News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 41 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

#56535
Ma bucur pentru cei de la MAPA sper sa faca treaba buna.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

ciprebbe

Mapa a licitat 12+45 luni, ca sa fim corecti la termene.
Sa vedem cand se vor prinde in ce s-au bagat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

germanul2012

,,- 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m  (lungime totală de 4.920 m)"

Adică, 4920 m x 2 =9840 m de tunele.
     -2022-2027=5ani x 365 zile = 1825 zile
     -9840 : 1825 = 5,39 m/zi.
Deci dacă ar începe săparea tunelelor astăzi și ar săpa 5m și ceva pe zi, în 2027.02 ar termina de săpat tunelele. Apoi dacă stau și mă gândesc la câte alte lucrari de arhitectură mai sunt pe lânga tunele, oricât de optimist aș fi, tot e cam greu de crezut câ acest lot va fi terminat în acest interval de timp.

      Oricum, eu le doresc mult succes și putere de muncă constructorilor deoarece pe acest lot chiar au nevoie seriozitate și muncă enormă.

     În altă ordine de idei, aș fi curios și m-aș bucura dacă tunelul de la Holdea va fi circulabil in 2027, deja de oareceva timp.  O:-)

     Drumuri bune vă doresc!

Skynick

Ar trebui sa aiba cel putin 4 cartite care sa sape in paralel ca sa se incadreze, daca incep din 2023. Asteptam cu interes.

lighthotspot

Quote from: germanul2012 on February 07, 2022, 04:04:11 PM

Adică, 4920 m x 2 =9840 m de tunele.
     -2022-2027=5ani x 365 zile = 1825 zile
     -9840 : 1825 = 5,39 m/zi.

google e mai optimist:
Typically a Tunnel Boring Machine (TBM) can excavate about 50 or 60 feet per day
cam de patru ori mai mult.....

Archi

Foarte putin probabil sa vedem TBM aici, s-a mai discutat, nu se merita nici ca cost nici ca timp pentru tunele scurte si medii.

^^^ @germanul2012 ai calculat ca si cum ar exista un singur front de lucru pentru toate tunelurile. Daca asa va sta situatia, la cei 5 ani din calculul tau clar mai trebuie sa adaugam inca 1-2 pentru lucrarile premergatoare saparii (portal, acces, consolidari in zona portalului) si inca 2-3 ani pentru etapele de turnare a boltei tunelului si a autostrazii propriu zise.

Partea buna e ca SPER ca nu se va lucra la un singur tunel intr-un singur moment in timp ci ca se va lucra macar cu 3-4 fronturi diferite. In acest caz s-ar putea eficientiza si cel mai mare tunel ar dura 1590m / 5.39 m/zi = 295 de zile => aproximativ un an sapatura propriu zisa. Evident trebuie sa se doreasca sa se lucreze simultan pe mai multe fronturi.. Oricum calculam tot dam spre 2030, speram sa nu dea chix Mapa doar, la cum arata proiectul avem denoie de multe stele aliniate.

adrian sibiu

Mapa sunt mult,mult, mai pregătiți pentru acest proiect, decât credem noi !
Lunile următoare ne vor arăta cât de pregătiți sunt ! ;)

BigZ

Din cate imi amintesc, nu exista nod cuprins pe lotul 2, deci si daca termina MAPA in timp util, acest lot nu va putea fi utilizat decat dupa ce se termina si lotul 3. O varianta ar fi ca cei care fac lotul 3 sa fie presati sa termine urgent nodul de la Cornetu. Mai vedeti voi alta varianta?

germanul2012

   ^ Na bine! Eu am făcut un calcul simplu și pe înțelesul oricui. În realitate situația din teren va fi cu totul alta.

