Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 62 Guests are viewing this topic.

PlayStation


elphax

poate fac si un mic aeroport langa CIC, daca sunt asa de buni turcii astia ...

florinalba

#56282
Se pare ca sunt "UMB-ul turcesc" , ca sa citam din literatura, tot cu trimitere la turci, "Când văzui a lor mulţime, cata frunza, cata iarba", ar trebui sa faca fata pe valea Oltului . Sper sa faca treaba buna , si de data asta sa nu se "împotmolească" ca la Rovine.  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

stangabriel

Va recomand sa urmariti filmarea pe juma de ecran si pe cealalta cu harta API din Sinteza , varianta satelit. Eu am ramas .... blocat ce nebunie o sa fie.
Lot 2 , Sibiu - Pitesti.

https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/45.516/24.335/0


florinalba

Cu relieful de pe Valea Oltului doar la "nebunie" te poti astepta. Altfel nu ai cum.

stangabriel

Fragment din Acordul de mediu :
Conform procedurii, se descrie si procedura de dezafectare autostrada, insa scrie clar ca ecoductele raman.

"Lucrările de dezafectare nu vor include şi demolarea ecoductelor realizate în cadrul proiectului decât în situaţia în care au fost deja executate alte soluţii care să asigure un nivel superior de conectivitate ecologică în zona Văii Oltului

Ecoductul reprezintă o măsură de defragmentare şi de reducere a impactului cumulat semnificativ generat de proiectul autostrăzii şi barierele / presiunile actuale. Pentru a evita barierele actuale, ecoductul supratraversează DN7, calea ferată, un drum de pământ local şi râul Olt

Ecoduct Lazaret KM 24+150 – 24+450
Lăţime minim 100m În interiorul ROSCI0085 Frumoasa, ROSPA0046 Frumoasa, ROSCI0132 Oltul Mijlociu – Cibin – Hârtibaciu, ROSCI0122 Munţii Făgăraş

Ecoduct Călineşti  km45+300 – 45+750
Lăţime minim 100m În interiorul ROSCI0046 Cozia, ROSPA0025 Cozia – Buila – Vânturariţa, ROSCI0132 Oltul Mijlociu – Cibin - Hârtibaciu

Ecoductul Lazaret
Ecoductul traversează DN1, linia CF şi râul Olt. Structura este alcătuită din patru deschideri: două deschideri principale centrale şi două deschideri marginale. Fiecare deschidere marginală reprezintă aproximativ o treime din deschiderea centrală. Suprastructura, de tip boltă, susţine cuva din beton armat, direct, în zona de cheie şi prin intermediul unor pereţi către nasteri. Suprastructura poate fi din beton armat sau metal în conlucrare cu o dală din beton armat. Aceasta sprijină direct pe infrastructurile din beton armat, iar la extremităţi pe fundaţii directe din beton armat. Ecoductul traversează cu prima deschidere drumul naţional asigurând un gabarit de minim 5,00 m înălţime, râul Olt cu a doua
deschidere şi calea ferată cu a patra deschidere asigurând gabaritul minim de 7,80 m.

Ecoductul Călineşti
Ecoductul traversează DN1, linia CF şi râul Olt. Structura este alcătuită din patru deschideri: o deschidere principală centrală şi trei deschideri marginale. Fiecare deschidere marginală reprezintă aproximativ o treime din deschiderea centrală. Suprastructura, de tip boltă, susţine cuva din beton armat, direct, în zona de cheie şi prin intermediul unor pereţi către nasteri. Suprastructura poate fi din beton armat sau metal în
conlucrare cu o dală din beton armat. Aceasta sprijină direct pe infrastructurile din beton armat, iar la extremităţi pe fundaţii directe din beton armat. Ecoductul traversează cu prima deschidere drumul naţional asigurând un gabarit de minim 5,00 m înălţime şi calea ferată asigurând gabaritul minim de 7,80 m, iar cu cea de-a treia deschidere traversează râul Olt. Pentru ecoductul de la Călineşti este prevăzută amenajarea prin plantare de vegetaţie a unei zone de acces de cca. 1,2 ha pe malul stâng al Oltului, între limita ecoductului şi limia SCI Cozia."


RaduG

Apropo de Mapa, eu am mers pe centura Sofia la nivel de autostradă, făcută de ei, proiect de 254 M USD, era bine făcută.

