Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 81 Guests are viewing this topic.

NGC

PiSi 3, "PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni"

Licitatia a fost suspendata. Asteptam rezolvarea contestatiei celor de la ASTALDI / WEBUILD.

Ionut

@NGC, din experienta ta de monitorizare si din ce poti afla de la vrabiute, cam cat estimezi ca are nevoie CNSC sa dea o solutie pentru contestatie? Pentru ca e destul de stufoasa.

NGC

Estimez ca vreo 5-6 saptamani, dar nu m-ar mira daca CNSC i-ar trimite pe CNAIR la plimbare "pe repede inainte" la cum arata documentatia de atribuire.

dorum

imi pare un termen scurt rezolvarea unei astfel de contestatii bazata pe raspunsuri la prosteala de-a dreptu'... :(

Dragosdimitrescu

Si daca sectiunea 3 ramane in aer, cu ce o sa ne ajute sectiunile 4 si 5 cand vor fi gata? Par ca ar fi un "dead end". Am fost acum ceva vreme pe DN73C de la Valcea la Curtea de Arges si e sinuos si foarte lent pe 90% din el. Mai mult ar intarzia drumul spre Sibiu pe aici decat pe DN7 Pitesti-Rm. Valcea.

Se poate lua in calcul iesirea in Valea Oltului folosind DN7D?

GAC

Contestatia de la lotul 3 este o oportunitate ca CNAIR sa inteleaga importanta de a lucra cu consultanti atunci cand au volume mari de lucru / multe proiecte si multe aspecte de lamurit, in conditiile in care angajatii proprii nu vor batai de cap si/sau overtime. Daca procesul de raspuns la clarificari ar fi fost externalizat la o firma cu experienta in domeniu, am mari indoieli ca am fi ajuns la o contestatie de 140 pagini.
Din proprie experienta de due dilligence, va zic ca intrebarile de clarificare au rost atunci cand exista o documentatie, cat decat riguros intocmita in spatele "obiectului analizei". Drama in cazul Lotului 3 este ca documentul numit SF este prost intocmit, cu erori si lacune de natura materiala in asa fel incat elaborarea unui PT si a unui deviz de cheltuieli este imposibila.
Ma astept ca raspunsul la majoritatea intrebarilor de clarificare sa fie ceva de genul "SF nu prevede" / "antreprenorul trebuie sa estimeze in baza experientei". Ce altceva poti sa raspunzi la intrebarea "care este profilul geologic al rocilor ce se afla de-a lungul zonei de subsol ce va fi strabatuta de tunelul Poiana?" cand s-au facut doar 2 foraje superficiale?
Practic, aceasta contestatie va obliga CNAIR sa recunoasca ca SF pe acest tronson este de 3 lei, iar aceasta stare de fapt va duce la deschiderea cutiei Pandorei in materie de claim-uri ulterioare.
Data fiind calitatea SF-ului, CNAIR nu va putea sa formuleze raspunsuri pertinente chit ca ar vrea. Ceea ce ar ramane de facut este sa fie intocmita o lista cu aspectele din contestatie la care CNAIR nu poate genera un raspuns "ce evoca o stare de certitudine" si sa le spuna ceva de genul "estimati conform experientei din alte proiecte, ca doar aveti multe proiecte in portofoliu". Astfel, este foarte posibil ca raspunsurile la clarificari sa fie solutionate foarte repede.
Banuiala mea este ca antreprenorii stiu foarte bine situatia din CNAIR iar acum, cu mingea ridicata la fileu, nu vor sa rateze oportunitatea de a-i face sa recunoasca ca gradul de pregatire al proiectului este foarte slab, ca la claim-urile (solutionate in instanta) de peste cativa ani sa zica foarte clar: "la inceputul proiectului, PT nu prevedea asta, asta etc, ceea ce a necesitat X lucrari care au costat Y pe langa ce ne-am fi asteptat sa gasim in teren conform SF".

ghrt

Decât să contracteze consultanţi externi mai bine ar contracta un nou SF, făcut bine?
CNAIR nu va recunoaşte niciodată aşa ceva de bună voie, iar prin instanţă nu cred că se poate ajunge la o recunoaştere a culpei Beneficiarului avant la lettre, mai degrabă instanţa ar putea obliga CNAIR să răspundă pertinent, nu să constate că nu au ce să răspundă.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Orice ar spune o instanta, NU au cum sa raspunda pertinent la toate intrebarile...
In afara faptului ca nu sunt in stare sa gandeasca, pur si simplu nu au cum.

