Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 54 Guests are viewing this topic.

alecu26

#54900
Ce nu se vede în tabelul de mai sus e și supraînălțate. Razele alea or fi minime...dar nu vrei sa fi cu 7% panta transversala.
Plus ca pe pod din cauza pericolului de polei și inghet sporit aceasta panta transversala e și ea limitata. Și duce automat la o limitare de viteza.
LE: viteza de proiectare de 120 km/h e viteza standard folosita. Mai este 100 în zona de deal, și 80 în zona de munte (asta cu titlul de recomandare pt a evita lucrările oneroase).
În zone de campie, se recomanda chiar și viteza de 140 de proiectare (dar influențează mai mult racordurile verticale).
Și nu, nu e OK sa folosești viteze mari unde nu e cazul. Mai ales când nu ai buget fără limita și nu știu ce trafic.
Un motiv pt care Autostrada Transilvania costa atât de mult pe vremea Bechtel dar și acum, e ca doamna secretar de stat Tureanu a zis din pix ca ea vrea 120 și citez "dacă dam un ban măcar sa stam în față". Si asa A3 taie dealurile transilvane pe direct.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduG

#54901
După ceva efort ingineresc în Autocad sunt în măsură să răspund științific despre razele de curbură de pe PiSi5 (cotele sunt cu albastru), nu e nici una sub 1200m. LE: acum văd că din entuziasm m-am dus până la Tigveni, deci aveți și PiSi4  :lol: :lol:








Powered by API/PUM imgur uploader
Disclaimer: planșele în DWG sunt cele scoase la licitație pe SEAP, pot exista mici modificări la execuție, dar nu la traseul autostrăzii.


Motivul vitezei de proiectare la 120 este la art 55 din PD162/2015 (normativul de proiectare autostrăzi):
,,Art. 55. Potrivit Ordonanei Guvernului nr. 43/1997 cu modificarile ulterioare sunt fixate trei
viteze de baza pentru autostrazi si anume:
a) în regiune se ses 140 km/h
b) în regiune de deal 120 km/h
c) în regiune de munte 100 km/h"

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

#54903
Comentariul anterior in care spuneam ca eu nu vad nici o diferenta de nivel pe toate distanta si nu inteleg de ce viteza de proiectare ar fi 120km/h a fost sters. Presupun ca aceasta a fost fiindca nu am clarificat la ce ma refer si de fapt diferenta de nivel este de 35cm/100m. Sunt sigur ca avem in alte zone de campie pante mai mari)...... Eu cred ca o diferenta de 0.35% se incadreaza la zona de ses si avand raze de curbura de >1200m pot sa ma intreb pe buna dreptate de ce viteza de proiectare e 120 si nu 140km/h. Nu ca ar conta, dar totusi intrebarea e cat se poate de pertinenta.... Singura diferenta pe care o vad ar fi o nevoie de panta mai lina inainte si dupa poduri, fapt are ar creste putin costurile cu cantitatea de material de umplutura necesar. Eu tot nu pot sa inteleg de ce CNAIR nu a putut solicita aici viteza de proiectare de 140, sau eventual sa ofere un bonus pentru viteza de proiectare mai mare de 120 cat a solicitat....

Din cate imi amintesc zona (am trecut pe acolo acu vreo 3 ani) singura locatie in care diferenta de nivel este mai mare de 10m pe 1km este in aceasta zona unde curba de nivel depasita este cea de 400m (marcata in chenarul portocaliu). . 


Pe o distanta de 35km avem o diferenta de 120m. Aceasta se traduce intr-o panta de 3.42m/1000m (e adevarat ca e in medie, dar nu tin minte sa fie panta mai mare de atat decat in ultimii 500m de pe traseu.


La Pitesti avem curba de nivel de 280 si e adevarat ca in vecinatate avem dealurile, insa eu as considera ca viteza de proiectare trebuie data de traseul autostrazii, nu de formele de relief pe langa care trece... Decat daca poate scopul (in cazul in care poate viteza maxima e setata la aceeasi valoare) e de a forta calatorii din autoturismele care sunt in tranzit sa admire dealurile din vecinatate in idea ca o sa le placa si sa se intoarca in vacanta aici....



