Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 53 Guests are viewing this topic.

naivu

 Nu am nimic impotriva unui DX RmValcea-PiSi, dar ma ingrijoreaza cand peste un lucru facut cu constiinciozitate se baga altii cu mai putina pricepere si pasiune pt infrastructura! Proiectul PiSi6 deja avea un minim demaraj (licitatia pt SF), daca il modifica si apoi nu se mai ocupa de el parca vad ca incepe sa intarzie a la long. Ca sa nu mai vorbesc ca, pe termen mediu, scopul proiectului e de a duce traficul de PiSi intre inaugurarea PiSi5 si definitivarea PiSi, deci are un dead-line pt 2024-2025.

alecu26

In principiu un studio correct da si solutia.

Eu zic ca 2+1 ar fi perfect. Inpaca si varza si capra. Dar 2+1 atat pe DN73 C si mai ales pe drumul de legatura.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

#55727
Drumul de legatura sa fie 2+2...si DN73 sa continue 2+1....si sa fie scos din zonele mai aglomerate urban...sa se urmatesca linia Cf in paralel cu ea este loc suficent  spre Râmnicu Vâlcea ...

rt25

#55728
au inceput franele trase. Ne trezim din nou cu cazul DN68A. In loc sa facem quick-wins-urile pe care le putem face ACUM, iar vom ajunge in situatia in care avem autostrada gata si mergem pe DN73 nemodernizat de ne rupem masinile...

Vai de noi...

PS: Astaldi va termina cumva PISI5. Deci autostrada ne lasa la curtea de arges. DX-ul dpdv SF + PT + executie e tot de fapt o autostrada, deci daca la Pisi a durat zeci de ani, sa nu imi spuna cineva ca pentru legatura asta va merge mai repede (acelasi relief, aceleasi probleme, aceeasi birocratie).
Asa ca ne vom trezi pe cazatura aia de drum DN73, nemodernizata, sau traficul va ramane pe Dealul Negru.

RaduG

Probabil traficul greu va ramâne pe Dealul Negru, iar autorurismele vor merge pe DN73C, unde mai tot timpul sunt restrictii de tonaj din cauza frecventelor alunecari de teren.

Fred

Discutia asta vine cu o luna intarziere. Dupa cum spuneam atunci, niste oameni care citesc pe-aici si au fost parte din discutiile din spatele deciziei au gasit franturi de informatie care nu erau prea pozitive pe termen lung, le-au pus cap la cap si asta e rezultatul.  Pe termen lung e probabil cea mai buna solutie, nu pentru Ramnicu Valcea si pentru toata zona din spatele ei - Novaci/Ranca, Targu Jiu etc. A fost o scurta discutie despre unde sa ajunga DX in Rm Valcea si cum sa traverseze Oltul, dar acolo chiar nu stiu ce s-a intamplat.

Printre altele, postul lui @dr4qul4 de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg351115;topicseen#msg351115 a avut ceva impact, in special intrebarea despre cum se largeste in zona debleului.

vancouver

Parerea mea este ca proiectul mic trebuie continuat si obtinut intr-un timp scurt o legatura decenta la nivel de drumuri nationale intre A1 si Rm. Valcea. Independent de asta este nevoie si de un drum express. Care sa treaca chiar si dincolo de Rm. Valcea, adica sa aibe si rol de centura sud Rm. Valcea si sa mai mearga 10-15 km spre Tg. Jiu, pe zona de trafic local mai intens.

Dar! Dar problema DX-ului este ca nu are cum sa dureze mai putin de 15-20 de ani de acum inainte ca acesta sa fie materializat in intregime. Cazul A7: campie pura si iata ca abia la 6 ani de la deciza politica (2015-2016, guvern Ciolos) avem cat de cat proiectarea gata si poate peste inca un an primele contracte de executie semnate. Si poate peste 3-4 ani primele segmente gata. Deci la 10 ani de la decizia politica, la campie, primele tronsoane. . . Pana la finaliazare completa o sa fie mult mai mult.

Cu relieful dintre CdA si RmV. exclus sub 15 ani. Deci ok, trebuie DX, dar orizontul e prea indepartat. Noi avem novoie peste 3 ani, cand e gata Pitesti-CdA de o legatura decenta. Si asta este mini-proiectul deja pornit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Este nevoie de un DX spre Rm Valcea, DAR tb inceput SF-ul acum 5 ani, cand s-a repornit PiSi.
Nu e o problema daca se porneste acum, cat timp nu se opreste PiSi6 si reabilitarea Tigveni -Rm Valcea. Pentru ca pe drumul actual nu se va putea circula decent
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Asta am inteles si eu ca a fost rezultatul, ideea era ca reabilitarea DN73C sa ia in calcul faptul ca va exista DX pe viitor. Nu stiu cum a ramas cu legatura la A1, aia ar trebui facuta ca prim segment din DX, nu ceva care sa fie demolat si refacut peste 5 sau 10 ani.

dr4qul4

Cel mai probabil e doar gargara electorala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Depinde foarte mult de alegerile de azi.

dr4qul4

Un drum nou are nevoie de un SF nou. De fapt are nevoie de pregatire de la 0. Pana la licitatia de SF ar trece minim 1 an.
Si vorbim de un SF intr-un relief complicat, genul de relief in care inca ne chinuim sa facem ceva. Asadar, chiar daca s-ar porni acum, ar fi gata in vreo 7-8 ani in cel mai bun caz. Si in 10-15 in caz ca mai avem si rezilieri/alte blocaje.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Acum că a ieșit Cîțu președintele PNL, poate ar trebui un comunicat API să nu se facă prostia la Ministerul Transporturilor (ministru făra niciun fel de experiență, care execută ce zice șefu') să anuleze licitațiile în curs pentru drumurile de la Tigveni.

Să pregătească DX-ul ca un proiect separat.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.