște bani în faza de proiectare în condițiile în care în contract sunt sume mari și suficiente. La licitații vin constructori serioși, nu constructori de grădiniță care au nevoie de îndrumări, iar cei profesioniști, când văd un caiet de sarcini, știu ce au de făcut. Abordarea Pro Infrastructura este stranie pentru că lasă să înțeleagă că vin constructori neprofesioniști și incapabili", a mai spus Alin Șerbănescu pentru Tion.

Uite ma desteptule ca n-au venit. Fiindca compania nu a catadicsit sa raspunda la intrebari ori sa prelungeasca termenul. Milioane de euro din PNRR. Job well done!