           De exemplu un TBM poate fora 50-60 picioare (cca 15-18 m)/zi. Apoi dacă lucrează 2 TBM-uri timpul scade smnificativ. Dar, dacă ținem cont că este vorba de 7 tuneluri situația se complică și prin simplul fapt că TBM-urile trebuie montate apoi demontate și mutate pe noile locații, cea ce v-a însemna destul de mult timp. Apoi pe lângă forarea propriuzisă a unui tunel mai sunt N lucrări până să fie pus în circulație. Asta înseamnă să dispui de mai multe echipe de specialiști care să lucreze în flux continuu. Și nu în ultimul rând alt număr de specialiști și lucrători pe celelalte sectoare de pe lot. Deci firma constructoare pe asemenea lot de autostrada ar trebui să fie, după părerea mea, ceva de genul UMB dar, cu un plus de specialiști și utilaje pentru construcția tunelurior. Ori până în prezent la noi nu știu să fie asemenea echipe. Vom vedea oricum ce se va întâmpla în viitorul apropiat. Tare bine ar fi să se formeze asemenea specialiști și la noi în țară.

         Mai trăim și mai sperâm.

danutzu_1069

Cred ca repet pentru a mia oara: NU SE FOLOSEC TBM-uru!!!
Se va folosi metoda NATM.
Caz in care un tunel se poate incepe de la ambele capete.
@vancouver a explicat foarte clar!

Mersul trenurilor

Eu sunt de parere ca atunci cand vor face PT-ul vor alege ce cred ei ca e mai ok, ei construiesc. Acum asteptam PT-ul.

dorum

Banii de pe proiect s-ar duce toti pe constructia, aducerea in santier si montarea/demontarea TBM-urilor :)
Plus o logistica impresionanta...

Ionut

API pe Facebook

Astăzi s-a semnat contractul pentru Autostrada Sibiu-Pitești Secțiunea 2. Este cel mai complex și scump proiect de infrastructură rutieră din istoria țării: 31,33 km prin "creierii munților", pe Valea Oltului între Boița și Cornetu. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK.

Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa și Cengiz, ambii fiind la prima lor experiență în România.

Câteva cifre: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret).

Le ținem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervați cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani și 2 luni execuție. Motivele? Documentația tehnică lacunară, veșnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitația de exproprieri și suprafețe de pădure aflate pe traseu) dar și...

... antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în țară și la nivel internațional, care vor fi nevoiți să se descurce în hățișul nostru birocratic și să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice și financiare care a alungat ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.

Attreyu

Traim in prezent iar trecutul ne face sa fim foarte precauti atunci cand ne imaginam viitorul.

Eu ma gandesc totusi ca nu e tocmai o lucrare in fundul padurii amazoniene, tot oameni, tot romani au construit si DN-urile, si CF-urile existente din Carpati.

Toate tunelurile de pe CF-urile de pe Valea Prahovei, de pe Valea Jiului, facute in anii '50 sau mai devreme, toate constructiile civile din comunism sau chiar din interbelic...baraje, viaducte, etc.

Oare aia tot pe baza de SF-uri, AutoCAD, Revit si alte alea le-au construit ?

Eu simt ca se vor descurca onorabil turcii si propun o doza de optimism pentru toti colegii.

ghrt

Nu văd de ce socotiţi cei 5 ani din 2022. Exproprierile sunt gata? Reţelele electrice au fost mutate? etc etc
Logic ar fi să înceapă cu nişte foraje, să afle şi ei cam ce este prin munţii ăia, apoi vom vedea soluţiile tehnice şi costul lor. Criza din Turcia nu se va rezolva în 5 ani, deci vor avea costuri acceptabile cu forţa de muncă şi vor fi sub presiune să obţină lucrări în afara Turciei.
Mi se pare că au suficientă experienţă şi nu sunt kamikaze. Astfel încât cred că vor construi lotul, cu condiţia să nu apară surprize majore peste limita adiţionabilă, dar NU în 5 ani.

@GAC, ştiu ce spui, dar un proiect are nevoie de o minimă pregătire. Până acum au fost doar loturi la câmpie şi ceva deal. Câmpie, deal, relief uşor, surprize uşoare. Când au fost surprize puţin mai mari (Aciliu) a mers prost dar barem a mers. Dar la Holdea s-a blocat treaba, nu? Aici surprizele pot fi majore.
Cont (aproape) inactiv.