Aia cu foraje de 18 metri adancime cand tunelul va trece cu ~80 de metri mai jos de capatul forajului este ca si cum cum ti-ar spune: "am zgariat coaja unei nuci, este clara consistenta/duritatea miezului".

(Sau invers: am forat aproximativ 1/5 dintr-o piersica/caisa, incepand de la coaja, si nu au fost probleme, este moale si gustoasa. Pe baza experientei cu alte fructe similare, estimati voi duritatea samburelui...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GAC

@ghrt
Daca mergem pe ideea unui SF nou, in 2030 vom fi cel mult la stadiul de proiectare.
Daca stam pe bara inca 5 ani, preturile vor creste si nu vom mai pupa cofinantare UE 85%.
Mai bine incepem lucrul asa, platim vreo 200-300 milioane EUR pe claimuri si avem treaba gata in 2028 (cu finantare efectiva de la UE pe la 50-55%, dat fiind ca claimurile nu cred ca ni le plateste UE pe incompetenta noastra).
Daca stam dupa un nou SF, oricum UE va finanta mai putin, oricum pretul va fi mult mai mare si oricum vom plati mai mult, doar ca vom avea soseaua gata in 2035.
Ma tem ca pretul asteptarii este de departe cel mai mare, de aceea nu are rost.
In concluzie, CNAIR ar face bine sa mestesugeasca frumos niste cuvinte prin care sa raspunda la sutele de pagini de intrebari/clarificari, prin care sa le dea de inteles constructorilor ca nu are de unde sa le dea raspunsuri, ca respectivele aspecte nu au facut obiectul SF si sa se apuce mai repde de treaba ca sunt pregatiti sa plateasca claimuri ulterioare, decat sa mai amane proiectul inutil si sa coste si mai mult in viitor.

dr4qul4

Ce crezi ca vor realiza pe un SF atat de prost? Crezi ca tunelul Poiana (Salatrucu) se va face batand din palme?
Tot SF prost am avut si la LD2 si au trecut cati ani de atunci si inca nu avem nimic? si PiSi3 e de 5 ori mai greu. Aici nu mai sunt dealuri, aici avem munti, iar tunelul nu mai e la cativa metri sub pamant de se gandeau sa faca debleu, e la 100m unde nimeni nu stie ce ne asteapta.
Uite un singur exemplu... pe Valea Valsanului (adica tot 10km de Arges dar in partea cealalta), la aproximativ aceeasi altitudine, exista o fosta mina de uraniu! 
Eu unul chiar nu pot intelege de ce nu au facut macar 5-6 foraje la 100m acolo. Drumul trece exact pe deasupra tunelului! Drum pe care l-am parcurs cu un ford focus pe zapada (la limita ce-i drept)!

Oare asa fac si cei de la CFR cand au tunele de sapat? Sau acolo fac foraje pe bune pt SF? Nu de alta, dar CFR-ul are zeci de tunele prin toata tara. Pare ca le e chiar simplu sa le faca.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

survola

Totuși cred că un tunel prin munte (prin piatră) e mai puțin periculos decât un debleu printr-un deal instabil.

adiarc

^ si de unde stii asta ,fara foraje?...de asta apar si aluncarile din zona ( calea ferata e un exemplu ),pt ca avem acele straturi,unde suprafetele dure alterneaza cu argile sau altele si se formeaza un plan de alunecare la contactul dintre ele.

DE ACEEA AVEM NEVOIE DE FORAJE...pt a stii exact..ce si cum

momentan cnair e compania de ghicit constructia de autostrăzi

semnatura mea e mai actuala ca oricând
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cetatean

Am auzit dimineata la radio, ca astazi in jur de ora 14:00 se semneaza pentru lotul 2.

danpandrea

QuotePrima secțiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpații intră în linie dreaptă!

CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești!
Finanțarea este asigurată din fonduri europene.

Cu o lungime de 31,33 km, Secțiunea Boița-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027.
Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.

Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
- 49 de poduri și viaducte
- 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m  (lungime totală de 4.920 m)
- 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret
- panouri fonoabsorbante în zonele în care traseul trece în apropiere de localități sau de arii protejate
- aliniamente de arbori în dreptul localităților, pentru reținerea poluanților atmosferici.

Sorin Grindeanu, Facebook

DarkFranck

Mare minune dacă duc turcii lotul ăsta greu la final pentru 860 mil. euro. Eu sunt foarte sceptic, cu toate claim-urile. Dar se vede că sunt disperați să prindă contracte în afara Turciei, cu criza economică de acolo.
Fluctuat Nec Mergitur