Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 57 Guests are viewing this topic.

Ionut

Teoretic da, doar ca PiSi2 e muzeu fara nodul Cornetu (aflat pe PiSi3).

Ionut

API pe Facebook

Turcii de la Mapa-Cengiz vor construi tronsonul A1 Boița-Cornetu. Astăzi, CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru Secțiunea 2 din #AutostradaSibiuPitești. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK.

Este, de departe, cel mai greu lot de autostradă atribuit vreodată de CNAIR: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret).

Durata de proiectare este 18 luni și execuția 4 ani și 2 luni. Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 910 milioane euro. Contractul va fi semnat în curând, nefiind vorba de contestații, turcii fiind singurii care au depus ofertă.

Rămâne de văzut dacă antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant în Turcia și la nivel internațional, vor reuși să se descurce la primul lor proiect în hățișul birocratic românesc, cu lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în țara noastră și mai ales pe un proiect cu o documentație tehnică lacunară, riscurile alungând ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.

adrian sibiu

Alinuttt cu siguranță asocierea Mapa-Cenghiz ne va surprinde plăcut,din informațiile pe care le am ei au adunat deja foarte multe date din teren, ba chiar au avut întâlniri cu administrațiile primăriilor din aliniamentul autostrăzii .

shift2rail

Impresionant tunelul Mount Zigana -peste 14 km lungime!- turcii par capabili, daca e nevoie, sa sape un base tunnel de 30 km intre Boita si Cornetu...de urmarit.

carutasul

momentul pare favorabil, în Turcia lucrurile nu arată prea roz deci lucrarea asta din Europa plătită cu euro adevărați cred că e foarte importantă pentru ei, ar avea și posibilitatea să aducă oameni la nevoie... să sperăm că nici noi nu încurcăm lucrurile. De departe vestea numărul unu în infrastructură anul ăsta, în sfârșit începem să străpungem și munții.

CapitanulPtk

O veste excelenta... Daca tot s-a discuta si de lotul 3, exista vreo filmare cu drona a acestui lot?

Skynick

Da, teoretic e aur pentru turci miliardul asta. Face cam dublu la ei in contabilitate.
Sa-i vedem si in teren.

razvan96

Nu vreau sa fiu eu ala cu mesajele pesimiste, dar doresc sa va reamintesc tuturor celor care sperati ca veti vedea activitate in teren in 2022 ca exproprierile nu sunt facute si, mai mult, licitatia pentru intocmirea documentatiilor cadastrale e in faza de evaluare financiara abia. Si acolo, ironic, sunt 2 concurenti, nu unul ca la cea de executie. Asa ca sunt posibile contestatii.

paullie

Capitanu pe YT are Radu Ignat filme pentru lot 2, 3 si 4.

adiarc

cu siguranta sunt capabili,dar asta nu anuleaza eventualele surprize in teren datorita studiilor insuficiente...e intradevar o loterie acest lot

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

PlayStation

Doamne Ajuta!
Sper sa iasa cum trebuie, cu cat mai putine intarzieri si cu cooperare 100% din partea Mapa si CNAIR

Feri

Quote from: b1 on December 31, 2021, 01:06:18 PM
De menționat faptul că ei contruiesc în Turcia tunelul Zigana, cel mai lung tunel de autostradă din Turcia și Europa, cu o lungime de 14.481 m și va fi deschi traficului în 2022.

^^Este intradevar impresionant si relevant acest proiect din Asia Mica ;)



Sa le tinem pumnii sa se descurce bine si la noi!

hefaistos

Mi-as dori sa fie totul OK dar e o problema.
AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER S.p.A.
STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA
IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.
ASTALDI SPA
si inca niste turci
Toti au fost admisi la preselectie dar au decis sa nu faca pasul mai departe.
Ceaa ce ne sugereaza ca ori pretul e prea mic ori contractul are bube mari (bube stim deja ca are, nu putem aprecia cat de mari sunt ele).
iar asta ne aduce la alta problema. De regula cand o companie accepta sa ia un contract in conditii aparent dezavantajoase pentru ea, insemna de regula ca are probleme interne pe care spera astfel sa le rostogoleasca in viitor. Mai castiga un an, doi, mai vede ce poate face...
Sa speram ca, in cazul de fata, turcii se bazeaza pe inflatia de la ei de acasa care le reduce ANUMITE costuri (nu toate, bunurile si serviciile cumparate din Uniunea Europeana sunt la acelasi pret pentru toti constructorii).
Altfel, vor lua avansul, vor arata creditorilor un contract cu valoare de 900 de milioane, si vor vedea apoi ce le rezerva allah in viitor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

razvan96

Sau ne sugereaza ca restul au cerut timp suplimentar pentru depunerea ofertelor si CNAIR i-a refuzat. :)

adiarc

si poate se bazeaza si pe claimuri...ne-ati dat un studiu...in teren e altceva....mai decartati cateva sute de mil de...lei...sau euro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura