Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 76 Guests are viewing this topic.

dorum

TBM nici intr-un caz...NATM poate...

dr4qul4

Tunel forat este ceea ce vedem "la altii" , cu alte cuvinte un tunel adevarat. Natm sau alte solutii mai rudimentare dar fara sa muti un deal, sa construiesti o cladire, sa pui dealul la loc si sa-i spui tunel
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin_simeriaveche

Quote from: dr4qul4 on January 09, 2014, 12:45:30 AM
Tunel forat este ceea ce vedem "la altii" , cu alte cuvinte un tunel adevarat. Natm sau alte solutii mai rudimentare dar fara sa muti un deal, sa construiesti o cladire, sa pui dealul la loc si sa-i spui tunel
Da, la asta m-am gandit si eu NATM dar nu eram sigur. Sincer, m-aș bucura foarte mult sa vad si la noi tipul acesta de tunel. Sincer, pe lotul Impregilio, daca se opta de la inceput la asa ceva, ne scutea de multe alte probleme. Si cred ca nici nu e asa scump ca un Cut and cover sau cu acele utilaje dinozaur

Harry

Quote from: dr4qul4 on January 09, 2014, 12:45:30 AM
Tunel forat este ceea ce vedem "la altii" , cu alte cuvinte un tunel adevarat. Natm sau alte solutii mai rudimentare dar fara sa muti un deal, sa construiesti o cladire, sa pui dealul la loc si sa-i spui tunel

Scuza-mi necunostiinta sincera dar la noi asa s-au facut tuneluri mutand dealul si punand dealul la loc!?
:o

De ce ai face asa ceva, nu ii vad logica. Adica de ce sa mut dealul si sa il pun la loc cand daca tot sparg dealul mai ieftin as iesi daca as consolida malul si basta. Mereu mi-am imaginat ca s-au folosit utilaje speciale de forat....

Ionut

#13279
Quote from: Harry on January 09, 2014, 01:51:09 AM
Scuza-mi necunostiinta sincera dar la noi asa s-au facut tuneluri mutand dealul si punand dealul la loc!?
:o

Fiind mai nou te iertam de data asta. Tunelul de la Sacel (A1, langa Sibiu, ai video si poze in urma cate vrei) este cut & cover. Adica se taie dealul pana la plafonul tunelului (plafon = "acoperis", partea de sus a tunelului), se toarna structura de sustinere (se foreaza de fapt in pamant - piloti forati - si se betoneaza), se toarna plafonul (beton), se scoate (excaveaza) pamantul dupa ce s-a turnat plafonul si dupa ce s-a turnat toata structura, se curata bine cu sapun si apoi se pune dealul excavat de deasupra plafonului la loc. Exact asa s-a facut la Sacel, cut&cover (taie&acopera).

La Aciliu va fi ceva asemanator - deja Impregilo a taiat efectiv un deal (poze in urma, cauta "tunel Aciliu"). Bine, nu e cut&cover clasic, e povestea lunga, initial nu era tunel acolo, ci debleu (doar deal taiat). Dar dealul fuge si au ales sa faca tunel. Il toarna din mers, ca sa zic asa, folosesc o instalatie speciala cu care toarna structura de tunel (este pe sine, e mobila instalatia), vezi poze. Apoi acest tunel va fi acoperit.

Tunelul forat e altceva, se excaveaza fara sa se umble la stratul de deasupra. Dar NU musai cu TBM (e ffff costisitor si nu se merita pentru lungimi mici). Vezi (si vedeti, toti cei care nu stiti cat de cat) aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel#Construction
NATM despre care vorbeau baietii mai sus: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Austrian_Tunnelling_method

adiarc

In plus TBM-urile sunt f.costisitoare.
Nu se folosesc la tuneluri atat de scurte
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuli

Am și eu o nelămurire. Ăştia cu protecția animalelor au habar? Se scrie de carnivore mari? Păi ce carnivore mari avem la noi în țară? Urșii sunt omnivore! Deci nu protejează urșii?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bitalb

Quote from: iuli on January 09, 2014, 10:02:31 AM
Am și eu o nelămurire. Ăştia cu protecția animalelor au habar? Se scrie de carnivore mari? Păi ce carnivore mari avem la noi în țară? Urșii sunt omnivore! Deci nu protejează urșii?

http://ro.wikipedia.org/wiki/Urs_brun

Pare sa fie incadrat ca si carnivor, in plus mai e si lupul

StefanCelMare

#13283
Chiar dacă punctual ai dreptate, și vorbim despre un animal omnivor (ursul), acesta a fost inclus într-o listă de animale importante ca urmare a rolului lor de reglare a populațiilor altor animale ierbivore.
Această listă de animale mai cuprinde în Europa și lupul, râsul.
Acest grup de animale a primit numele de carnivore mari, iar salvarea lor a devenit un punct foarte important pe agenda internațională, deoarece aceste animale au un rol foarte important pentru ecosistem (reglarea ecosistemelor prin relația pradă - prădător).
Fragmentarea habitatelor poate afecta grav populațiile acestor prădători din punct de vedere genetic.
Unele detalii le mai puteți afla pe lcie.org (site-ul '"Large Carnivore Initiative for Europe").

P.S. Ursus arcots este încadrat din pdv taxonomic în ordinul Carnivora, probabil de aici vine și gruparea acestor animale sub denumirea "Large Carnivore"


Ionut

Buna lectia de zoologie. :) Cred ca acele pasaje/tuneluri vor fi folosite si de alte animale (in afara de om). Probabil sunt cateva specii care au obiceiul sa migreze (ma rog, sa cotrobaie mai mult dupa hrana - carnivorele, adica, mai mici sau mai mari), de aceea sunt aduse in discutie mai des. Insa acele structuri vor fi folosite de toate sufletele padurii. Ceea ce sper eu este sa le faca frumos, cu vegetatie (vorbesc de pasaje) si sa le protejeze bine (garduri in preajma partii carosabile sa nu ne trezim cu animale pe capota, panouri fonoabsorbante pentru a reduce zgomotul). Si, in plus, mai sper sa fie si intretinuta autostrada mai ales in aceste zone (se stie ca se pot fura gardurile si alte elemente).

Hai sa ne intoarcem la oile noastre, adica strict A1. :)

iuli

Nu am nimic impotriva pasajelor. Foarte bine, dar ideea de a folosi termen de carnivor pentru un omnivor m-a dat peste cap.

Chiar sunt curios cum vor arata acele pasaje, va fi superb sa conduci intre Lugoj si Deva pe prima portiune de munte din Romania. Cred ca vor termina inainte de Comarnic - Brasov.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cutter

Quote from: Ionut on January 09, 2014, 06:03:57 AM
si apoi se pune dealul excavat de deasupra plafonului la loc. Exact asa s-a facut la Sacel, cut&cover (taie&acopera).

Mi s-a părut mie sau la Săcel nu s-a mai pus dealul la loc deasupra plafonului, ci doar un strat de pămînt relativ subțire? Sau nu e gata încă?

Ionut

^ Nu e gata, mai au de lucru. Va arata aproximativ la fel ca inainte. Din ce stiu eu trebuie replantati si arborii taiati, deci in cativa ani ar trebui nici sa nu-ti dai seama ca a fost cut&cover.

rocklee

ADIARC  :).....Sau baieti din zona ...ce stiti sau apucat de lucru impreglio...misca ceva prin zona .....sau au intrat la hibernare?????

adiarc

nu se lucreaza...lucrez cu fermieri din zona si ma anunta cand misca ceva....oricum vreau sa ajung sapt viitoare sa fac niste poze..."de muzeu"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura