News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 35 Guests are viewing this topic.

teoneo

Quote from: alexV on February 14, 2022, 08:21:07 PM
Mana cereasca pentru CNAIR. Semneaza repede cu MAPA+Cengiz ca nu are cine contesta. Si se incadreaza in termenul prevazut de PNRR pt finantare. Cand primul turc va ajunge la fata locului, Serbanescu va declara ca tunelurile sunt in stadiu avansat de finalizare.

Dacă mi-ați ridicat mingea la fileu, hai să ne reamintim de faza celebră a lui Șerbănescu din emisiunea la care a participat împreună cu Ionuț. Am uploadat video-ul (cu editarea de atunci) dar nu l-am mai publicat.

Click AICI pt vizionare.

PS. Se poate șterge de pe forum dacă se consideră offtopic. Doar că f(r)aza a ajuns celebră, ca și cea cu asfaltul neconform pe A10, asemănat cu gresia din baie.

istvan78

Quote from: dr4qul4 on February 14, 2022, 09:34:17 PM
nu prea merge asa. Pentru a incasa banii pentru proiectare, trebuie sa aduca dovada parcurgerii unor etape.

Si totusi: de ce nu? Daca, ipotetic vorbind, Salini ar avea un proiect complet, boboc, gata de executat, tinut la sertar, si turcii cumpara proiectul, ce i-ar impiedica sa prezinte in ziua doi proiectul spre evaluare si aprobare catre CNAIR? Exista un termen maxim pentru predarea proiectului, nu exista unul minim. Daca proiectul e bun, ce conteaza cine l-a facut?

Sigur ca nu va fi cazul tocmai asa, dar se prea poate ca Salini sa aiba ceva documentatie ce sa merite cumparata si sa poata accelera proiectarea. Poate ca deja au cumparat ceva, si asta le-a permis sa oferteze, cand altii s-au retras. Le dau prea mult credit?  ;)

gabim

^M-as fi asteptat ca daca proiectul s-ar fi putut face usor in banii estimati de CNAIR, Salini sa fi dat proiectul celor de la Astaldi, ca tot sunt parte din acelasi consortiu - daca Astaldi ar fi fost castigatorul eu unul as fi fost mult mai linistit in privinta acestui tronson. Turcii par doar ca vor sa intre agresiv pe piata de la noi, probabil impinsi de la spate de criza de la ei din tara. Sunt eu prea pesimist?
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

dr4qul4

pentru ca trebuie sa dovedesti ca ai facut acel proiect si sunt niste milestone-uri pe care trebuie sa le bifezi, dupa fiecare urmand sa poti factura.
Si oricum nu pot cumpara proiectul pentru ca webuild a participat la licitatie si atunci este neconcurential. Nu poti sa bagi subcontractor o firma care a licitat impotriva ta. Nu va mai agatati de sperante desarte. Turcii trebuie sa-si faca propriul proiect si apoi sa se apuce de executie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

alin2pas

O parte importantă a unui proiect e documentația referitoare la zona lucrărilor: măsurători topo, studii, foraje etc. Salini oricum nu are ce face cu un proiect pentru o lucrare pe care nu o vor executa, iar turcii sunt negociatori din fire. Proiectul se poate reface mult mai repede având această documentație și ambele părți pot ieși în avantaj ocolind elegant prevederile legii.

razvan96

^^ Webuild nu a participat la această licitație, nici măcar prin candidatură inițială. Dar nu se schimbă nimic prin asta, MAPA isi vor face propriul proiect.

istvan78

De proncipiu, orice contractor in orice industrie (probabil exceptii in domenii strategice / aparare) are dreptul sa faca alegeri de "make or buy" pentru componente ale lucrarii sau produselor contractate. La fel cum subcontractezi lucrari de terasament sau de structuri, poti subcontracta lucrari de proiectare. Beneficiarul iti cere sa arati dovezi ca toate etapele corecte s-au efectuat, nu ca le-ai efectuat tu personal. Chiar si daca Salini/Webuild ar fi participat la licitatie, nu mai are nicio relevanta odata ce procesul de achizitie s-a incheiat si se semneaza un contract.

