Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 49 Guests are viewing this topic.

Ionut

Guys, despre ce tabla indoita vorbiti aici? Despre parapete?

mishu77


adiarc

pe centura Sb , avem in coninuare parapeti indoiti si neanlocuiti de 3 ani de zile
cred ca o solutie ar fii ca , contractele de proiectare+constructie sa fie prelungite cu unele de intretinere ( cu cel ce a construit sectorul )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Asta cu parapetele indoite este o boala generalizata pentru soselele noastre, nu doar autostrazi. In mod normal trebuie semnate contracte de intretinere in stilul celor pentru deszapezire. Sau, in cadrul CNADNR, trebuie sa fie o divizie/un departament ceva care sa se ocupe de intretinerea drumurilor si care sa dispuna inlocuirea parapetelor avariate pe drumuri. Evident, pentru asta trebuie bani. Asa cum se plombeaza strazile, la fel trebuie inlocuite aceste elemente de siguranta cruciale.

Nu inteleg de ce nu se face asta in RO, TOATE autostrazile sufera din punctul asta de vedere.

iuli

Bani ar trebui sa fie de la firmele de asigurari. Asa e normal! Problema e ca CNADR sa ceara acei bani de la firmele de asigurari si apoi sa si faca treaba.

Intrebam daca pun in pericol circulatia, adica daca acele parapete indoite vin spre partea carosabila, daca sunt indoite in sus, etc. Nu daca sunt doar indoite spre exteriorul partii carosabile si putin lasate in jos. Evident ca si asa sunt periculoase pentru ca nu isi mai fac treaba, poti sari usor peste ele in afara sau in sensul celalalt de mers.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

A656

de dimineata am mers de la Sebes la Cunta pe A1. la terminarea lotului 2 unde a fost carambolul de acum ca. 2 saptamani inca mai sunt urme ale accidentului pe asfalt, pe banda 2 (delimitata, inchisa pt trafic), masca de masina, stopuri sau faruri sparte. daca nici astea nu reusesc sa le curete, nici nu ma mir ca parapetul e inca neschimbat.

radutm

Birocratia e mare, bugetele se fac cum se fac, institutiile se calca pe picioare unele pe altele. intr-un stat birocratic si greoi ca al nostru, o solutie ar fi ca fiecare autostrada sa fie administrata de cate o companie cu capital privat, sa zicem ca pentru inceput detinuta de stat in proportie de cel putin 51%, si care sa se autofinanteze din banii de vigneta. asta inseamna ca ar trebui introdusa o vigneta exclusiv pentru autostrazi, iar din incasari, cota parte sa mearga la intretinere si dezvoltare si cota parte la bugetul national pentru constructia de noi autostrazi. stadiul nostru de dezvoltare ar fi sa incepem abecedarul autostrazilor, adica bariera si taxa, dar pentru ca am fost catapultati direct in mileniul 3, trebuie gasita o solutie ca vigneta verificata electronic si colectata la nivel national sa mearga direct la autostrada folosita si sa nu ne trezim ca banii de duc in cu totul alte parti...treaba deloc simpla
cont inchis

adrian84

Quote from: Ionut on January 03, 2014, 02:19:13 PM
Asta cu parapetele indoite este o boala generalizata pentru soselele noastre, nu doar autostrazi. In mod normal trebuie semnate contracte de intretinere in stilul celor pentru deszapezire. Sau, in cadrul CNADNR, trebuie sa fie o divizie/un departament ceva care sa se ocupe de intretinerea drumurilor si care sa dispuna inlocuirea parapetelor avariate pe drumuri. Evident, pentru asta trebuie bani. Asa cum se plombeaza strazile, la fel trebuie inlocuite aceste elemente de siguranta cruciale.

Nu inteleg de ce nu se face asta in RO, TOATE autostrazile sufera din punctul asta de vedere.

Eu cred ca solutia e ca firmele de asigurari sa plateasca imediat daunele cauzate. Toate masinile sunt asigurate catre terti si care nu sunt asigurate in caz de accident sunt acoperite de fondul de asigurari.
Am un prieten, de expemplu, in Spania, care beat fiind sa trantit cu masina intr-un rond. Imediat politia s-a pus in contact cu firma de asigurari iar peste 5 zile deja se apucau de reparat fiindca au primit banii.
Insa pentru asta trebuie si o lege cu un termen maxim in care firmele de asigurari trebuie sa plateasca, asta in cazul nu este deja.
Tot in Spania mi-au accidentat masina, parcata, a venit politia au constatat ca vina nu a fost a mea, pe loc, si firma de asigurari a trebuit sa ma plateasca in maxim o luna. Bineinteles au asteptat pana in ultima zi.



alin_simeriaveche

#13163
Quote from: ovicor on January 02, 2014, 03:13:38 PM
dezvaluirea sursei poate periclita sursa. Ma refer la chestia cu generatorul. Atat tie, cat si altor colegi, va recomand protejarea sursei. Sursa nu trebuie sa sufere, plus ca potentiale surse vor refuza, pe viitor, sa furnizeze informatii - imagini utile, pe care, bineinteles, le asteptam cu interes.
Ovicor apreciez grija ta, si e drept ce spui. Informatile nu pericliteaza persoana, m-am asigurat de aceasta. Aceasta informatie poate fi obtinuta foarte simplu, nu este un secret. Dupa un an si cateva luni pe acest forum, acest lucru l-am inteles :)