Văd la ei pe pagină:

,,Çayeli – Ardeşen – Hopa Motorway
Turkey
Project Value: $710.18 million
Project Completion: Apr 2010
77 km asphalt concrete 2x2 lane highway, with 69 bridges, 11 km of twin bored tunnel and 4,4 km of viaducts, built for Republic of Turkey, General Directorate of Highways."

https://mapa.group/our-projects/


GIV

eu nu  inteleg de ce comparati anvergura unei companii de afara si ceea ce au realizat in diferite tari cu ceea ce ar putea face aici. da, putem fi optimisti, dar uitam ca altii s-au blocat intr-un stalp nerelocat sau ca nu gasesc balast


lighthotspot

De unde si pana und este filmarea?


alinuttt

Dacă îmi permiteți o părere dintr-o altă perspectivă, mi se pare destul de trist că văd pe forum atâta hate pentru situația de pe Pitești-Sibiu lot 2 ținând cont de cât de amplu e proiectul. În loc să ne bucurăm că e posibil să înceapă lucrările într-un timp relativ scurt(2023) și să nu stăm blocați în contestații, căutăm sămânța de pesimism. Cât despre constructor, da, are proiecte impresionante în palmares și mi se pare profund imoral să tragem concluzii despre capacitatea lor de a duce la bun sfârșit proiectul dinainte să îi vedem în teren.

Hai să fim mai veseli, băieți. Suntem pe punctul de a se debloca cel mai impresionant lot de autostradă din România.

GIV

^ pai pesimismul vine din faptul ca sunt multe obstacole birocratice de la prima cupa de pamanat excavata pana la ultima bidinea de vopsea. da, intr-adevar ar fi de fapt al doilea (cronologic)  lot mai dificil care se deblocheaza dupa pisi4 si spun asta pt ca se depaseste pragul psihologic al primului tunel rutier din ro. si cred ca ai exagerat putin cu termenul de hate. nu e hate, e realiatea politica de la noi care e atat de imprevizibila..

Cetatean

Eu o sa rad doar de comicul situatiei "Vin turcii sa treaca Carpatii"
In alta ordine de idei, daca o sa vina doar cu management, sunt mancati. Forta de munca din Romania lipseste cu desavarsire, iar pentru santierul asta o sa fie nevoie de cateva mii de oameni. Ma astept sa aduca atat utilaje cat si forta de munca. Cred ca Bechtel a avut ceva firma din Turcia ca si subcontractor, la terasamante parca.
Ramane sa vedem. Dupa ce se organizeaza, daca demareaza bine si se misca o sa ne bucuram..daca nu...

In "hatisul" birocratic din Romania e greu sa patrunzi, daca nu ai oamenii care sa te ajute sa bajbai printre diversele organizatii ale statului care nu fac altceva decat sa iti ingreuneze orice demers in a face ceva. Sa speram ca foamea de a cheltuii banii din PNRR o sa dea viteza tuturor si o sa avem cat mai curand autostrada pe Valea Oltului.

Care ma arunc si zic, la momentul cand se va deschide, o sa fie cam aglomerata.
Vad asata deja pe Sibiu-Sebes-Deva unde de multe ori e coloana de tir-uri.

oneway

^^^^Filmarea este de la limita dintre L2-L3 (Cornetu) pana la limita L2-L1 (Boita)
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

dr4qul4

Aceeasi reticenta o vedem si pentru turcii de pe A0, care pana la urma au adus si cateva utilaje din Turcia. Idem si pe A3.
Pana mai ieri ziceau unii ca o sa-i depaseasca repede Aktor ca vin Marcu si Baxcom si baga viteza. Intre timp nu a mai venit nimeni ca au facut popas langa Pitesti.  :lol:
Nu vrem turci, nu vrem chinezi dar la noi italienii, spaniolii, grecii si romanasii nostrii o dau in bara.
Nu zic ca nu o vor da si turcii in bara, dar macar sa le acordam o sansa. Mai ales ca vorbim de cel mai greu lot de autostrada de la noi. De cateva ori bune mai greu ca orice s-a facut pana acum. Daca s-ar fi bagat aici, pana si UMB risca sa o dea in bara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

presupunerea mea e că Marcu și Baxcom nu au plecat chiar de tot, ci au mai luat o lucrare. Că pe A0 au doar un pasaj peste A1 și un pod peste un râu pe care îl treci cu piciorul :) (exagerez, desigur) Problema cu turcii e că nu prea cunosc "mediul", că vorba ceea, nu s-ar încurca ei la niște bacșiș, peșcheș, ciubuc la nevoie, dacă ar ști cum și cât, însă dacă autoritățile o să fie doar 2cm mai cooperante s-ar putea să iasă bine, în definitiv la tuneluri nu e așa de mult de expropriat. De asemenea o problemă ar putea fi situația economică din Turcia, pentru că dacă ar avea probleme financiare interne probabil că ar încerca să folosească din bani pentru salvarea companiei cu riscul de a abandona aici. Dar deocamdată sunt destul de optimist.