Dar la cazul concret, ideea ca Webuild ar avea un "proiect" (sau componente ale unuia) pentru tunele e doar o presupunere, un mit ce circula pe aici. Sau a vazut concret cineva acest proiect?

raulbogdan23

#56662
P3-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
10.11.202115.12.202135

Turnare segmente









SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1212.01.202200
2/1218.01.2022+66
3/1227.01.2022+915
4/1202.02.2022+621
5/1208.02.2022+627
6/1215.02.2022+734
7/12soon034

P4-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
05.04.202107.05.202132

Turnare segmente













SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1114.05.202100
2/1126.05.2021+1212
3/1104.06.2021+921
4/1110.06.2021+627
5/1118.06.2021+835
6/1126.06.2021+843
7/1105.07.2021+952
8/1112.07.2021+759
9/1122.07.2021+1069
10/1131.07.2021+978
11/1111.08.2021+1189

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
12.08.202112.09.202131

P5-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
03.09.202122.09.202119

Turnare segmente















SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1228.09.202100
2/1212.10.2021+1414
3/1219.10.2021+721
4/1227.10.2021+829
5/1203.11.2021+736
6/1212.11.2021+945
7/1222.11.2021+1055
8/1229.11.2021+762
9/1206.12.2021+769
10/1213.12.2021+776
11/1218.12.2021+581
12a/12 (P4-P5)21.01.2022+34116
12b/12 (P5-P6)22.01.2022+1117

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
28.01.202209.02.202211

P4-B

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
14.06.202117.07.202133

Turnare segmente













SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1126.07.202100
2/1104.08.2021+99
3/1112.08.2021+817
4/1123.08.2021+1128
5/1131.08.2021+836
6/1108.09.2021+844
7/1116.09.2021+852
8/1124.09.2021+860
9/1108.10.2021+1474
10/1115.10.2021+781
11/1123.10.2021+889

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
28.10.202101.12.202134

P5-B

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
10.02.20220

Turnare segmente



SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/12soon00

Ionut

API pe Facebook

Cu Mapa și pe #AutostradaA1 Lugoj-Deva lot 2. Așa cum v-am explicat miercurea trecută (link: https://bit.ly/3rPZYyZ) CNAIR și-a bătut joc de răspunsurile la clarificări pe licitația acestui segment de 13 km cu o valoare estimată de 1,36 miliarde lei fără TVA.

Ne întrebam atunci, retoric, ce se va întâmpla pe 14 februarie (ieri), data depunerii ofertelor. Previzibil: s-a depus una singură, tot a turcilor de la Mapa-Cengiz, deși au fost încă 5 asocieri pre-calificate de CNAIR: Alsim Alarko-Makyol (Turcia), Kolin (Turcia), Strabag (Austria), Pizzarotti-Retter (Italia-România) și Terna (Grecia).

Îi transmitem ministrului Grindeanu că nu este un semnal bun să primești doar o ofertă, de la aceeași asociere care spune că va construi și Secțiunea 2 din Autostrada Sibiu-Pitești (4,25 miliarde lei), fără să mai fi dat până acum vreo cupă de excavator în România, fără să aibă infrastructură și know-how la noi în țară.

Faptul că s-a depus o singură ofertă pe două contracte-mamut, literalmente cele mai grele loturi de autostradă acordate vreodată de CNAIR, ne îngrijorează foarte tare, în loc să ne bucure. Riscurile tehnice și financiare sunt enorme și mulți antreprenori cu experiență și putere au zis "pas", lăsând din mână peste un miliard de euro.

Mai avem un proiect-mamut cu aceeași documentație tehnică proastă și răspunsuri CNAIR date în sictir: Secțiunea 3 din A1 Sibiu-Pitești. Acolo, așa cum v-am explicat în 3 februarie (link: https://bit.ly/3sGvmiC), asocierea WeBuild-Tancrad a depus contestație, suspendând licitația până când va fi soluționată de CNSC. Iarăși ne întrebăm: care va fi deznodământul aici?

adrian sibiu

Salutare tuturor!
Viaductul Tălmaciu km10 filmat în 15.02.2022!
Enjoy !



adrian sibiu

C.I.C Boita filmat in15.02.2022 !
Enjoy!


adrian sibiu

Viaductul Tălmăcel,s-a turnat segmentul 6 !
Enjoy !


sm33

Suntem la 6 lungimi de finalizare! Half profile!

Ionut

Stai asa ca nu e chiar finalizare. Nici măcar half profile.

SorinMS

Când va fi gata, va fi o frumusețe!
Forza Porr!