Betuel

In primul rand va urez si eu un calduros "La multi ani!" si la cati mai multi km de autostrada in 2014.
In al doilea rand, in seara de revelion, pe la ora 22, am plecat la Sibiu de acasa (din Cristian) facand un ocol pe la Saliste ca sa merg din nou pe A1. Traficul fiind aproape 0 am observat cateva lucruri negative pe traseu.
Primul lucru e faptul ca sensul giratoriu de la iesirea din Cristian catre Sacel nu e iluminat si foarte greu mi-am dat seama unde e chiar daca am trecut de multe ori pe acolo. Apoi nefiind nici o masina pe DN1, deci clar a fost bezna, sus pe Hula Cristianului abia vedeam curbele pe care le facea drumul. Dupa parerea mea sensul acela trebuie neaparat luminat ca daca nu in scurt timp va intra cineva in el. Si de semenea tot drumul de la giratoriu pana dupa deal catre Sacel trebuie de asemenea iluminat.
De asemenea nodul de pe A1 de la Sibiu Vest nefiind inca iluminat e greu de nimerit iesirea care mai e si prea scurta. Si bretelele mi s-au parut cam stramte.
Cam asta am avut de spus. :)

Betuel

Accident pe DN1 la Aciliu. Daca era gata si lotul 3 acest accident nu avea loc.
http://www.turnulsfatului.ro/23596/.html

FRS

Stie cineva daca e ceva activitate pe Timisoara - Lugoj, lot 2?

dorum

#13167
Nu stiu, insa inca nu cred...asteptam ziua de luni, marti...abia apoi vedem!
...cred totusi ca abia de prin 13-20ian se vor mobiliza...plus ca abia de o luna au inceput proiectarea...

alin_simeriaveche

#13168
Pentru ca sunt user pe cele doua forumuri din noiembrie 2012, uneori ma mai uit si pe celalate pagini mai vechi, pe care eu inca nu le-am vazut. Mai mult pt a vedea evolutia lucrarilor de pe A1. Surprind si anumite discutii interesante, care pe atunci, se credea intr-un fel dar realitatea din timpul prezent e alta...e foarte interesant :). Dar ce ma uimit pana acum este prognoza lui Ionut pentru loturile de pe A1 ce noi le cunoastem. Aceasta prognoza era facuta in iulie 2011, si cat de bine s-au implinit ele in cea mai mare parte. Redau:
QuotePai oricine poate face prognoza asta
Cele 9 loturi licitate au 22 luni de proiectare+executie (4+18), deci ar trebui sa avem asa:

1. Nadlac-Arad: gata la final de 2013

2. Arad bypass si Arad-Timisoara: probabil gata in 2012 prin luna mai, desi se doreste ca Arad-Timisoara sa fie deschis anul asta... doar promisiuni (oricum NU va fi finalizat tronsonul decat prin vara lui 2012). Arad bypass nu mai zic, anul asta sunt sanse f mici sa se deschida ceva, parerea mea.

3. Timisoara-Lugoj: primul lot gata la final de 2013, urmatorul in functie de cum merge licitatia... probabil va fi gata in 2014

4. Lugoj-Deva: primul lot gata la final de 2013, restul pana la Deva probabil licitate in 2013 si gata in 2015-2016 (asta daca nu cumva se va face in PPP sau cu bani tot de la UE insa cu suplimentari de fonduri - nici nu stiu daca e posibil)

5. Deva-Orastie: Strabag a promis Deva-Simeria in 2012 si Simeria-Orastie in 2013 (sau invers, nu mai tin minte)

6. Orastie-Sibiu: toate cele 4 loturi ar trebui sa fie gata la final de 2013

Cam asta ar fi. Deci sa asteptam primavara lui 2014 pentru a merge aproape 100% civilizat de la Bucuresti la Budapesta. De fapt, ca s-o mai indulcim, de la Constanta la Budapesta (daca ignoram centura capitalei care, desi 2x2, are multe limitari de viteza si e ultra-aglomerata si, desigur, sa ignoram Pitesti-Sibiu si bucata dintre Lugoj si Deva inca nefinalizata pana atunci).

Intr-o alta ordine de idei astept 2016... pana atunci am avea sanse sa vedem coridorul IV COMPLET, posibil inclusiv Sibiu-Pitesti (in PPP) si centura capitalei la nivel de autostrada (tot PPP, desigur).

Imi dau seama ca pe aceste loturi, Deva Sibiu, facand exceptie lotul 3, practic nu au fost intarzieri mari...ceea ce este un pas important pt Romania

al_x

Am fost azi pe lotul Impregilo si nicio miscare inca. Mi se pare ingrijorator faptul ca au de facut o gramada de lucrari care se pot executa si pe perioada de iarna (stabilizari de versanti, drenaje, etc.) dar lentoarea afisata ma face sa cred ca e tot mai putin posibil sa finalizeze ceva anul asta. Sper la o mobilizare exemplara in primavara, daca nu se pierde orice sansa pentru 2014. Suntem cu ochii pe ei 8)

PS: Multumesc pentru calduroasa primire  :D