Powered by API/PUM imgur uploader

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alecu26

Deși nu pare pe PISI5 sunt multe conditionalitati referitoare la culoar.
Ai drumuri, localități și mai ales Argeșul amenajat în fel și chip care are zone de protecție.
Eu nu înțeleg ce te deranjează. Cu masina mica la viteza proiectare de 120 sau chiar 100 mergi lejer cu 130 sau 139 ca să nu ie amenda.
Vrei sa mergi cu viteza mai mare?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Normal ca vreau sa merg cu viteza mai mare daca drumul e drept. Daca mergi pana la Viena cu 20km/h mai repede ajungi cu peste o ora mai devreme, daca mergi pana la Köln cu 2 ore mai devreme. Fix alea 2 ore in plus pot fi critice ca si oboseala, te obliga poate sa mai faci o pauza in plus si de fapt ajungi 3 ore mai tarziu, complet terminat.

Afara de asta cand ai un drum drept limitat in STUPID, atunci nimeni nu o sa respecte si o sa considere TOATE limitarile din Romania ca stupide. Inclusiv alea dinainte de vama sau de un sens giratoriu. Ramane doar de vazut cine are ghinionul sa fie un pic mai obosit sau neatent si pe o vizibilitate proasta sa intre intr-un camion, sens gir. sau cap de pod.

De asemenea ma enerveaza PROSTIA. Prostia aluia care a trecut VP 120 in caietul de sarcini, dupa ce s-a uitat extrem de superficial pe relief si a zis: zona de deal. Ori autostrada se poate strecura fara sa atinga nici un deal, doar pe zone de lunca sau extrem de putin inclinate. Si inclusiv prostia celui care a intocmit normativul / legea. In loc sa zica 140 peste tot si doar exceptie daca nu este economic, atunci local se admite 120 in zonele de deal si 100 la munte. Deci doar local punctual.

Pentru ca dupa ce un prost a facut normativul, alt prost il aplica orbeste si alt prost nu va lasa 130 pe autostrada nici pe zona aproape perfect dreapta de langa Bascov, ca asa au scris prostii dinaintea lui.

Si daca esti inconjurat de prosti si obligat sa respecti reguli aiurea, atunci nu trebuie sa te mire lehamitea generala din tara asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

Am facut o greseala mai sus pe care am editat-o. Nu e vorba de 3.5cm/100m, ci 35cm/100m sau 3.5mm/1m dar tot 0.35% e. De aici si pana la 4% cat e declivitatea maxima pentru 140km/h e distanta lunga dar tare ma tem ca ne lovim de declivitatea maxima la urcarea si coborarea de pe poduri.

Nu ma deranjeaza VP in nici un fel atat timp cat nu o sa fie nici unul cu exces de zel care sa spuna: "nu e sigur domle sa fie viteza maxima de 140km/h cand aici e VP de numai 120. A-ul acesta nu e proiectat pentru 140, ci doar pentru 120, deci limita maxima o sa fie 110km/h ca sa fie si o mica marja.... Daca nu se intampla aceasta si  o sa fie o viteza maxima de 130km/h ca peste tot, nu ma deranjeaza deloc, fiindca oricum ar fi pare sa se incadreze in normele de VP=140 (doar ca in acte o sa fie probabil VP=120km/h). Poate sa fie VP = 20 daca Vmax legala pe acel tronson e 130 si se poate circula in siguranta cu 130km/h.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dargauda


dargauda


vancouver

Ca sa nu se repete greseala de pe DN68a Holdea Margina, ar trebui de urgenta demarata licitatie pentru reabilitarea DN73C Curtea de Arges - intersectie DN7. Circa 24km de la iesirea din CDA. Ca sa poata circula si camioane grele. Cand e gata A1tr5 sa fie gata si asta!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Skynick

Pentru camioane trebuie upgrade la alt standard de drum. Reabilitarea nu-i de ajuns.

naivu

Chiar dacă nu va fi bun de camioane, dacă va prelua o parte consistentă din autoturismele <3,5t de pe DealuNegru se va simți!

cfdp

in doua zile se pot  turna si tronsoanele 5. Interesant: pentru momentul don camp inca nu s-au lasat teci pt fascicole. de la urmatoarele ( eventual de la turnarea tronson 7 ar trebui sa apara si in placa inferioara). zic si eu....

adrian sibiu

#54913
Salutare tuturor  !
Viaductul Talmaciu km10 azi printre reprizele de ploaie.



RaduG

Cătălin Drulă live de pe șantierul A1 Sibiu Boița:

https://fb.watch/6cxzuXHqeT/